| Forfatter |
|
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 09 Juni 2016 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det jo en kendt sag, at B&O ikke rider samme dag, som de sadler - og en BROne/BT blev nok
ikke blot 'opfundet' for sjov i løbet af et par måneder.
Jeg skyder på, at den har været under udvikling længe i forbindelse med de B&O-produkter, der bruger bluetooth i
deres remote-betjening (Essence (2nd gen)/A9/A6...) - for at tilbyde én remote, der styrer både tv og audioprodukter. *
Smart nok, hvis f.eks de tre 'My Button'-knapper også kunne bruges til at starte en udvalgt funktion på (f.eks) en A6.
Egentligt er der nok klogt at vente med at lancere en ny remote-version indtil, der er et nyt tv på banen.
Blot at lancere en 'ny fjernbetjening' ville måske ikke vække nok opmærksomhed?
Og måske er der sogar en eller anden bluetooth-(fjernbetjenings)-funktion i det/de nye tv
* De nye versioner af 'wheely'en' har jo også ir-kontroller indbygget.
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2181
|
| Sendt: 10 Juni 2016 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
@MM
"Egentligt er der nok klogt at vente med at lancere en ny remote-version indtil, der er et nyt tv på banen."
Det var mere eller mindre prøvede at pege på. "Hullet" i TV linen har efterhånden varet et par måneder, og jeg har svært ved at forestille mig at det
er helt planlagt?
Forøvrigt,- Ved du hvilket "B&O" produkt der bærer følgende tegningshoved?
Hint,- Du bruger det flittigt!
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2016 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når et tv skal være mere end blot en skærm med en HDMI-indgang (til en pc) og en HDMI-udgang (til at føre billed- og lydsignalet videre)
samt lydudgange, kan det for et så lille firma som B&O godt tage sin tid at blive færdig med det.
De allerfleste B&O tv-kunder forventer i dag, at et tv er komplet - hviilket stiller krav til netop softwaren, der kører på systemet.
Lad dem blot 'pusle' det færdigt - før de begynder at sælge det.
Jeg mener - hellere vente et par måneder ekstra på at SmartTV-platformen (inklusive musiktjenesterne) er nogenlunde optimal,
at tv'et integrerer fornuftigt med de øvrige (NL-)produkter, at lyden fra højtalernne er optimal,
at det efter lanceringen (inklusive alle stand-optioner) kan leveres ret hurtigt på de fleste markeder etc etc.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2016 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
@MM
Ikke uenig, men hvorfor stoppe produktionen FØR efterfølgeren er klar? Der er der ikke meget salg i...
Kom nu med et gæt på produktet ! Du vil blive overasket!
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2016 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
@MM
Jeg kan da også prøve at spørge ovre på Fansitet
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 10 Juni 2016 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Emilos88 / Beomanden / Hauke / fisp / beolion.
Denne tråd har fra start handlet om Bang & Olufsens kerneprodukter, og det vil den forhåbentligt blive ved med. Hvad er der i vejen med at udveksle personlige meninger om de enkelte produkter, medens vi venter på nyheder. ?
Eller misforstår jeg noget. ? Er det "mærke" der tænkes på, det der discount B&O som ødelægger Bang & Olufsens luksus brands ?.
For så for det da bestemt meget omtale her på tråden. Det sørger millemis for. I gør det jo ikke. Men brok jer bare --- her er også plads til jeres holdninger.
Ferie hilsner fra PP. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2016 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære feriebarn, Peter Pan
B&O Play-produkter er - om du vil det eller ej - lige så meget Bang & Olufsen-produkter som
produkterne fra Bang & Olufsen-brandet.
Det er B&O-produkter for folk, som har brug for den mere fleksible udgave af B&O, for folk, som
ikke er/ikke endnu er/ikke ønsker at være 'fastliggere'. For folk, som foretrækker at kunne tage 'tingene' med sig,
når de flytter (måske bare midlertidigt) eller i et feriehus - eller bare til undervejs i toget (hovedtelefonerne)
eller hos vennerne, der måske har noget 'crap' at høre musik på.
B&O Play-produkterne er helt klart ikke til den målgruppe, som du tilhører.
Her er det mere de fast installerede 'ting' (klodsede tv og kæmpe højtalere med blomster på  ), der er det rigtige.
Se ud over din egen næsetip - og accepter at andre mennesker har andre behov, end du har....
