| Forfatter |
|
jesperducati Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 24 November 2006 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der ved om det kræver special brænder for at lave backups på hd-dvd?
__________________ "It´s nice to be importent, but it´s also importent to be nice...!"
---Pioneer 427XA, Logitec Z-5500, xbox360, Logitech harmony 895 remote---
|
| Til top |
|
| |
spped six Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 781
|
| Sendt: 24 November 2006 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
spped six Forum Bruger

|
| Sendt: 24 November 2006 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
jesperducati skrev:
| Er der nogen der ved om det kræver special brænder for at lave backups på hd-dvd? |
|
|
Det må vel kræve en HD-DVD brænder for at kunne læse og brænde en HD-DVD.
/Henrik
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 24 November 2006 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
mich1352 skrev:
Hvis man køber fra Tyskland, kan den så spille Region 2 film?  |
|
|
Der er (endnu) ikke regionskoder på HD-DVD film (eller afspillerne - det burde også gælde dette drev (?)), så det er under alle omstændigheder ikke noget problem pt.
|
| Til top |
|
| |
VonLarsen Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 24 November 2006 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
spped six skrev:
jesperducati skrev:
| Er der nogen der ved om det kræver special brænder for at lave backups på hd-dvd? |
|
|
/Henrik |
|
|
Ikke nødvendigvis.. Du kan brænde HD filer på en alm. DVD-R 5/9 hvis de er 'authored' i HD-DVD formatet. Jeg har med succes gjort det med bl.a. nogle dokumentarer fra Discovery og noget HD demo materiale. De spiller i hvert fald på min Toshiba HD-A1 Hvis man skal have en hel film skal den måske deles op på 2x DVD-R9 men til korte (30 mins) programmer kan man sagtens nøjes med en DVD-R5
|
| Til top |
|
| |
DanishHIFI Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 122
|
| Sendt: 24 November 2006 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
VonLarsen skrev:
spped six skrev:
jesperducati skrev:
|
|
/Henrik
|
|
|
Ikke nødvendigvis.. Du kan brænde HD filer på en alm. DVD-R 5/9 hvis de er 'authored' i HD-DVD formatet. Jeg har med succes gjort det med bl.a. nogle dokumentarer fra Discovery og noget HD demo materiale. De spiller i hvert fald på min Toshiba HD-A1
Hvis man skal have en hel film skal den måske deles op på 2x DVD-R9 men til korte (30 mins) programmer kan man sagtens nøjes med en DVD-R5
|
|
|
Og dem kan du ikke afspille i din dvd afspiller ?????
|
| Til top |
|
| |
spped six Forum Bruger

|
| Sendt: 24 November 2006 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
VonLarsen skrev:
spped six skrev:
jesperducati skrev:
|
|
/Henrik
|
|
|
Ikke nødvendigvis.. Du kan brænde HD filer på en alm. DVD-R 5/9 hvis de er 'authored' i HD-DVD formatet. Jeg har med succes gjort det med bl.a. nogle dokumentarer fra Discovery og noget HD demo materiale. De spiller i hvert fald på min Toshiba HD-A1
Hvis man skal have en hel film skal den måske deles op på 2x DVD-R9 men til korte (30 mins) programmer kan man sagtens nøjes med en DVD-R5
|
|
|
Det var jeg godt nok ikke klar over. Så blev jeg også lidt klogere i dag 
Men der går stadig en del alm. DVD skiver til en HD film, hvis ikke man skal komprimere alt for meget.
/Henrik
|
| Til top |
|
| |
pekr Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2005
Status: Offline Indlæg: 158
|
| Sendt: 24 November 2006 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan ikke brænde en HD-DVD på en DVD brænder. Du kan sagtens brænde HD materiale på en DVD skive, men der er altså forskel.
|
| Til top |
|
| |
mich1352 Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 544
|
| Sendt: 24 November 2006 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
mich1352 skrev:
|
|
Der er (endnu) ikke regionskoder på HD-DVD film (eller afspillerne - det burde også gælde dette drev (?)), så det er under alle omstændigheder ikke noget problem pt. |
|
|
Det var nu også Region 2 DVD film jeg mente, ikke HD-DVD
|
| Til top |
|
| |
VonLarsen Forum Bruger

|
| Sendt: 24 November 2006 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
pekr skrev:
| Du kan ikke brænde en HD-DVD på en DVD brænder. Du kan sagtens brænde HD materiale på en DVD skive, men der er altså forskel. |
|
|
Hmmm.. det er der vist heller ikke nogen der har sagt. Du kan ikke brænde en HD-DVD-R på en DVD brænder men du kan sagtens brænde en DVD-R, der er bygget som en HD-DVD og dermed opfylder kravene til standardiseringen. I og med at den blive 'authored' som en HD-DVD _ER_ det en HD-DVD - At mediet så ikke er en HD-DVD-R, er en anden sag. DVD skiven med HD materialet på, følger standardiseringen for HD-DVD, så dermed er det altså en sådan. Forskellen ligger i mængden af data der kan ligge på disken, på HD-DVD vs. DVD
|
| Til top |
|
| |
VonLarsen Forum Bruger

|
| Sendt: 24 November 2006 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
DanishHIFI skrev:
VonLarsen skrev:
spped six skrev:
jesperducati skrev:
|
|
/Henrik
|
|
|
|
|
|
Og dem kan du ikke afspille i din dvd afspiller ????? |
|
|
Nej, du skal have en HD-DVD afspiller for at kunne afspille det. En alm. DVD afspiller kan slet ikke håndtere formatet, datamængden og filstrukturen på HD-DVD
|
| Til top |
|
| |
VonLarsen Forum Bruger

|
| Sendt: 24 November 2006 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
spped six skrev:
VonLarsen skrev:
spped six skrev:
jesperducati skrev:
|
|
/Henrik
|
|
|
|
|
|
Det var jeg godt nok ikke klar over. Så blev jeg også lidt klogere i dag 
Men der går stadig en del alm. DVD skiver til en HD film, hvis ikke man skal komprimere alt for meget.
/Henrik |
|
|
Hehe.. ja det gør der helt sikkert. De fleste film (transportstreams fra digitale HD kanaler) fylder 8 -15gb afhængig af kvalitet og længde. Tror faktisk den største jeg har set, er Lord Of The Rings som fylder lige godt 25gb. Det er lige knapt 3 stk. DVD-R Dual Layer.
|
| Til top |
|
| |
mich1352 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 November 2006 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der ved om man kan afspille Region 2 Standard DVD'er i Xbox 360 HD-DVD add-on'en? Altså hvis man køber den fra Tyskland, og ikke USA.
|
| Til top |
|
| |
VonLarsen Forum Bruger

|
| Sendt: 24 November 2006 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
mich1352 skrev:
Er der nogen der ved om man kan afspille Region 2 Standard DVD'er i Xbox 360 HD-DVD add-on'en? Altså hvis man køber den fra Tyskland, og ikke USA.
|
|
|
Jeg tror ikke det skulle være noget problem, da tyskland også hører ind under Reg2 området. Ellers kan du i hvert fald afspille dem i Xbox'ens eget drev.
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

|
| Sendt: 24 November 2006 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
mich1352 skrev:
RogueAgent skrev:
mich1352 skrev:
|
|
Der er (endnu) ikke regionskoder på HD-DVD film (eller afspillerne - det burde også gælde dette drev (?)), så det er under alle omstændigheder ikke noget problem pt. |
|
|
|
|
|
Aah - sorry  .
Men det er vel ikke så relevant..? Drevet kan jo kun bruges enten sammen med en xbox 360 som i forvejen har et DVDdrev indbygget (som vel nok er region 2 hvis konsollen er købt i Euroland), eller som tillæg til en pc som i de fleste (nyere) tilfælde også har DVD drev i forvejen..?
|
| Til top |
|
| |
mich1352 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 November 2006 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
mich1352 skrev:
RogueAgent skrev:
mich1352 skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Aah - sorry .
Men det er vel ikke så relevant..? Drevet kan jo kun bruges enten sammen med en xbox 360 som i forvejen har et DVDdrev indbygget (som vel nok er region 2 hvis konsollen er købt i Euroland), eller som tillæg til en pc som i de fleste (nyere) tilfælde også har DVD drev i forvejen..?
|
|
|
Nej, det er ikke super relevant. Men hvis HD-DVD drevet er mere lydløst en DVD drevet i Xbox 360'eren, så er det rart at have med.
Også hvis engang den skal i en HTPC, så ville det være rart at må kunne bruge den, istedet for man skal have 2 drev, evt. 3 hvis man også skal have Blu-Ray. Så det er en rar lille ekstra ting alt i alt. 
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

|
| Sendt: 24 November 2006 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan du selvfølgelig have ret i, det tænkte jeg ikke på - men det er heldigvis ret nemt at gøre et DVD-drev kodefrit, så det burde også næsten gælde DVD afspilning på et HD-DVD drev (ihvertfald i forbindelse med en PC/HTPC, muligvis ikke xbox 360)..!
|
| Til top |
|
| |
nesdam Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 24 November 2006 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg bestilt et HD DVD drev ved amazon.de . Hvis det passer hvad de oplyser er der stadigvæk nogen på lager til 199,- euro. Spændende om det dukker op i næste uge
|
| Til top |
|
| |
jesperducati Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 24 November 2006 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey, Dvs. som jeg forstå det. Man kan ikke brænde HD-DVD skive med en dvd brænder (helt andet laserhoved) Men man kan godt brænde en HD-DVD, feks. image med en dvd brænder på en Dual layer skive, hvis dataen fylder under de 8.5 GB. Korrekt? Men så lige de vigtigste, kan feks. xbox360 HD-DVD afspilleren afspille backups? (DVD9 DL)?
__________________ "It´s nice to be importent, but it´s also importent to be nice...!"
---Pioneer 427XA, Logitec Z-5500, xbox360, Logitech harmony 895 remote---
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

|
| Sendt: 24 November 2006 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det BURDE den kunne - men det må nogen teste og melde tilbage om.
mht HD-DVD på DVD-DL... Det kan vel egentlig sammenlignes med at det jo er muligt at brænde en "mini-DVD" på en CD-rom, så længe den ikke fylder mere end 700 Mb.
Det er så godtnok ikke alle afspillere der er lige gode til dem, men det må jo komme an på en prøve i dette tilfælde..! 
|
| Til top |
|
| |