| Forfatter |
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 07 Januar 2015 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gad vide hvad Apple sige til "BeoSound Moment", den er jo bare en forstørre iPad, tro at den komme alt for tæt på deres designe og kan enden i en retssag mellem B&O og Apple, og ærlig talt er B&O komme så lang ud at men er begynde at kopier andres designe
|
| Til top |
|
| |
Jan Bødskov Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 07 Januar 2015 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja lidt lighed er der vel. Men hjulet er nu ældre end Apple
Alle producenter i dag låner jo rigtig meget fra hinanden mht design.
Apple har heller ikke holdt sig tilbage, host host Dieter Rams.
|
| Til top |
|
| |
sjorring Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 07 Januar 2015 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er guide til din fjernbetjening. Jeg tror ikke du får det til at virke med Masterlink Gateway, da det kræver BeoLink Gateway for at se menuen på TV'et.
Nirosan skrev:
Efter opdatering af V1 er der omtalt under udgivelsesnoter at man kan betjene sikkerhedskamera via funktionen BETJ.HJEM på fjernbetjeningen. Jeg kan ikke finde denne funktion under ADD på min beo4. Min masterlink gateway er koblet op mod IHC. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
morsdengse Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2014 Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline Indlæg: 35
|
| Sendt: 07 Januar 2015 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemer med en DVD2 HDR...
Når jeg trykker på Load på "nærbetjeningspanelet" viser displayet: Åbner, kan høre den prøverr i få sekunder, ingen mislyde. Derefter står der
Blokeret i displayet og Lukker og dernæst Læser - og så No disc, hvilket der heller ikke er....
Nogen bud...?
vh. MD
|
| Til top |
|
| |
Nirosan Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2011 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 38
|
| Sendt: 07 Januar 2015 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
sjorring skrev:
Her er guide til din fjernbetjening. Jeg tror ikke du får det til at virke med Masterlink Gateway, da det kræver BeoLink Gateway for at se menuen på TV'et.
Nirosan skrev:
Efter opdatering af V1 er der omtalt under udgivelsesnoter at man kan betjene sikkerhedskamera via funktionen BETJ.HJEM på fjernbetjeningen. Jeg kan ikke finde denne funktion under ADD på min beo4. Min masterlink gateway er koblet op mod IHC. |
|
|

|
|
|
Jeg har både en MLGW og NL/ML så det burde vel virke - med mindre denne funktion ikke kan bruges på V1?
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 07 Januar 2015 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Gad vide hvad Apple sige til "BeoSound Moment", den er jo bare en forstørre iPad,
tro at den komme alt for tæt på deres designe og kan enden i en retssag mellem B&O og Apple,
og ærlig talt er B&O komme så lang ud at men er begynde at kopier andres designe
|
|
|
De, som er lidt velbevandrede i B&O's design-historie, vil vide,
at B&O har brugt hjul - nærmest identiske med Moment-hjulet - i mange, mange år og på mange af deres produkter.
Egentlig er det Apple, der burde være bange for en retsag vedr kopi af design.
De fleste kendere plejer at sige, at Apple tyvstjal iPod-hjulet fra f.eks 5500 Master Control Panel'et,
der kom i 1986?
Men, som det også er nævnt, er det nok svært at patentere netop et hjul.
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2015 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
morsdengse skrev:
Problemer med en DVD2 HDR...
Når jeg trykker på Load på "nærbetjeningspanelet" viser displayet: Åbner, kan høre den prøverr i få sekunder, ingen mislyde. Derefter står der
Blokeret i displayet og Lukker og dernæst Læser - og så No disc, hvilket der heller ikke er....
Nogen bud...?
vh. MD |
|
|
Ikke direkte!
Men jeg har fornyligt hørt om en, der havde lignende symtomer.
Den var syg og skulle lige en omgang på værksted, før den kom til at virke igen.
Kan du få afspillerens hovedmenu frem - GO-0 hhv MENU-1.
Eller reagerer den slet ikke?
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2015 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nirosan skrev:
Jeg har både en MLGW og NL/ML så det burde vel virke - med mindre denne funktion ikke kan bruges på V1?
|
|
|
Det bør virke på en V1, men en MLGW er jo ikke en BLGW (BeoLinkGateWay).
|
| Til top |
|
| |
cyberhouse Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Status: Offline Indlæg: 35
|
| Sendt: 07 Januar 2015 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
sjorring skrev:
Nirosan skrev:
|
|
|
|
|
Hej Sjørring Er det koblet op imod en IHC installation og hvis ja, har du selv stået for opsætningen? Ser ud som en rigtig lækker integration med elinstallationen /Cyberhouse
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2015 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
cyberhouse skrev:
Som jeg ser det har Moment mulighed for begge dele - spændende at se hvorledes den kan integreres.
/Cyberhouse |
|
|
Det vil jeg så snart se at finde ud af!
Og integrationen - ja, den er meget vigtig.
Hvordan har de realiseret det, vil nok først rigtigt vise sig, når den passende opdatering kommer.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2015 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære venner - vær lidt varsom med 'citér-knappen - please.
3 gange det samme billede på en side er vist for meget af det gode.
Man kan sagtens slette i det, man citerer - så kun det vigtige (det man kommenterer på) er tilbage.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 08 Januar 2015 kl. 08:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu håber jeg Mikkel G rydder op i dette forum layout rod sjorring fik skabt.
Rediger venligst jeres billeder før i lægger dem ind. Jeg råder til at billederne ikke overstiger 700 (bredde) x ? pixels
Og som millemis skriver "citer kun det vigtigste", hvis det absolut er nødvendigt, hvad det ikke er, når teksten i et citat står lige oven over. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Fiatilac Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2014 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 08 Januar 2015 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
StarTrek skrev:
Gad vide hvad Apple sige til "BeoSound Moment", den er jo bare en forstørre iPad,
tro at den komme alt for tæt på deres designe og kan enden i en retssag mellem B&O og Apple,
og ærlig talt er B&O komme så lang ud at men er begynde at kopier andres designe
|
|
|
De, som er lidt velbevandrede i B&O's design-historie, vil vide,
at B&O har brugt hjul - nærmest identiske med Moment-hjulet - i mange, mange år og på mange af deres produkter.
Egentlig er det Apple, der burde være bange for en retsag vedr kopi af design.
De fleste kendere plejer at sige, at Apple tyvstjal iPod-hjulet fra f.eks 5500 Master Control Panel'et,
der kom i 1986?
Men, som det også er nævnt, er det nok svært at patentere netop et hjul.
MM |
|
|
Hej
Lidt fra B&O arkiverne.. Da Apple genomfandt hjulet, kørte B&O faktisk en patent sag mod dem, men tabte patentet, pågrund af at B&O ikke
havde sikret deres patent ordentlig. og at Apple's advokater var alt for stor omgang for lille B&O. Løsningen som B&O fik lov til dengang, var at
de fik lov til at bruge Apple's patent, altså hjulet, gratis selvom det faktisk var B&O som var nogle af de første brugte hjulet.. Dette har jeg direkte
fra B&O's juridiske kontor.. :) ..
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2015 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for den oplysning - så præcist vidste jeg det ikke.
MM
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2015 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
BS Moment multirooming - kommer snart!
Se selv her
MM
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 08 Januar 2015 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|

Nu får B&O Play A9 nye funktioner og adgang til endnu flere digitale tjenester. Blandt nyhederne er Bluetooth og Magic Touch.
BeoPlay A9 fra B&O PLAY by BANG & OLUFSEN har lige fået en teknologisk opdatering, så det er blevet endnu mere brugervenligt.
Den nye A9 har Bluetooth 4.0-streaming, indbygget adgang til Spotify Connect, Deezer og TuneIn med millionvis af sange, playlister og radiostationer samt et forbedret Magic Touch interface.
A9 klarer dermed streaming fra både Bluetooth, AirPlay og DLNA.
Den opdaterede touch-sensor gør det let at betjene musiksystemet. Ved hjælp af en række enkle bevægelser kan du skifte sange på dine playlister, skrue op eller ned for lyden eller vælge din favoritter blandt de mange tusinde internetradiostationer.
Nyhederne er:
*Til alle enheder Med BeoPlay A9 kan du afspille din musik gennem AirPlay, DLNA og Bluetooth 4.0.
*Forbedret Magic Touch interface Ved at banke let med fingrene på touch-sensoren øverst på musiksystemet eller lade hånden glide hen over den kan du kontrollere lydstyrke og vælge nummer og internetradiostation.
*Let adgang til musik Integreret adgang til streamingtjenester som Spotify Connect og Deezer. Med internetradiotjenesten TuneIn får du desuden let adgang til millioner af sange, playlister og radiostationer.
*Passer til alle rum Med den avancerede rumtilpasningsfunktion kan A9 tilpasse sin lyd til sin placering i rummet.
*Fremtidssikret A9 opdateres automatisk med nye funktioner og tjenester
Her på CES-udstillingen demonstrerede B&O også hvordan den nye A9 kan indgå i deres kommende multirum musiksystem. De viste hvordan musikken kunne "flyttes" med fra det nye musiksystem BeoSound Moment og over på den nye BeoPlay A9.
*Pris og tilgængelighed: Den nye BeoPlay A9 fås i 2 farver: sort og hvid.
Prisen er uændret kr. 14.999,- Af Recordere.dk -7 januar 2015. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Nicolaj.b Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 08 Januar 2015 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er faktisk ikke så dumt igen det nye multiroom system, havde ikke lige set den komme at det også kan køre samme musik på A9 osv.
Dov er det nu grotesk at tvinger folk til og bruge Deezer. at man ikke selv har mulighed for og vælge. man må håbe det ændre sig.
__________________ Mvh Nicolaj
|
| Til top |
|
| |
Jordanbelfort Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2014 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 53
|
| Sendt: 08 Januar 2015 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan med stor glæde meddele at jeg nu har fundet en problemfri løsning på min DLNA/NAS-film udfordring.
Jeg googlede efter en iOS app til at streame film fra min NAS til ATV. Efter at have kigget på flere løsninger, valgte jeg app'en Infuse
3 (http://firecore.com/infuse) som koster 65 kr.
Det er en helt suveræn app, der bogstavligt talt kan afspille uanset filstørrelse, format etc. sågar kommer de danske undertekster
automatisk frem og hvis du ser en film og ikke bliver færdig, vil filmen automatisk fortsætte hvor du slap aftenen før.
Ift. at købe en MacMini, switch og en masse kabelføring er dette en solid og enkelt løsning.
Jeg vælger blot en film via min iPhone fra min NAS og AirPlayer til det ønskede ATV! "It just works"
|
| Til top |
|
| |
THXII Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 120
|
| Sendt: 08 Januar 2015 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan du ikke bare bruge den fra synology "DS file"?
Eller fejler den ved dig?
__________________ Det er godt nok godt.
|
| Til top |
|
| |
Jordanbelfort Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2014 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 53
|
| Sendt: 08 Januar 2015 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den har jeg aldrig prøvet, men nu har jeg endelig fundet noget der fungerer 100%
|
| Til top |
|
| |