| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 03 Januar 2015 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dr. G
Man kan vel hjælpe en mand i nød. Men Dr. G jeg ved du ikke er i nød, men blot vil finger i BEO4 Cinema fordi jeg ikke må have noget, du ikke har. 
Har du fået leveret din sidste bestilling til BV7 Mk I ? __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1016
|
| Sendt: 03 Januar 2015 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er i nød  jeg mangler en BEO 4 Cinema ....
Nej Peter de er ikke kommet endnu - Har købt 2 forskellige Scalere....
Denne her som
virker totalt lovende.
Og denne lidt mindre spændende.
De er på vej fra det store udland !
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |
Jordanbelfort Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2014 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 53
|
| Sendt: 03 Januar 2015 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej sjorring,
Fantastisk at du har fundet en problemfri løsning på denne udfordring. Især dit B&O theme til XBMC har et utrolig elegant design.
Du skriver at du har tilsluttet en MacMini(MM) direkte til BV7 via HDMI. Har du så lageret dit filmbibliotek centralt på MM eller
streamer du også dine film fra en NAS?
Og lige et andet spørgsmål angående betjeningen. Jeg kan se at du betjener MM'ens via Beo6, derfor antager jeg selvfølgelig at du
har et ir-øje placeret på MM'en - hvor henne på selve enheden?
Dette er vigtigt for mig da jeg gerne vil have MM'en til at stå fremme, men hvis ir-øjet skal maltraktere produktdesignet er jeg nødt
til at gemme den væk (hvilket er ærgerligt).
Det ser nemlig ud til at du har boret hul i væggen til kabelføringen og placeret MM'en fysisk i et teknikrum el. lign.
sjorring skrev:
Jordanbelfort skrev:
Det var en kontant udmelding.
Set i lyset af din holding til sagen, er jeg rigtig glad for at det er 11'eren jeg har der hjemme .
Jeg har dog et problem, som jeg endnu ikke har fundet løsningen på. Jeg streamer en del film fra min NAS, men oplever desværre
at nogle film hakker (dette er først begyndt siden jeg flyttede, før kunne jeg afspille alt - som 35GB 1080p bluray film og jeg har
sågar set samtlige 238 afsnit af venner i 1080p, hvor tv'et ikke svigtede jeg én eneste gang).
Derfor er jeg kommet den til konklusion at jeg må købe mig en 3. parts enhed til dette formål. Jeg har læst meget positivt om WD
TV-boksen.
Nogle gode idéer?
Hvis det er muligt med en XBMC opsætning a la flg.:
 |
|
|
Billedet som du har vedhæftet er hvor jeg har benyttet XBMC og det har altid fungeret problemfrit for mig. Det kan bestemt
anbefales!
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 04 Januar 2015 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
MM står for MilleMis - ikke for MacMini. Om jeg må være så fri!!!
M  M __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2015 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henning P skrev:
Hej. Og godt nytår
Der skulle vel ikke være en som har et display til en Avant 32" type 8430 Ved ikke om alle display er de samme ?
Det kunne jo være ikk  |
|
|
Prøv på den lokale genbrugsplads!
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 04 Januar 2015 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hov hov MM, stop en halv - Lidt om Avant -
Smukt forarbejdet.
Analog eller digital lyd på dit Beovision Avant TV ?. De sidst producerede BeoVision Avant 32" TV, med indbygget DVD afspiller, har digital DTS/AC3 surround dekoder. Du kan udskifte dit Dolby Pro Logic 5,0 analog surround modul, med et Dolby DTS/AC3 digital surround modul, og indbygge det i modellen Avant 32" TV, med video, Det interne B&O digital surround modul har to digitale indgange for tilslutte af eksternt udstyr. Prisen for modulet er ca. 3.400 kr. + montering. Men montering kan man selv foretage hvis man har mod på det og har lidt teknisk snilde. Det er dog ikke alle Avant TV der kan opgraderes med det nye digitale surround modul, det afhænger af hvor gammel det er. Hvis det er fra før 1999 kan det nok ikke lade sig gøre. Hvis det er fra 1999 eller nyere, så kan det godt opgraderes. Som du kan se findes der rigtigt mange modeller, så kontakt din b&o forhandler som kan finde ud af om dit Avant TV han opgraderes. BeoVision Avant models: BeoVision Avant 100Hz MK III (832x) BeoVision Avant 100Hz MK I MK II (830x) BeoVision Avant 28 DVD (834X) BeoVision Avant 32 MK II MK III (842x) BeoVision Avant 32 DVD (844X) BeoVision Avant 50Hz MK III MK IV (810x) BeoVision Avant 50Hz MK I MK II (81xx) BeoVision Avant CTV (836x) BeoVision Avant RF 28 (833x) BeoVision Avant RF 28 CTV (837x) BeoVision Avant RF 32 (843x) BeoVision Avant US (8490) Avant from October 2002 - 2006 has built in Dolby Digital, Dolby Digital 3, DTS and Dolby Pro Logic decoders that will automatically switch to the correct surround sound processing mode.

Højttalerne afmonteres nemt og har god lyd.

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2015 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan altså godt være, at du hænger ved fortidens minder (ja, den gamle Avant VAR et godt tv - havde selv en).
Men i nutidens verden finder du dem altså ofte på genbrugspladserne.
Eller i folks kældre, fordi de er for tunge at transportere ud på genbrugspladsen.
Og græd nu ikke for længe, Peter - vi skriver 2015!
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Januar 2015 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vidste at du ville kommentere det!
True. Men i den specifikke sammenhæng var det hurtigere med MM forkortelsen
millemis skrev:
MM står for MilleMis - ikke for MacMini. Om jeg må være så fri!!!
M M |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2015 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Det kan altså godt være, at du hænger ved fortidens minder (ja, den gamle Avant VAR et godt tv - havde selv en).
Men i nutidens verden finder du dem altså ofte på genbrugspladserne.
Eller i folks kældre, fordi de er for tunge at transportere ud på genbrugspladsen.
Og græd nu ikke for længe, Peter - vi skriver 2015!
MM |
|
|
MM han har ikke kræfterne til at bære den på genbrugspladsen !
Næste gang der er topmøde kommer vi til at slæbe  da Peter skal ha den på genbrugspladsen...
Alternativt så bliver det således at PP tager entre for en tur i kælderen, hvor han så har sit private museum..
Enig Avant findes nok på den lokale genbrugsplads
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2015 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et næste alternativ ville være, at Peter går i kælderen og nyyyyder sin Avant (oldegammel),
når fru Pan lægger beslag på det stoooore BV7.
Vi kunne hjælpe med at tilslutte en AppleTV-boks til den - der er nok et åbent netværk i nærheden, den kan trække på
Mille Mis
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2015 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
MM
Det kunne også være, vi skal hjælpe med at give den en gang guld spray
Fronten skal males ferarri rød.
Så vil PP virkelig nyde den !
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 04 Januar 2015 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2015 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
BEMÆRK - den har indbygget VHS-recorder.
En sjældenhed nu om dage.
Skriv endelig, hvis du ikke skulle vide, hvad den bruges til.
M M__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 04 Januar 2015 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2015 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan kan man jo forsøge at krybe uden om.
Bare fordi vi er 'onde mod dig', behøver du jo ikke at pi**e på B&O, vel!
Emne lukket
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 04 Januar 2015 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 04 Januar 2015 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
Må indrømme at jeg ikke har fulgt så meget med på B&O fronten. Men når man siger B&O er det vel nogle ganske bestemte tanker det vækker hos de fleste:
Det er dansk kvalitet. Det er dyrt. Det er for de få velbeslåede. De prøver at lægge afstand til andre mærkers manglende sans for et design, der vil gøre sig i hjem hvor især fruen står for indretningen. Forbrugeren skal ikke interessere sig for hvordan man er kommet frem til de tekniske løsninger. Andre mærker må helst ikke kunne integreres med B&O's egne produkter. Produkterne skal være prestigebetonet og besidde imponator effekt. Produkterne står højt på indbrudstyvenes hitliste. Produkterne skal sælges fra særlige "hellige haller", hvor kunden ikke bliver forstyrret af andre mærker.
B&O er sjældent i høj kurs hos hifi-entusiaster. Deres produktudvikling er så langsom at f.eks. deres tv er teknisk forældet når de kommer på markedet. B&O har med få undtagelser haft vanskeligt ved at lave en vellydende højtaler, på trods af at firmaet har indkøbt eksemplarer af verdens bedste højtalere. De "snyder" kunden ved at proppe jernklodser i komponenter for at give enhederne et mere tungt og gedigent udtryk. Det kommer ikke kunden ved at man f.eks. i en højtaler til mange tusind kroner har anvendt en diskantenhed der i indkøb koster meget få kroner.
Nogen vil selvfølgelig mene at jeg her har opridset alle fordommene om B&O. Døm selv.
Hvad er B&O's nuværende strategi? Vil man prøve at genvinde fordums storhed? Er det muligt at slippe af med de negative indtryk af firmaet?
|
|
|
MM - her er du da også nødt til forsvare B&O, IK' 
Din mening om B&O? Tryk her. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2015 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er der snart CES 2015.
Hiort, som skriver på Beoworld har fået en
invitation til B&O's pressekonference
Det bliver spændende at se, hvad han kan berette.
MM
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2015 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan og Batman - det nye par på HiFi4ALL.
Juubii!
M  M
Kom nu tilbage til dagsordenen - ikke mere flæberi nu. __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Januar 2015 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fandt lige denne artikel på Barron's (weekly most-read på Wall St)
More Beautiful Music
Famed audio and video gear designer Bang & Olufsen has created the first high-end wireless speaker system.
No more need to hide the cord.
By NATHANIEL WICE
Feb. 22, 2014 2:27 a.m. ET
Serious hi-fi and home-theater folks have always scoffed at wireless solutions, tempting as it is to place speakers without having to
stuff high-gauge connection cables behind your couch. Unplugged, the sound just isn't good enough, with regular dropouts and
strange lags. Like compressed MP3 files and ear buds, wireless speakers compromise quality for convenience.
Help is on the way. Bang & Olufsen, the famed Danish maker of high-end, beautifully designed audiovisual gear, is shipping the first
wireless speaker systems to meet a new standard called WiSA. This new standardpronounced WHY-sah, for Wireless Speaker and
Audio Associationsets higher protocols for delivering uncompressed multichannel surround sound digitally over short-distance
radio, with minimal latencymeaning delaysbetween the time it is transmitted and received.
The result is a big step up from Apple's Wi-Fi-based AirPlay and Sonos' multi-room wireless devices. B&O's audio systems, which
have been displayed at the Museum of Modern Art, are in a different classmind you, at a different, much steeper price point. The
components sound as luxurious as they look.
B&O promises a gorgeous WiSA receiver for the spring. In the meantime, its BeoLab Transmitter 1essentially a bare, wireless
base stationis the most affordable way to get started slinging eight-channel sound to the new BeoLab 17 compact speakers and
the BeoLab 18 floor standing speakers, and the BeoLab 19 subwoofer. B&O makes its own HDTV, too, the BeoVision 11, which
includes a WiSA transmitter.
Imagine just picking up your speakers to get first-rate surround sound on movie night. You have nothing to lose but some unsightly
wires.
E-mail: editors@barrons.com
|
| Til top |
|
| |