| Forfatter |
|
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 20 Januar 2016 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Ja MM, men det er der mange der ikke ved. At starte med et pjattet indlæg,var fra min side et forsøg forkølet forsøg på, at i der ved mere om dit og
dat måske kunne mande jer op til at komme med egne oplysende indlæg til glæde for alle interesserede læser. At give svar er da godt, jeg
ønsker bare lidt mere. |
|
|
Var det så nok 'eget oplysende indlæg'?
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2016 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2181
|
| Sendt: 20 Januar 2016 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
@MM
"..du har ergo ingen fordele ved et BV7 af den grund og du er ikke spor heldig,
bare fordi du har 'et fint LED display"
Tjae, jeg føler mig nu ualmindelig heldig: Microdimming, to valgbare HDMI out, 7.1 lyd, og BL 7(x),
det følger jo altsammen gratis med det ICEWHITE display!
Bare ud af nysgerrighed: hvordan ser du status, hvis din BV8 er i Picture MUTE?
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 20 Januar 2016 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis - Var det så nok 'eget oplysende indlæg'?
Ja der var en start MM. Men efterfølgende link til BeoLink Multiroom gør det ikke allene.
Min personligt interesse ligger i at hjælpe med div. kablet B&O DIN og RJ45 tilslutninger. Følgerne af dette er mine kabel tråde. Så syntes jeg også det er sjovt at lave billeder, hvad der også tydeligt fremgår på de tråde jeg har startet. Jeg gider ikke selv tråde, med alen lange tekster uden billeder. De fleste tekster jeg skriver, handler om min utilfredshed med dit og dat, samt B&O nyheder.
Så er der jer der har tilegnet jer B&O viden som ikke står skrevet nogen steder. Enten af ren interesse, eller fordi i arbejder som sælger eller servicere B&O som teknikker. Eller har/ arbejder på Bang & Olufsens fabrik. Hvis i så samtidigt kan lide at skrive, vil jeg mene at det gør i forhåbentlig så. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2016 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Caspersteen
Hej igen, hvis alting fejler med hensyn til din Beo4 styring, er der selvfølgelig altid Lintronic løsningen!
Den kan i princippet alt!
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2016 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
@beovox141
Og jeg som troede, at det der med at have B&O-produkter var noget med at tingene skulle være nemme.
Så nemme at det rent faktisk er indholdet og ikke ens gear, der er fokus på.
Men ak - jeg er sikkert ikke nørdet nok
Ja, selvfølgelig er der Lintronic-løsningen - hvis der ikke er anden udvej
og man/Caspersteen har lyst til at rode med det også.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 20 Januar 2016 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ beovox141
Jeg er meget glad for BV7's display visning, specielt fordi vi har så mange tv kanaler. Ser vi en tv kanal, og lige vil se på en anden kanal grundet reklamer, er det rart lige at kunne se kanal nr. for hurtigt at kunne komme tilbage efter reklamerne.
Da vi havde analog tv, var det bare at trykke tilbage på Beo4. En god ting der nu er væk. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2016 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141 skrev:
@MM
"..du har ergo ingen fordele ved et BV7 af den grund og du er ikke spor heldig,
bare fordi du har 'et fint LED display"
Tjae, jeg føler mig nu ualmindelig heldig: Microdimming, to valgbare HDMI out, 7.1 lyd, og BL 7(x),
det følger jo altsammen gratis med det ICEWHITE display!
Bare ud af nysgerrighed: hvordan ser du status, hvis din BV8 er i Picture MUTE? |
|
|
Nu var mit indlæg møntet på selve det eksterne displays funktion i forhold til en 'on-screen' løsning.
Microdimming - ja på din 7-55 - men der skulle fan**e også lægges mange penge på bordet for det tv.
Og at det er et kæmpe-monster (af et 55"-tv at være) vil nok de allerfleste, der ser det i levende live, mene.
Personligt ser jeg mere frem til OLED-teknologien og de mange andre skærmteknologier, der er på vej...snart.
