| Forfatter |
|
Kaizers Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 487
|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
Kaizers skrev:
jdg1 skrev:
Kaizers skrev:
|
BD * Højere standard for billedopløsning
|
|
|
Hvad mener du med dette?
|
|
|
Så vidt jeg husker at have læst et eller andet sted, så skal der ligger 1080p på BD (correct me if i'm wrong) det skal der ikke nødvendigvis på HD-DVD. Hvis der alligevel kommer det på de fleste HD-DVD er der jo intet problem/nogen fordel
|
|
|
Det gør der også på samtlige HD-DVD skiver 
(en anden ting er så, at der endnu ikke er afspillere med 1080p output) |
|
|
Er du sikker på at der skal være det, eller er der "generelt" bare?
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kaizers skrev:
jdg1 skrev:
Kaizers skrev:
jdg1 skrev:
Kaizers skrev:
|
BD * Højere standard for billedopløsning
|
|
|
Hvad mener du med dette?
|
|
|
Så vidt jeg husker at have læst et eller andet sted, så skal der ligger 1080p på BD (correct me if i'm wrong) det skal der ikke nødvendigvis på HD-DVD. Hvis der alligevel kommer det på de fleste HD-DVD er der jo intet problem/nogen fordel
|
|
|
Det gør der også på samtlige HD-DVD skiver 
(en anden ting er så, at der endnu ikke er afspillere med 1080p output)
|
|
|
Er du sikker på at der skal være det, eller er der "generelt" bare?
|
|
|
Jeps, ret sikker 
|
| Til top |
|
| |
Kaizers Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
i så fald:
Kaizers skrev:
Som jeg ser det nu er der 3/4 fordele for HD-DVD og 1 for BD HD-DVD * Sætter højere standard for hvor god lyd der skal være på skiven * Afspillerne ser i første udgang ud til at blive væsentligt billigere end DB * Brændbare skiver ser ud til at blive billigere end BD * (lækrere animerede menuer ) BD * Højere standard for billedopløsning - slettet * På længere sigt når der kommer brændere (også til pc) vil det da være at foretrække de skiver med mest kapacitet.
|
|
|
Det gav lige pludselig ikke den store fordel til BD.. aldrig at der rigtig har været det (selvom de dog har fået taget sig sammen til at understøtte Mpeg4)
|
| Til top |
|
| |
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kaizers skrev:
i så fald:
Kaizers skrev:
Som jeg ser det nu er der 3/4 fordele for HD-DVD og 1 for BD HD-DVD * Sætter højere standard for hvor god lyd der skal være på skiven * Afspillerne ser i første udgang ud til at blive væsentligt billigere end DB * Brændbare skiver ser ud til at blive billigere end BD * (lækrere animerede menuer ) BD * Højere standard for billedopløsning - slettet * På længere sigt når der kommer brændere (også til pc) vil det da være at foretrække de skiver med mest kapacitet.
|
|
|
Det gav lige pludselig ikke den store fordel til BD.. aldrig at der rigtig har været det (selvom de dog har fået taget sig sammen til at understøtte Mpeg4)
|
|
|
Det er på nuværende tidspunkt omsonst at tale om, at det ene format ser 'bedre ud/lyder bedre' end det andet. En VC-1 encode på en HD-DVD 30GB disc har vist sig at være tilstrækkeligt til at levere en ganske sublim filmoplevelse, ligesom AVC/VC-1 på BD-25 discs (og enkelte tilfælde af MPEG-2 på BD50 discs).
Det er de enkelte filmselskaber der suverænt bestemmer hvordan de ønsker at encode deres værker på de to formater og hvilke mastere, lydformater, extras osv. der bruges - ikke de to organisationer bag de konkurrerende formater.
Indtil videre står Warner nok generelt bag både de bedste og værste HD-DVD transfers. Fox og Disney står for de flotteste BD udgivelser mens Sony får mest kritik. Derimod lader det til at den bedste lydoplevelse generelt opnåes med uncompressed PCM med Dolby TrueHD og DTS HD lige i hælene.
BD's svaghed ligenu er de dyre afspillere (hvis man ser bort fra PS/3) og Sonys insisteren på at benytte MPEG-2 på BD25 discs.
HD-DVD's svaghed er den manglende opbakning fra 4 af de 7 store Hollywood-studier og ligeledes på hardware-siden. Det kan blive fatalt uanset hvor god kvalitet HD-DVD generelt byder på pt. til 'billige' priser. __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
| Til top |
|
| |
Kaizers Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Agent Cooper skrev:
Kaizers skrev:
i så fald:
Kaizers skrev:
|
|
|
|
|
|
Det er på nuværende tidspunkt omsonst at tale om, at det ene format ser 'bedre ud/lyder bedre' end det andet. En VC-1 encode på en HD-DVD 30GB disc har vist sig at være tilstrækkeligt til at levere en ganske sublim filmoplevelse, ligesom AVC/VC-1 på BD-25 discs (og enkelte tilfælde af MPEG-2 på BD50 discs).
Det er de enkelte filmselskaber der suverænt bestemmer hvordan de ønsker at encode deres værker på de to formater og hvilke mastere, lydformater, extras osv. der bruges - ikke de to organisationer bag de konkurrerende formater.
Indtil videre står Warner nok generelt bag både de bedste og værste HD-DVD transfers. Fox og Disney står for de flotteste BD udgivelser mens Sony får mest kritik. Derimod lader det til at den bedste lydoplevelse generelt opnåes med uncompressed PCM med Dolby TrueHD og DTS HD lige i hælene.
BD's svaghed ligenu er de dyre afspillere (hvis man ser bort fra PS/3) og Sonys insisteren på at benytte MPEG-2 på BD25 discs.
HD-DVD's svaghed er den manglende opbakning fra 4 af de 7 store Hollywood-studier og ligeledes på hardware-siden. Det kan blive fatalt uanset hvor god kvalitet HD-DVD generelt byder på pt. til 'billige' priser. |
|
|
Mener som sådan ikke at det ene lyder bedre end det andet. Mener bare at HD-DVD har et mindste krav til producenterne af filmene, om hvor god lyd der skal være lagt ned på skiven, hvilket jeg også mente med billede, hvor jeg dog tog fejl (beklager). Begge formater har som det er nu mere eller mindre lige gode muligheder for at gøre det lige godt, men det har man jo set mange steder ikke er lig med at det bliver gjort.
|
| Til top |
|
| |
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kaizers skrev:
Mener som sådan ikke at det ene lyder bedre end det andet. Mener bare at HD-DVD har et mindste krav til producenterne af filmene, om hvor god lyd der skal være lagt ned på skiven, hvilket jeg også mente med billede, hvor jeg dog tog fejl (beklager). Begge formater har som det er nu mere eller mindre lige gode muligheder for at gøre det lige godt, men det har man jo set mange steder ikke er lig med at det bliver gjort.
|
|
|
HD-DVD kræver som minimum Dolby's 'lille' HD format - Dolby TrueHD og DTS HD Master Audio er valgfrit for filmselskaberne at bruge på formatet. BD specs 'kræver' ingen af de 3 nævnte lydformater på softwaren. Helt enig i din sidste bemærkning. Nogle udgivelser kritiseres med rette for ikke at præsentere sig væsentligt bedre end de ellers ville have gjort med en opskaleret DVD - then what's the point with HD? __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 14 November 2006 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, det ser ud til, at Toshibas europæiske modeller er forsinkede
http://www.areadvd.de/news/2006/200611/14112006001_Toshiba_H D-E1.shtml
Endnu en ting der forener de to formater
|
| Til top |
|
| |
MonoTovarisj Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1487
|
| Sendt: 14 November 2006 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm imo så er der altid brug for mere plads .. først når man ikke behøver komprimere mere er man nået målet. og hvad betyder dette: * (lækrere animerede menuer  ) animationerne kommer vel an på hvordan producenten laver dem, og jo mere plads man har til at lave grafik jo federe kan de vel blive
__________________ MonoTovarisj
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 14 November 2006 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vanderlay skrev:
|
|
|
Hmmm... Den danske distributør har netop fået bekræftet sidst november som leveringstid på HD-E1 (hvilket også er en forsinkelse, men dog ikke så meget som Areadvd.de taler om). __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

|
| Sendt: 14 November 2006 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Vanderlay skrev:
|
|
|
Hmmm... Den danske distributør har netop fået bekræftet sidst november som leveringstid på HD-E1 (hvilket også er en forsinkelse, men dog ikke så meget som Areadvd.de taler om). |
|
|
Ja, det er fair play fra Toshibas side. Det ville også være urimeligt over for Bluray, hvis alt bare kørte på skinner for HD-DVD. I denne tråd lyder det til, at der meldes meget forskellige datoer ud, bl.a. 1. februar for begge modeller fra Toshiba Frankrig http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=423355
|
| Til top |
|
| |
Jacob AN Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 05 Juni 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 203
|
| Sendt: 14 November 2006 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Hvornår kommer den nye spillekoncol fra Microsoft, den skulle efter sigende have HD-DVD indbygget. Så er det bare om der er 5.1 anelog udgang. Har hørt at den kan købes for under 2000.-  __________________ Med Venlig Hilsen
Jacob
-----------------------------------
Hjemmebio er fedt
min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
VonLarsen Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 14 November 2006 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jacob AN skrev:
Hej
Hvornår kommer den nye spillekoncol fra Microsoft, den skulle efter sigende have HD-DVD indbygget. Så er det bare om der er 5.1 anelog udgang. Har hørt at den kan købes for under 2000.-  |
|
|
Det er ikke en spillekonsol i sig selv, men et add-on drev du kan koble til en Xbox360. Der er kun digital udgang på den.
|
| Til top |
|
| |
nesdam Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 14 November 2006 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
HD DVD drevet til XBOX står fortsat til lancering den 24. november 2006 i Tyskland.
Lanceringen af Toshiba HD-E1 er udskudt til starten af januar i Tyskland. Jeg mener ikke at det oprindelig var planlagt at lancere afspilleren i Frankrig samtidig med Tyskland og UK. Og for øvrigt heller ikke i DK.
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 14 November 2006 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaaahhhhh,
nu kom jeg til ved et uheld, at bestille et HD-DVD drev til min XBOX-360 (misforstod hjemmesiden ), så må jeg jo se om de vil acceptere min annullering af dette.
Ellers er jeg den lykkelige ejer af et HD-DVD drev i nærmeste fremtid .
Kostede hele 170,- euro inkl. forsendelse, det er dog ikke betalt, da det var en bankoverførsel jeg valgte, hvilket var et uheld.
I den pris medfølger der remote og HD-DVD King Kong, så jeg synes det er et fedt tilbud.
Jeg har sendt dem en mail med forespørgelse på fragtpris, som systemet har sat til 4,50 euro 
Så hvis jeg kan lave det om til betaling via kreditkort og få det sendt til den lave fragtomkostning så er far her glad.   
PS: Og nu kan XBOX-360 jo opdaters via XBOX-live til 1080p .
Men denne XBOX-360 løsning lever jo nok ikke op til eksperterne her på HIFI4ALL.DK , men i det mindste vil jeg blive ovenud tilfreds og måske en enkelt eller to mere, vil mene det er helt ok.
|
| Til top |
|
| |
Kaizers Forum Bruger

|
| Sendt: 14 November 2006 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
MonoTovarisj skrev:
Hmm imo så er der altid brug for mere plads .. først når man ikke behøver komprimere mere er man nået målet.
og hvad betyder dette:
* (lækrere animerede menuer )
animationerne kommer vel an på hvordan producenten laver dem, og jo mere plads man har til at lave grafik jo federe kan de vel blive 
|
|
|
Som det er lige nu vil man på HD-DVD kunne se menuer som ikke stopper hver gang man skifter "side", baggrunden vil fortsætte med at vise det klip det nu er igang med. BD understøtter pt. ikke dette, hvilket de nok godt kunne hvis de gad, som mon ikke det kommer i fremtiden.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 November 2006 kl. 00:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kaizers skrev:
MonoTovarisj skrev:
Hmm imo så er der altid brug for mere plads .. først når man ikke behøver komprimere mere er man nået målet.
og hvad betyder dette:
* (lækrere animerede menuer )
animationerne kommer vel an på hvordan producenten laver dem, og jo mere plads man har til at lave grafik jo federe kan de vel blive 
|
|
|
Som det er lige nu vil man på HD-DVD kunne se menuer som ikke stopper hver gang man skifter "side", baggrunden vil fortsætte med at vise det klip det nu er igang med. BD understøtter pt. ikke dette, hvilket de nok godt kunne hvis de gad, som mon ikke det kommer i fremtiden.
|
|
|
Ahh oki det havde jeg ikke hørt  Men er stadig mere til blue-ray .. det lyder bare sejere  __________________ MonoTovarisj
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 November 2006 kl. 01:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der ved hvilket drev der sidder i HD drevet til xboxen ? For umiddelbart er det det billigste computer HD DVD/blueray drev på markedet ... der er et enkelt sony drev på lager i dk men det koster over 6k syntes jeg er lidt pebret.  Men 1200 kr kunne jeg godt gå med til...
__________________ MonoTovarisj
|
| Til top |
|
| |
nesdam Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 15 November 2006 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
MonoTovarisj skrev:
Er der nogen der ved hvilket drev der sidder i HD drevet til xboxen ?
|
|
|
Det er et Toshiba drev. Det fremgår af denne artikel :
http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=4935
Drevet kan ikke umiddelbart monteres i en PC på grund af de anvendte connectorer. Det kan dog tilsluttes eksternt ved hjælp af usb.
|
| Til top |
|
| |
MartinLynge Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 598
|
| Sendt: 15 November 2006 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Samtidig kan xbox360 hd dvd outputte 1080p (dog kun via component og VGA)....
Er bestilt i Tyskland til en fantasipris af 159€ - inkl. King Kong.... DAMN NICE....
Jeg skal nok lige smide en kommentar, når den er modtaget....
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

|
| Sendt: 15 November 2006 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
MonoTovarisj skrev:
Er der nogen der ved hvilket drev der sidder i HD drevet til xboxen ?
For umiddelbart er det det billigste computer HD DVD/blueray drev på markedet ... der er et enkelt sony drev på lager i dk men det koster over 6k syntes jeg er lidt pebret. 
Men 1200 kr kunne jeg godt gå med til... 
|
|
|
Der er vel også den forskel, at drevet til Xboxen ikke kan brænde HD-DVD, mens de andre kan det. Ikke at de fleste brugere har enormt meget at bruge det til, men det begrunder da til dels prisforskellen.
|
| Til top |
|
| |