| Sendt: 01 December 2006 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
|
Hvad version blev der testet i HF og her på siden?
Hvis MKII er markant anderledes en MKI, skyldes det så en ændring i filosofi elelr en konkret fejl i de første?
|
|
|
God aften Groove.
Uden jeg skal gøre mig alt for klog på filosofi mv. så tror jeg ikke, at folkene bag Raidho har ændret holdning til denne. Men, som vi alle ved, så bliver vi klogere, dygtigere og opnår større know how, som tiden går... Dette gælder sikkert for de fleste folk, der befinder sig i denne branche. Hvis man ikke udvikler sig selv, sit firma og ens produktprogram, så befinder man sig jo i et vacum af stagnation, hvilket ikke fordrer udvikling.
Hvor de store forskelle skal findes mellem den første udgave og MK.II, skal bl.a ses i valg af filterkomponenter, filtersammensætning og mængden af akustisk dæmpning i højttalerne. Så vidt jeg mindes, så er der en meget begrænset dæmpning (brug af akustilux) i bl.a. X-Centric, hvor der tidligere blev brugt betydeligt mere. Om der er stødt andre forbedringer til, vil jeg lade være op til konstruktøren at berette om. Thi, det ved jeg ALT for lidt om... Jeg nyder blot de højttalere de producerer i dag. Jeg har aldrig lyttet til den første version af ders højttalere og kan derfor ikke udtale mig ret meget om denne. Men, version 2 har jeg brugt megen tid sammen med, OG de virker!!
Som Gl. Jas så rigtigt skriver, så er det MK.II udgaverne, der høster flotte roser i langt de fleste lande, hvor de bliver testet. Bl.a. X-Centric bliver gang på gang rost til skyerne af de anmeldere, der har fat i denne højttaler. Jeg har selv haft den store fornøjelse at lytte til X-Centric indtil flere gange, og vil da gerne indrømme, at jeg går og drømmer om den, som værende et kommende element i mit set-up.
Fortsat god aften.
Mvh. Rune
|