To HDMI-udgange - den har vist været oppe at vende nok gange her på tråden
De allerfærreste BV7/BSys3-ejere har haft brug for det - heller ikke Peter Pan
Jeg selv har ALDRIG savnet den mulighed og mon ikke det er en feature,
som tiden er løbet fra - nu da folk rask væk har 65" og opad skærme i stuen?
7.1-lyd - fint nok, hvis man har brug for og plads til de ekstra højtalere - jeg har ikke plads i vores stue.
Apropos multikanals-lyd - tag et kig på mulighederne i den nye audio-engine (i BSys4).
Dér kan man snakke om 'multikanals-lyd'.
Den opmærksomme læser vil vide, at jeg ikke er så vild med BL7'erne.
Jeg mener, at et tv's primære højtalere skal være afstemt efter skærmen og dermed være indbygget
Den/de bør ikke være en legoklods, man kan tilføje (eller ej) under en skærm.
Som jeg altid siger til Peter - var glad for dit tv/dine tv, men tro ikke at andre behøver at være lige så glad for de samme tv/tv-løsninger.
Og ja, sør'me - jeg har ingen tilbagemelding på skærmen, når den er i P.Mute.
Men ved du hvad - jeg måtte lige kigge efter.......jeg har faktisk aldrig savnet det.
I hvert fald ikke så meget, at det kunne få mig til at købe en BV7
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 20 Januar 2016 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
En anden ting jeg savner ved digital tv, er opskalering til 16x9 f.eks når vi ser de gamle film på kanal Charlie. B&O har altid evnet at konstruere elektronik der gav en opskalring uden synlig billedforringelse, da det hovedsagligt skete, på en måde så en cirkel i mitten af billedet var uændret. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2016 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Da vi havde analog tv, var det bare at trykke tilbage på Beo4. En god ting der nu er væk. |
|
|
På både min BV8-40 og min V1 skal jeg da bare trykke 0 for at komme til den kanal, jeg var på før.
Er det det, du mener 'er væk nu'?
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2016 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beo4 - ready to 'Join'
Da jeg købte mit BV8-40 var det denne Beo4, jeg fik med.
Den gang undrede jeg mig over, hvad pokker den kommando skulle bruges til.
B&O havde altså allerede gang i udviklingen af BeoLink/Multiroom-betjeningen.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 20 Januar 2016 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
MM - Jeg forsøge med 0 på Beo4 (med DTV). Jeg trykkede tidligere nederst på firkanten.
millemis skrev
7.1-lyd - fint nok, hvis man har brug for og plads til de ekstra højtalere - jeg har ikke plads i vores stue. Apropos multikanals-lyd - tag et kig på mulighederne i den nye audio-engine (i BSys4). Dér kan man snakke om 'multikanals-lyd'.
Den opmærksomme læser vil vide, at jeg ikke er så vild med BL7'erne. Jeg mener, at et tv's primære højtalere skal være afstemt efter skærmen og dermed være indbygget Den/de bør ikke være en legoklods, man kan tilføje (eller ej) under en skærm. -----------------------
Jeg er som sædvanlig uenig i dette, og mener din holdning har sit udspring i du aldrig selv har lært at leve med, og elske de fordele de ekstra penge det kostede, gav os BV7 ejer.
Så skriver du: Apropos multikanals-lyd - tag et kig på mulighederne i den nye audio-engine (i BSys4).
Prøv da for pokker selv at beskrive hvad du mener BSys4 giver, og hvad vi med BSys3 mangler. BSys4 har intet på lyd siden jeg mangler. En konstatering efter at have lyttet meget BSys4 tv. Men måske ligger fejlen i den nye generation af BeoLab højttaler.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2016 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
@MM
"Jeg mener, at et tv's primære højtalere skal være afstemt efter skærmen og dermed være indbygget"
..What?
Det handler vel om at få den bedste lyd?
Hvis du mener at man kan afstemme lyden efter et billede...
Så er det vel kun med en decodet centerkanal det overhovedet giver mening. (bedre dialog)?
Stereo højttalere vil ALDIG kunne gøre det samme, selvom du kunne lave en pseudo kanal. Afstanden mellem især diskanterne, er simpelthen for
stor! Effekten kendes bland andet under navnet Comb effect interference...
Så med mindre man blot kører stereo, ville det faktisk give mest mening IKKE at have højttalerne i TVet. Hvis du eksempelvis tilslutter et sæt
fronthøjttalere, er de indbyggede jo ret beset ikke til nogen nytte...ikke engang som center, da de ikke fysisk kan være rigtige centerhøjttalere.
Det nye AVANT eksempelvis.... Den lille dinky thingy under skærmen,- selvom den er super high tech og ret godt lavet, giver den jo overhovedet
ikke nogen mening på de store modeller, men den koster sikkert mindst 10k på salgsprisen....
AV9000 gjorde det som en undtagelse helt korrekt, her var den "indbyggede" netop.. en dedikeret center!
Jeg HAR faktisk kigget på BS4 som audio engine, med bortset fra bedre DSP muligheder kan jeg ikke se hvor den kan mere en BS3 på lydsiden,
HD Audio formaterne er vist stadigvæk ikke understøttet, -do correct me if I am wrong?
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 20 Januar 2016 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu forsøgt at komme frem og tilbage mellem to valgte tv kanaler.
I digital mode. Ved brug af 0 tasten går mit tv på kanal 1. Men det er så nok fordi min HD DVB tuner er YouSee HDMI tilslutttede HD-C tuner med PUC styring via Beo4. Måske en opdateret HDMI indgang med retur havde løst problemet.
I Analog mode som endnu er muligt frem til 9 febuar 2016 via BV7's egen tuner, virker 0 tasten som MM beskriver.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2016 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Peter Pan,
så hut jeg hvisker, har din BV7 ikke nogen indbygget digital tuner. Hvorfor kunne man så spørge - sparede du den væk dengang?
Da du jo ikke mere kan bruge tv'ets egen indbyggede analoge tuner, bruger du vel en ekstern (digital-)boks - nok en fra YouSee.
Om den boks har denne smarte funktion, ved jeg ikke - det må du nok spørge YouSee hhv boksens producent om.
Det kunne også være, at den PUC, som du bruger til styringen, ikke tilbyder det?
Kunne du poste et billede af menu-overlay'et?
Hvis du vil vide, hvilke muligheder, der er i lyddelen af et BSys4-baseret setup, må du nok ty til den beskrivelse, som B&O selv
stiller til rådighed i forbindelse med brugervejledningerne på hjemmesiden.
Du ved jo selv, hvor man kan finde 'Technical Sound Guide'.
Ok - indrømmet - lidt svært at komme igennem, hvis man er nødt til at 'Google-Translate' den, men det er den bedste kilde til emnet.
De gange, der har været linket til Geoff Martin's præsentation af den nye Avant's lyd-funktioner, har det ikke fanget din interesse.
Vel nok - igen - pga at det ikke er på dansk.
Men nok også fordi, at du - ofte hørt - har en vis aversion mod B&O's Tonmeister.
I den video går han - udover at beskrive selve Avant'ens 3.0 højtaler-system - også ind på diverse generelle BSys4-lydfunktioner.
Jeg tror dog mest på, at din tilbageholdenhed bunder i, at du personligt ikke 'mangler noget med BSys3' - og fred være med det....
....det er jo ikke så ringe endda.
Bemærkningen var iøvrigt sagt som en sidekommentar til beovox141's lovprisning af BV7's 7.1-mulighed - og ikke fordi
jeg mener, at alle har brug for disse BSys4-muligheder.
Måske bunder din skepsis overfor lydmotoren i de nye tv endda i, at du ikke tilnærmelsesvis kender den.
Du har jo aldrig haft selv den mindste mulighed for 'at leve med den' - et hurtigt lyt i en tilfældig B&O-forretning er ikke nok.
Og sagt mellem os - egentlig burde du vide, at jeg har haft fingrene i diverse BV7'er ---- mere end nok til,
at jeg føler mig berettiget til at have en mening om den/dem.
Hvad har så iøvrigt den nye generation af BL'er med sagen at gøre - det kunne jeg da godt tænke mig at vide?
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2016 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141 skrev:
....med bortset fra bedre DSP muligheder kan jeg ikke se hvor den kan mere en BS3 på lydsiden,
HD Audio formaterne er vist stadigvæk ikke understøttet, -do correct me if I am wrong?
|
|
|
Ja, netop - bl.a forbedrede DSP-muligheder. You've got it!
Hvorfor skulle B&O - og i sidste ende kunderne - dog betale for licencer, som folk i forvejen allerede har betalt én gang for...
....i deres bluray-afspiller?
Hmmm - nå ja, der er jo også folk, som afspiller 'bluray'er' fra hard-disken (NAS eller HTPC).
Men de må jo så selv finde en software-afspiller/afspille-licens - nok ikke så svært, når man alligevel er ude 'på nettet'.
|
| Til top |
|
| |
Henning P Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2014 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 230
|
| Sendt: 20 Januar 2016 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Peter Pan skrev:
Da vi havde analog tv, var det bare at trykke tilbage på Beo4. En god ting der nu er væk. |
|
|
På både min BV8-40 og min V1 skal jeg da bare trykke 0 for at komme til den kanal, jeg var på før.
Er det det, du mener 'er væk nu'?
MM |
|
|
Du har ret 0 fungere stadig
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 20 Januar 2016 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg klaret opvasken. 
Henning P. Gå lidt tilbage på siden og læs. 
------------------------------------------------------
millemis - Hvad har så iøvrigt den nye generation af BL'er med sagen at gøre - det kunne jeg da godt tænke mig at vide?
Det var sku da de tilsluttede højttaler "lyden" kom ud af i de tilfælde jeg hørte 4.1 surround setup. Front 18. Back 17. Sub 19. Den indbyggede Avant højttaler kan ikke spille center højttaler, og det høre jeg, der er vandt til en dedikeret center - højttaler, som BL 7-4. der er udviklet til at spille op med BeoLab 5. Nogle på
tråden har også erkendt dette.
millemis - Geoff Martin's præsentation af den nye Avant's lyd-funktioner.
Når vi ved at Geoff Martin får sin løn af B&O, og ved fra alt deres reklame materiale, hvordan træerne vokser ind i himlen. Kan jeg ikke stole på hvad der skrives, og slet ikke i de eks. hvor jeg selv har hørt resultatet. Helt ærligt millemis, mange der har betalt prisen for et Avant tv, er nødt til at tro på de har fået mere for deres penge, end fra det BV7 efter Mk III tv de havde med 5,1/7,1 setup. Det kaldes Placebo-effekten.
millemis - tv'ets egen indbyggede analoge tuner, bruger du vel en ekstern (digital-) boks - nok en fra YouSee.
Ja det skriver jeg jo. Da jeg købte første version af BV 7 Mk III, fandtes ingen digital DVB-C tuner. Da muligheden bød sig, var der heller ingen grund til at betale godt
5.000 Kr + ind bygning, for en B&O tuner. Den kunne heller ikke auto opdateres
fra YouSee, som deres egen kan. YouSee boksen klare opgaven. PUC delen er noget
andet hvor programmørerne af puc koder, måske ikke har fået alle muligheder med.
Mangler du flere ærligt svar fra mig, MM. Så spørg du bare. Jeg tager forbehold for eventuelle stavefejl, såvel som grammatiske fejl, og hukommelsessvigt. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2016 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der en kasse Pilsnere på højkant, hvis der nogen der kan gennemskue præcis hvilken genistreg jeg har lavet her!
Det kan ikke lade sig gøre... og dog....
Missen kommer virkelig til at bashe mig nu, han sadge han ville holde op, hvis jeg ville holde op med at sige "alt er muligt!"
Det er et BV7-40 MKIII STOCK uden nogle mods! PeterPans model... Læg mærke til menuen!
Som sagt en kasse pils på højkant.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2016 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
@beovox141
Det er vel en ganske almindelig STB-menuoverlay fra en eller anden DVD-spille.
Hvad skulle der være specielt ved det?
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |