| Forfatter |
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 25 November 2006 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
de 8 basser har diameter 10 cm er på 28 ohm ved 400 hz fra Studer - - de har meget kraftige magneter i forhold til størrelsen - de spiller i et helt lukket kabinet (ca. 100 ltr) tæt pakket med dæmpemiddel der minder mest om akvarie filter vat - mellemtonen er ca.15,5 cm i diameter og er på 5 ohm ved 1 khz bagpå står der Studer - de spiller i lukket kabinet på ca. 8 litr.tæt stoppet med samme "filtervat dæmpemateriale" Jeg har lige haf dem oppe at ringe på 3/4 af hvad min B750 mkII kan levere med en 16 minutter lang indspilning live af Dave Bruback, Poul Desmond med gæst Gerry Mulligan - + en bassist og en trommemand - take five udsat for sammenspil -modspil og soloer fra både klaver, tenorsax - baritonsax og trommer - alt lød godt - både på en gang og hver for sig - jeg tror at de her højtalere er kommet for at blive. Mæreligt det er ikke til at finde så meget på dem på nettet - altså med henhold til tests - lytteindtryk - der er en del tekniske beskrivelser og billeder Kabinettet er udført i ret tykt finere spæplade og stativet er hæftet hammelakeret jern - de er 104 med stativ - uden ca 75 cm høje så de er jo bette i forhold til duelund egoisterne
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Torben Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 440
|
| Sendt: 25 November 2006 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der jeg kigget i et af mine gamle Hifi Revyen 80 er de i for ca. 6900 kroner stk. Udover de data som er nævnt. Så er det et trykkammer kabinet med en drifteffekt på 8 watt i et 120 liters kabinet. Der står at de har en meget fin transient-gengivelse. De er bestykket med 8 stk. 12 cm basenheder, 1 stk. 18 cm mellemtone-enhed og 1 stk. 2 cm dome-diskant i fase korrigeret kabinetopbygning.
Mvh
Torben
Ups. Var for langsom med data
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2006 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nok rigtgt med enhedernes mål - jeg har nok målt indevendigt - jeg tror ikke at basserne spiller i 120 ltr.det er snarrere volumet på hele kabinettet men basserne har kun ca. 3/4 af kabinettet til rådighed.
Sjovt med de 8 watts diftseffekt - de spiller rigeligt højt med min revox b 750 mk II ! så selvom Beta 8 erne i fidelio kabinetter driftseffekt var under 1 watt giver revox højtalerene et højere lydtryk.
Jeg ved ikke hvad "transient-gengivelse" dækker ??
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 00:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg åbnede lige bagpladen for at se hvad der var i den øverste de af kabinettet - Der var et delefiltet og så diskanten - denne del af kabinettet der nok udgør en fjerde del af kabinettets rumfang er altså afsat til diskant og et ret stort delefilter - hvor bas og mellemtonekamrene er godt stoppet til med dæmpemateriale er her meget tomt - vil det være en fordel at fylde dette med dæmpevat eller er det ligegyldigt ???? kan man fra billedet se om de har brugt nogle OK komponenter i delefilteret ??? 
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 01:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 01:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja de er faktisk forbavsende fede
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan da ihvertfald se en frako-kondensator. De er strøet med gavmild hånd i de gamle Tandberg-recivere, og jeg har adskellige gange læst at nordmændene omtaler dem som "verdens bedste kondensatorer" . Om det er rigtigt ved jeg ikke, men de er næppe dårlige. -Det er nok fine komponenter de har brugt, Rlb
S.R
|
| Til top |
|
| |
levendemusik Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 241
|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Revox laver eller lavede rigtigt godt grej. Har selv haft A77 med indbygget stereoforstærker. Det blev (bliver?) produceret i lokaler ved siden af de lokaler hvor
Studer bliver produceret. Hvis musikken lyder godt, er der sgu da ingen grund til at pille ved dem og skille dem ad og stoppe noget i dem.
Er det ikke musikken, det handler om?
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
levendemusik skrev:
Revox laver eller lavede rigtigt godt grej. Har selv haft A77 med indbygget stereoforstærker. Det blev (bliver?) produceret i lokaler ved siden af de lokaler hvor
Studer bliver produceret. Hvis musikken lyder godt, er der sgu da ingen grund til at pille ved dem og skille dem ad og stoppe noget i dem.
Er det ikke musikken, det handler om?
 |
|
|
De lyder kanon godt - lige nu lytter jeg til Miels Davis fra "the complete <In a silent way> sessions" og det er med både sjæl og detaljer og præcision den ualmindelig flotteplade bliver gengivet. Grunden til jeg spurgte var udfra det synspunkt at der i sådant et "tomt" rum må skabes nogle resonanser der kunne have indflydelse på diskantetns arbejde da den som det ses af billedet er helt "nøgen" bag til. Jeg er også tilhænger af at der ikke er nogen grund til at pille når først det lyder godt  og det gør det sku  __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Adamfelix Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 488
|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
I mine øjne og med min begrænsede viden virker det underligt at de ikke har valgt at dæmpe kammeret diskanten spiller ud i. det tror jeg godt du kan gøre uden at "sjælen" går tabt..
Gamle højtalere kan bare et eller andet, havde selv nogle gamle marantz højtalere engang. de lød virkelig blødt og varmt og rart. -især til jazz!
mvh.
Adamfelix __________________ Højttalere: Epos ELS 3
Forstærker: Luxman LV-100
CD-afspiller: NAD C521BEE
|
| Til top |
|
| |