| Forfatter |
|
haden Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 148
|
| Sendt: 19 Januar 2015 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
@PP. Ganske simpelt. Jeg skal ikke have noget æblesnask ind i mit hus  Jeg vil ikke bindes op på lukkede standarder, så hellere undvære. NL er desværre også lukket, men kan som tidligere nævnt ikke bruges til noget som helst, når man kun har TV på det.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 19 Januar 2015 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne jo være, at de gerne ville gå den direkte vej - i stedet for at bruge en DLNA-app plus AirPlay
plus at skulle tænde for indgangen, som ATV-boksen til er tilsluttet til, med Beo4'eren.
Havde du et moderne B&O-tv, ville det bare starte op 'automatisk', når du vælger at afspille til tv'et i 8Playeren's liste
over DLNA-rendere på netværket.
Denne liste finder du dér, hvor den lille orange pil er nede i højre hjørne.
Efter kort tid muter skærmen så automatisk - ingen brug for at tage fat i Beo4'eren til det heller.
Men fint nok - du nøjes da bare med de muligheder, du har
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2015 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
@haden
Hvad mener du med, at 'NL er desværre også lukket'?
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
haden Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2015 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
@MM
Den er lukket i den forstand at jeg ikke kan sætte andre produkter ind og snakke med mit BV, lidt lige som Apples protokoller. Skal man snakke Airplay skal producenten købe en licens som vi har set med eks A9. DLNA er "åben" i og med at man ikke er bundet til en producent. I stedet for lukket kan man kalde den properitær.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2015 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ved jeg jo ikke lige, hvad du tænker på, men....
...HomeMedia player'en på et moderne BV er en DLNA-kompatibel enhed. Jeg (og mange andre) har i mange år haft talrige 3. parts-prudukter sat til mit - og har oven i købet kunne betjene dem med tv'et's fjernbetjening takket være B&O's åbenhed og vilje til at indarbejde PUC-koder i systemet. Du kan tilslutte et hvilket spm helst 3.parts audio-produkt til en ML-audiomaster og fordele lyden på ML-netværket. Du vil kunne tilslutte en hvilken som helst audio-kilde til en BS Moment via line-in og fordele lyden på NL-netværket.
Hvad er det, du mangler?
MM
MM
|
| Til top |
|
| |
haden Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2015 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
DLNA i et BV/V1 er smart og et skridt i den rigtige retning. Det er bare en skam at det ikke håndtere særligt mange filer eller håndtere mit problem med undertekster. Med MKV filer kan det ikke klare de basale testfiler fra matroska. Jeg ved godt mkv ikke er en færdig standard. Så hvad vil man helst have 10 halvfærdige funktioner eller 2 der virker 100%?? jeg ved godt hvad jeg vil vælge.
PUC styring er lækkert. ingen tvivl om dette.
Ang ML og NL: NL er et skridt i den rigtige retning, men hvorfor skal jeg ud og købe en +10kkr dims for at få en lydkilde på NL, hvis der ikke lige er et TV i nærheden? Nu kender jeg ikke NL protokollen, men det lugter af noget lukket. Lavet på standarder ville det være en smal sag at lave en app til eks Windows phone eller andre integrationer. Hvis B&O åbnede op, ville der hurtigt komme en del nørder der ville lave alt muligt sejt, som måske ville skabe mersalg. Jeg kan i hvert fald ikke se det ville skade, med mindre det er meget ringe. se eks Lego mindstorm eller Xbox kinect. Efter det blev åbnet er der kommet mange "alternative" brugere.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 19 Januar 2015 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
MM -
Altså er et BV 11 ikke et moderne B&O-tv.
Ud over det, beskrev jeg en mulighed medens folk med BV 11 sidder og venter, på B&O igen igen. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2015 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
PP -
Hvad mener du med det?
Selvfølgelig kan de gøre, som du foreslår - men hvorfor skulle de?
Så længe deres NAS's software kan det, som din NAS's kan,
er der vel ingen grund til at gå omvejen over AirPlay.
MM
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2015 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
@haden
Snakker vi MKV-filer (i diverse afskygninger), burde du nok snarere 'skælde ud på' DLNA standarten', end på B&O.
Hvordan er det lige du vil 'få en lydkilde på NL, hvis der ikke lige er et TV i nærheden' og du ikke lige vil 'købe en +10kkr dims'.
Hvordan vil du bruge/udnytte NL, uden at have noget af den hardware, der benytter NL som link-protokol
Jeg forstår ærligt talt ikke, hvad du vil opnå?
Og hvorfor i alverden skulle B&O forære resultaterne af flere års udviklingsarbejde - inclusive mange mandetimer,
og andre folks penge - til folk, som så bare laver nogle 'smarte apps' eller 'dimser', som de selv kan tjene på.
Og hvordan skulle det - for B&O - skabe mersalg?
Hvor vil du hen med dine tanker herom?
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 19 Januar 2015 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2015 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak, Peter
Den er måske ikke så tosset endda, din Medion NAS
|
| Til top |
|
| |
haden Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2015 kl. 07:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
@PP
Det er nemlig sådan det gøres. Det kan evt smides i en m3u fil(playliste) så man kan vælge det i sin DLNA player/render. Det virker desværre ikke med BV11/V1. Det skal dog også siges at Twonky(den DLNA server der er i QNAP NAS) har fjernet deres direkte understøttelse af internet radio, men det skulle være mulig at omgås. Jeg skal have eksperimenteret noget mere med det.
@MM
Det er BV's codec til MKV filer der er dårlig, ikke DLNA. Min WDTV kan sagtens tygge de samme filer via DLNA. Desuden er det samme problem hvis jeg smider filerne på en USB stik og smide direkte i mit TV.
Det jeg savner er en billig NL konverter med et netstik og lyd ud/ind evt som de gamle beolink aktiv/passiv, hvor jeg kan få lyd ud/ind af systemet de steder hvor der kun er netværk. eks værksted.
Jeg siger ikke de skal udlevere alt kildekode, men stille nogle services/API'er til rådighed, men igen skal man så ud og investere i en gateway til mange penge.
Hvis der er mange integrationsmuligheder vil det få øjnene op hos visse folk. Integrationer til eks homeautomation. eks Sonos er relativt åbent, så man kan styre det fra alt muligt. De nuværende kunder vil jo ikke se/mærke forskel, men det vil kunne udvide markedet. Det vil måske gå ud over salget af gateways, men det er vist ikke der, der er det store salg
|
| Til top |
|
| |
Henning P Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2014 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 230
|
| Sendt: 20 Januar 2015 kl. 07:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo ingen sag at øge sit strømforbrug, men en masse dimser som kan en masse,
Det er lidt det som B&O også gør, en ML/NL og så lige en som forsinker lyden så man kan høre musikken i flere rum samtidig,, hvofor kan et anlæg til 50-60000 ikke det ?? Det var en af mine venner som sagde det til mig efter et besøg hos B&O han ville have et BV11 men han beholder nok sit made in korea
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 20 Januar 2015 kl. 08:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
haden skrev:
Det er BV's codec til MKV filer der er dårlig, - samme problem hvis jeg smider filerne på en USB stik og smide direkte i mit TV.
|
|
|
Henning P skrev:
som B&O også gør, en ML/NL og så lige en som forsinker lyden så man kan høre musikken i flere rum samtidig, hvofor kan et anlæg til 50-60000 ikke det ??
|
|
|

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2015 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
@haden
MKV og DLNA - Tryk
Nu er det jo lidt med forskel, hvad der er puttet ind i MKV-containere, men vær du glad, hvis det virker over din WDTV.
Nogle beklager sig over, at det ikke virker på deres WDTV, andre har ingen problemer.
Meeen, er det så ikke via et ganske almindeligt file-share, at du ser og afspiller filerne på din WDTV?
Men bliv du bare ved at bore på B&O - jeg tror nu ikke det hjælper meget.
Jeg har ingen brug for MKV-understøttelsen - jeg afspiller de DVD/Bluray-skiver jeg køber, direkte.
Ser dem oftest kun én eller to gange - så hvorfor betale harddiskproducenterne for at kunne have
dem liggende på en NAS?
" Det jeg savner er en billig NL konverter med et netstik og lyd ud/ind evt som de gamle beolink aktiv/passiv,
hvor jeg kan få lyd ud/ind af systemet de steder hvor der kun er netværk. eks værksted. ".
Forklar venligst, hvordan det skulle kunne lade sig gøre?
Fra hvad vil du konvertere til lydudtag?
" Homeintegration" - det har B&O tilbudt i mange år.
Du ved vel at 'dimsen' lige er kommet i en ny udgave (BeoLink Gateway).
Men du mener så også, at den/den teknologi burde foræres væk?
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2015 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Henning P
Forklarede de så ikke i B&O-butikken, hvorfor man har problemer med lyd-delay, når man sammenkører
et analogt og et digitalt baseret system - og vil overføre lyd fra det ene til det andet?
Spurgte i overhovedet, hvorfor det sker?
MM
|
| Til top |
|
| |
haden Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2015 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu kender jeg godt forskel på shares og DLNA og min WDTV kører via DLNA. Det er ikke mig der har pakket mkv filerne, men dem der står bag. Se http://www.matroska.org/downloads/test_w1.html Så at B&O skriver de har mkv support, kan diskuteres. (indrømmet det er et år siden jeg havde testfilerne igennem, men tror ikke det er rettet) Så ved jeg godt det ikke er en færdig standard.
Jeg er klar over at det ikke hjælper at bore i det hos B&O. Har opgivet at få noget igennem den vej.
Jeg ønsker en ML beolink aktiv/passiv med IR øje, bare til NL, så jeg kan tilslutte mine højtalere og vælge en lydkilde lige som i de gamle ML dage. I dag skal jeg have et TV, Essence eller Moment for at gøre dette. Alternativt skal jeg have en ML/NL konverter, men så skal jeg til at trække ML rundt også.
Ja jeg ved godt der er kommet en ny gateway, men den er alt for dyr for de fleste. Jeg siger jo netop ikke at de skal forære alt væk, men at de åbnede op ville ikke skade. I dag er eks kun apps til iOS og Android(ved ikke om de er ens funktionsmæssig), havde API'et været åbent var der sikkert brugere der havde lavet til andre platform, samt lavet bedre apps som alternativ til de eksisterende. Man kan sagtens åbne noget af det, og så kræve en gateway til de avancerede ting.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 20 Januar 2015 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Jeg har ingen brug for MKV-understøttelsen - jeg afspiller de DVD/Bluray-skiver jeg køber, direkte. Ser dem oftest kun én eller to gange - så hvorfor betale harddiskproducenterne for at kunne have dem liggende på en NAS?
|
|
|
millemis - Den sang har vi også hørt før. Fordi DU sidder og fedter med gammeldags DVD/ Bluray-skiver, behøver andre ikke at gøre det samme.
Du må lære at se udover din egen næsetip.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 20 Januar 2015 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nyhed fra Facebook - Basrør til BeoPlay S8 systemet. -

Tonmeister Geoff Martin fortæller design og lyd er grundigt testet i Struer. BeoSound Moment kan tilsluttes. Enhed, der kan samle og afspille digital musik fra online streamingtjenester eller fra lokalt dit hjemmenetværk.
Min mening - Godt nok et arkitektoniske koncept man skal vende sig til. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2015 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg troede, at det var din nødudgang til veninden, når fruen din kommer for tidligt hjem
|
| Til top |
|
| |