| Sendt: 09 December 2006 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Sherman Dejligt at se en entusiast med klassisk musik som base! Her er der mange rigtig gode optagelser at hente.
Jeg havde set dit anlæg på siden og jeg synes det ser super godt ud - og jeg er helt sikker på at det bare lyder rigtig godt. Det er i alt fald sådan jeg husker de ting du har fra den gang jeg selv ejede dem.
Med hensyn til det jeg skrev af råd, så er de bare mine egne oplevelser. Jeg skal ikke gøre mig klog på hvorledes eksempelvis dine kabler lyder og hvorledes det ellers spiller i rummet (som jo er en af de vigtigste faktore for god lyd).
Det jeg har erfaret med kabler er, at jeg valgte et normalt rca-rca kabel - her var det rigtig godt - og så blev der sat XLR stik på. Lyden blev simpelthen alt for spids og uden dynamik. Så blev jeg fra min forhandler fortalt, at denne proces skal man holde sig fra, idet kablerne ikke har samme ohm-ske belastning. Det skal passe sammen med hvor i kæden den er og hvilken anbefaling producenterne anbefaler.
Med hensyn til en Electrocompaniet riia, så tror jeg det kunne være en god ide, idet den jo passer sammen resten af anlægget rent lydmæssigt.
Så......... her er der massere at lege med! 
__________________ vh Mr. High End
|