....behov, som B&O Play-produkterne nemt kan opfylde.
Hvis denne side skal handle om nyt fra/om Bang & Olufsen/produkter fra Bang & Olufsen, skal der også være plads til omtale/ros/ris
af B&O Play-produkterne.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2016 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Eller misforstår jeg noget. ?
Er det "mærke" der tænkes på, det der discount B&Osom ødelægger Bang & Olufsens luksus brands ?.
|
|
|
For nogle er det luksus at have et stort tv og tilsvarende højtalere fra Bang & Olufsen stående i stuen.
Noget, som de kan lide at se på - i brug eller bare som en del af deres indretning.
For andre er det luksus at have mere mobile B&O-produkter, som de kan lide at bruge og som er nemme at flytte rundt på.
Begge dele er i mine øjne 'luksus'/'luksus-produkter'.
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2016 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beoplay A1. Unveiled!
Når man læser om A1 på Beoplays hjemmeside, er der en ting man måske studser lidt over,
nemlig den totale mangel på referencer til Bang og Olufsen.
Den eneste gang det sker, inklusive Manz beskrivelse af designforløbet, er en enkelt sætning:
"enjoy Bang & Olufsens signature sound"
Produktbekrivelserne er nærmest klinisk renset for referencer til B&O kompetancer.
Kigger man på typelabelen er selv det lakoniske "Designed in Denmark" forsvundet.
Bliver man en smule nysgerrig, tager det ikke lang tid at finde ud af hvorfor det forholder sig sådan.
A1 er fra Tympahny! Hvilket faktisk gør den en lille smule dansk!
Tymphany designede og producerede sidste år over 2millioner BT lydystemer for forskellige top brands rundt omkring i verden.
Er det ikke en spændende tanke, at hele den produktion, viden og ekspertise, kunne være forblevet i Danmark?
En sidste ting, i min jagt på A1erns oprindelse, faldt jeg over en del andre PLAY produkter,
- Og de kommer bestemt ikke i den samme klasse som A1!
Der er vi helt nede i Kina produkter når de er værst/bedst alt efter hvem man er!
Mere om det senere!
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2016 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Millermissen skrev følgende..
"B&O Play-produkter er - om du vil det eller ej - lige så meget Bang & Olufsen-produkter som
produkterne fra Bang & Olufsen-brandet. "
Desværre har du nok ret, der er nemlig ikke ret meget B&O tilbage og den lille smule der er, er ved at forsvinde som dug på en sommermorgen.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2016 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cecilie Manz er designer og har intet haft med A1'erens lyd/lydtuning og funktioner at gøre.
Langt mindre har hun haft indflydelse på, hvor hvad er købt hhv hvad B&O selv har bidraget med.
Der er vist ikke nogen grund til at hun i sin beskrivelse af designprocessen gør sig klog på andet end det,
som hun selv har haft med at gøre.
At B&O ikke laver al deres egen hardware er vist ikke nyt for nogen.
De lavede jo heller ikke cd-afspilleren, der sidder i f.eks en Ouverture eller tuneren for den sags skyld.
Så vidt jeg ved, har B&O heller aldrig selv lavet højtalerenheder - de bliver købt til formålet og af og til lavet efter B&O's specifikationer.
Det blev f.eks en BL7-1 vel ikke ringere af!
Det afgørende er - nu som før - hvad de får ud af 'stumperne'/hardwaren (og softwaren), de bruger.
Det samlede hele er det, der for mig afgør om jeg kan bruge produktet eller ej.
Kan man ikke lide det, er det vel ok - man kan jo bare holde nallerne fra det.
Der er ingen grund til at diffamere de, som kan det.
Jeg er - som så mange andre - stadigvæk begejstret for, hvad de har leveret med den lille A1.
Jeg bruger den ikke ofte (!), men når jeg har brug for det, den kan, er jeg glad for at have købt den.
Om hhv at det er hardware og delvist software, der er leveret af et bestemt firma (her Tymphany) interesserer mig ikke synderligt.
Jeg er overbevist om, at den allerstørste del af køberpotentialet for en A1 tænker ligeså.
Jeg har stor tiltro til at B&O vælger det, der passer bedst til formålet.
Har man ikke den tiltro og/eller finder man det obskurt at B&O arbejder sådan - tja, så undlader man da bare at købe.
MM
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2016 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iøvrigt finder jeg det temmeligt besynderligt, når folk påstår at de er bedre til at bedømme, 'hvad der er B&O' eller ej,
end B&O selv er det.
Jeg har fuld respekt for folk, der personligt ikke bryder sig om, hvordan tingene udvikler sig.
Men når de samme gør sig til dommer over 'godt og skidt', hopper kæden af for mig.
At gøre det til en personlig hobby at nedgøre alt, man ikke selv kan lide/bruge/stå inde for, er en mærkelig livsindstilling, vil jeg mene.
MM
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2016 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
- imellemtiden er her et billede af et par fine CX50ere i Dannebrogs konstellation!
I morgen kan vi så kigge lidt på Jukeboksen
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2016 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da f**king-Peter Pan-like
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 11 Juni 2016 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et råd til jer der hopper på B&O produkter fra tiden efter Bang & Olufsen var Bang & Olufsen. Køb altid på afbetaling, med så lille en udbetaling som muligt. Det gør det meget nemmere, for jer når det skal leveres tilbage.
Giv aldrig jeres gamle B&O i bytte! Gem det. -- Du får brug for det igen.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2016 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Peter Pan
Sidste kommentar i den linkede tråd (fra Beobuddy) er:
'you look at the problems more closely, it looks like there is a major network problem.
Disturbing and failing communication between the products. Especially wireless connections.
You can't blame B&O for that. (I can understand you do)'
Jeg har selv tidligere skrevet at det problem snarere bunder i en katastrofal manglende service fra indlægskriverens forhandler,
end i selve produkterne!
Men det har du så nok overset.
Vedr. Moment - jeg har aldrig personligt været en ven af BS Moment - ikke min måde at lytte til musik på!
Og det har jeg heller aldrig lagt skjul på.
Når det så er sagt, kan/kunne den jo sagtens være det rigtige for endda mange andre.
At der er software-problemer dér, vil jeg da gerne indrømme.
Jeg har tidligere skrevet at folk (med disse problemer) ofte har haft andre forventninger til produktet, end hvad B&O har lagt op til.
Det er ingen 'netværksafspiller', men en 'streaming-underholdningsmaskine' - hvilken kan være fint nok.
Følger man 'slagets gang' på Beoworld vides på nuværende tidspunkt ikke om de seneste problemer ligger ved B&O eller ved Deezer.
Der skrives/spørges ikke meget om/til BS Moment her på tråden.
Hvis det sker, melder jeg gerne min holdning ud.
Og hvorfor skulle dette være en 'nyerhvervet viden' for mig?
Mht til Gysse2004 og problematiken med digital tilslutning af BL5 venter vi vel stadigvæk på en udmelding fra ham om
det er afgørende for hans valg af nyt hoved-tv eller ej.
For dig er dette dog en fuldstændig teoretisk diskussion.
Du er på ingen måde berørt af dette - og det er kun aktuelt for ganske, ganske få BL5-ejere.
MM
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2016 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
...."Der skrives/spørges ikke meget om/til BS Moment her på tråden"
Nej, men det gør der sørme ovre på Fansitet!
Sidste post, der blot er et par timer gammel som svar på råb om hjælp lyder:
"Join The Club Cornishblue!
Old hardware and bad software result in a terrible piece of s..t
My advice....try to sell it"
På dansk
"Velkommen i klubben..
Gammel hardware og dårlig software, resultatet: at forfærdeligt stykke l.rt!
Mit råd ...prøv at sælge det"
Men vi kigger lidt på Moment (jukebox) hardwaren imorgen
|
| Til top |
|
| |
gabetta Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2014 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 401
|
| Sendt: 11 Juni 2016 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141 skrev:
"Join The Club Cornishblue!
Old hardware and bad software result in a terrible piece of s..t
My advice....try to sell it" |
|
|
Pass on the turd... Husk endelig ikke at fortælle køberen at man sælger fordi det er noget l**t - sig at det er fordi man "opgraderer", den
virker hver gang.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 11 Juni 2016 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
No no gabetta
Har en Beofan ikke læst trådens utallige advarsler (læs fra side 1) Må han/hun lide med lomme smerterne så længe smerten vare. 
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 12 Juni 2016 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tips

Har du DVD / Blu-ray / andre bokse liggende på gulvet, ses her genbrug af BeoSystem kabinet for BeoVision 5. Bemærk BeoVision 11 eller 10 bare kan stå skråt op mod væggen. Så undgår du også at lave huller i væggen. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |