Forfatter |
|
Yoda Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 285
|
Sendt: 21 November 2006 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
anderspj Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
Sendt: 21 November 2006 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du vil have mere af det samme, så er det vel bare at købe en test cd med gennemløb af alle frekvenser en for en, og så finde den der sætter gang i egenresonansen i dit rum, og så bare på repeat
|
Til top |
|
|
Nobody Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 693
|
Sendt: 22 November 2006 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak skal I have. Så må jeg hellere få den set.
Til indstilling af subben, er et sweep noget bedre end en cd med toner. Jeg fandt ihvertfald ud af at jeg havde et kæmpe peak ved 50 hz, med sweep. Det så jeg ikke med sinustoner på en cd. Så nu er der smæk for skillingen.
Starten af Star Wars AOTC er også ret vild. 
Men nu må jeg hellere lige få set denne fugl føniks, inden jeg kan snakke med, om klonk osv. __________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
Til top |
|
|
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
Sendt: 22 November 2006 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldberg:
Om det siger 'klonk' så kan det være fordi du har sat subsonic filter til 12, eller 16hz uden at sette i en eller to portplugger? Jeg har aldrig selv klart at præsse min Plus dithen hvor elementet bunder, og riktigt konfigurert skal det også være meget svært at få til.
Der findes masser af scener med god bas, den nye MI:3 filmen er vistnok en orgie i dyb bas, og Cars er den siste filmen jeg så hvor bassen fik mig til at dukke mig ned i sofaen ved en anledning 
__________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 November 2006 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Kjeldbjerg25 Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 191
|
Sendt: 22 November 2006 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Manic, subsonic er sat til 20 hz, og jeg har ingen port-plugs i. Så umiddelbart er det ikke det.
Men må igang med at se nogle film i weekenden, for jeg er da lidt skuffet hvis den er så "nem" at presse __________________ "Win if you can, lose if you must, but always cheat"
|
Til top |
|
|
Nobody Forum Bruger

|
Sendt: 22 November 2006 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldbjerg25 skrev:
Manic, subsonic er sat til 20 hz, og jeg har ingen port-plugs i. Så umiddelbart er det ikke det.
Men må igang med at se nogle film i weekenden, for jeg er da lidt skuffet hvis den er så "nem" at presse
|
|
|
Er den kalibreret ordentligt ? Har du kontrolleret frekvensgangen på den ? For umiddelbart synes jeg også det lyder underligt at den skulle slå i bund. Eller hvor højt ser du film ?  __________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 November 2006 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal den ikke være, så om det er noget der nemt opstår så er det fordi den er i stykker. Men frygt ikke, for da får du i det mindste anledningen til at prøve Jan Oves udmerkede indstilling til service om ikke andet 
Jeg har præsset min til det ytterste, og når den når grænsen kan jeg høre at den begynder at forvrænge i form af at lyden begynder at blive diffus. PB10'en var der noget anderledes da den har en så streng limiter at den nærmest fungerer som en servosub, og bare stopper med at spille højere. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
Til top |
|
|
Nobody Forum Bruger

|
Sendt: 22 November 2006 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
MI:3 chapter 1
we've placed an explosive charge in your head; Sound familiar?"

Du og du vil jeg op til Kristian T og prøve denne på hans dual PB12-Plus setup 
|
|
|
Den ser ret skummel ud den sekvens __________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 25 November 2006 kl. 01:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
har lige set ovenstående film i DTS.Er det mig det er galt med ,men så filmen ved moderat lydstyrke,men sekvensen da flyet styrter ned gav så meget output fra subben at jeg aldrig tidligere har hørt så meget output fra subben.selv ved højere niveu på forstærkeren.efter min mening for meget LFE signal i forhold til det samlede lydtryk.Er der nogle der har oplevet andre film hvor det ikke harmonere.Skal lige sige at mit anlæg er korrekt kalibreret. |
|
|
Fik set filmen her til aften og ja der er rigtig meget bas i den scene, men jeg oplevede nu ikke at niveauet i bassen ikke passede sammen med resten. Men det rystede godt i sofaen og jeg er glad for at den film fik lov til at stå på reolen til jeg havde fået min nye sub  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
Wvack Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2004 Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline Indlæg: 360
|
Sendt: 26 November 2006 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
p.las skrev:
har lige set ovenstående film i DTS.Er det mig det er galt med ,men så filmen ved moderat lydstyrke,men sekvensen da flyet styrter ned gav så meget output fra subben at jeg aldrig tidligere har hørt så meget output fra subben.selv ved højere niveu på forstærkeren.efter min mening for meget LFE signal i forhold til det samlede lydtryk.Er der nogle der har oplevet andre film hvor det ikke harmonere.Skal lige sige at mit anlæg er korrekt kalibreret. |
|
|
Fik set filmen her til aften og ja der er rigtig meget bas i den scene, men jeg oplevede nu ikke at niveauet i bassen ikke passede sammen med resten. Men det rystede godt i sofaen og jeg er glad for at den film fik lov til at stå på reolen til jeg havde fået min nye sub  |
|
|
Jeg synes heller ikke det var for voldsomt, men dagen efter da jeg så War of the Worlds... DAMN der er hammer på... Vildt, men DEJLIGT vildt! __________________ "Knowing is not enough, We must apply."
"Willing is not enough, We must do."
Bruce Lee
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 26 November 2006 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wvack skrev:
MichaelWB skrev:
p.las skrev:
|
|
Fik set filmen her til aften og ja der er rigtig meget bas i den scene, men jeg oplevede nu ikke at niveauet i bassen ikke passede sammen med resten. Men det rystede godt i sofaen og jeg er glad for at den film fik lov til at stå på reolen til jeg havde fået min nye sub 
|
|
|
Jeg synes heller ikke det var for voldsomt, men dagen efter da jeg så War of the Worlds... DAMN der er hammer på... Vildt, men DEJLIGT vildt! |
|
|
Ja, den er faktisk lidt skræmmende vild - en ny bas reference er fundet  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
Nobody Forum Bruger

|
Sendt: 26 November 2006 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Wvack skrev:
MichaelWB skrev:
p.las skrev:
|
|
Fik set filmen her til aften og ja der er rigtig meget bas i den scene, men jeg oplevede nu ikke at niveauet i bassen ikke passede sammen med resten. Men det rystede godt i sofaen og jeg er glad for at den film fik lov til at stå på reolen til jeg havde fået min nye sub 
|
|
|
Jeg synes heller ikke det var for voldsomt, men dagen efter da jeg så War of the Worlds... DAMN der er hammer på... Vildt, men DEJLIGT vildt! |
|
|
Ja, den er faktisk lidt skræmmende vild - en ny bas reference er fundet 
|
|
|
Hun er spørger også efterhånden ret tit. "Er du aldrig træt af at se den dumme scene hvor den kommer op af jorden ?" "NEJ" !!! 
Hun er godt nok også ved at mene at jeg skal have det der BÅÅÅÅÅTTT tripoden siger som SMS-tone   
Nå men jeg kunne desværre ikke finde Flight Of The Phoenix i stereo studio igår. Så det blev til Minority Report istedet. Havde nok forventet lidt mere at den der auto assembly scene. __________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
Til top |
|
|
Kjeldbjerg25 Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 191
|
Sendt: 27 November 2006 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nobody skrev:
Kjeldbjerg25 skrev:
Men må igang med at se nogle film i weekenden, for jeg er da lidt skuffet hvis den er så "nem" at presse
|
|
|
Er den kalibreret ordentligt ? Har du kontrolleret frekvensgangen på den ? For umiddelbart synes jeg også det lyder underligt at den skulle slå i bund. Eller hvor højt ser du film ? 
|
|
|
Jeg ser ikke film voldsomt højt, og nej, den er ikke kalibreret, og har ikke kontrolleret frekvensgang. Må nok have købt mig lidt "værktøj" så jeg kan få det optimale ud af den __________________ "Win if you can, lose if you must, but always cheat"
|
Til top |
|
|
Wvack Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2004 Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline Indlæg: 360
|
Sendt: 27 November 2006 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
Nå men jeg kunne desværre ikke finde Flight Of The Phoenix i stereo studio igår. Så det blev til Minority Report istedet. Havde nok forventet lidt mere at den der auto assembly scene. |
|
|
Jeg har lige købt den i bog & idé, de havde den også i merlin. __________________ "Knowing is not enough, We must apply."
"Willing is not enough, We must do."
Bruce Lee
|
Til top |
|
|
Nobody Forum Bruger

|
Sendt: 07 December 2006 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg endeligt fundet denne meget omtalte film i Bilka til den nette sum af en halvtredser.
Der hvor jeg oplever bassen som fedest i filmen, er der hvor flyet er midt i sandstormen. Ikke hvor den ruller rundt på jorden. Der var ikke noget unormalt niveau på noget tidspunkt vil jeg mene.
Men som der bliver nævnt i tråden på et tidspunkt. "Jeg er ikke selv styrtet ned med et fly". Så lydenes troværdighed vil jeg lade stå i det uvisse __________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
Til top |
|
|
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
Sendt: 07 December 2006 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg skal måske også lige vende mig til at der sker mere ved de laveste frekvenser,end med min gamle sub
|
Til top |
|
|