| Forfatter |
|
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 19 Juni 2016 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skulle vel ikke være lidt misundelig (eller måske ved du ikke, hvad en CEO normalt får i følge kontrakterne).
Nå, ja det får du jo nok ikke for at sidde og fejlrette kina-produkter jvnf afbuddet til det nyligt afholdte 'topmøde'.
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 19 Juni 2016 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis - Det link var ikke meget værd!
 Det kan du sige, men en oplysning du åbenbart ikke kendte. Eller glemmer du at skrive de oplysninger du får. Ellers også burde du ruske op i dine kilder.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2181
|
| Sendt: 19 Juni 2016 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
...Jeg hælder nu mest til at han bare er blevet spist af the cookie monster!
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 20 Juni 2016 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis
Vil du selv ansætte en person du lige har set køre din "naboens" virksomhed systematisk i sænk, fra 2011 til 2016. ?
Tænker jeg Bang & Olufsen om et år, er det små hvide plastikkasser, og et par højttaler med lige så ringe lydkvalitet som BeoLab 14 og 12 på gulvstand. Og ellers ikke andet end distribution af LG TV og Kinesisk BeoPlay, som ikke en gang kan sælges i Kina.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juni 2016 kl. 07:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rolig nu,- Her er yderligere fem nye produkter!
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 20 Juni 2016 kl. 08:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da eventyrligt hvad de to mand der er tilbage på B&O i Struer, kan få ud af ingen ting. Er spilledåserne så lavet i Kinesisk eller kongeligt porcelæn. ? __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Morell Forum Bruger

Tidl. Neon^
Bruger siden: 28 Februar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 20 Juni 2016 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
millemis
Vil du selv ansætte en person du lige har set køre din "naboens" virksomhed systematisk i sænk, fra 2011 til 2016. ?
Tænker jeg Bang & Olufsen om et år, er det små hvide plastikkasser, og et par højttaler med lige så ringe lydkvalitet som BeoLab 14 og 12 på
gulvstand. Og ellers ikke andet end distribution af LG TV og Kinesisk BeoPlay, som ikke en gang kan sælges i Kina.  |
|
|
Det kan godt ske at du afskyr hele Play konceptet, men det er nu engang sat i søen for at finde en produktgruppe de kan tjene penge på. Havde
de ikke gjort det, var de der desværre nok ikke i dag.
Den gruppe produkter de er eksperter og verdensmestre i at producere, er der uheldigvis bare ikke et stort nok marked for som verden ser ud
som den gør i dag.
Der er to muligheder som jeg ser det; enten holder de stædigt ved det de tjente penge på før i tiden, holder æren i behold og går ned med et
kæmpe brag, eller også tilpasser de sig markedet, det evigt skiftende kundegrundlag og holder sig kørende efter bedste formåen.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 20 Juni 2016 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Morell
Forstil dig hvor mange Bang & Olufsen kærne produkter der var blevet råd til at udvikle både tidsmæssigt og økonomisk hvis ikke TUDE havde brugt tid og penge på BeoPlay.
Muligvis kunne det være blevet til et smukt designet, og up to today BeoVision TV, som også kunne sælges til os der værdsætter RIGTIGE Bang & Olufsen produkter.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Nightwolf Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2014 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 20 Juni 2016 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morell skrev:
Peter Pan skrev:
millemis
Tænker jeg Bang & Olufsen om et år, er det små hvide plastikkasser, og et par højttaler med lige så ringe lydkvalitet som BeoLab 14 og 12 på
gulvstand. Og ellers ikke andet end distribution af LG TV og Kinesisk BeoPlay, som ikke en gang kan sælges i Kina.  |
|
|
Det kan godt ske at du afskyr hele Play konceptet, men det er nu engang sat i søen for at finde en produktgruppe de kan tjene penge på. Havde
de ikke gjort det, var de der desværre nok ikke i dag.
Den gruppe produkter de er eksperter og verdensmestre i at producere, er der uheldigvis bare ikke et stort nok marked for som verden ser ud
som den gør i dag.
Der er to muligheder som jeg ser det; enten holder de stædigt ved det de tjente penge på før i tiden, holder æren i behold og går ned med et
kæmpe brag, eller også tilpasser de sig markedet, det evigt skiftende kundegrundlag og holder sig kørende efter bedste formåen. |
|
|
Brug nu for f
.. den backspace tast til at udrydde disse forkerte lineskift!
Hvis B&O nu havde brugt resurserne på at udvikle Top End
AV produkter i stedet for dette Kina møg og beholdt produktionen i Danmark,
kunne det være, at det slet ikke var brug for det Play stas.
Mange tyske firmaer slår netop på at deres produkter stadig er
fremstillet i Tyskland (f.eks. Mile)!
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juni 2016 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Morell,
jeg er stort set enig med dig - bortset fra at jeg mener, at de ikke har sat nogen ære over styr
ved at lancere Play-brandet (samtidig med at A/V-brandet bliver moderniseret).
Tak for dit indlæg - og tak for at du tog dig mod til at stikke hovedet ind i dette hvepsebo.
Det er der ikke mange, der tør mere.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juni 2016 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Nightwolf
Hvad er 'Mile'?
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juni 2016 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Nightwolf
"Mange tyske firmaer slår netop på at deres produkter stadig er fremstillet i Tyskland (f.eks. Mile)!"
SPOT ON! De bruger det netop som et salgsparameter!
Burmester der nu leverer lyd til Mercedes, i stedet for B&O, er "handmade in Germany!"
Min personlige favorit er dem her!
|
| Til top |
|
| |
Nightwolf Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2014 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 20 Juni 2016 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
@Nightwolf
Hvad er 'Mile'?
MM |
|
|
Beklager, det gik lidt stærkt (mangler et e) Miele (bl.a.
vaskmaskiner), men det burde du hurtigt have set, da du bor dernede.
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juni 2016 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Morell
Rent faktisk er der vel ingen der rigtigt ved om Beoplay reelt er en god forretning?
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juni 2016 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev...
"Det er da eventyrligt hvad de to mand der er tilbage på B&O i Struer, kan få
ud af ingen ting....."
Her er de begge to, Vodka on the rocks!
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juni 2016 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nightwolf skrev:
millemis skrev:
@Nightwolf
Hvad er 'Mile'?
MM |
|
|
Beklager, det gik lidt stærkt (mangler et e) Miele (bl.a. vaskmaskiner), men det burde du hurtigt have set, da du bor dernede. |
|
|
Netop - og derfor ved jeg også at Miele lader deres produkter producere forskellige steder. Køber du en Miele-støvsuger, er der stor chance for at den er Made in PRC. En hurtig Wikipedia-søgning kunne have fortalt dig, hvor de producerer. Iøvrigt er sammenligningen DK og D ret urealistisk. Tyskland er stadigvæk et stort industri-land i traditionel forstand. Danmark er det for længst ikke mere - bortset fra vindmølleproduktionen... ...nå ja, og så landbrugsproduktionen. P.S. Og kunne du så fortælle mig, hvorfor det skal se SÅDAN ud, når jeg citerer dig??? Skal jeg selv redigere det krams væk, eller hvad? MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juni 2016 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Millermissen skrev...
"En hurtig Wikipedia-søgning kunne have fortalt dig, hvor de producerer"
Hvad med lige her:
LINK
Miele fremhæver desuden at 90% procent af værdtilvæksten i produkterne skabes- i Tyksland af tyske dele!
...Samt at tyskerne er villige til at betale ekstra, for varer produceret i Tyskland!
TYskland var forøvrigt et af B&Os største markeder... sjovt nok!
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juni 2016 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
@aristona
Hørt!
|
| Til top |
|
| |
Morell Forum Bruger

Tidl. Neon^
|
| Sendt: 20 Juni 2016 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Hej Morell
Forstil dig hvor mange Bang & Olufsen kærne produkter der var blevet råd til at udvikle både tidsmæssigt og økonomisk hvis ikke TUDE
havde brugt tid og penge på BeoPlay.
Muligvis kunne det være blevet til et smukt designet, og up to today BeoVision TV,som også kunne sælges til os der værdsætter
RIGTIGE Bang & Olufsen produkter.  |
|
|
Jamen jeg kan såmænd sagtens forestille mig der havde været råd til udvikling af andre kærnepridukter hvis man havde prioriteret anderledes, men
kan det ikke være totalt lige gyldigt når der ikke er der markedet bevæger sig hen længere...?
Rigtige B&O produkter er folk desværre for nærrige til at investere i længere.
|
| Til top |
|
| |
Morell Forum Bruger

Tidl. Neon^
|
| Sendt: 20 Juni 2016 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Hej Morell,
jeg er stort set enig med dig - bortset fra at jeg mener, at de ikke har sat nogen ære over styr
ved at lancere Play-brandet (samtidig med at A/V-brandet bliver moderniseret).
Tak for dit indlæg - og tak for at du tog dig mod til at stikke hovedet ind i dette hvepsebo.
Det er der ikke mange, der tør mere.
MM |
|
|
Jeg har også haft alle Play produkterne i hænderne og må sige at de gør det utroligt godt hvis man tager det hele i betragtning. Ingen kan levere
samme slags produkt, med samme lydkvalitet i prisklassen. Der er få der kommer tæt på, men ikke helt.
Jeg ved det er et område hvor mange tager det tæt. Jeg er selv fra Struer og har mange venner på fabrikken og håber for alt i verden at
virksomheden kan holde sig på benene for ellers får vi et alvorligt problem lokalt.
Jeg elsker de gamle, totalt over-konstrueret, RIGTIGE B&O produkter, men tiden har bare ændret sig...
|
| Til top |
|
| |