Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 12:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Eben X3... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 01 December 2006 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Hvad version blev der testet i HF og her på siden?

Hvis MKII er markant anderledes en MKI, skyldes det så en ændring i filosofi elelr en konkret fejl i de første?

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 01 December 2006 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:

Hvad version blev der testet i HF og her på siden?

Hvis MKII er markant anderledes en MKI, skyldes det så en ændring i filosofi elelr en konkret fejl i de første?

God aften Groove.

Uden jeg skal gøre mig alt for klog på filosofi mv. så tror jeg ikke, at folkene bag Raidho har ændret holdning til denne. Men, som vi alle ved, så bliver vi klogere, dygtigere og opnår større know how, som tiden går... Dette gælder sikkert for de fleste folk, der befinder sig i denne branche. Hvis man ikke udvikler sig selv, sit firma og ens produktprogram, så befinder man sig jo i et vacum af stagnation, hvilket ikke fordrer udvikling.

Hvor de store forskelle skal findes mellem den første udgave og MK.II, skal bl.a ses i valg af filterkomponenter, filtersammensætning og mængden af akustisk dæmpning i højttalerne. Så vidt jeg mindes, så er der en meget begrænset dæmpning (brug af akustilux) i bl.a. X-Centric, hvor der tidligere blev brugt betydeligt mere. Om der er stødt andre forbedringer til, vil jeg lade være op til konstruktøren at berette om. Thi, det ved jeg ALT for lidt om... Jeg nyder blot de højttalere de producerer i dag. Jeg har aldrig lyttet til den første version af ders højttalere og kan derfor ikke udtale mig ret meget om denne. Men, version 2 har jeg brugt megen tid sammen med, OG de virker!!

Som Gl. Jas så rigtigt skriver, så er det MK.II udgaverne, der høster flotte roser i langt de fleste lande, hvor de bliver testet. Bl.a. X-Centric bliver gang på gang rost til skyerne af de anmeldere, der har fat i denne højttaler. Jeg har selv haft den store fornøjelse at lytte til X-Centric indtil flere gange, og vil da gerne indrømme, at jeg går og drømmer om den, som værende et kommende element i mit set-up.

Fortsat god aften.

Mvh. Rune

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 5
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes