| Forfatter |
|
jesperducati Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, Nu havde jeg lige bestemt mig for at købe Pioneer 427XA, men nu er Sony kommet med deres 40X2000 som og har et lækkert design. Øv!? eller hvad? Så vidt jeg forstår levere Pioneer 1024x768 mod sony´s 1920x1080. De begge kan levere 1080P, men hvad er forskellen der? Står den mere klart på sonys? Kan Xbox360 levere 1080P på component/VGA? Sony´s koster ca. 20.500 kr. Pioneers 427XA koster ca. 15.500 kr. Priser i tyskland. Det er 4000 kr. mere for sony, hvor man jo kan købe evt. PS3 eller Blu-ray/HD-DVD! Nogen gode råd til en desperat mand der snart skal vælge sit nye tv!
__________________ "It´s nice to be importent, but it´s also importent to be nice...!"
---Pioneer 427XA, Logitec Z-5500, xbox360, Logitech harmony 895 remote---
|
| Til top |
|
| |
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Pioneer kan ihvertfald ikke understøtte 1080P = 1080 liniers opløsning, da den kun har 768 linier...
mvh. Per.
|
| Til top |
|
| |
spped six Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 781
|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pioneer'eren kan ikke vise native 1080p. Den kan behandle et 1080p signal, men det nedskaleres til skærmens native opløsning på 1024 x 768.
SONY'en derimod kan vise en ægte 1920 x 1080 opløsning.
Hvilken skærm, der er bedst, kan jeg ikke sige, idet jeg ikke har set dem begge og det er typisk også en subjektiv vurdering.
Du skal være opmærksom på, at Pioneer kan have en irriterende summelyd. Den kan være svær at høre i en butik med masser af mennesker, men så snart der bliver stille, opfatter jeg summelyden som irriterende.
Generelt kan jeg bedre lide billedet fra et plasma TV. Min konklusion bygger på billedet fra et Pioneer og Panasonic. Andre plasma TV har jeg ikke haft mulighed for rigtig at teste.
/Henrik
|
| Til top |
|
| |
JoeConsultant Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 494
|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, pioneer kan godt modtage et 1080p signal - som den så skalerer ned. altså; den kan ikke vise alle billedpunkter i signalet fra eks en BluRay afspiller, men den kan godt modtage signalet og vise billedet, blot nedskaleret.
Samtidig vil jeg da lige sige at høj opløsning ikke nødvendigvis er lig med godt billede. Har selv kigget på både Sonyen og Pioneeren og synes billedet på almindeligt dvd-materiale opskaleret så bedre ud på Pioneeren. Materialet blev opskaleret i tvet, ikke i afspilleren. Jeg har dog ikke set dem med HD materiale, hvor man kunne tro at Sonyen har en fordel - men aner det ikke!
Summa summarum; Pioneeren har imho det bedste billede ved analoge tv-signaler og dvd, hvilket muligvis har at gøre med at den ikke skal skalere standard-opløsnings inputtet op til tre gange så mange billedpunkter som Sonyen skal. Har ikke sammenlignet digital tv eller HD-materiale.
Ah ja; tag ud og kig på dem og se hvad du bedst ka li -det er den mest skudsikre måde at finde ud af, hvilket du skal ha på 
Mvh Jonas __________________ Sonos :-)
Nyt på vej....
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
@spped six: beat me to it med det der 1080p-halløj :-) __________________ Sonos :-)
Nyt på vej....
|
| Til top |
|
| |
spped six Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
JoeConsultant skrev:
|
Jo, pioneer kan godt modtage et 1080p signal - som den så skalerer ned. altså; den kan ikke vise alle billedpunkter i signalet fra eks en BluRay afspiller, men den kan godt modtage signalet og vise billedet, blot nedskaleret.
Samtidig vil jeg da lige sige at høj opløsning ikke nødvendigvis er lig med godt billede. Har selv kigget på både Sonyen og Pioneeren og synes billedet på almindeligt dvd-materiale opskaleret så bedre ud på Pioneeren. Materialet blev opskaleret i tvet, ikke i afspilleren. Jeg har dog ikke set dem med HD materiale, hvor man kunne tro at Sonyen har en fordel - men aner det ikke!
Summa summarum; Pioneeren har imho det bedste billede ved analoge tv-signaler og dvd, hvilket muligvis har at gøre med at den ikke skal skalere standard-opløsnings inputtet op til tre gange så mange billedpunkter som Sonyen skal. Har ikke sammenlignet digital tv eller HD-materiale.
Ah ja; tag ud og kig på dem og se hvad du bedst ka li -det er den mest skudsikre måde at finde ud af, hvilket du skal ha på 
Mvh Jonas
|
|
|
Jeg er ganske enig i dine betragtninger, hvad angår det kildemateriale vi har pt. Spørgsmålet er bare, hvordan det forholder sig med HD-DVD og Blue-Ray. Her skal billedet jo ikke opskaleres men kan vises i sin fulde form på SONY'en.
Det er værd at tage med i sine betragtninger, især når formaterne lanceres inden for kort tid.
/Henrik
|
| Til top |
|
| |
spped six Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
JoeConsultant skrev:
|
@spped six: beat me to it med det der 1080p-halløj :-)
|
|
|
Sådan er det, når vi er mange, der gerne vil hjælpe.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er et review af PDP427 (det hedder4270 i usa), hvor de bruger både opskaleret dvd-materiale og HD-DVD materiale - og er ganske begejstrede 
http://www.plasmatvbuyingguide.com/plasmatvreviews/pioneer-p dp4270hd-plasma-review.html
Jeg har lige solgt et lcd tv der ellers skulle være rigtig godt (Sony 32v2000) fordi jeg ikke var tilfreds med billedet - pioneer pdp427 slår med ret mange hestelængder på både analog antenne og dvd materiale..
Så er der seføli andre overvejeser, såsom indbrændingsfare, strømforbrug etc men den diskussion orker jeg simpelthen ikke at komme ind på. Lad mig bare sige at jeg selv er faldet for pioneeren - men at den koster ca 4-5000 indre en sonyen betyder også noget for mig i rent praktiske termer.
MEN; ville virkeligt gerne se sonyen med HD-materiale... det _må_ jo på et eller andet niveau se godt ud...
Nyt på vej....
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
1000 tak for de gode råd... Er ihvertfald blevet klogere... Det jeg forstår er at Pioneeren levere 720P mod sony 1080P. Jeg er sikker på at 1080P sikkert ser bedre ud på en 50". (Hvis den har opløsn. 1920x1080) Men om man kan se den store forskel mellem 720P og 1080P på en 42" er sikkert ikke så stor. Går ud fra at det er det i har prøvet at fortælle mig...
__________________ "It´s nice to be importent, but it´s also importent to be nice...!"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror beskeden er, at hvor godt et billede ser ud ikke afhænger af hvor høj opløsning skærmen har lige mget hvor stor den er; muligvis vil et HD 1080p billede se lige så flot ud på en pioneer med 720p som en sony med 1080p. Vælg den skærm du selv synes står bedst, så går du ik helt galt i byen 
Hvis pengene er til det synes jeg du skal tage et seriøst kig på Pioneer pdp507XA/XD... så den i dag og den sparker pænt meget r**! Men koster også 24,5k i tyskland.
Men bemærk at jeg IKKE siger at sonyet er et dårligt tv!! Jeg siger blot at jeg personlig godt kan lide billedet på Pioneers plasma-tv. Det er slet ikke sikkert du synes det samme! __________________ Sonos :-)
Nyt på vej....
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
jesperducati skrev:
1000 tak for de gode råd...
Er ihvertfald blevet klogere...
Det jeg forstår er at Pioneeren levere 720P mod sony 1080P. Korrekt, og i din første indlæg skriver du at du satser på en Blu-ray/HDVD afspiller, så derfor mener jeg at du kun bør kigge efter et produkt (TV) som kan levere det samme opløsning som kilde materialet dvs. Blu-ray/HDDVD. (Du vil da ikke narre dig selv, vel)
Jeg er sikker på at 1080P sikkert ser bedre ud på en 50". (Hvis den har opløsn. 1920x1080) Men om man kan se den store forskel mellem 720P og 1080P på en 42" er sikkert ikke så stor.
Jeg har set den Sony LCD TV du nævner. Sony'en leverer en kanon flot billede og mere vil jeg ikke sige om det. (Jeg så på en europæisk prøve kanal som sender i HD og nogen HD materiale fra en PC ved begge tilfælde var billedet fantastisk).
Går ud fra at det er det i har prøvet at fortælle mig... 
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
keyvan skrev:
Korrekt, og i din første indlæg skriver du at du satser på en Blu-ray/HDVD afspiller, så derfor mener jeg at du kun bør kigge efter et produkt (TV) som kan levere det samme opløsning som kilde materialet dvs. Blu-ray/HDDVD. (Du vil da ikke narre dig selv, vel)
|
|
|
Det kan godt være det lyder fornuftigt, men der er mange faktorer der er LANGT vigtigere end opløsningen. Og det er sjovt nok de ting, som plasma/Pioneer gør langt bedre end LCD generelt, og også dette Sony. Man 'narrer' ikke sig selv bare fordi fjernsynet ikke kan vise alle punkterne. Farver, kontrast osv. er langt vigtigere for at kunne vise et godt billede. Pioneeren modtager i øvrigt 24fps, hvilket også er med til at gøre fjernsynet til et bedre valg end Sonyen. Det man skal gøre, er at finde en butik som f.eks. Tape Connection, hvor de kan finde ud af at indstille tingene ordentligt, og så få set på billedkvaliteten på begge TV. Og det skal være på ens egne præmisser, med egne DVD'er på minimum en DVD-afspiller med HDMI. Såfremt man ikke med vilje har saboteret indstillingerne på Pioneeren, burde den vise et langt mere korrekt billede. Om det er det man foretrækker er en anden sag, men Pioneeren kommer tættere på at vise det hensigtede billede. Så se bort fra opløsningen og kig på, hvad der rent faktisk vises på skærmene, i stedet for at læse specs. Jeg har set 46X2000 ved siden af PV60 og 427XA/XD. Jeg var slet ikke imponeret.
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig m Naiera !
I fotoverdenen kan et 10 megapixelkamera også sagtens yde meget dårligere end et 2,1 megapixelkamera.Det drejer sig nemlig om hvad hele "systemet" formår.
Det samme m div. TV.
Der kan være masser af gode grunde til,at købe ovennævnte Sony frem for Pio437.Men blot IKKE billedydelse, - heller ikke på BR eller HD DVD.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Absolut ingen tvivl! Jeg køber Pioneeren! Min kammerat har idag fået 427XA og efter han har calibreret den med ISF, står den superflot! Ingen tvil! Tak skal i have...
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera skrev:
keyvan skrev:
|
Korrekt, og i din første indlæg skriver du at du satser på en Blu-ray/HDVD afspiller, så derfor mener jeg at du kun bør kigge efter et produkt (TV) som kan levere det samme opløsning som kilde materialet dvs. Blu-ray/HDDVD. (Du vil da ikke narre dig selv, vel)
|
|
|
Det kan godt være det lyder fornuftigt, men der er mange faktorer der er LANGT vigtigere end opløsningen. Ja det har du ret i OG Og det er sjovt nok de ting, som plasma/Pioneer gør langt bedre end LCD generelt Det påstår du, og også dette Sony En påstand til. Man 'narrer' ikke sig selv bare fordi fjernsynet ikke kan vise alle punkterne Man narrer sig selv hvis man ønsker at skaffe sig en Blu-ray eller HD-DVD afspiller og samtidig vil købe et fjernsyn som ikke i stand til at formidler outputtet fra disse 2 formater. Farver, kontrast osv. er langt vigtigere for at kunne vise et godt billede Du får det til at lyde som om VI har antaget at Sony 40X2000 har en dårlig kontrast og farver, hvor har du det fra?? Hvordan kan du tillade dig at påstår det???. Pioneeren modtager i øvrigt 24fps, hvilket også er med til at gøre fjernsynet til et bedre valg end Sonyen. Hvordan det?
Det man skal gøre, er at finde en butik som f.eks. Tape Connection, hvor de kan finde ud af at indstille tingene ordentligt, og så få set på billedkvaliteten på begge TV. Og det skal være på ens egne præmisser, med egne DVD'er på minimum en DVD-afspiller med HDMI Du er helt forkert på den, Han vil gerne have en Blu-ray eller HD-DVD afspiller, derfor skal han ikke bruge en DVD- afspiller til at finde ud af hvilket af de to TV'er er bedst (DVD afspiller med HDMI eller ej.). Såfremt man ikke med vilje har saboteret indstillingerne på Pioneeren, burde den vise et langt mere korrekt billede. Om det er det man foretrækker er en anden sag, men Pioneeren kommer tættere på at vise det hensigtede billede. Så se bort fra opløsningen og kig på, hvad der rent faktisk vises på skærmene, i stedet for at læse specs. Ja det vil jeg så også sige: se bort fra opløsningen, og for min skyld kan du også se bort fra fabrikanternes oplysninger om produkterne, men for din egen skyld lad være med at bruge en DVD afspiller til at lave en sammenlignings-test ved de 2 TV'er, Sony'en er bedst tjent med en HD signal. 
Jeg har set 46X2000 ved siden af PV60 og 427XA/XD. Jeg var slet ikke imponeret. Det kan jeg kun undre mig over
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Lestat Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 456
|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
JoeConsultant skrev:
|
Jeg tror beskeden er, at hvor godt et billede ser ud ikke afhænger af hvor høj opløsning skærmen har lige mget hvor stor den er; muligvis vil et HD 1080p billede se lige så flot ud på en pioneer med 720p som en sony med 1080p. Vælg den skærm du selv synes står bedst, så går du ik helt galt i byen 
Hvis pengene er til det synes jeg du skal tage et seriøst kig på Pioneer pdp507XA/XD... så den i dag og den sparker pænt meget r**! Men koster også 24,5k i tyskland.
Men bemærk at jeg IKKE siger at sonyet er et dårligt tv!! Jeg siger blot at jeg personlig godt kan lide billedet på Pioneers plasma-tv. Det er slet ikke sikkert du synes det samme!
|
|
|
Åhh, gud et balanceret syn på LCD vs. Plasma. Du er godt klar over at verden forsvinder i et sort hul... 
L. __________________ visit wireframed
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
jesperducati skrev:
Absolut ingen tvivl! Jeg køber Pioneeren! Min kammerat har idag fået 427XA og efter han har calibreret den med ISF, står den superflot! Din kammerat kan calibrere den lige så meget som han vil, han vil aldrig opnår det samme resultat som ved et TV der kan formidle et HD signal (1920X1080)
Ingen tvil! jawel
Tak skal i have... velbekomme....
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et LCD TV med 1080p opløsning kan ikke formidle et HD signal, f.eks. fra Blu-Ray, når det ikke kommer tæt på at kunne gengive farver osv. ordentligt. Det er der ingen LCD TV der kan, og det ville intet hjælpe selv hvis opløsningen var 3840*2160.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 November 2006 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
keyvan skrev:
jesperducati skrev:
Absolut ingen tvivl! Jeg køber Pioneeren! Min kammerat har idag fået 427XA og efter han har calibreret den med ISF, står den superflot! Din kammerat kan calibrere den lige så meget som han vil, han vil aldrig opnår det samme resultat som ved et TV der kan formidle et HD signal (1920X1080) Den misforstod du vidst! ISF gælder kun farver!!! Ved godt at det ikke har noget af gøre med HD-signal (1920X1080), men Pioneerens farver er meget mere livlige nu!
se her!
Ingen tvil! jawel Design og pris betyder noget for mig!
Tak skal i have... velbekomme....
|
|
|
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 November 2006 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lestat skrev:
JoeConsultant skrev:
|
Men bemærk at jeg IKKE siger at sonyet er et dårligt tv!! Jeg siger blot at jeg personlig godt kan lide billedet på Pioneers plasma-tv. Det er slet ikke sikkert du synes det samme!
|
|
|
Åhh, gud et balanceret syn på LCD vs. Plasma. Du er godt klar over at verden forsvinder i et sort hul... 
L.
|
|
|
Ha, ja det er jeg næsten klar over 
Men som mange andre også argumenterer herinde er LCD gode til nogle ting og plasma gode til andre. Eks har jeg lige solgt min htpc, men hvis jeg stadig havde den og skulle ha mig en fladskærm blev det helt sikkert et lcd, primært pga faren for burn-in ved statiske strukturer på et plasma. Nu skal jeg imidlertidig udelukkende bruge det til at se dvd & tv på, ergo foretrækker jeg plasma fordi jeg bedre kan lide billedet (baseret på de tv jeg har set indtil videre!). Og mon ikke også jeg blir tilfreds med billedet når jeg om et år eller tp får mig mig en HD-afspiller af en eller anden art?
Nyt på vej....
|
| Til top |
|
| |