| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 29 December 2015 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
BJepsen skrev:
Hej Peter Pan
Efter jeg så dit sidste indlæg om BeoPlay hub, købte jeg den og må sige det virker skide godt. Jeg har sat min BL-11 til hvor mine BL-6000 kører igennem tog dog lidt tid at få parret min fjernbetjening med den, men det gik.
Jeg har prøvet almando igennem hdmi-arc det kan jeg så ikke anbefale giver nogle fæle hak lyde når man skifter kanal. Jeg har nu haft BeoPlay hubben siden den 22 Dec. og har ikke oplevet nogen problemer overhovedet. Jeg kan varmt anbefale den. Jeg har heller ikke oplevet nogen form for forsinkelse i lyd/billed på nogen måde. Til info så er mit tv Samsung ES8005 optisk tilsluttet, og der ikke er noget tilsluttet til Powerlink RJ45 input på Hub'en.
Godt nytår MVH BJepsen
|
|
|
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 29 December 2015 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en mærkelig verden vi lever i....
...nogle er - som frederikchris med sit 'nye' BV9 - tilfreds med en løsning med kun en center-kanal, andre er - som BJepsen med
sin non B&O-tv og hub/BL11/6000-kombination - glad for en løsning uden center-kanal.
Hvornår mon det bliver moderne igen, at bruge en løsning med både center- OG front-højtaler/e?
Åbenbart er det store prangende billede (helst så billigt som muligt) vigtigere end lyden.
M  M __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 29 December 2015 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja millemis
Sørgeligt men sandt, at der også er en økonomi den enkelte må tage stilling til.
P. P. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2015 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep - det er derfor altid et spørgsmål om, hvor man går på kompromis.
P.t. lader det til at være mht til lyd.
Personligt synes jeg, at 'hub'en' er en god (kompromis)-mulighed.
Jeg ville dog til enhver tid vælge én af BL7-højtalerne (bortset fra 7-4) som min højtaler, hvis det var til en
løsning uden 'lydmotor' og dermed uden center-kanalen - for at undgå 'lydhullet' i midten.
Eller bruge to BL4000 direkte under tv'et....
Ok - hvis man er alene og altid sidder 'deadcenter' i forhold til tv'et, kan det vel gå an at bruge f.eks en BL11/6000-løsning.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 29 December 2015 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Også sørgeligt at DR-TV må spare, så alt sendes i stereo. Vælger jeg alligevel at trykke speaker
5 = 5,1 surround sound, lyder det af H-til. Egentligt er det vel TV kundernes egen skyld at det
går den vej, fordi et tv idag ikke må koste noget, og de flade skærmpaneler ikke giver mulighed
for en anstændig lydkvalitet. Er man til et BeoVision tv med indbygget surround dekoder, og 5,1
eller 7,1 setup, er muligheden for at få glæde af den ekstra investering i tv sammenhæng, gået
den forkerte vej. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2015 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ret sikker på, at den lydomstilling hos DR ikke er gjordt af sparehensyn.
Det er af nød - fordi flertallet af de tv, der er i brug i dag, har en så dårlig lydmotor, at dialogen ville
forsvinde, hvis signalet blev sendt ud som et diskret 5.1/3.1-signal.
Folk brokkede sig og 'kunderne har altid ret' - derfor kun stereo-lyd.
Hvorfor bruge krudt på 5.1-lyd, når et flertal prioriterer billedsiden (og den lave pris) og lever med dåse-lyd.
Vi kan jo håbe på en tid, hvor tv'ene i det mindste kan finde ud af at vælge det passende, hvis der er flere at vælge i mellem.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2181
|
| Sendt: 29 December 2015 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Inden i bliver helt deprime,- der er undtagelser :-)
Front 7-6 / 7-4
Sides 7-1 (tror ikke man får en bedre højttaler til de par tusinde de bliver solgt for på DBA!)
Indtil mit projekt er færdigt....
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 29 December 2015 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ beovox141
Det ved vi skam godt, og BeoLab 7-1/2/6, kan du læse meget mere om - HER.
Nu vi ved at BeoPlay Connection Hub'en sender triggerstrøm på en PowerLink tilslutning out, når bare man ikke har noget tilsluttet PL indput, vil BeoLab 7-2/6 virkeligt kunne løfte stereo lyden, fra et non-b&o-tv med kun optisk lydtilslutning.
beovox141
Du deltog i denne interessante debat. Føler du vi fik en konklusion, vi kan bruge til noget ?
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 29 December 2015 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kan i selv bestemme om BeoLab 7-1/2/6- skal spille i mono som center, eller som stereo højttaler.
For i kan vel lodde selv. 

|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2015 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor mange gange skal jeg skrive det?
Man kan ikke lave en center-kanal blot ved at lodde
En center-kanal er enten et diskret (selvstændigt) lydsignal eller et signal, som er matrixed vha stereo-signalerne.
Konklussion - lad loddekolben blive i skabet og brug en 7-1/2/6 som stereo-højtaler.
