Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 11:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Eltax Millennium 500 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 22 November 2006 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Det kunne da være sjovt at lave en slags blindtest på de billigste eltax/dantax/jamo/dali etc. gad vide hvor meget der ligger i butikssnobværdien ! og hvor meget man lytter med øjnene og med tegnebogen?

Jeg kan ikke lide at gå i hifi klubben og jeg synes ikke deres dali og deres b&w under ca. 4-5000 lyder godt ligesom jeg ikke bryder mig om NAD - men det kan jo være at det er stemningen i butikken og slet ikke apparaterne.

det sdiste jeg hørte var en forstærker til ca. 4000 og et par B&W stander ht til ca. 1995 og det var de meget stolte af at de solgte mange af men jeg må indrømme at lyde ikke tiltalte mig.

DonSilicone
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 November 2006 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Jeg kan slet ikke genkende den kritik af Eltax, der er her i denne tråd, med dårlig lyd og tynde kabinetter.

Nu kender jeg også kun mine egne Eltax Monitor III, som jeg synes spiller forrygende og er i et særdeles solidt trækabinet, også selv om man ikke skeler til prisen (Jeg gav 499,- for et sæt i Bilka, så de har i hvert fald på et tidspunkt været til salg der).
Der findes sikkert dårligere Eltax højttalere, men dette indlæg bare for at sige, at man skal passe på med at nedgøre et helt mærke med reference i en enkelt dårlig oplevelse.

De fås forøvrigt til 395,- stk. (inklusiv gratis levering) hos cableman.dk. De højttalere kan jeg anbefale også til denne høje pris .

Til top Vis DonSilicone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonSilicone

andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
PowerMill Service

Bruger siden: 09 Februar 2007
Lokalitet: København
Sendt: 12 Februar 2007 kl. 08:11 | IP-adresse registreret  

må også indrømme jeg har en hjemmebiograf med 6.1 tangent millenium højtalere. og til den pris som nævnt tidligere, entry level) er det fabelagtigt. jeg tvivler ikke på at man kan få højere kvalitet. men det lader sig ikke gøre til den pris.
og jeg er også helt vild med designet på millenium højtalerene.

alt i alt synes jeg også det er noget snobberi og det virker som om nogen dømmer højtalere på hvor dyre de er og hvor de sælges frem for hvordan de lyder.

som entry level fås det ikke meget bedre IMO
Til top Vis andersena's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersena

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 Februar 2007 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

Jeg fandt engang et sæt Dantax højttalere på den lokale genbrugs. De var da meget pæne - slanke og ikke så høje. Men da jeg fik sluttet dem til forstod jeg hvorfor de var blevet smidt ud Føj en lyd, da. Diskanten skar i ørerne, og jeg tror de havde et kæmpe dyk et sted i den dybe mellemtone. Adderbadder.
Så selvpm de har været skidebillige engang, er jeg glad for jeg aldrig har købt Dantax.

Det er klart, jeg ikke kan udtale mig om Dantax generelt ud fra et enkelt sæt højttalere, men ud fra hvad jeg har hørt de fleste andre (der har opgraderet fra dantax/eltax m.v.) sige har jeg sgu ikke megen fidus til dem.

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 12 Februar 2007 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

andersena skrev:
må også indrømme jeg har en hjemmebiograf med 6.1 tangent millenium højtalere. og til den pris som nævnt tidligere, entry level) er det fabelagtigt. jeg tvivler ikke på at man kan få højere kvalitet. men det lader sig ikke gøre til den pris.

alt i alt synes jeg også det er noget snobberi og det virker som om nogen dømmer højtalere på hvor dyre de er og hvor de sælges frem for hvordan de lyder.

De fleste personer kommer jo bare med råd som gør at du har mere value for the money. Mange bud kommer på brugte højttalere til omkring samme pris. Så snobberi, ja hos nogen måske, men allle? Nej. Uanset hvad bør folk jo selv se på sagerne inden de køber.

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 12 Februar 2007 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Sveske => Så er vi dem der har opgraderet til Dantax... (dem er vi nu vist en del af...)

www.dantaxint.com - det burde være muligt for de fleste at finde et sæt højtalere der var bedre end deres egne... - men sikkert også meget dyrere, ved ikke hvor meget man får for pengene, kender ikke priser på produkterne

Mine 4 Albatross'er (to 3'ere og to 2'ere) spiller i mine ører bedre end Dali Ikon 6... (3'erne gør i hvert fald, 2'erne fungerer som baghøjtalere i et surroundsystem)

Til top Vis Steffeng's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steffeng

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2007 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Albatros er vel heller ikke ligefrem det man standard forbinder med Dantax - men albatros 8 er en fed højtaler - stor omkring 2 meter men med god lyd - den behøver de ikke at skamme sig over ! Jamo har jo også udviklet sig siden "jamo-power" tiden og man kna jo håbe det samme for de andre danskere

perbnil
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske

Bruger siden: 01 December 2005
Sendt: 12 Februar 2007 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Steffeng skrev:

Sveske => Så er vi dem der har opgraderet til Dantax... (dem er vi nu vist en del af...)

www.dantaxint.com - det burde være muligt for de fleste at finde et sæt højtalere der var bedre end deres egne... - men sikkert også meget dyrere, ved ikke hvor meget man får for pengene, kender ikke priser på produkterne

Mine 4 Albatross'er (to 3'ere og to 2'ere) spiller i mine ører bedre end Dali Ikon 6... (3'erne gør i hvert fald, 2'erne fungerer som baghøjtalere i et surroundsystem)

Bare rolig de koster næsten det samme som almindelig dantax, hvis man sætter nogle nuller bag ved, jeg har albatross 8, efter min mening det beste ever de ligger i 48kilo fra ny....

Til top Vis perbnil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af perbnil

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2007 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Her var et par albatros 8 til salg for et 3/4 år siden - den samme fyr der solgte sveske Luxman og solgte mig Fidelio - Jeg fik overtalt en af mine venner til at købe de albatros 8'ere - han fik dem for 6 el. 7,000 kr for sættet - til den pris var det helt vildt - til 48.000 tja det er jo også en sjat!  

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 Februar 2007 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

jamen så skal jeg da gerne æde mine ord i mig igen (gumle gnaske)!
Jeg har ikke rigtig hørt andet om Dantax end det der bliver solgt i Bilka osv.
Beklager den noget uvidende udtalelse

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

perbnil
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske

Bruger siden: 01 December 2005
Sendt: 12 Februar 2007 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Det skal så også siges at dantax og dantax int. vist ikke har andet end navn og logo tilfældes, og en fælles fortid, nu er det vist et seperat special firma, desvære er deres nye rørforstærker nærmest umulig og hyper dyr at opdrive.. ellers havde jeg haft komplet "dantax" he he 
Til top Vis perbnil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af perbnil

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 Februar 2007 kl. 07:52 | IP-adresse registreret  

He he he... Nu er det pludselig DANTAX der diskuteres....
Taj.... DANTAX.... Det er næppe tilfældigt, at de oftest er set til salg i Bilka. Albatros er dog en lidt anden sag, da det ikke er en typisk DANTAX højtaler. Sikkert fordi det IKKE er DANTAX der har udviklet den . Hvis ikke jeg husker meget galt, er den udviklet af Jens Posselt, som senere solgte rettighederne til DANTAX.
Desværre mener jeg DABTAX valgte at skifte de originale enheder ud med billigere typer (men jeg kan huske galt).

Uanset hvad, så mener jeg 48.000,- er helt ude i hampen for sådan en højtaler!!! Jeg tror faktisk hellere jeg ville vælte på cykel, end at invistere 48.000,- i et par Albatros'er. At de kan købes brugt for 6.000,- bevidner i min verden også om, at de LANGT fra er 48.000,- værd fra ny. Så ville folk næppe forære dem væk fr 6.000,-.

andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
PowerMill Service

Bruger siden: 09 Februar 2007
Lokalitet: København
Sendt: 13 Februar 2007 kl. 08:58 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:

andersena skrev:

De fleste personer kommer jo bare med råd som gør at du har mere value for the money. Mange bud kommer på brugte højttalere til omkring samme pris. Så snobberi, ja hos nogen måske, men allle? Nej. Uanset hvad bør folk jo selv se på sagerne inden de køber.

mener skam heller ikke alle over en kam
synes bare jeg har set det nogen steder her i denne tråd, hvor nogen bedømmer et mærke udelukkende på et sæt gamle højtalere de hørte engang
Til top Vis andersena's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersena

Jeppeknygberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 Februar 2007 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

Cronck skrev:

Jeg har googlet en del her på det seneste, i forsøg på at finde en anmeldelse af disse højttalere.
Dette er ikke lykkedes for mig. :-)

Er der nogen af Jer som har noget at sige om disse? - Køber dem måske på auktion, men kender ikke den vejledende udsalgspris, og har heller ikke rigtig kunne finde frem til den.

Manden søger jo bare noget feedback på de nævnte højttalere. Det eneste han har fået indtil videre, med få undtagelser, er en smædekampagne på hele Eltaxmærket. I mine ører lyder det dog til, at de største kritikere ikke har hørt så mange af Eltax´ modeller. Jeg vil ikke gøre mig til ekspert på Eltax! Jeg har hørt Monitor III hos en kammerat, og var meget positivt overrasket! Efterfølgende har jeg også set meget positive reviews af lige præcis denne højttaler i engelske hifiblade (jeg tror det er ca 4-5 år siden???? men hæng mig ikke op på det).

Hvis folk har så meget imod Eltax, synes jeg da bare man skal lade være med at beskæftige sig med mærket, men at rådgive en mand uden at have den fornødne viden, synes jeg ikke er i orden. Lad os da høre fra nogle flere der kender til lige præcis den model af Eltax!

Mvh.

Til top Vis Jeppeknygberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jeppeknygberg

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2007 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Uanset hvad, så mener jeg 48.000,- er helt ude i hampen for sådan en højtaler!!! Jeg tror faktisk hellere jeg ville vælte på cykel, end at invistere 48.000,- i et par Albatros'er. At de kan købes brugt for 6.000,- bevidner i min verden også om, at de LANGT fra er 48.000,- værd fra ny. Så ville folk næppe forære dem væk fr 6.000,-.

Han smed sine magna?? elektrostat højtalere der havde kostet  - så vidt jeg husker  - over 70.000 kr til salg med det samme efter han havde købt albatrosserne  - ikke fordi han  manglede penge  men fordi han synes albatrosserne leverede varen  - og han har rodet med hi-fi i 40 år - så nej de er måske ikke 48.000 kr værd men de kan et eller andet

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2007 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

Jeppeknygberg skrev:
Cronck skrev:

Jeg har googlet en del her på det seneste, i forsøg på at finde en anmeldelse af disse højttalere.
Dette er ikke lykkedes for mig. :-)

Er der nogen af Jer som har noget at sige om disse? - Køber dem måske på auktion, men kender ikke den vejledende udsalgspris, og har heller ikke rigtig kunne finde frem til den.

Manden søger jo bare noget feedback på de nævnte højttalere. Det eneste han har fået indtil videre, med få undtagelser, er en smædekampagne på hele Eltaxmærket. I mine ører lyder det dog til, at de største kritikere ikke har hørt så mange af Eltax´ modeller. Jeg vil ikke gøre mig til ekspert på Eltax! Jeg har hørt Monitor III hos en kammerat, og var meget positivt overrasket! Efterfølgende har jeg også set meget positive reviews af lige præcis denne højttaler i engelske hifiblade (jeg tror det er ca 4-5 år siden???? men hæng mig ikke op på det).

Hvis folk har så meget imod Eltax, synes jeg da bare man skal lade være med at beskæftige sig med mærket, men at rådgive en mand uden at have den fornødne viden, synes jeg ikke er i orden. Lad os da høre fra nogle flere der kender til lige præcis den model af Eltax!

Mvh.

Det har du 100 % ret i - det sker alt for ofte herinde men Eltax - Dantax og Cerwin Vega tråde -

Faktisk mener jeg at en af ejerene fra Eltax har deltaget i en tråd og taget noget af kritikken med hjem - og jeg tror også at du får mere Højtaler for pengene med Eltax frem for at købe medfølgende "panasonic" højtalere til din hjemebio i Bilka

Det kunne være sjovt hvis redaktionen herinde på hifi4all lavede den helt store discount højtaler shootout - dels discount mærkerene indbyrdes men også mærkeren op i mod en standard Dali sag til 2000 pr sæbekasse

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 Februar 2007 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:

Det kunne være sjovt hvis redaktionen herinde på hifi4all lavede den helt store discount højtaler shootout - dels discount mærkerene indbyrdes men også mærkeren op i mod en standard Dali sag til 2000 pr sæbekasse

Det var da en super ide ... den sender jeg lige videre.
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes