| Forfatter |
|
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 04 December 2006 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal op i de store ROTEL Effekt trin, før de passe til Vinna Højtaler
|
| Til top |
|
| |
Plissken Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 14 December 2006 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke glemt tråden, men har haft meget omkring ørene i den seneste tid - arbejdet og lejlighedsjagt kræver sgu sin mand at holde styr på :)
Men har været ude og lytte - på meget endda. Det helt store problem er at mange forhandlere, ikke har "det hele", så det har været noget med en forstærker et sted, højttalere et andet og afspiller et 3, og så ræse frem og tilbage i et væk - sjovt, men også tild dels irriterende.
Men af en eller anden grund hører jeg konstant hvisken i krogene omkring Krell KAV-400xi. Har latid godt kunnet lide lyden af Krell, men har den også denne HT Direct feature, så jeg kan benytte den til projektet?
Men indtil videre må jeg indrømme at Musical Fidelity A5 har hevet benene væk under mig, for sevan den spiller musik, og prisen kan man nok ikke brokke sig over.
Derefter vender jeg gentagne gange tilbage til NAD Masters, og det bliver lidt bedre for hver gang - men tror dog ikke der skal spændes Helicon for dem, er ligenu igang med at fikse en test med det setup, på nogle Dali Grand, er lidt spændt på hvordan det vil forløbe.
Men indtil videre er intet fast - ikke udover at jeg imorgen får en Sony CDP 707ES, som skal bruges til second setup i soveværelset - det er jeg lidt spændt på.
__________________ Well it just goes to show you that we're all on our own
Scrounging for our own share of good luck
Stab your brother in the back
And pick up your pay check
|
| Til top |
|
| |
Ulrik77 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1339
|
| Sendt: 14 December 2006 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det jo dit valg
Men jeg er selv meget godt tilfreds med en rotel rsp 1068 sorround forforstærker og rotel rb990 som effekt trin.
Den kan styre begge dele, både sorround og stereo.. også testet her på siden..
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 15 December 2006 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Plissken skrev:
Men indtil videre er intet fast - ikke udover at jeg imorgen får en Sony CDP 707ES, som skal bruges til second setup i soveværelset - det er jeg lidt spændt på.
|
|
|
I soveværelset ? Det var ski' da synd for den gamle dame - har du ingen respekt for tingene ?  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 15 December 2006 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
En somy 707ES og et par store vega højtaler (sat til et sluk/tæmd ur), så har du Danmarks højste lyden Clock radio
Den ville kunne vække dig plus hele opgangen
Og hvis du ikke kommer op, så bliver du nok vækket at Politiet, der har slået døren ind
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 15 December 2006 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørn B skrev:
|
Hej.
Tja hvis du har kassen til det... så syns jeg da bestemt du skal satse på noget seperat SS udstyr, det NAD master system ser jo enormt lækkert ud og spiller sikkert også godt, jeg har nu ikke hørt Master seriens SS udstyr kun DVDafspilleren og den Int. forstærker på et sæt Dali Helicon300 og syns det gjorde det rigtigt godt, så kunne kun forstille mig at SS setuppet ville spille kanont godt, hvordan det så vil lyde med et sæt V.A. spændt foran skal jeg ikke kunne sige.
Jeg benytter selv V.A. til SS, jeg har 2sæt Haydn Grand som fronter og BagHT og en Maestro Center og en lille men meget vågen Velodyne SPL1200R SUB og det spiller i et godt 22m2 rum og det kan sagtens spille monster højt og vildt, jeg benytter selv en receiver fra Harman/Kardon, det er sådan en lille sag på 25Kg, med kun 5x100W på papirert, men det skider den åbentbart på 
Men der er jo egentligt ikke så meget andet at gøre end og tag ud og lytte, du kunne også gøre dig selv en tjeneste og tag og lytte lidt til Rotels store receivere, det er altså nogle seriøse receivere, jeg har lidt hifidrømme om sådan en RSX1067rds, men det er nok fordi den minder lidt om H/K og er stor og bumstærk...kunne faktisk godt forstille mig at V.A. og Rotel vil være godt sammen...
Held og Lykke med det 
PS: Tror det Sven mener ( Ret mig hvis jeg tager fejl ) er at Centeren HT er en general fejl konstruktion, det er der jo mange meninger om, nogle mener den skal være der, andre kun hvis den er lige så stor og har samme bestykning som resten af speakerne i setuppet...
|
|
|
Den logik forstår jeg ikke, Bjørn. Stereo og surround kan da med fordel kombineres. Jeg foretrækker store fronter for at få den dybe bas med til stereo. Det skader heller ikke til surround.... For det andet er det da vanvittigt ikke at anvende sin stue til begge ting, når nu det så fint kan lade sig gøre. Bruge 2 rum til henholdsvis stereo og surround er spild af plads og penge....
Lars
|
| Til top |
|
| |
Plissken Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2006 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så ankom den bette Sony - for pokker det er solidt mik mak de har flækket sammen der - fangede mig selv bare sidde og åbne og lukke skuffen med nogen lunde samme smil som når der har været sucess med at lokke et kvindfolk med hjem fra byen - det er smukt arbejde.
Lyden har jeg ikke helt nogen mening om endnu, da jeg kun lige har anlæget sat op i en nødløsning, så indtil jeg er flyttet, vil der kun hygge lyttes.
@Bjørn B + Lars37: Well kan godt følge jer begge. Hvis man har pladsen, kan man jo evt. lege med et stereo setup, med rør, elektrostater osv osv - som nok ikke er helt velegnede til et surround setup. Men på den naden side, så er jeg pt. et sted i livet, hvor jeg gerne vil have vellyd, men ikke fylde et helt rum (eller 2) op med grej. Det må gerne holdes lidt enkelt, da tiden ikke er til at nørkle med en masse små detaljer - enkelt og ligetil er nøgleordet som tingene er lige nu :)
__________________ Well it just goes to show you that we're all on our own
|
| Til top |
|
| |
Plissken Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2006 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Plissken skrev:
|
|
|
I soveværelset ? Det var ski' da synd for den gamle dame - har du ingen respekt for tingene ?  |
|
|
Hehe - er da ked af hvis jeg sårer dem hr. Acer Planen var at benytte nogle stander højttalere sammen med den Sonys CPD 707ES og min gamle F707ES - for så kan man jo lave et billigt, men stadig fornuftigt setup der kan nydes musik på søndag morgen under dynen  __________________ Well it just goes to show you that we're all on our own
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 16 December 2006 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Plissken skrev:
Acer skrev:
Plissken skrev:
|
|
|
I soveværelset ? Det var ski' da synd for den gamle dame - har du ingen respekt for tingene ? 
|
|
|
Hehe - er da ked af hvis jeg sårer dem hr. Acer
Planen var at benytte nogle stander højttalere sammen med den Sonys CPD 707ES og min gamle F707ES - for så kan man jo lave et billigt, men stadig fornuftigt setup der kan nydes musik på søndag morgen under dynen 
|
|
|
he he, du må såmænd lave hjulkradser i den hvis du vil men jeg er dog noget nysgerrig for at høre hvad der skal stå i stuen som er bedre ? Jeg går ud fra at du samler det bedste i stuen, oder ?  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |