Emne: Har lige fået XBOX HD dvd ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
nesdam Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror Osprey prøver på at sige at liniefrekvensen i et 100 Hz TV er dobbelt så høj som i et 50 Hz TV. Hvad det så i øvrigt har med emnet at gøre ved jeg ikke !
|
| Til top |
|
| |
Boomer Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 27 Januar 2007 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
mdpedersen skrev:
| ja det er.. men er der nogen ud over mig der har lagt mærke til en smule "lag" på King kong når kameraet paner eller bevæger sig? det er en lille smule som om filmen ikke kører helt smooth.. og er der nogen der har lagt mærke til hvordan HD-DVD menuen lagger af H til på King Kong? ville være godt hvis det ikke bare var mig der havde det problem.. |
|
|
Hey, fölgende vil nok forklare dit "problem" !!! Motion blur.
Back in the era when people first started making silent movies they
wanted to expose just enough film to reasonably capture motion without
wasting too much film. Initially, that exposure rate was 18 frames per
second. However, when they wanted to go to talkies, they discovered
that 18 fps was not fast enough to lay down a coherent audio track. So
the speed was increased to 24 frames per second to accommodate audio,
and the film industry has had 24 fps as a standard since the 1930's. As
everyone who has been to the movies knows, 24 fps is not fast enough to
resolve rapid motion without some blurring effects.
HD-DVD and Blu-ray
will carry this blurring-of-motion tradition forward to some degree
since it is a limitation of the original film source. It makes perfect
sense that film transfers will be 24 fps on both HD-DVD and Blu-ray
since that is what the film source is. However, users should not expect
that 1920x1080 super high resolution will make the blur go away."
Rgds
|
| Til top |
|
| |
Boomer Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 27 Januar 2007 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Osprey; Jeg tror de svampe du spiser ikke lige er helt friske mere !!! Hvis film eller TV blev vist med 24 billeder i sekundet ville det virke som en voldsom flimren!! Dit �je er istand til at opfatte det, og det vil virke meeeget generende. Almindelige mennneskers �jne opfatter flimren op til omkring 30 FPS. derover kommer det meget an paa hvad der foregaar i billedet, hvorvidt det opfattes som flimren. F.Eks. i sekevenser med meget aktion/bev�gelse vil flimren i nogle tilf�lde kunne ses helt op til 80-90 fps. Da bl.a. nogle �jne osse kan se flimren ved 50hz/60hz har smarte producenter "opfundet" 100hz teknologien, som en del syntes er bedre, mens andre syntes er daarligere billed kvalitet. Ang, 3/2 pulldown, foregaar det i TV appararet, og ikke i afspilleren. De forskellige producenter har forskellige teknikker til at g�re dette. Nogle syntes at LG (Samsung, etc.) g�r det bedre end f.eks Philips, andre det omvendte, smag og behag. Det er ret "uundgaaeligt" for ikke at sige tvingende n�dvendigt, da man jo gerne vil kunne se andet end kun HD DVD paa sin sk�rm. Eks. alm. DVD som skal konverteres, ligesom TV signaler, PC indgang, etc. etc. Men hva s�ren du lige pr�cist fabler om, kan forhaabentlig tilskrives svampene :D Pr�v evt. at faa nogle af skolepenge igen, man kan vel altid pröve :D jeg kan f.eks ikke forestille mig at disse her "smaa" producenter af apparater og film producenter er interesserede i at lave produkter som er ulidelige at benytte!  Rgds
|
| Til top |
|
| |
mdpedersen Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 78
|
| Sendt: 27 Januar 2007 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boomer skrev:
Osprey; Jeg tror de svampe du spiser ikke lige er helt friske mere !!!
Hvis film eller TV blev vist med 24 billeder i sekundet ville det virke som en voldsom flimren!! Dit �je er istand til at opfatte det, og det vil virke meeeget generende. Almindelige mennneskers �jne opfatter flimren op til omkring 30 FPS. derover kommer det meget an paa hvad der foregaar i billedet, hvorvidt det opfattes som flimren. F.Eks. i sekevenser med meget aktion/bev�gelse vil flimren i nogle tilf�lde kunne ses helt op til 80-90 fps. Da bl.a. nogle �jne osse kan se flimren ved 50hz/60hz har smarte producenter "opfundet" 100hz teknologien, som en del syntes er bedre, mens andre syntes er daarligere billed kvalitet.
Ang, 3/2 pulldown, foregaar det i TV appararet, og ikke i afspilleren. De forskellige producenter har forskellige teknikker til at g�re dette. Nogle syntes at LG (Samsung, etc.) g�r det bedre end f.eks Philips, andre det omvendte, smag og behag. Det er ret "uundgaaeligt" for ikke at sige tvingende n�dvendigt, da man jo gerne vil kunne se andet end kun HD DVD paa sin sk�rm. Eks. alm. DVD som skal konverteres, ligesom TV signaler, PC indgang, etc. etc.
Rgds
|
|
|
Det er sjovt for mange på AVSforum siger det stik modsatte... 3:2 pulldown sker i afspilleren og ikke i TV'et... og angående at 24 billeder i sekundet virker som flimren mener jeg ikke er rigtig sagt, for alt film materiale foregår i 24 fps HD DVD, (4% speedup til 25 fps PAL og 3:2 pulldown 30 fps NTSC) og at fjernsynet så konverterer det signal til 48 hz 60 hz, 72 hz, 100 hz eller 120 hz for at kunne vise billedet korrekt er jo noget andet så vidt jeg er orienteret... husk på at så længe de hertz fjernsynet kan vise billedet i går op i 24 fps viser den princippet 24 billeder i sekundet... ret mig hvis jeg er helt forkert på den...
|
| Til top |
|
| |
osprey Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
| Sendt: 29 Januar 2007 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Mdpedersen
Hvis man gjorde det med speede op fra 24 til 25 og overføre dette til PAL, da ville der ikke være problemer. Det er blot IKKE det man GØR. Man laver 3:2 pull down via 60 Hz og herefter de-interlacer man og ændrer det til 1080p24 (eller aendres til PAL).
Og saa gaar det for alvor galt. Og mene fremtidens HDTV Skaerme ikke fanger samme problemer.
Paa en amerikansk side stod man kan acceptere store fejl som kommer "forventeligt", de nye fejl kommer paa forkerte tidspunkter og i forkerte retninger, og bliver fanget i ganske hoej grad, meget meget Frit citeret. 
|
| Til top |
|
| |
mdpedersen Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 78
|
| Sendt: 29 Januar 2007 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
osprey skrev:
Til Mdpedersen
Hvis man gjorde det med speede op fra 24 til 25 og overf�re dette til PAL, da ville der ikke v�re problemer. Det er blot IKKE det man G�R. Man laver 3:2 pull down via 60 Hz og herefter de-interlacer man og �ndrer det til 1080p24 (eller aendres til PAL).
Og saa gaar det for alvor galt. Og mene fremtidens HDTV Skaerme ikke fanger samme problemer.
Paa en amerikansk side stod man kan acceptere store fejl som kommer "forventeligt", de nye fejl kommer paa forkerte tidspunkter og i forkerte retninger, og bliver fanget i ganske hoej grad, meget meget Frit citeret.  |
|
|
du bliver simpelthen nødt til at udtrykke dig mere klart osprey, fatter ikke meget af hvad du snakker om... sorry..  3:2 pulldown forgår KUN hvis du skal vise noget på 60hz, ie 30fps (hvilket næsten alle lcd skærme i verden i dag kører med) da PAL (hvilket er den europæiske standart inden for DVD) kører 25fps/hz kan det vises korekt på 50hz.. alt hva der gør op i 24 (hz/fps) kører uden 3:2 pulldown.... det er matematik egentlig.. 24hz, 48hz, 72hz, 96hz og 120hz kan alle gengive en 24 fps film uden at lave noget fix faks som 4% speed up som PAL gør eller 3:2 pulldown som NTSC gør, da du bare kan gengive den samme frame et vis antal gange for at komme op på de rigtige antal hertz krævet for at få billedet vist på skærmen.. feks, hvis du har et fjernsyn der kan køre 120 hertz, og har en BR eller HD DVD afspiller og du vil afspille en BR disc eller en HD DVD disc (hvilket har lagt materialet direkte ned på discen i 24fps/hertz) skal afspilleren eller fjernsynet (er ikke sikker på hvor proccessen foregår henne) blot gengive den samme frame 5 gange for at opnå de 120 hertz og dermed afspille filmen så perfekt fra hovedmaterialtet som muligt.. desværre er det de færreste skærme, og projektore der kan kører højere end 60hz og derfor er der i HD verdenen i øjeblikket brug for 3:2 pulldown
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|