Jeg ved altså ikke rigtigt, hvad jeg skulle bruge en Simple Audio-afspiller til dér.
Jeg havde tidligere planer om at bruge en BeoPort (som jeg havde liggende).
ML-kablet var endda trukket derhen og jeg skulle bare vælge et sæt BeoLab - en ekstra Beo4 havde jeg da også liggende.
Men det viste sig, at den løsning var alt for kompliceret til min brug af musik, når jeg sidder ved min Mac.
Jeg havde ingen rigtig brug for at kunne trække fra anlægget nede, som for det meste ofte bare fodres med
musik fra WiMP, og af og til med en CD - det bliver sjældnere og sjældnere, at jeg bruger mine musik-filer fra NAS'en.
Jeg hører desuden ikke til dem, der skal have musik kørende i alle rum hele tiden - den tid er overstået.
Så jeg søgte efter en enkel måde at lytte til det, som jeg vil, når jeg sidder ved min Mac.
Dette er forøvrigt blevet sjældnere, efter at iPad'en har holdt sit indtog hos mig.
Hvad du ikke umiddelbart ser på ovenstående billede, er den lille USB/DAC, der er tilsluttet min Mac Mini.
Den har en hovedtelefon udgang, som bruges til mine B&O (!) hovedtelefoner - nu et sæt H2.
Og den har en line-udgang, som fodrer mine små Audioengine A2 aktive højtalere.
Måske ser de små ud - men det skal man ikke lade sig snyde af.
De er (for mig) fuldt ud tilstrækkelige i en opstilling, hvor de så absolut viser deres kvalitet som monitor-højtalere.
Prøv at gøre lidt research på dem - det er vist ret få, der har noget negativt at sige om dem.
Og bemærk venligst, att
jeg har 'fødder' til dem - så de har den rette vinkel i forhold til min lytte-position foran skærmen!!!
Al lyd regulering sker via volumen-knappen på DAC'en, der også virker som tænd/sluk - det er nemt nok.
Et sæt BL4 ville være mig for dårligt dér (især i forhold til prisen) - og et sæt BL4000 alt for store til det lille kontorrum.
Når alt kommer til alt, drejer det sig om musikken hhv lyden fra video/tv-tuner fra Mac'en
Fra Mac'en har jeg jo direkte adgang til WiMP, Spotify, Youtube og til min musik (FLAC-filer) på NAS'en - jeg bruger VOX som afspiller.
Er det netradio, jeg vil høre, er det jo bare at lave en genvej til den station, man ønsker.
Det er jo en computer man sidder foran - hvor man alligevel har hånden på musen dvs - i mit tilfælde - på trackpad'et.
Skal jeg høre musik i ro og mag, er det i stuen det foregår - med hånden på Beo4'eren og iPad'en ved min side.
Ok - jeg kan da også godt lide at høre musik, når jeg laver mad hhv vasker op. Det er jo nemt nok også,
når man har link og højtalere i køkkenet og en ekstra remote dér.
Så - du kan måske have ret i, at det ikke 'afspejler' MM's B&O-interesse....
Men det afspejler mit behov for musik/lyd dér, og er en løsning, der fungerer godt lige netop til det formål.
N.B. Hvis jeg sad lige så mange timer foran min computer, som du/Peter Pan åbenlyst gør - og kontoret var
i et større rum - ville jeg nok vælge et sæt BL18 i stedet for mine små nuttede Audioengine A2
MM