Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 11:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Eben X3... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 29 November 2006 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

Sjovt nok så er det netop de fremhævede sætninger der siger det om lyden, som jeg kender.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 29 November 2006 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Sjovt nok så er det netop de fremhævede sætninger der siger det om lyden, som jeg kender.

Som du tidligere har nævnt, har du ikke hørt den nye version.

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

Al Bundy
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 29 November 2006 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Det er vel fint at gl.jas er glad for højttaleren ... og så kan man jo tolke testen som man vil.

Sjovt nok er testen for mig præcis som jeg hører Eben ... og det samme gælder tilsyneladende også gl.jas ...

At vi så enten ikke hører det samme .. eller ikke har den samme holdning til korrekt reproduktion af lyd ... ja det er da en mindre ting!. Gl.jas er glad for at lytte til Eben og jeg er glad for at slippe for det!

Fortsat god debat - og god fornøjelse med jeres speakers. 

Bundy

Til top Vis Al Bundy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Al Bundy

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 November 2006 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Al Bundy skrev:

Det er vel fint at gl.jas er glad for højttaleren ... og så kan man jo tolke testen som man vil.

Sjovt nok er testen for mig præcis som jeg hører Eben ... og det samme gælder tilsyneladende også gl.jas ...

At vi så enten ikke hører det samme .. eller ikke har den samme holdning til korrekt reproduktion af lyd ... ja det er da en mindre ting!. Gl.jas er glad for at lytte til Eben og jeg er glad for at slippe for det!

Bundy

Ja! Det er take it or leave it!
Jeg tror jeg leaver sammen med dig.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2006 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Al Bundy skrev:

Det er fint at gl.jas er glad for højttaleren, på samme linie som mange andre der ejer skønheden. Også testpersonen er meget tilpas,og læser man testen nogenlunde openminded, vil man se at det er en "god test", som ikke kræver megen tolkning, men blot forståelse. Der er( herfra) blevet henvist til adskillelige afsnit som med al tydelighed forklarer hvad en sådan højttaler magter: En høj grad af naturtrohed.

Sjovt nok er testen for mig præcis som jeg hører Eben ... og det samme gælder tilsyneladende også gl.jas ... At vi så enten ikke hører det samme .. eller ikke har den samme holdning til korrekt reproduktion af lyd ... ja det er da en mindre ting!.

I testen er der adskillelige eksempler på at højttaleren i høj grad kommer tæt på korrekt reproduktion....
Nu findes der ingen højttaler der reproducerer korrekt, og slet ikke en Diva, men X3 er på rette spor. Igen må jeg henvise til vedkommende afsnit.

Gl.jas er glad for at lytte til Eben og jeg er glad for at slippe for det!

Han er også glad for at lytte på Eben, og slipper ikke grebet. Du slap...

Fornøjelsen er "vores" 
PS jeg har stadig ingen aktier i Raidho, kun interesse!

Al Bundy
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 29 November 2006 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

gl.jas,

Nu har det intet med forståelse at gøre ... den lyder jo som beskrevet. Hvis du kan li det så fint med mig. Andre må jo lytte og tage stilling selv. 

Bundy

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 November 2006 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:

Fornøjelsen er "vores" 
PS jeg har stadig ingen aktier i Raidho, kun interesse!

Du skal nok heller ikke regne med et jobtilbud fra EBENS marketingsafdeling, det klarer du jo fint som uafhængig fan...

Hvad blev der egentlig af den forklaring omkring time alignment og hurtige enheder? Det ville være meget mere interessant og lærerigt at at blive tapeseret med tests der allerede er tingængelige i fuld længde.

Lad os komme fra spam til specialiteter!

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2006 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Al Bundy skrev:

Nu har det intet med forståelse at gøre ...

Hvis det at læse og forstå intet har med hinanden at gøre, forstår jeg bedre din mistolkning af testen...
den lyder jo som beskrevet.

Det skulle jeg mene, ellers er det hele omsonst, og som nævnt og henvist til adskillelige gange, er Jim Hannon meget tilpas med X3´s formidling

Hvis du kan li det så fint med mig. Andre må jo lytte og tage stilling selv. 

Jeg nævner det gerne igen for din skyld.
Hvis ikke det var en fornem formidler, som flere test ligeledes konkluderer, stod den ikke her. Så ja. Jeg kan lide den.

Bundy

Al Bundy
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 29 November 2006 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Det er vidst dig der har problemer med at forstå!!

... jeg har lyttet til den højttaler og den lider efter min bedste overbevisning af flere alvorlige fejl ... hvor anmelderen påpeger den ene med rumgengivelsen/stereoperspektivet.

Er det muligt at du i dine stædige forsøg på at tilsvine alle andre produkter (f.eks. din messe rapport her på siten) og fremhæve Eben, har glemt hvordan musik lyder?

Men ok hvis Eben er din reference ... så kan jeg godt forstå at du ikke bryder dig om så meget andet udstyr ... for der jo sandt at sige ikke meget der lyder som dem!!!

Bundy

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2006 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Al Bundy skrev:

Det er vidst dig der har problemer med at forstå!!

Sikken en coctail. To der ikke forstår!

... jeg har lyttet til den højttaler og den lider efter min bedste overbevisning af flere alvorlige fejl ... hvor anmelderen påpeger den ene med rumgengivelsen/stereoperspektivet.

Din overbevisning må du naturligvis have i fred, men hverken anmelder eller undertegnede er enig med dig... hvis du læser hele testen og ikke kun uddrag, vil du forstå at han ikke påpeger noget som helst med stereoperspektivet. Det står alene for din bedømmelse! 

Er det muligt at du i dine stædige forsøg på at tilsvine alle andre produkter (f.eks. din messe rapport her på siten) og fremhæve Eben, har glemt hvordan musik lyder?

Rolig nu. Du kunne blot ha sagt at det var DER skoen trykkede.!! 
Desuden sviner jeg sq ikke andres produkter til, men skjuler ikke min skuffelse over de lydindtryk man præcenteres for på messer. At det så har ramt "dit" mærke, det må du acceptere!
Desuden tolker du endnu engang som vinden blæser. Jeg fremhæver ikke Eben på nogen messerapport, men såmænd en helt anden højttaler...

Men ok hvis Eben er din reference ... så kan jeg godt forstå at du ikke bryder dig om så meget andet udstyr ... for der jo sandt at sige ikke meget der lyder som dem!!!

Jeg skærer det lige ud i pap for din skyld, men så er det også sidste gang. Eben er IKKE min reference, hvilket du ville forstå, hvis du både kunne læse og forstå. Min reference htér koster desværre langt over økonomisk formåen, så det bliver ved drømmen.

Bundy

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 November 2006 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Nu før det går helt agurk her i tråden, så bliver jeg nødt til at påpege, at han faktisk skriver noget om perspektivet.
Han taler bl.a. om lyden ved keyboardet og der står mikrofonen desværre aldrig.
Man bruger typisk én af flere muligheder og i visse tilfælde kombinationer heraf.

Først og fremmest ved multimiking, står mikrofonen typisk tæt på strengene.
Det giver en meget stor lyd, der er alt andet end naturlig. Men nogle kan lide det på den måde.
Alternativt flytter man lidt væk med et stereosæt, for bl.a. at få rummet med og derved give en realistisk fornemmelse af instrument og venue.
Denne metode bruges mest til klassisk solopiano, som er det eneste man rigtigt kan bruge som realismemålestok.
Der hvor mikrofonen står, skal også være set-uppets akustiske udgangspunkt.
I enkelte sammenhænge kombinerer man 2 mikrofon metoden med yderligere nogle mikes, der skal give forskellige effekter som rum, kraft osv.
De kan være placeret som boundaries på gulvet eller lidt væk fra instrumentet.

Min fornemmelse af testen er netop bl.a. det forventelige med ekstra close-up ved enkelte frekvenser, hvilket er en typisk polyting.

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 29 November 2006 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Der er vel bred enighed om at EBEN lyder MEGET anderledes....

Gl. Jas, hvad er dine ref. speakers som dog er uopnåelige? Minder de om EBEN?

no-limit
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003
Sendt: 29 November 2006 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Det kan være svært at forstå, at andre ikke forstår sig på at bryde sig om noget man selv synes er så fantastisk, at det umuligt kan misforstås som lydende ringe (eller i hvert fald i strid med ens lydidealer, for ringe lyder de forståeligvis i de færrestes ører)

Morten
Til top Vis no-limit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af no-limit

Eben
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2006
Sendt: 30 November 2006 kl. 01:58 | IP-adresse registreret  

Hej,

Vi ved godt at vores højttalere er forskellige fra de fleste andre... Det er også helt fint med os at visse mennesker fortrækker en helt anden lyd end den vi tilbyder, men når det så er sagt, er det med stor forundring at en mindre gruppe mennesker tilstadighed ytre mistillid og prøver at nedgøre vore produkter. Raidho Acoustics er et lille firma med 3 ansatte.. Vi prøver efter bedste evner at tilbyde vores kunder, den bedst tænkelige kvalitet iform af enheder, kabinetter, filterkomponenter etc..

Til dagsdato har vi opnået en utrolig anderkendelse på vores produkter i USA, UK, Tyskland, Kina, Korea, Norge, Rumanien, Slovinien, Rusland, Thailand etc..

Vi har fået fantastiske udmærkelser i form af The Speaker of the Year(UK), Editores Choice( UK ), 7 x The Best Speaker on the Show og kommenterer sosm feks. These speakers must be made in Heaven ( HiFi Choice, UK).

Selvfølgelig er vores højttalere ikke perfekte, men den skrevne presse bliver tilstadighed ved at at nævne vores højttaler for deres utrolige kvalitet.

Det lader til at specielt Al Bundy og Kurt von Kubik læser testen af X3 i Absolute Sound, som fanden læser biblen.

Jim Hannon beskriver at vores Eben X-3 lydkvalitet er enorm tæt på den lyd han selv oplever når han spiller på sit flygel. Det kan man da ikke ændre til noget negativt..

Både Al Bundy og Kurt van Kubik udtaler sig herefter om vores produkters manglende evne til at spille rum og perspektiv.

Hos os tror vi ikke på, at der nogen på nær måske den enkelte producer, der ved hvordan den pågældende indspilning skal lyde. Fordi hvilke mikrofoner er der brugt og i hvilken opstilling etc.???   Men når Jim Hannon skriver at det dybe C på en indspilning lyder utrolig tæt på det dybe C på hans eget flygel, må vi da tale om en højttaler der gengiver utrolig realistisk..

Vi er meget glade for den test vi har fået i Absolute Sound.. Vi føler at den beskriver vores Eben X3 meget korrekt, fordi hvad vi forsøger at udvikle, er en højttaler, der giver en realistisk lyd reproduktion.. Vi ved godt at reprodukseret lyd aldrig kan blive 100% realistisk, men man kan komme ret tæt på idag.

Med venlig hilsen

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 30 November 2006 kl. 03:56 | IP-adresse registreret  

Hej Eben.

Jeg tror ikke kun det er en lille skare.

Da Rasmus i sk sound forhandlede Eben kom jeg tit i hans forretning. Han havde flere Eben modeller. Det pudsige er at jeg ikke en eneste gang hørte nogle kunder der sagde at Eben lød godt. Det var helt tydeligt at f.eks nogle piega han havde stående lød langt bedre. Det gælder faktisk næsten alle de højttalere han havde stående.

Mvh/ Frank

Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6

Al Bundy
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 30 November 2006 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

Ok så hvordan skal man så læse det? TAS er vel heller ikke biblen

FLEX skrev:

"Yes, the perspective is typically first row rather than mid-hall, yet there were even times when the sound approximated what I hear while sitting at the keyboard—talk about subtle details coming through on recordings.

A. Skriver han at det er first row fordi det lyder sådan på alle speakers, eller er det for at understrege at EBen flytter tingene tættere på ...

B. Såfremt han mener at Eben flytter tingene tættere på .. first row .. er det så korrekt?

Når man taler om perspektivet ... så er det jo ikke evnen til at gengive tonen der tales om .. men tonen i korrekt sammenhæng og placering i et 3D rum.

Al Bundy

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 November 2006 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

no-limit skrev:
Det kan være svært at forstå, at andre ikke forstår sig på at bryde sig om noget man selv synes er så fantastisk, at det umuligt kan misforstås som lydende ringe (eller i hvert fald i strid med ens lydidealer, for ringe lyder de forståeligvis i de færrestes ører)

Morten

Vi er helt enige(og så enkelt det kan siges)

oggergokker
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tidl. cvo2004

Bruger siden: 31 Oktober 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 30 November 2006 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

sigma6 skrev:

Hej Eben.

Da Rasmus i sk sound forhandlede Eben kom jeg tit i hans forretning. Han havde flere Eben modeller. Det pudsige er at jeg ikke en eneste gang hørte nogle kunder der sagde at Eben lød godt. Det var helt tydeligt at f.eks nogle piega han havde stående lød langt bedre. Det gælder faktisk næsten alle de højttalere han havde stående.

Mvh/ Frank

Way to go  

Al Bundy
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 01 December 2006 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Eben skrev:

Hos os tror vi ikke på, at der nogen på nær måske den enkelte producer, der ved hvordan den pågældende indspilning skal lyde. Fordi hvilke mikrofoner er der brugt og i hvilken opstilling etc.???  

Nu er det jo til at få indspilninger med en klar beskrivelse af hvilke mikrofoner der er benyttet, og hvordan de er opstillet mm. Og man kan til og med få en beskrivelse af hvordan det bør lyde. Man kan endog få samme lydsekvens indspillet med forskellige mikrofoner!

Det er faktisk ganske lærerigt!

Bundy

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 December 2006 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

sigma6 skrev:

Hej Eben.

Mvh/ Frank

Hej Sigma

Jeg var også på besøg hos sk sound og fik ej heller et godt indtryk, men det skal understreges at  der er tale om første serie, og som nævnt voldte de en del problemer. Omvendt er mkII udgaven stærkt forbedret, og det er den der testes i "TAS"... Bemærk at det er mkII udgaven der testes i langt de fleste magasiner, det være sig hifi-choice, Fidelity etc. (og ej at forglemme: messerapporter).

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes