| Forfatter |
|
Rasmus Larsen Branchemedlem

Flatpanels.dk
Bruger siden: 05 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 962
|
| Sendt: 11 August 2016 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nightwolf skrev:
Som dette link beskriver så er quantum-dots skærme næsten et most, for at få høje nok nits, og korrekte farver på skærmen.
De udtaler at nuværende OLED skærme ikke kommer til at kunne give rigtige farver og nok lysstyrke før der kommer quantum-dots i OLED
polymeren. |
|
|
De nyeste OLED-tv og nyeste LCD'er med quantum dots dækker pt. mere eller mindre samme andel af DCI-P3 farverummet. Ca.95-97%.
Man kan roligt se frem til B&O's kommende OLED. LG.Display's OLED-paneler har bedste billedkvalitet på markedet pt. __________________ www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 11 August 2016 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Rasmus for dit indlæg.   Du skriver også - "Man kan roligt se frem til B&O's kommende OLED. LG.Display's OLED-paneler har bedste billedkvalitet på markedet pt." For Beofan er det en meget spændende tid vi går imøde. Det er jo ingen hemmelighed vi er mange der ser på dette samarbejde med en vis skepsis.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 11 August 2016 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps BV14 er virkeligt flot med de træ lameller, altså Virkeligt Flot!
Men hvad fanden skete der lige for det andet TV de har lanceret og den der 60Žr fod. Play V serien var da meget flottere end det der de har kreeret der........ __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |

Flatpanels.dk
|
| Sendt: 11 August 2016 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter:
Jeg ser meget frem til hvad B&O og LG får ud af det rent teknisk/designmæssigt. Jeg er dog skeptisk ift. hvad det så skal koste og jeg mener, at
B&O's OLED-skærm skulle have været ude nu. F.eks. Loewe lancerer allerede deres OLED her i september til vejledende 4990 og 6990 Euro for
hhv. 55 og 65", hvilket jeg synes vil være et fint niveau for B&O. Jeg tror dog, at deres bliver langt dyrere.
B&O kan noget helt unik på design af tv-skærme, men prøv alligevel lige at se hvad LG har har gjort med deres G6 OLED. Det er deres topmodel.
Det er én stor glasplade. Jeg har set den nogle gange i virkeligheden efterhånden og den er virkelig flot.
Mit drømme-scenarie for B&O's OLED er, at de tør lancere den uden højttalere indbygget, men i stedet med WiSa og så et par forskellige optioner
indenfor center-højttaler (ligesom i sin tid med BeoVision 7). Så kan folk koble præcis de stereo/surround højttalere på, som de ønsker. Trådløst
vel og mærke. __________________ www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 11 August 2016 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rasmus Jeg er absolut af samme mening. Ingen center/stereo højttaler sammen med panelet. Det vil da også give et større salg af BeoLab højttaler, hvis de som tidligere skal tilkøbes. På min tegning med en B&O's center/stereo soundbar/ B&O's elektronik kan det klart løses med et pænere design, som på dit billede indlæg. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2181
|
| Sendt: 11 August 2016 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må sige at trælammeller ser godt ud på billedet forfra, men jeg er ikke sikker på kurverne tilfører noget positivt.
BV14 har helt lige geometriske liner ganske som Beolab 18, så hvorfår der lige skal bølger på er mig lidt en gåde.
Jeg kunne godt tænke mig at se et billede hvor BV14 blev parret med den sorte version af BL18, det tror jeg vil give et mere homogent
indtryk.
Er det ikke noget du kan trylle frem Peter
Er det korrekt der ikke er local dimming på nogen af størrelserne på BV14?
|
| Til top |
|
| |

