Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 09:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: BD vs. HD-DVD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 15 November 2006 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Jeg forstår ikke folk gider bruge så meget tid på det ene vs det andet format?

Hvorfor dog ikke bare vente til der kommer en maskine, der kan spille begge dele? Jeg syntes det er tåbeligt at give så mange penge for en afspiller, der kun kan spille ét af formaterme, når man ved, at der kommer en dual-maksine på et tidspunkt.

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 15 November 2006 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

per_zk skrev:

Hvorfor dog ikke bare vente til der kommer en maskine, der kan spille begge dele? Jeg syntes det er tåbeligt at give så mange penge for en afspiller, der kun kan spille ét af formaterme, når man ved, at der kommer en dual-maksine på et tidspunkt.

But me wants to watch HD KNOW !

Fandme ved at være træt af at se på DVD'er hvor man kan se komprimeringsfejl ..

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 November 2006 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

nesdam skrev:

MonoTovarisj skrev:
Er der nogen der ved hvilket drev der sidder i HD drevet til xboxen ?

Det er et Toshiba drev. Det fremgår af denne artikel :

http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=4935

Drevet kan ikke umiddelbart monteres i en PC på grund af de anvendte connectorer. Det kan dog tilsluttes eksternt ved hjælp af usb.

Hmm .. det ser ud som om det bare er mini IDE den bruger (dem som sidder i laptops) de er direkte kompatible med IDE så det er muligt at købe adaptere til dem.

Jubelnar skrev:

Samtidig kan xbox360 hd dvd outputte 1080p (dog kun via component og VGA)....

Er bestilt i Tyskland til en fantasipris af 159€ - inkl. King Kong.... DAMN NICE....

Jeg skal nok lige smide en kommentar, når den er modtaget....

Hey hvor ?

Vanderlay skrev:
MonoTovarisj skrev:
Er der nogen der ved hvilket drev der sidder i HD drevet til xboxen ?

For umiddelbart er det det billigste computer HD DVD/blueray drev på markedet ... der er et enkelt sony drev på lager i dk men det koster over 6k syntes jeg er lidt pebret.

Men 1200 kr kunne jeg godt gå med til...

Der er vel også den forskel, at drevet til Xboxen ikke kan brænde HD-DVD, mens de andre kan det.

Ikke at de fleste brugere har enormt meget at bruge det til, men det begrunder da til dels prisforskellen.

Nope jeg er ligeglad med om den kan brænde, har stadig ikke engang en dvd brænder

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 November 2006 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

per_zk skrev:

Men det kan jo godt tage rigtig lang tid før der kommer en multiafspiller, som ikke er vanvittigt dyr og som spiller alle formater godt. Ved SACD/DVD-audio var det i hvert i lang tid en dyr fornøjelse at få alt-i-een.

Set i det lys kan det godt være billigere at købe både en PS3 samt en billig Toshiba HD-DVD

- desuden kan der jo ske det, at man i den lange ventetid får brug for en ny dvd-afspiller, og så står man jo og overvejer, om man virkelig gider kaste 5.000 efter en god dvd-afspiller idag.
Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 November 2006 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Vanderlay skrev:
per_zk skrev:

Men det kan jo godt tage rigtig lang tid før der kommer en multiafspiller, som ikke er vanvittigt dyr og som spiller alle formater godt. Ved SACD/DVD-audio var det i hvert i lang tid en dyr fornøjelse at få alt-i-een.

Set i det lys kan det godt være billigere at købe både en PS3 samt en billig Toshiba HD-DVD

- desuden kan der jo ske det, at man i den lange ventetid får brug for en ny dvd-afspiller, og så står man jo og overvejer, om man virkelig gider kaste 5.000 efter en god dvd-afspiller idag.

Jep jeg er stoppet med at købe DVD'er ...

Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 15 November 2006 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Lige et spørgsmål omkring VC1. Er det ligeså godt billedkvalitet som H.246 codes?
Til top Vis Angel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Angel Besøg Angel's Websted

VonLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 November 2006 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Jebus!...

Så har Hifiklubben fået 'Samsung BD-P1000' på lager.. til 11.999,-!!!!!!!!!!

hmm.. synes bare lige prisen virker lidt fantasifuld?.. Gad vide hvor mange der vælger Blu-Ray, når Tosh's HD-E1 kommer på markedet til knapt det halve?
Til top Vis VonLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af VonLarsen

Kaizers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005
Sendt: 15 November 2006 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

per_zk skrev:

Kaizers skrev:
mithifi skrev:

Kunne man forestille sig der kom en slags multimakine der vil kunne afspille begge formater?

M

Nej i hvert fald ikke lige forløbig.
Desværre er det vist sådan at hvis man som producent vil lave en BD eller HD-DVD afspiller skriver man samtidig under på at den samme afspiller ikke kan afspille det modsatte format. Alt i alt en ret kedelig ting.

Til top Vis Kaizers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaizers

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 November 2006 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Kaizers skrev:

Nej i hvert fald ikke lige forløbig.
Desværre er det vist sådan at hvis man som producent vil lave en BD eller HD-DVD afspiller skriver man samtidig under på at den samme afspiller ikke kan afspille det modsatte format. Alt i alt en ret kedelig ting.

Hovedårsagen til at der på dette tidspunkt ikke laves kombiafspillere er af teknisk karakter - det er blevet bekræftet af flere tunge (og neutrale) insidere på avsforum, heriblandt Kjack.

Sådan et dokument ville også være i klar strid med lovgivningen - specielt indenfor EU's rammer.

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 November 2006 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

VonLarsen skrev:
Jebus!...

Så har Hifiklubben fået 'Samsung BD-P1000' på lager.. til 11.999,-!!!!!!!!!!

hmm.. synes bare lige prisen virker lidt fantasifuld?.. Gad vide hvor mange der vælger Blu-Ray, når Tosh's HD-E1 kommer på markedet til knapt det halve?

Jeps det er ikke ligefrem i Bluerays favør ..

meyer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2003
Sendt: 15 November 2006 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

per_zk skrev:

Det er ok at du gerne vil vente til der kommer en combo HDDVD/Blu-ray maskine men tror der vil gå en 1-2 år hvis de overhoved kommer. og så vil de blive hamer dyre.

personligt valgte jeg at købe en A1 til 5000,- og så venter jeg med at købe en Blu.ray til at de falder meget i pris. hvis altså ikke HDDVD vinder inden.

Til top Vis meyer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af meyer

meyer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2003
Sendt: 16 November 2006 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

Andgående blu-ray 50GB vs HDDVD Disk så skulle der komme 3 lags HDDVD disk dog vil det være 30GB + et 9GB til DVD men med tiden mon ikke de laver det om til 3 lags HDDVD man må jo bare håbe.

En ting man lige skal være klar over med E1 er at den ikke har 5.1 udgang som man skal bruge for at høre True-HD hvis man altså ikke har HDMI i sin forstærker.

Til top Vis meyer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af meyer

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 November 2006 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

meyer skrev:

men med tiden mon ikke de laver det om til 3 lags HDDVD man må jo bare håbe.

De er allerede lavet, så mon ikke at de snart kommer på markedet.

Denon/Dali Grand & Euphonia
Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted

notional
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 November 2006 kl. 04:54 | IP-adresse registreret  

Audi A3 skrev:
meyer skrev:

men med tiden mon ikke de laver det om til 3 lags HDDVD man må jo bare håbe.

De er allerede lavet, så mon ikke at de snart kommer på markedet.

Ja ligesom Blu-Rays 8 lags dual side disk. De kommer nok aldrig videre end laboratoriet. Der findes kun dual layer hd-dvd'ere på markedet pt. Dem med almindelige DVD'er på er Dual sided.

Til top Vis notional's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af notional

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes