Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 21:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Svagt led i vinyl-kæden? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sherman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 09 December 2006 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Hej Highend,

Tak for langt og informativt svar.

Det var måske en ide at låne en riaa, som du nævner. Eller købe, og så skippe det jeg ikke vil beholde. På Audiophile.no er der en der har en Electrocompaniet riaa til salg, den må jo arbejde fint sammen med det øvrige Electrocompaniet jeg har.

Min Thorens sidder på væggen, og fjedrene er justeret. Men det kan da være jeg skal kigge på det øvrige. At VTA kan have nogen betydning går nu over min forstand, når man ser på den vinkel nålearmen har i forhold til vandret.......

Ellers har jeg da også kig på om der skulle dukke en brugt Thorens 321 med en god arm op på markedet. Den anden vil jeg jo nok kunne sælge, selvom den jeg har en slags affektionsværdi, da jeg jo har haft den fra ny i 1988 var det vist.

Vedr. kabler går jeg ud fra du mener fra riaa til forforstærker. Der har jeg p.t. Audioquest Topaz. Fra DAC'en har jeg Nordost Solar Wind. Jeg har tænkt på om ikke sølvkabler er det rigtige, f.ex. Audio Note eller Bertram.

Mvh
Søren

PS: Hele mit setup kan ses HER

Til top Vis Sherman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sherman Besøg Sherman's Websted

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 09 December 2006 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Hej Sherman
Dejligt at se en entusiast med klassisk musik som base! Her er der mange rigtig gode optagelser at hente.

Jeg havde set dit anlæg på siden og jeg synes det ser super godt ud - og jeg er helt sikker på at det bare lyder rigtig godt. Det er i alt fald sådan jeg husker de ting du har fra den gang jeg selv ejede dem.

Med hensyn til det jeg skrev af råd, så er de bare mine egne oplevelser. Jeg skal ikke gøre mig klog på hvorledes eksempelvis dine kabler lyder og hvorledes det ellers spiller i rummet (som jo er en af de vigtigste faktore for god lyd).

Det jeg har erfaret med kabler er, at jeg valgte et normalt rca-rca kabel - her var det rigtig godt - og så blev der sat XLR stik på. Lyden blev simpelthen alt for spids og uden dynamik. Så blev jeg fra min forhandler fortalt, at denne proces skal man holde sig fra, idet kablerne ikke har samme ohm-ske belastning. Det skal passe sammen med hvor i kæden den er og hvilken anbefaling producenterne anbefaler.

Med hensyn til en Electrocompaniet riia, så tror jeg det kunne være en god ide, idet den jo passer sammen resten af anlægget rent lydmæssigt.

Så......... her er der massere at lege med!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes