Forfatter |
|
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
Sendt: 30 April 2007 kl. 07:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den Image i66 ser ikke HELT så dum ud som en VSi55 - den ser faktisk ganske godt ud i overfrakke med det frække mansardtag  VSi'erens er bare en kasse, men jeg har set på arcdb.ws at den koster 200 USD - stik den  det er no næsten nok til et sæt KEF ht'ere
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
Sendt: 30 April 2007 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, så er KEF´erne i fuld gang. Og til prisen er de sq noget af et fund. Der er en god bund(trods størrelsen), mellemtonen er lækker og letflydende og diskanten rimelig afdæmpet. (ikke de store S-betoninger)
Har ikke kunne få dem til at bryde sammen endnu. Det er mere NAD´en der går i knæ .
Med Rammstein er der dømt "Wall of sound" for fuld udblæsning Naboen brokkede sig Med jazz og klassisk er der dømt musik til den store medalje.
Og det uden at subben er slået til.

__________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
Til top |
|
|
erla Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
|
Sendt: 30 April 2007 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
De ser sgu godt ud på bordet der - tilykke med dem    /Erla
|
Til top |
|
|
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
Sendt: 30 April 2007 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
De ht'ere passer fint ind i layoutet - men har får du ikke ondt i nakken af at have edb-skærmen så højt oppe?
|
Til top |
|
|
Rappo Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 375
|
Sendt: 30 April 2007 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser sku godt ud med KEF'erne på skrivebordet!  Det er lige før at jeg er ved at være overbevist om at der også skal stå IQ1 på mit skrivebord. Nu mangler jeg bare at beslutte hvilken finish jeg skal have dem i.
|
Til top |
|
|
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3134
|
Sendt: 30 April 2007 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scattemis der!
De er sq bare rigtig flotte. Er vild med den farve der, den er bare lækker. Var det valnød?
Mvh
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

|
Sendt: 30 April 2007 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
plafitracer skrev:
De ht'ere passer fint ind i layoutet - men har får du ikke ondt i nakken af at have edb-skærmen så højt oppe? |
|
|
Nope. Når jeg sidder i stolen er mit hovedet lige i center af skærmen. Det er et optisk bedrag. __________________ Mvh Michael
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

|
Sendt: 30 April 2007 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
brok skrev:
Scattemis der!
De er sq bare rigtig flotte. Er vild med den farve der, den er bare lækker. Var det valnød?
|
|
|
Det er valnød __________________ Mvh Michael
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

|
Sendt: 30 April 2007 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rappo skrev:
Ser sku godt ud med KEF'erne på skrivebordet! 
Det er lige før at jeg er ved at være overbevist om at der også skal stå IQ1 på mit skrivebord. Nu mangler jeg bare at beslutte hvilken finish jeg skal have dem i. 
|
|
|
Tjaa. Nu er valnød den finish der normalt sælges i Fona. Og det skal dertil siges et jeg valgte iQ1, da mit skrivebord kun er 60 cm i dybden. Så hvis dit skrivebord er 80 cm (som de fleste er), skulle du måske overveje iQ3 i stedet for. Den er jo marginal dyrere og har noget mere punch i bunden. __________________ Mvh Michael
|
Til top |
|
|
Rappo Forum Bruger

|
Sendt: 01 Maj 2007 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
Rappo skrev:
Ser sku godt ud med KEF'erne på skrivebordet! 
Det er lige før at jeg er ved at være overbevist om at der også skal stå IQ1 på mit skrivebord. Nu mangler jeg bare at beslutte hvilken finish jeg skal have dem i. 
|
|
|
Tjaa. Nu er valnød den finish der normalt sælges i Fona. Og det skal dertil siges et jeg valgte iQ1, da mit skrivebord kun er 60 cm i dybden. Så hvis dit skrivebord er 80 cm (som de fleste er), skulle du måske overveje iQ3 i stedet for. Den er jo marginal dyrere og har noget mere punch i bunden. |
|
|
Det vil jeg overveje! Mit skrivebord er i hvertfald tættere på 80cm i dybden end det er på 60cm og som du siger er prisforskellen relativt lille.  Mht finish, så er det rigtigt at Fona som udgangspunkt kun har Valnød, men de kunne også levere dem i sort med få dages leveringstid. Ved dog ikke hvordan det ser ud med de to andre finish'er, da jeg ikke spurgte på dem...
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

|
Sendt: 01 Maj 2007 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rappo skrev:
Det vil jeg overveje! Mit skrivebord er i hvertfald tættere på 80cm i dybden end det er på 60cm og som du siger er prisforskellen relativt lille.  Mht finish, så er det rigtigt at Fona som udgangspunkt kun har Valnød, men de kunne også levere dem i sort med få dages leveringstid. Ved dog ikke hvordan det ser ud med de to andre finish'er, da jeg ikke spurgte på dem...
|
|
|
Synes selv at valnød er flottest. Men det passer så også bedst til mit bord. En anden finish passer måske bedre til dit.  __________________ Mvh Michael
|
Til top |
|
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
Sendt: 01 Maj 2007 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal også have et sæt IQ, og et ordenligt lydkort til min blær-bare!
Scatcat: Er det et fire-wire lydkort? (Ovenpå NAD´en?)
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

|
Sendt: 02 Maj 2007 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
|
|
|
Nope. Det er et Creative 24 bit USB lydkort. Men det skiftes til et ESI Maya 44 PCI eller et eksternt. Har ikke lagt mig helt fast på det endnu. __________________ Mvh Michael
|
Til top |
|
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
Sendt: 03 Maj 2007 kl. 03:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Imbalance Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 813
|
Sendt: 03 Maj 2007 kl. 04:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
F.Christians skrev:
|
|
|
Nope. Det er et Creative 24 bit USB lydkort. Men det skiftes til et ESI Maya 44 PCI eller et eksternt. Har ikke lagt mig helt fast på det endnu. |
|
|
Jeg synes de er ganske lækre de Kef især til den pris, selv den bæ brune farve og det er jo ved at være In igen..  Jeg ville prøve et eksternt af, her kommer du også udover alle problemer med støj fra puteren... Terratec Phase 24FW f.eks og her kan du udnytte Firewire, men her er prisen os en anden og koster 2K.. __________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

|
Sendt: 03 Maj 2007 kl. 05:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Imbanlance skrev:
Scatcat skrev:
F.Christians skrev:
|
|
|
Nope. Det er et Creative 24 bit USB lydkort. Men det skiftes til et ESI Maya 44 PCI eller et eksternt. Har ikke lagt mig helt fast på det endnu.
|
|
|
Jeg synes de er ganske lækre de Kef især til den pris, selv den bæ brune farve og det er jo ved at være In igen..
Jeg ville prøve et eksternt af, her kommer du også udover alle problemer med støj fra puteren...
Terratec Phase 24FW f.eks og her kan du udnytte Firewire, men her er prisen os en anden og koster 2K..
|
|
|
Hvad er egentligt forskellen på Firewire og USB? Har "kun" USB på min pc. Og har ikke flere ledige PCI slots __________________ Mvh Michael
|
Til top |
|
|
Imbalance Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 813
|
Sendt: 03 Maj 2007 kl. 05:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
Imbanlance skrev:
Scatcat skrev:
F.Christians skrev:
|
|
|
Nope. Det er et Creative 24 bit USB lydkort. Men det skiftes til et ESI Maya 44 PCI eller et eksternt. Har ikke lagt mig helt fast på det endnu.
|
|
|
Jeg synes de er ganske lækre de Kef især til den pris, selv den bæ brune farve og det er jo ved at være In igen..
Jeg ville prøve et eksternt af, her kommer du også udover alle problemer med støj fra puteren...
Terratec Phase 24FW f.eks og her kan du udnytte Firewire, men her er prisen os en anden og koster 2K..
|
|
|
Hvad er egentligt forskellen på Firewire og USB? Har "kun" USB på min pc. Og har ikke flere ledige PCI slots |
|
|
Med Firewire skulle den digitale overførsel have en buffer understøtning, så det digitale signal kommer mere uskadet frem... Tror nu nok dit bundkort har firewire, måske ikke på bagsiden af din puter, men på selve boardet hvor du enten kan trække igennem et hul i en slot direkte, eller med et kabel fra boardet til en slot med dette stik, og så tilslutte Phasen den vej.. Mit fine bundkort har en Firewire udgang bagpå, men det er også et topboard.. Der er også andre bud når vi snakker FW dette her bla : M-Audio__________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

|
Sendt: 16 Maj 2007 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nyt lydkort in Da Casa Scatcat!
Ja, så kom der et lydkort i hytten. Det blev et Silverstone EB 01. Ingen drivere eller andet lir. Kun USB in og RCA phono out. Plug & play (eller pray) Og en mini-anmeldelse af dette kort længere nede.

Close up.

Hvad kan man så sige om dette lydkort?
Ganske enkelt i et ord. Fremragende.
Lyden er letflydende og sammenhængende. Alle parametre er løftet. Da der ingen drivere (lydstyrke indstillinger ect.) er transmiteres lyden bare igennem til forstærkeren. Diskanten er hævet, bassen er gjort mere "blød" og mere "krop" i mellemtonen. MP3 filer lyder pludselig af mere end før. Mere levende og dynamisk. Selv komprimeret Jamiroquai - Runaway; har en "tæskebund" der ikke klaprer sammen. FLAC og Wav er bare som når man hører på et "alm". anlæg. Der er på intet tidspunkt tendenser til forvrængning af lyden. Og alt skal nu styres af NAD´en i stedet for. Og der kan nu skrues helt op uden nogen form for opbrud i NAD´en eller Silverstonen
Fordele:
- Ren lyd (ingen hiss lyde, cracks ect.)
- Plug&play
- Pris kontra ydelse: Ca. 700,-
- Kan også bruges til en "Klemmebox"
- Direkte sammenlignet med mit Creative Soundblaster external 24bit live er der ingen konkurrence. Creative´n får i den grad klø
- Skiftet fra minijack-RCA phono stik til ren RCA phono stik, giver også det løft der før manglede. (RCA kablet er et SAS Solo Interlink)
Ulemper:
- Alt skal justeres gennem forstærker (hvis det er et problem)
- Relativ lav output på kortet. (en støre, mere strømstærk amp). vil her gøre underværker. NAD ´en skal nu skrues endnu mere op (men stadig med fuld kontrol)
Også for at give KEF´erne bedre arbejdsforhold. De kan nemlig tåle en hel del mere end størrelsen indikerer
Så jagten på en amp. med de nogenlunde samme fysiske mål med mere "saft er nu gået ind. (og nej, NAD´en er absolut ikke dårlig)
Så skal der uddeles stjerne for den følgende:        ud af 10. 2 trækker ned for lav output og måske en manglende højere bit/frekvensmulighed (pt. 16/48) Om man så har brug for mere pt. er spørgsmålet.
Silverstone arbejder ifølge forlydene på et nyt kort med højere bit/frekvensrate og med coax udgang. Til bla. 7:1 system. Det lyder interessant at skulle prøve det ved en senere lejlighed
EDIT: de 8 er ændret til 9,5 (forklaring ligger på side 10) __________________ Mvh Michael
|
Til top |
|
|
Rappo Forum Bruger

|
Sendt: 17 Maj 2007 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen dog scatcat - tillykke med dit nye "lydkort" og velkommen i klubben! 
Jeg er også ganske tilfreds med det, men det med lavt input kan jeg godt nikke genkendende til... Det er dog også eneste kritikpunkt jeg umiddelbart har på det... 
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

|
Sendt: 17 Maj 2007 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rappo skrev:
Jamen dog scatcat - tillykke med dit nye "lydkort" og velkommen i klubben! 
Jeg er også ganske tilfreds med det, men det med lavt input kan jeg godt nikke genkendende til... Det er dog også eneste kritikpunkt jeg umiddelbart har på det... 
|
|
|
Jo tak, Rappo! Og som du siger. Eneste "klagepunkt" er vel nok den lave output. (ca. det halve af en cd afspiller f. eks.) Men til gengæld er lyden bare i top for relativt få monetos __________________ Mvh Michael
|
Til top |
|
|