| Forfatter |
|
Al Bundy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 288
|
| Sendt: 17 November 2006 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brokbrok...
Prøv at læse Stereophiles anmeldelse ... ligger konklusionsmæssigt meget tæt op af denne.
Bundy
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 17 November 2006 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Al Bundy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 17 November 2006 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mellemhjulet Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
|
| Sendt: 17 November 2006 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Al Bundy skrev:
Brokbrok...
Prøv at læse Stereophiles anmeldelse ... ligger konklusionsmæssigt meget tæt op af denne.
Bundy |
|
|
Jah, men som drev lå den så åbenbart meget tæt op ad anmelderens $6000 drev (Det er det den Ayre står til) Så hvis det er tilfældet er den da rørende billig. High Fidelitys test er jo også inde på noget tilsvarende. Og så er den åbenbart let at stille op sådan rent EDB mæssigt. Jeg har stor respekt for firmaer der kan finde ud af at gøre det let for forbrugeren  Opfylder den ikke forventningerne, er den jo ikke meget dyrere end man kan bruge den som afspiller gennem sin Henry Kloss clockradio i soveværelset. (Hov, der ville sikkert ligge et kæmpemarked dér for Tivoli Audio.........)
|
| Til top |
|
| |
solu Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 419
|
| Sendt: 17 November 2006 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Al Bundy skrev:
|
Det er fint at påpege fejl ... men helt ærligt ... bolden ikke manden!
|
|
|
Enig. Men jeg synes da ikke tråden er så meget brok - det vigtigste er i hvert fald, at få fakta på plads, så evt. købere ikke bliver afskrækket af om deres HD kører hurtigt nok etc. __________________ Roder med digital afspilning
|
| Til top |
|
| |
Al Bundy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 17 November 2006 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man skal altid huske ... at mirakler sjældent forekommer indenfor hifi.
Jeg er selv fristet af apperatet, idet den vil kunne give mig nem adgang til muzak ... og tilsyneladende i en god kvalitet. Nu skal man jo huske, at med mindre man gemmer i et ukomprimeret format, så vil man få en lyd som er markant ringere end det man får direkte fra CD'en. Min PC kan ikke rumme mine CD'er i fuld opløsning - så langt fra.
Så hvis man køber med formål at få "high-end lyd" ... så tror jeg at man bliver skuffet - mens man naturligvis kan få meget glæde af produktet, hvis man har forventninger på et mere realistisk niveau.
Bundy
|
| Til top |
|
| |
solu Forum Bruger

|
| Sendt: 17 November 2006 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Al Bundy skrev:
|
...ukomprimeret format, så vil man få en lyd som er markant ringere end det man får direkte fra CD'en. Min PC kan ikke rumme mine CD'er i fuld opløsning - så langt fra.
|
|
|
Jeg har købt en, og smidt alle mine cd'er (600 styk) over i tabsfrit format. Jeg har en bærbar computer, men der er råd at hente, selv på en bærbar Jeg arbejder selv på en detaljeret artikel omkring det. __________________ Roder med digital afspilning
|
| Til top |
|
| |
Al Bundy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 17 November 2006 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende solu ...
Løst beregnet giver det vel 400 GB eller noget i den stil ... (0,7GB pr. CD)
Bundy
|
| Til top |
|
| |
Jesperthomsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 17 November 2006 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Al Bundy skrev:
Jeg er selv fristet af apperatet, idet den vil kunne give mig nem adgang til muzak ... og tilsyneladende i en god kvalitet. Nu skal man jo huske, at med mindre man gemmer i et ukomprimeret format, så vil man få en lyd som er markant ringere end det man får direkte fra CD'en. Min PC kan ikke rumme mine CD'er i fuld opløsning - så langt fra.
Så hvis man køber med formål at få "high-end lyd" ... så tror jeg at man bliver skuffet - mens man naturligvis kan få meget glæde af produktet, hvis man har forventninger på et mere realistisk niveau.
Bundy |
|
|
Det er alt sammen valide pointer, men det ændrer ikke på at artiklen er fyldt med fejl. Anmelderen har muligvis forstand på hifi (det har jeg ikke), men han har dælme ikke forstand på it, for stort set hver eneste påstand i artiklen der vedrører it, er helt, helt forkert. Det er ikke et angreb på ham selv men i høj grad på indholdet i anmeldelsen. Når der nu omtales to områder i artiklen; et område jeg kender til og et andet jeg ikke gør, så er det undergravende for min tillid når jeg kan se at næsten alt er forkert inden for mit eget fagområde. Hvorfor skulle jeg stole på de dele af artiklen jeg ikke har forstand på, når jeg kan se at resten er virkelig fejlfyldt?
|
| Til top |
|
| |
zaboom Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 17 November 2006 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Al Bundy skrev:
|
Bundy
|
|
|
Det er heller ikke alle der udelukkende går efter highend lyd. I mit tilfælde fungerer en Sharp HDD optager som cdafspiller, med mange frustrationer til følge, og LANGT fra highend. Min 5-6 år gamle Denon AVR-3300 reciever er heller ikke highend. Mine 3 Jamo bokse i front samt 2 bag er heller ikke highend.
WAF er til gengæld høj, næsten highend - et så smukt og lille apparat der kan hente alle 200 GB musik fra min pc (rippet i både lossles og mp3 gennem 4-5 år), der er placeret på en anden etage i huset, og til at finde ud af (tilsyneladende). Så min næste gadget bliver garanteret fra Slim Devices. Passer som fod i hose i mit hightech (ikke -end) hjem, med mindre apparater og gerne færre synlige. __________________ ...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
|
| Til top |
|
| |
Kasper H Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 222
|
| Sendt: 17 November 2006 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den ser da for lækker ud... Jeg er allerede ved at overveje hvordan jeg får råd til sådan en fætter... Måske til spisestuen eller køkkenet. Er der ved om den understøtter DR's netradioer?
|
| Til top |
|
| |
zaboom Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 17 November 2006 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skulle den gøre __________________ ...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
|
| Til top |
|
| |
solu Forum Bruger

|
| Sendt: 17 November 2006 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kasper H skrev:
|
Er der ved om den understøtter DR's netradioer?
|
|
|
Ja, alle deres DAB kanaler. Desuden kan du finde tusindvis af andre kanaler fra hele verden, opdelt efter genre eller sprog, der er dømt musik, muisk og atter musik! __________________ Roder med digital afspilning
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 17 November 2006 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Før der nu går alimindelig Squeezebox-FAQ i den, så prøv en af de andre Squeezbox-tråde. Der er nogle stykker af dem, og de kommer ret langt omkring mht. funktionaliteten. Der er ingen grundt til at holde liv i denne tråd med generelle spørgsmål om Squeezeboxen.
Brug søgefunktionen!
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
dk2000 Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Status: Offline Indlæg: 431
|
| Sendt: 17 November 2006 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
man kan også afspille fra pandora med den tingest
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 17 November 2006 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Al Bundy skrev:
Jeg er selv fristet af apperatet, idet den vil kunne give mig nem adgang til muzak ... og tilsyneladende i en god kvalitet. Nu skal man jo huske, at med mindre man gemmer i et ukomprimeret format, så vil man få en lyd som er markant ringere end det man får direkte fra CD'en. Min PC kan ikke rumme mine CD'er i fuld opløsning - så langt fra. |
|
|
Nu koster en disk på 500 Gb jo ikke det helt vilde og hvis man smider cd'erne ind i FLAC format så er der plads til ca. 1000cd'ere på sådan en disk. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Al Bundy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 17 November 2006 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul,
Du må ikke opfatte det som en kritik af Sq-box - synes det er et af de mest spændende produkter jeg har set - både som muzak spille og som erstatning for billigere CD-spiller.
Nu spiller jeg selv meget vinyl ... og min CD ligger nok også over hvad SQ-box tilbyder i lydkvalitet - men den ville alligevel være et kærkomment supplement - til dagligdags musik. Så kan man altid gå op på den store klinge, hvis der virkelig skal lyttes.
Det fede ved Sq-box er design/størrelse + bekvemmelighed ... den pynter jo ligefrem!
Bundy
|
| Til top |
|
| |
solu Forum Bruger

|
| Sendt: 17 November 2006 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Al Bundy skrev:
|
Nu spiller jeg selv meget vinyl ... og min CD ligger nok også over hvad SQ-box tilbyder i lydkvalitet - men den ville alligevel være et kærkomment supplement - til dagligdags musik. Så kan man altid gå op på den store klinge, hvis der virkelig skal lyttes.
|
|
|
Det er svært at svare på, hvad den prismæssigt svarer til. Men der er ingen tvivl om, at der er potentiale til at den kan slå enhver cd-afspiller lydmæssigt (med de forbehold elektronikken sætter). Hvis du bruger et program som Exact Audio Copy, kan du en gang for alle læse en skive, bedre end selv det bedste cd-drev. Med netværksprotokoler kan man sikre sig, at alle data bliver transmiteret. Næste skridt er kovernteringen fra digital til analog, her er der tale om software. Da Squeezeboxen er open source, kan alverdens ingeniører, tidligere og nuværende audiofolk, bidrage til softwaren. Tilbage er selvfølgelig om de få komponenter er gode nok, her er det bare et spørgsmål om tid, for de bliver opdateret, en konkurrent laver et nyt bedre produkt. __________________ Roder med digital afspilning
|
| Til top |
|
| |
nicoleif Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 731
|
| Sendt: 17 November 2006 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu skriver I meget om båndbredde og SB med WLAN. Der nævnes at en hastighed på under 10 MBps sagten kan løfte opgaven med trådløs overførsel af musik til SB'en. Er der nogen der har forsøgt sig SB og WLAN med en 2 MBps hastighed (hvilket er hvad jeg har)?
|
| Til top |
|
| |
Al Bundy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 17 November 2006 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solu,
Nu er det jo en DA-processer ... så det er vel den der sætter grænsen for lydkvaliteten - jeg har derfor svært ved at se at den skulle have potentiale til at slå enhver CD-afspiller!
Men den kan da sikkert slå en del!
Bundy
|
| Til top |
|
| |