Flatpanels.dk
|
| Sendt: 11 August 2016 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den kunne også se ud som på billedet her, hvor den rare svensker fra LG fremviser en bøjelig 55" OLED prototype. Den er under 1 mm i tykkelsen
og vejer lige under 2 kg. Sidder fast på væggen med magneter.  Tilslutninger sidder i en ekstern boks.
Da jeg fik den fremvist i efteråret 2015 sigtede LG.Display mod at starte produktionen op i 4. kvartal 2016. Det kan naturligvis have ændret sig.
Der er også en video af den her: https://www.youtube.com/watch?v=0h1MgIWLG1U__________________ www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2016 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Rasmus Larsen
Jeg er helt enig i ønsket om helt frit at kunne vælge højttalere til TVet!
BV14 vil feks aldrig kunne parres med en center, hvilket må siges at være noget af et handicap!
Men hvorfor er det at vi insiterer på at lade TVet være audiohub?
Det ville da være uendeligt mere fleksibelt at lade det hele foregå i en extern boks!
Det ville også give mulighed for mere optimale WISA/BT antenner.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 11 August 2016 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141- et billede hvor BV14 blev parret med den sorte version af BL18, Kan vi så ikke blive enige om, hvis det hele blev sort er det næsten lige meget. Så må vi da istet for sige at BeoVision Horizon du postede på side 957 er ok. Jeg er enig i dit sidste indlæg. Det fungerede fint med BeoVision 4 i mange på.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2016 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
@PP
Der er da den perfekte match!
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 11 August 2016 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141 Ja det passer fint  . Jeg troede du mente at trælammellerne på BeoVision 14 skulle være sorte.
|
| Til top |
|
| |

Flatpanels.dk
|
| Sendt: 11 August 2016 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2016 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Rasmus Larsen
Specificationerne er lidt "svævende" syntes jeg (ikke din skyld  )
Stadivæk ingen HD audio dekodning ?
Baseret på Beosys 4 eller ?
Kan TVet styres af IR?
Og så lige... "fuld digital 7.1 surrounddekoder indbygget i BeoVision 14" JA men UDEN mulighed for andet end 6.1 i højttalere!
Hvor er det bare ærgeligt, at den ikke kan fås med en center only (som BV9), - hvis der absolut skal være højttalere i...
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 11 August 2016 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ beovox141 Se side 957 ---- IR-kontroludgange (PUC)3 x RJ45-stik med to udgange i hver for betjening af op til seks tilsluttede enheder Immaculate Wireless SoundIndbygget som standard. Giver mulighed for trådløs tilslutning af op til otte BeoLab højttalere ud over de kabelforbundne højttalere Højttalergrupper30 brugerkonfigurerbare højttalergrupper Højttalerudgange4 × RJ45 Power Link (op til otte BeoLab højttalere) ___________________
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2016 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
BREAKING
Det danske erhvervsklenodie Bang & Olufsen kan stadig ikke formå at få et overskud ud af sine kendte produkter.
Det viser regnskabet for året 2015/16, der netop er offentliggjort.
Bang & Olufsen, der har hovedsæde i Struer, tabte samlet 198 millioner kroner efter skat.
AV!
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 11 August 2016 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2016 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

Flatpanels.dk
|
| Sendt: 11 August 2016 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til noget helt andet. Er der andre, der har prøvet at "hjemmebygge" trådløs tv-lyd vha. BeoSound Essence?
Jeg kan lige give min erfaring indtil videre.
Idé: Jeg ville gerne have trådløs lyd fra min Apple TV 4 ud af mine BeoLab 9.
Løsning: Jeg har købt Essence-styreboksen (og Remote, men ligegyldig for opsætningen). Essence er tilsluttet til mine to BeoLab 9 via kabler.
Når jeg så afspiller en film eller tv-serie på Apple TV, kan jeg swipe ned fra toppen og vælge min Essence som højttaler.
Herefter sender Apple TV-boksen trådløst lyden over til Essence via Airplay-systemet. Uden forsinkelse og uden udfald.
Indtil videre er jeg super tilfreds. __________________ www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
| Til top |
|
| |

Flatpanels.dk
|
| Sendt: 11 August 2016 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg glemte: Både min Essence og Apple TV er naturligvis på WiFi. Så de skal bare bruge noget strøm. __________________ www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 11 August 2016 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Rasmus  Den slags indlæg kan mange bruge, så har andre noget linende så skriv endeligt.
|
| Til top |
|
| |