Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 08:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: bas i flight of the phoenix (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Yoda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Sendt: 21 November 2006 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

@Nobody: Hvor har du ledt? Den kan købes overalt.

@dfms: Det var et skidt link at linke til Axel. Den koster under det halve hos Dvdoo: http://dvdoo.dk/ShowItem.aspx?ID=15397

anderspj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 21 November 2006 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Hvis du vil have mere af det samme, så er det vel bare at købe en test cd med gennemløb af alle frekvenser en for en, og så finde den der sætter gang i egenresonansen i dit rum, og så bare på repeat
Til top Vis anderspj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anderspj Besøg anderspj's Websted

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 November 2006 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Yoda skrev:

@Nobody: Hvor har du ledt? Den kan købes overalt.

@dfms: Det var et skidt link at linke til Axel. Den koster under det halve hos Dvdoo: http://dvdoo.dk/ShowItem.aspx?ID=15397

Tak skal I have. Så må jeg hellere få den set.

Til indstilling af subben, er et sweep noget bedre end en cd med toner. Jeg fandt ihvertfald ud af at jeg havde et kæmpe peak ved 50 hz, med sweep. Det så jeg ikke med sinustoner på en cd. Så nu er der smæk for skillingen.

Starten af Star Wars AOTC er også ret vild.

Men nu må jeg hellere lige få set denne fugl føniks, inden jeg kan snakke med, om klonk osv.

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 November 2006 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Kjeldberg:

Om det siger 'klonk' så kan det være fordi du har sat subsonic filter til 12, eller 16hz uden at sette i en eller to portplugger? Jeg har aldrig selv klart at præsse min Plus dithen hvor elementet bunder, og riktigt konfigurert skal det også være meget svært at få til.

Der findes masser af scener med god bas, den nye MI:3 filmen er vistnok en orgie i dyb bas, og Cars er den siste filmen jeg så hvor bassen fik mig til at dukke mig ned i sofaen ved en anledning

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 November 2006 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

MI:3 chapter 1

we've placed an explosive charge in your head; Sound familiar?"

Du og du vil jeg op til Kristian T og prøve denne på hans dual PB12-Plus setup

Kjeldbjerg25
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 22 November 2006 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Manic, subsonic er sat til 20 hz, og jeg har ingen port-plugs i. Så umiddelbart er det ikke det.

Men må igang med at se nogle film i weekenden, for jeg er da lidt skuffet hvis den er så "nem" at presse

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2006 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Kjeldbjerg25 skrev:
Manic, subsonic er sat til 20 hz, og jeg har ingen port-plugs i. Så umiddelbart er det ikke det.

Men må igang med at se nogle film i weekenden, for jeg er da lidt skuffet hvis den er så "nem" at presse

Er den kalibreret ordentligt ? Har du kontrolleret frekvensgangen på den ? For umiddelbart synes jeg også det lyder underligt at den skulle slå i bund. Eller hvor højt ser du film ?

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 November 2006 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Det skal den ikke være, så om det er noget der nemt opstår så er det fordi den er i stykker. Men frygt ikke, for da får du i det mindste anledningen til at prøve Jan Oves udmerkede indstilling til service om ikke andet

Jeg har præsset min til det ytterste, og når den når grænsen kan jeg høre at den begynder at forvrænge i form af at lyden begynder at blive diffus. PB10'en var der noget anderledes da den har en så streng limiter at den nærmest fungerer som en servosub, og bare stopper med at spille højere.

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2006 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:

MI:3 chapter 1

we've placed an explosive charge in your head; Sound familiar?"

Du og du vil jeg op til Kristian T og prøve denne på hans dual PB12-Plus setup

Den ser ret skummel ud den sekvens

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 November 2006 kl. 01:36 | IP-adresse registreret  

p.las skrev:
har lige set ovenstående film i DTS.Er det mig det er galt med ,men så filmen ved moderat lydstyrke,men sekvensen da flyet styrter ned gav så meget output fra subben at jeg aldrig tidligere har hørt så meget output fra subben.selv ved højere niveu på forstærkeren.efter min mening for meget LFE signal i forhold til det samlede lydtryk.Er der nogle der har oplevet andre film hvor det ikke harmonere.Skal lige sige at mit anlæg er korrekt kalibreret.

Fik set filmen her til aften og ja der er rigtig meget bas i den scene, men jeg oplevede nu ikke at niveauet i bassen ikke passede sammen med resten. Men det rystede godt i sofaen og jeg er glad for at den film fik lov til at stå på reolen til jeg havde fået min nye sub

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

Wvack
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2004
Lokalitet: Fyn Vest
Sendt: 26 November 2006 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:

p.las skrev:
har lige set ovenstående film i DTS.Er det mig det er galt med ,men så filmen ved moderat lydstyrke,men sekvensen da flyet styrter ned gav så meget output fra subben at jeg aldrig tidligere har hørt så meget output fra subben.selv ved højere niveu på forstærkeren.efter min mening for meget LFE signal i forhold til det samlede lydtryk.Er der nogle der har oplevet andre film hvor det ikke harmonere.Skal lige sige at mit anlæg er korrekt kalibreret.

Fik set filmen her til aften og ja der er rigtig meget bas i den scene, men jeg oplevede nu ikke at niveauet i bassen ikke passede sammen med resten. Men det rystede godt i sofaen og jeg er glad for at den film fik lov til at stå på reolen til jeg havde fået min nye sub

Jeg synes heller ikke det var for voldsomt, men dagen efter da jeg så War of the Worlds... DAMN der er hammer på... Vildt, men DEJLIGT vildt!

Bruce Lee
Til top Vis Wvack's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wvack

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 November 2006 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Wvack skrev:
MichaelWB skrev:

p.las skrev:

Jeg synes heller ikke det var for voldsomt, men dagen efter da jeg så War of the Worlds... DAMN der er hammer på... Vildt, men DEJLIGT vildt!

Ja, den er faktisk lidt skræmmende vild  - en ny bas reference er fundet  

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 November 2006 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
Wvack skrev:
MichaelWB skrev:

p.las skrev:

Ja, den er faktisk lidt skræmmende vild  - en ny bas reference er fundet  

Hun er spørger også efterhånden ret tit. "Er du aldrig træt af at se den dumme scene hvor den kommer op af jorden ?" "NEJ" !!!

Hun er godt nok også ved at mene at jeg skal have det der BÅÅÅÅÅTTT tripoden siger som SMS-tone

Nå men jeg kunne desværre ikke finde Flight Of The Phoenix i stereo studio igår. Så det blev til Minority Report istedet. Havde nok forventet lidt mere at den der auto assembly scene.

Kjeldbjerg25
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 27 November 2006 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Nobody skrev:
Kjeldbjerg25 skrev:

Er den kalibreret ordentligt ? Har du kontrolleret frekvensgangen på den ? For umiddelbart synes jeg også det lyder underligt at den skulle slå i bund. Eller hvor højt ser du film ?

Jeg ser ikke film voldsomt højt, og nej, den er ikke kalibreret, og har ikke kontrolleret frekvensgang. Må nok have købt mig lidt "værktøj" så jeg kan få det optimale ud af den

Wvack
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2004
Lokalitet: Fyn Vest
Sendt: 27 November 2006 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Citér:

Nå men jeg kunne desværre ikke finde Flight Of The Phoenix i stereo studio igår. Så det blev til Minority Report istedet. Havde nok forventet lidt mere at den der auto assembly scene.

Jeg har lige købt den i bog & idé, de havde den også i merlin.

Bruce Lee
Til top Vis Wvack's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wvack

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 December 2006 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg endeligt fundet denne meget omtalte film i Bilka til den nette sum af en halvtredser.

Der hvor jeg oplever bassen som fedest i filmen, er der hvor flyet er midt i sandstormen. Ikke hvor den ruller rundt på jorden. Der var ikke noget unormalt niveau på noget tidspunkt vil jeg mene.

Men som der bliver nævnt i tråden på et tidspunkt. "Jeg er ikke selv styrtet ned med et fly". Så lydenes troværdighed vil jeg lade stå i det uvisse

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Sendt: 07 December 2006 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

jeg skal måske også lige vende mig til at der sker mere ved de laveste frekvenser,end med min gamle sub
Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes