Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 21:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Eben X3... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Adamfelix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 23 November 2006 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

FLEX skrev:

Well, well mine HiFi-brødrer.

Som flere er bekendt med, så har jeg lagt øren til EBEN X3 ganske mange gange, når den gode Gl. Jas har lagt kloster til en af de mange og hyggelige musikseancer.

Anmeldelsen som Gl. Jas refererer/henviser til, fortjener bestemt øget opmærksomhed fra os HiF-nørder og ikke mindst folk med stor hang til en naturtro musikgengivelse.

Jeg har valgt, at copy/paste dele af artiklen, skrevet af Jim Hannon fra The Absolute Sound. Så får vi alle en mulighed for at læse hvad Jim Hannon skriver om denne prægtige højttaler fra danske Raidho Acoustics. Og, som Gl. JAs skriver, så er det da på sin plads, at kippe med flaget, når danske produkter finder vej til de udenlandske anmelders hjerter, da det kan give disse firmaer et boost i deres distribution/salg.

At, mine egne oplevelser af EBEN X3 falder helt i tråd med Jim Hannon's testresultat/anmeldelse, gør det jo ikke dårligere at læse.

Nedenstående er uddrag af testen, der netop er blevet bragt i The Absolute Sound, December 2006 af Jim Hannon. God fornøjelse med læsningen....

"...at one-third of the cost of the MBL and with an even smaller footprint the Eben X-3 from Danish manufacturer Raidho captures the dynamic swings one hears at a live performance. The X-3 combines five mid-sized, but extremely fast cone drivers with an exotic planar-magnetic tweeter. Like the MBL, it has a rare ability to replicate hard transients with blazing quickness but without acoustic breakup or overhang. These capabilities alone would be enough to qualify the Eben as worthy of an audition, but this Danish design also disappears like a great mini-monitor, offering precise image focus and fine inner detail." (Jim Hannon, The Absolute Sound, December 2006)

"The Eben X-3’s sonic prowess came together on two of my favorite torture tests for loudspeakers: piano and voice. The Eben’s portrayal of the sound and scale of the piano was incredibly realistic and compelling. Yes, the perspective is typically first row rather than mid-hall, yet there were even times when the sound approximated what I hear while sitting at the keyboard—talk about subtle details coming through on recordings. To get an idea of the Eben’s low-frequency extension, I used a Jorge Bolet recording of Liszt’s Funérailles [London] which repeatedly, and hauntingly, hits the lowest “C” on a piano. After hearing the note (with a fundamental frequency of 32.7Hz) on the Eben, I ran over to my Grotrian Steinweg concert grand in the next room and played the same low “C.” The overall sound was remarkably similar—far closer than I would have expected. Another surprise was the clarity of fast octave-runs in the bass on many of my favorite Chopin pieces, which on most big speakers sound slow and muddy, but not on the X-3. The bass matches the speed of the treble which, in turn, matches the brilliance of the top end of a Steinway. I found myself devouring my classical and jazz collections of piano recordings and appreciating the artistry of some of favorite performers like Emil Gilels and Bill Evans even more.

Voices were also riveting. The Eben uncovered subtle cues, like the changes in a singer’s breathing, moisture in the mouth, and the launch of consonants, without artificial or additive sibilance. Occasionally, an individual note would have an added emphasis, suggesting perhaps a slight cabinet resonance or room interaction, but the image of the vocalist was well focused and behaved, staying at or behind the plane of the speaker rather than being thrown forward into your lap as some horn speakers do. If you hear any distortion, it’s most likely your cartridge mistracking or amplifier clipping, or tape-saturation on the recording." (Jim Hannon, The Absolute Sound, December 2006)

"Part of the fun of being an audiophile is discovering components like the Eben X-3 that bring one closer to the recorded performance, or better still, the concert hall, jazz club, or rock venue. Indeed, the Eben X-3 produces far more than its fair share of breathtaking moments and goosebumps. Like other components of reference quality, it can dig out seemingly hidden information in your favorite recordings and make you feel as if you are hearing them for the very first time. While it may force you to swap out components you previously held in high regard, its sonic payoff is substantial and can move you closer to the sound of the real thing. Once you’ve experienced its realism and immediacy, it’s hard to accept anything less." (Jim Hannon, The Absolute Sound, December 2006)

Dette var så et lille uddrag af testen. Isoleret set er det jo ikke den værste test, man som producent kan få hæftet på et af sine produkter. Jeg synes i hvert fald det er en fjer i hatten på folkene bag Raidho Acoustics.

Mvh. Rune

HAHAHA! Sådan nogle andmeldelser er så fulde af crap! hehe... de beskrivelser han kommer med, er for langt ude.. også den Bundy har hevet frem...

Det falder jeg godt nok ikke for...

Til top Vis Adamfelix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Adamfelix

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 23 November 2006 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Al Bundy skrev:
FLEX skrev:

Yes, the perspective is typically first row rather than mid-hall, yet there were even times when the sound approximated what I hear while sitting at the keyboard—talk about subtle details coming through on recordings.

Så må man håbe at mikrofonen stod der ... !!!

Bundy

Hej Bundy.

Jeg ville have respekt for dine små indspark, hvis det var en konstruktiv kritik/kommentar knyttet til artiklen. Dine indspark i tråden vil jeg nærmere karakteriserer som værende et tegn på udfald et vist sted.

Brug nu spaltepladsen på at diskutere, argumentere og tilføre sitet nye indgangsvinkler, så vi får en chance for at øge vores viden og omverdensforståelse. Det andet du har for vane at tilføre sitet er ganske enkelt alt for lavt skudt.

Hvis du selv har lyttet til X3, så ville det da være klædeligt om vi kunne diskutere dine oplevelser med netop denne højttaler...Men, jeg tvivler.

Mvh. Rune

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 November 2006 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Jeg har også en mening om den støjtaler......den kan købes for EUR25,00

Kontakt mig pr. PB for betalingsdetailjer

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Sendt: 23 November 2006 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:

Synd for debatten, at du kommer med sådan noget.

vh. Henrik

full blown
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 23 November 2006 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:

Trådte vi lige på gul stue i børnehaven et øjeblik der??.

Fortæl os engang om du har lyttet på X3 og hvad du synes den mangler eller har af svagheder siden du kommer med dette indlæg!.

mvh

Til top Vis full blown's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af full blown

no-limit
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 November 2006 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

FLEX skrev:
Al Bundy skrev:
FLEX skrev:

Yes, the perspective is typically first row rather than mid-hall, yet there were even times when the sound approximated what I hear while sitting at the keyboard—talk about subtle details coming through on recordings.

Så må man håbe at mikrofonen stod der ... !!!

Bundy

Hej Bundy.

Jeg ville have respekt for dine små indspark, hvis det var en konstruktiv kritik/kommentar knyttet til artiklen. Dine indspark i tråden vil jeg nærmere karakteriserer som værende et tegn på udfald et vist sted.

Brug nu spaltepladsen på at diskutere, argumentere og tilføre sitet nye indgangsvinkler, så vi får en chance for at øge vores viden og omverdensforståelse. Det andet du har for vane at tilføre sitet er ganske enkelt alt for lavt skudt.

Hvis du selv har lyttet til X3, så ville det da være klædeligt om vi kunne diskutere dine oplevelser med netop denne højttaler...Men, jeg tvivler.

Mvh. Rune

Hold da op, der skal da være plads til noget spøg og skæmt, men det virker som om at når det er møntet på de højttalere i (FLEX og gl.jas) er faldet for, så er det blasfemi og børnehavesnak.
Jeg synes da det er fantastisk at i er så glade for dette produkt og når et dansk firma klarer sig godt i den store verden, men hver gang der er review eller omtale af dem, starter i møllen med superlativer. Så det er forventeligt og i bør acceptere respons med en kritisk og ikke så forbarmende vinkel.

Hvordan X3 lyder? Den er vist OK. Kan ikke huske det. Hørte den på KT messen.

Nu har jeg i hvert fald bidraget med indtryk, omend meget kort, til tråden...

Morten

Til top Vis no-limit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af no-limit

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Sendt: 23 November 2006 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

Så er jeg her igen, sæt dig ned min ven for nu det hifi4all's børne time.... badadadim.

Retningslinierne for vores herlige HIFI FORUM står hvor de plejer her

Tænk før du taler, en virkelig genial samling af gode råd om at begå sig her på side findes her

Lad den konstruktive, høflige og saglige debat begynde

Med venlige moderator hilsner fra /Z
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

no-limit
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 November 2006 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
  Så er jeg her igen, sæt dig ned min ven for nu det hifi4all's børne time.... badadadim.

Tænk før du taler, en virkelig genial samling af gode råd om at begå sig her på side findes her

Du har også Eben?

(Håber ikke det bryder alt for meget mod reglerne at joke )

Morten

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 23 November 2006 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

no-limit skrev:

(Håber ikke det bryder alt for meget mod reglerne at joke )

Pas du nu hellere på du ikke sender mig nogle PB's

og hurtigt tilbage til emnet.....!
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 23 November 2006 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

no-limit skrev:

Hold da op, der skal da være plads til noget spøg og skæmt, men det virker som om at når det er møntet på de højttalere i (FLEX og gl.jas) er faldet for, så er det blasfemi og børnehavesnak.
Rækkevidden for spøg og skæmt kan utvivlsomt gradbøjes på samme vis som DF gradbøjer udlændingeloven, men indlæg som det Groove og Scooterhovedet repræsenterer, går vel næppe under denne kategori.. Nærmere de to sidste du opremser!
Jeg synes da det er fantastisk at i er så glade for dette produkt og når et dansk firma klarer sig godt i den store verden, men hver gang der er review eller omtale af dem, starter i møllen med superlativer. Så det er forventeligt og i bør acceptere respons med en kritisk og ikke så forbarmende vinkel.
Naturligvis må man ikke i dette land være for "glad" for (især) egne produkter. Det er der jo love for, men i dette tilfælde er det faktisk "TAS" der værdsætter produktet, hvilket på ingen måde gør det ringere. Man kan så vælge at nedgøre testen. Jeg ville dog holde mig til almen kritisk stillingtagen, indtil man har hørt produktet. Det har "TAS" så gjort, og resultatet står at læse i testen:  særdeles positiv overfor produktet.
Mht kritisk vinkel er det faktisk det Flex efterlyser, positiv som negativ, men netop dette aspekt er der ikke kommet meget, af indtil videre. Jeg skal til den ende gerne medgive at den første serie der kom fra Raidho, heller ikke faldt i min smag.. Den anden serie, som har været på markedet i over et år, formidler til gengæld på imponerende vis. Læs blot hele testen, eller kom forbi matriklen her

Hvordan X3 lyder?Formidabel Den er vist OK. På 13-skalaen: 11Kan ikke huske det. Hørte den på KT messen.

Morten

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 23 November 2006 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:

Ej, altså - Z....

Nu er du jo både magtsyg, censurerende og fuldstændig uetisk forskelsbehandlende - det har jeg hørt nogle sige at redaktionen er herovre, og nu har du jo bevist det.

no-limit
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 November 2006 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:

no-limit skrev:

Rækkevidden for spøg og skæmt kan utvivlsomt gradbøjes på samme vis som DF gradbøjer udlændingeloven, men indlæg som det Groove og Scooterhovedet repræsenterer, går vel næppe under denne kategori.. Nærmere de to sidste du opremser!
Naturligvis må man ikke i dette land være for "glad" for (især) egne produkter.

Selvfølgelig må man det, og jeg skriver da også at det er fedt at der er folk der sætter stor pris på deres udstyr, det er vel derfor de/i har købt det må man formode

Det er der jo love for, men i dette tilfælde er det faktisk "TAS" der værdsætter produktet, hvilket på ingen måde gør det ringere. Man kan så vælge at nedgøre testen. Jeg ville dog holde mig til almen kritisk stillingtagen, indtil man har hørt produktet. Det har "TAS" så gjort, og resultatet står at læse i testen:  særdeles positiv overfor produktet.

Nu kender jeg ikke til TAS, men har oplevet andre online-magasiner der roser alt til højre og venstre. HOST (6moons, de skriver til gengæld en masse tekniske detaljer: I like )

Mht kritisk vinkel er det faktisk det Flex efterlyser, positiv som negativ, men netop dette aspekt er der ikke kommet meget, af indtil videre. Jeg skal til den ende gerne medgive at den første serie der kom fra Raidho, heller ikke faldt i min smag.. Den anden serie, som har været på markedet i over et år, formidler til gengæld på imponerende vis. Læs blot hele testen, eller kom forbi matriklen her

Jeg har meget lidt til intet kendskab til Eben whatsoever, og jeg var kun hurtigt forbi på messen (og messer er sjældent fyldestgørende mht. forskellige produkters potentiale). Men tak for invitationen, det ville være super at kigge forbi en dag, altid spændende at høre nye anlæg .