Meget bedre kan det ikke blive - med mindre at en (måske endda B&O-) multikanals forforstærker bliver involveret.
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 29 December 2015 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære millemis, den har vi taget før. 
Når talen går på non-b&o-tv findes intet diskret center signal. Signalet skabes fra Stereo signalet som fortsat også går til to front højttaler, hvis man ønsker det. De professionelle som laver en adapter, termineret som vist, er da også lige glade med din mening om dette.
Folk kan købe eller lodde hvad de vil have, også uden at spørge dig eller B&O.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 29 December 2015 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ja millemis
Jeg ved godt at alt ud over en del af denne pris går B&O's næse forbi, og det passer dig ikke.
Hr. B&O-ambassadør __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2015 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Folk kan købe eller lodde hvad de vil have, også uden at spørge dig eller B&O.  |
|
|
......eller Peter Pan
Både mit og dit tv (og dermed centerhøjtaleren) får et 'diskret' center-signal,
når vi fodrer det med en eller anden form for (5.1) multikanals lyd
Lad dog være med at blive mopset, bare fordi du ikke kan lodde dig ud af alle opgaver
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2015 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Peter Pan.
Analog/Digital diskussionen...
Hvis man blot en gang har set et eye diagram ved man at begge parter har ret
Et signal til en DDR4 memory. Alle er vist enige om at en computer er digital, men kurveformen kunne vist lige så godt komme
fra en gammel vinyl skive?
@MiM, Peter Pan.
Baseret på jeres svar, får jeg en fornemmelse af, at i primært ser TV og streaming på jeres TV,- er det korrekt ?
Centerhøjttaler diskussionen:
En beolab 7-1,2,6 er "no contest" de bedste TV højttalere der findes! Hvis jeg ser film er den fysiske "thumb", i hele huset!
Men det er på bekosning af dialogen... uden 7-4eren. Og som MiM påpeger skal man trække den rigtige center ud...
Det nytter ikke at man kan mærke afterburneren fra en F-14 Tomcat i mellemgulvet,
hvis "Tower, this is Ghost Rider requesting a flyby" er muffled...
Which movie by the way ?
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2015 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beoplay connection hub...
Er TOSlinken ikke et digitalt line signal?
På mit Bilka TV kan man ikke justere lydstyrken på Toslink
Hvordan styrer man så volumen på en Beolab?
Er det bare FULL afterburner?
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 29 December 2015 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141
Start med at læse om Beoplay connection hub, så finder ud af - Der behøves ingen ekstra fjernbetjening til BeoPlay Hub. Hubben kan lære IR koderne fra dit TV's fjernbetjening, eller for den sags skyld hvilken som helst anden IR fjernbetjening.
Personligt vil jeg nødig undvære min BeoLab 7-4 / mine front & surround bag højttaler. Men mit tv er også et BeoVision 7-Mk III, og hermed gives 5,1 lyd mulighederne.
Det der her er tale om er at forbedre lyden fra et ikke b&o tv. Her er midlet at få det bedste ud af de muligheder der er. En mulighed er som MM anbefaler at benytte BV 7-1/2/6 som stereo højttaler. Men det er også muligt at anvende den som center HT, og hermed opnå det nærmeste (dem er ønsker det) kan komme den ægte vare. Ved også at vælge f.eks BeoLab 9 som fronthøjttaler. En sub vil også kunne indgå, selv om der ikke findes en diskret subwoofer udgang.
Men ok bruger folk de kroner der skal til sådan et 5,1 højttaler setup, burde en 5,1 surround receiver ikke vælte læsset. Det ville jeg selv gøre, hvis jeg skulle vælge. Jeg har allerede de adapter kabler der bliver brug for, liggende i skabet. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2015 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141 skrev:
Beoplay connection hub...
Er TOSlinken ikke et digitalt line signal?
På mit Bilka TV kan man ikke justere lydstyrken på Toslink
Hvordan styrer man så volumen på en Beolab?
Er det bare FULL afterburner?  |
|
|
'Hvordan styrer man så volumen på en Beolab?'
Ikke via tv'et og ikke direkte i BL'erne - så det er vel i hub'en (som så altså har lært koderne fra f.eks tv'et).
Det er da fuld efterprut - ne's pas, monsieur
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2015 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141 skrev:
@ Peter Pan.
@MiM, Peter Pan.
Baseret på jeres svar, får jeg en fornemmelse af, at i primært ser TV og streaming på jeres TV,- er det korrekt ?
|
|
|
Jeg kan jo kun svare for mig selv!
Næ, det er tv og bluray-skive film/koncerter - og så en del Youtube (som man vel godt kan kalde streaming),
men det sidste er mere for indholdets end for billed-/lyd-kvalitetens skyld.
Og så - sjældent - lidt fra Netflix, hvis jeg da ellers kan finde noget interessant dér.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 31 December 2015 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 31 December 2015 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og i ligemåde,- godt nytår herfra...
Også til Millermissen og hans Navikey...
|
| Til top |
|
| |