Hvordan X3 lyder?Formidabel Den er vist OK. På 13-skalaen: 11Kan ikke huske det. Hørte den på KT messen.

Nu er det jo subjektivt, men den har da nogle gode forudsætninger for at spille godt: Gode enheder, timealignment etc. Og det jeg lagde mærke til på messen var specielt diskanten, som uden tvivl var god.

Morten

Men mit indlæg var ikke ment som nogen offence overhovedet!

yanomami
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Sendt: 23 November 2006 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Alt lyd er subjektivt, jeg kan bare sige at de Eben lyder alt for simple i lyden i mine øre. Jeg kan som nogle andre her på siden undre mig over hvorfor gl.jas kommer med Eben indlæg med jævne mellemrum. Når der er gået en tid skal de lige holdes i ilden. Når der kommer nye modeller ryger de også ind i debatten, hver gang af gl.jas. Jeg kunne godt tænke mig at vide om gl.jas kender Lars fra Eben, mere end som så??? Reklame eller ej. Det virker meget mistænkeligt!

Til top Vis yanomami's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yanomami

Adamfelix
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 November 2006 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:

Dette indlæg må jeg eftertænksomt og sagligt, efter min mening, erklære usympatisk og en række andre ting.

For i mine øjne læser jeg det som om at du har valgt "side" altså om man må kritisere omtalte højtaler eller ej. -I så fald er det forskelsbehandling.

Men ret mig endelig hvis jeg ikke har forstået dit indlæg?

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Sendt: 23 November 2006 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

no-limit skrev:

Nu kender jeg ikke til TAS, men har oplevet andre online-magasiner der roser alt til højre og venstre. HOST (6moons, de skriver til gengæld en masse tekniske detaljer: I like )

"TAS" eller "The Absolute Sound" er ikke et online magasin. Det er imho det mest seriøse amerikanske hifi blad (og p.... svært at finde i DK).

Haugaard

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 23 November 2006 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Adamfelix skrev:

Jeg tror du har misforstået ... konstruktiv, høflig og kritik er ganske velkommen! og mht. højtalerne så har jeg ikke hørt nogen af dem, og ja har derfor faktisk ikke en mening . Min post skal se som en opfordring til lige at tænke sig om en ekstra gang inden tråden fik en mere uheldig? drejning i forhold til tonen.

Håber det klarede det op! ellers kan du altid skrive en PB til mig hvis der er noget du lige skal høre ad om

/Z

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 23 November 2006 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Adamfelix skrev:

Zorglub skrev:

Dette indlæg må jeg eftertænksomt og sagligt, efter min mening, erklære usympatisk og en række andre ting.

For i mine øjne læser jeg det som om at du har valgt "side" altså om man må kritisere omtalte højtaler eller ej. -I så fald er det forskelsbehandling.

HVOR SER DU HENNE AT Z HAR VALGT SIDE???

Ja, jeg spørger bare (forhåbentlig misforstår jeg bare slet skjult ironi) - det er simpelthen galskab der hærger mere og mere blandt debatører på nettet i øjeblikket, og det er ligegyldigt hvor det er henne. Uanset hvad der bliver gjort eller sagt, så er det galt - uanset hvem der siger hvad, så er det galt - uanset hvorfor, så er det galt!!

Lyt for pokker da til noget musik og kom videre i konteksten - det kan da ikke passe at der bliver ved med at fremavles brok og bøvl hele tiden over selv de mindste ting. Folk SKAL bare i flæsket på hinanden koste hvad det vil!!

Bemærk - dette er IKKE møntet direkte til dig. Det er bare en generel konstatering.... Hifi kulturen er mere og mere et religionsspørgsmål, så nu mangler vi bare den første krig startet på den baggrund - uenigheder om hvem der har det bedste anlæg eller ved mest om hvad der er mest rigtigt!!!

måske det er regnvejrets skyld.....eller efterår/vinter??

Adamfelix
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 November 2006 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Adamfelix skrev:

Zorglub skrev:

Ja, jeg spørger bare (forhåbentlig misforstår jeg bare slet skjult ironi) - det er simpelthen galskab der hærger mere og mere blandt debatører på nettet i øjeblikket, og det er ligegyldigt hvor det er henne. Uanset hvad der bliver gjort eller sagt, så er det galt - uanset hvem der siger hvad, så er det galt - uanset hvorfor, så er det galt!!

Lyt for pokker da til noget musik og kom videre i konteksten - det kan da ikke passe at der bliver ved med at fremavles brok og bøvl hele tiden over selv de mindste ting. Folk SKAL bare i flæsket på hinanden koste hvad det vil!!

Bemærk - dette er IKKE møntet direkte til dig. Det er bare en generel konstatering.... Hifi kulturen er mere og mere et religionsspørgsmål, så nu mangler vi bare den første krig startet på den baggrund - uenigheder om hvem der har det bedste anlæg eller ved mest om hvad der er mest rigtigt!!!

Hov.. rolig nu.. Jeg spurgte rent faktisk om jeg havde misforstået det, og det havde jeg jo..

Det lød sådan fordi Zorglub skrev da der ligesom var folk der stillede sig kritiske til en andmeldelse, hvilket jeg synes der skal være plads til. Så jeg opfattede at han skrev som en irettesættelse til dem der ikke var enige med trådopretteren.

Jeg hører skam masser af musik, bruger nu mest tid på at spille det!

Og jeg har ikke hørt omtalte højtaler, men det undre mig at den får så mange hug alle vegne når den har så mange og så dyre enheder?

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 23 November 2006 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Adamfelix skrev:
Ronin skrev:
Adamfelix skrev:

Zorglub skrev:

Hov.. rolig nu.. Jeg spurgte rent faktisk om jeg havde misforstået det, og det havde jeg jo..

Det lød sådan fordi Zorglub skrev da der ligesom var folk der stillede sig kritiske til en andmeldelse, hvilket jeg synes der skal være plads til. Så jeg opfattede at han skrev som en irettesættelse til dem der ikke var enehden med trådopretteren.

Jeg hører skam masser af musik, bruger nu mest tid på at spille det!

Og jeg har ikke hørt omtalte højtaler, men det undre mig at den får så mange hug alle vegne når den har så mange og så dyre enheder?

Hehe og så misforstod jeg heldigvis også dig

Det sgu være årstiden...

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Sendt: 24 November 2006 kl. 09:03 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=yanomami]Alt lyd er subjektivt, jeg kan bare sige at de Eben lyder alt for simple i lyden i mine øre. Din holdning er ok, heldigvis er vi forskellige. Jeg kunne fx på ingen måde leve med de Straussér du har/haft stående. De er for mig alt for upræcise og svampede.
Jeg kan som nogle andre her på siden undre mig over hvorfor gl.jas kommer med Eben indlæg med jævne mellemrum. Det gør han fordi det er hamrende gode produkter, og fordi det i mine øjne er godt gået for et sådan lille firma. Hvor mange ht-producenter (i den størrelse) opnår flotte tests i anerkendte hifimagasiner..?Når der er gået en tid skal de lige holdes i ilden.Det er totalt forkert tolket. Det har intet at gøre med at holde til ilden, men almindelig hifi-oplysning. (Hvor mange gange er Strauss ( VA ) ikke blevet "holdt til ilden"...?) Når der kommer nye modeller ryger de også ind i debatten, hver gang af gl.jas. Selvfølgelig skal de nye modeller nævnes, alt andet vil da være ulogisk, men igen er din grund konklusion forkert. JEG gør det ikke hver gang. Iøvrigt er Eben ikke mine topfavoritter, hvilket du ville forstå, hvis du have fuldt mere med i timen..Jeg kunne godt tænke mig at vide om gl.jas kender Lars fra Eben, mere end som så???Jeg kender efterhånden Lars temmelig godt. Bekendtskabet startede for ca 3 år siden, og qua min hifiinteresse holder vi kontakt. Iøvrigt er det ikke Lars der udvikler Eben-htér. Det er Michael Børresen.Reklame eller ej. Det virker meget mistænkeligt!hvor er det lige du får ondt. Er du lige så mistænkelig når "dine" Strauss og andre VA-htér får topmålt reklame her på forum..? [/QUOTE]
Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes