| Forfatter |
|
VonLarsen Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 24 November 2006 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
jesperducati skrev:
Hey,
Dvs. som jeg forstå det.
Man kan ikke brænde HD-DVD skive med en dvd brænder (helt andet laserhoved) Korrekt
Men man kan godt brænde en HD-DVD, feks. image med en dvd brænder på en Dual layer skive, hvis dataen fylder under de 8.5 GB.
Korrekt? Yes sir
Men så lige de vigtigste, kan feks. xbox360 HD-DVD afspilleren afspille backups? (DVD9 DL)?
Pt. er der problemer med det Amerikanske HD-DVD drev til Xbox, i forhold til at afspille HD-DVD fra en alm. DVD-R skive - Bl.a. er afspilningen ikke flydende og kapitelskift+spolen frem og tilbage får drevet til at gå kold. Om det samme er gældene for EU versionen, må jeg være dig svar skyldig.

|
|
|
|
| Til top |
|
| |
VonLarsen Forum Bruger

|
| Sendt: 24 November 2006 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
Det BURDE den kunne - men det må nogen teste og melde tilbage om.
mht HD-DVD på DVD-DL... Det kan vel egentlig sammenlignes med at det jo er muligt at brænde en "mini-DVD" på en CD-rom, så længe den ikke fylder mere end 700 Mb. Ja, det var tider da man rodede med de ting! - hehe.. tilbage i de gode gamle dage med Video CD´er i den mægtige opløsning på 352x240/288 
Det er så godtnok ikke alle afspillere der er lige gode til dem, men det må jo komme an på en prøve i dette tilfælde..!  |
|
|
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 24 November 2006 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
VonLarsen skrev:
RogueAgent skrev:
|
mht HD-DVD på DVD-DL... Det kan vel egentlig sammenlignes med at det jo er muligt at brænde en "mini-DVD" på en CD-rom, så længe den ikke fylder mere end 700 Mb.
Ja, det var tider da man rodede med de ting! - hehe.. tilbage i de gode gamle dage med Video CD´er i den mægtige opløsning på 352x240/288 
Det er så godtnok ikke alle afspillere der er lige gode til dem, men det må jo komme an på en prøve i dette tilfælde..! 
|
|
|
|
|
|
Det var ikke vcd jeg hentydede til. Det er muligt at lave en AUDIO_TS/VIDEO_TS filstruktur med mpeg2 encoding i 720x576 og brænde det på en CD-rom, og afspille det på en DVD afspiller som tror det er en "normal" DVD. Det er ovenikøbet en af valgmulighederne for discformat i Nero Burning Rom.
Der er så bare lige begrænsningen i spilletid, og som sagt at ikke alle afspillere er lige gode til dem - måske lidt som de amerikanske HD-DVD drev som nævnt ovenfor...
|
| Til top |
|
| |
VonLarsen Forum Bruger

|
| Sendt: 24 November 2006 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
VonLarsen skrev:
RogueAgent skrev:
|
mht HD-DVD på DVD-DL... Det kan vel egentlig sammenlignes med at det jo er muligt at brænde en "mini-DVD" på en CD-rom, så længe den ikke fylder mere end 700 Mb.
Ja, det var tider da man rodede med de ting! - hehe.. tilbage i de gode gamle dage med Video CD´er i den mægtige opløsning på 352x240/288 
Det er så godtnok ikke alle afspillere der er lige gode til dem, men det må jo komme an på en prøve i dette tilfælde..! 
|
|
|
|
|
|
Det var ikke vcd jeg hentydede til. Det er muligt at lave en AUDIO_TS/VIDEO_TS filstruktur med mpeg2 encoding i 720x576 og brænde det på en CD-rom, og afspille det på en DVD afspiller som tror det er en "normal" DVD. Det er ovenikøbet en af valgmulighederne for discformat i Nero Burning Rom.
Der er så bare lige begrænsningen i spilletid, og som sagt at ikke alle afspillere er lige gode til dem - måske lidt som de amerikanske HD-DVD drev som nævnt ovenfor... |
|
|
Nej, det ved jeg godt.. var bare fordi at jeg kom til at tænke på, at jeg også rodede med VCD film for mange år siden og det var ca. samme tidspunkt som 'mini DVD'erne' var sjove at lave.. altså før der kom DVD-R drev til menneskepenge.
|
| Til top |
|
| |
pulse83net Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 325
|
| Sendt: 24 November 2006 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
mich1352 skrev:
jesperducati skrev:
Til jer der har købdt HD-DVD add-on i tyskland...
Er der danske tekster på king kong.?
Hvor kan man købe hd-dvd (med dk subs)?
Kan hd-dvd playeren afspille i 1080P?

|
|
|
Der er ikke danske tekster på King Kong. Der er ikke kommet nogen udgivelser i HD-DVD eller Blu-Ray for den sags skyld med danske subs endnu. Axel fra Axelmusic.dk siger dog de er på vej, men de lader vente på sig.
HD-DVD og Blu-Ray kan indtil videre kun købes hos Axel-music.dk, hvis det altså skal være i Danmark. Ellers er der selvfølgeligvis en masse steder at handle 
Og ja, den kan afspille i 1080p 
|
|
|
Der er skam flere Blu-Ray titler med danske subs og også andre forhandlere end Axelmusic.
http://www.moviezoo.dk/Blu-ray-film har f.eks. et pænt, omend begrænset, udvalg. Alle med danske subs.
|
| Til top |
|
| |
pekr Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2005
Status: Offline Indlæg: 158
|
| Sendt: 24 November 2006 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg går udfra at vi snakker om at afspille HD-dvd materiale fra en DVD i en HD-DVD afspiller, og ikke i en alm. dvd læser.
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

|
| Sendt: 24 November 2006 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
pekr skrev:
| Jeg går udfra at vi snakker om at afspille HD-dvd materiale fra en DVD i en HD-DVD afspiller, og ikke i en alm. dvd læser. |
|
|
Jep 
|
| Til top |
|
| |
sauron Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 76
|
| Sendt: 26 November 2006 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
mich1352 skrev:
RogueAgent skrev:
mich1352 skrev:
RogueAgent skrev:
mich1352 skrev:
Hvis man køber fra Tyskland, kan den så spille Region 2 film?  |
|
|
Der er (endnu) ikke regionskoder på HD-DVD film (eller afspillerne - det burde også gælde dette drev (?)), så det er under alle omstændigheder ikke noget problem pt. |
|
|
Det var nu også Region 2 DVD film jeg mente, ikke HD-DVD 
|
|
|
Aah - sorry .
Men det er vel ikke så relevant..? Drevet kan jo kun bruges enten sammen med en xbox 360 som i forvejen har et DVDdrev indbygget (som vel nok er region 2 hvis konsollen er købt i Euroland), eller som tillæg til en pc som i de fleste (nyere) tilfælde også har DVD drev i forvejen..?
|
|
|
Nej, det er ikke super relevant. Men hvis HD-DVD drevet er mere lydløst en DVD drevet i Xbox 360'eren, så er det rart at have med.
Også hvis engang den skal i en HTPC, så ville det være rart at må kunne bruge den, istedet for man skal have 2 drev, evt. 3 hvis man også skal have Blu-Ray. Så det er en rar lille ekstra ting alt i alt. 
|
|
|
Hd-dvd drevet bliver samme kode som selve xboxen da det er den der styre det. Et plus er dog hvis du sætter dvd'en i hd-drevet upscaler den
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2006 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm, det er vel xbox'en selv der foretager upscalingen og ikke drevet..? Det burde den vel også kunne fra konsollens eget drev? (Jeg har ikke selv en xbox 360, så jeg ved det ikke - bare nysgerrig...)
|
| Til top |
|
| |
jesperducati Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 27 November 2006 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay... så langt så godt...  så mangler vi bare at teste det! Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor min xbox360 ikke gider køre 1080P den omsætter automatisk til 720P. Men virker også til 1080i. Har en Pioneer 427XA. (Der står den kan køre 1080P/24F). Læste dog fra microsoft at man snart ville ku downloade en patch til 360´eren. så den kunne køre 1080P? Men det ville være når de udgav HDMI kablet!
__________________ "It´s nice to be importent, but it´s also importent to be nice...!"
---Pioneer 427XA, Logitec Z-5500, xbox360, Logitech harmony 895 remote---
|
| Til top |
|
| |
mich1352 Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 544
|
| Sendt: 27 November 2006 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
jesperducati skrev:
okay... så langt så godt... så mangler vi bare at teste det!
Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor min xbox360 ikke gider køre 1080P den omsætter automatisk til 720P. Men virker også til 1080i.
Har en Pioneer 427XA. (Der står den kan køre 1080P/24F).
Læste dog fra microsoft at man snart ville ku downloade en patch til 360´eren. så den kunne køre 1080P? Men det ville være når de udgav HDMI kablet! 
|
|
|
Kører du med Component eller VGA? Modtager din skærm 1080p over Component eller VGA?
Ofte modtager fjernsynet kun 1080p signalet over HDMI.
Patch'en så Xbox'en kan køre 1080p er forlængst udkommet.
Det med HDMI kabel, kunne være lækkert  Men indtil videre kun et ubekræftet rygte...
|
| Til top |
|
| |
jesperducati Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 27 November 2006 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kører med component.  Det med patchen vidste jeg ikke! Et link med en masse om HDMI og xbox360? link Ved at dette firma har lavet DVI-I kabel. linkMen det er vel ikke meget bedre end VGA? Forresten, hvad kører xbox´en bedste med 720P eller 1080i, synes ikke jeg kan se noget forskel? eller det måske kun på film?
__________________ "It´s nice to be importent, but it´s also importent to be nice...!"
---Pioneer 427XA, Logitec Z-5500, xbox360, Logitech harmony 895 remote---
|
| Til top |
|
| |
mich1352 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 November 2006 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
jesperducati skrev:
Jeg kører med component.  Det med patchen vidste jeg ikke!
Et link med en masse om HDMI og xbox360? link
Ved at dette firma har lavet DVI-I kabel. link Men det er vel ikke meget bedre end VGA?
Forresten, hvad kører xbox´en bedste med 720P eller 1080i, synes ikke jeg kan se noget forskel? eller det måske kun på film?
|
|
|
Jeg synes selv at 720p giver et mere roligt billede, end 1080i. Men det er højst sandsynlig forskelligt i forhold til hvilket display det vises på.
Hmm, har godt nok aldrig set det DVI-I kabel der. Men det ser ud som om den bare overfører det analoge signal, via et DVI stik istedet for Component. Således burde det være nøjagtig det samme.
Xbox 360'eren outputter desværre ikke noget digital signal endnu. Men vi må håbe den snart gør, Xbox folkene siger i hvert fald at den har kapaciteten til det.
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

|
| Sendt: 27 November 2006 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lik-Sang reklamerede faktisk på et tidspunkt med et HDMI-adaptorkabel til xbox 360. Om det virkede ved jeg ikke - pga af et sagsanlæg fra Sony pga "ulovligt" salg af PSP og spil ud af Asien er de vist gået konkurs, så det kan ikke købes mere...
Men mon ikke andre kommer med lignende tiltag inden længe, hvis ikke Microsoft selv gør det.
|
| Til top |
|
| |
mich1352 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 November 2006 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
Lik-Sang reklamerede faktisk på et tidspunkt med et HDMI-adaptorkabel til xbox 360. Om det virkede ved jeg ikke - pga af et sagsanlæg fra Sony pga "ulovligt" salg af PSP og spil ud af Asien er de vist gået konkurs, så det kan ikke købes mere...
Men mon ikke andre kommer med lignende tiltag inden længe, hvis ikke Microsoft selv gør det. |
|
|
Tror bare problemet ligger i at Xbox'en på nuværende tidspunkt ikke kan outputte i digitalt. Det er sikkert muligt at overføre en analog signal over HDMI, men idéen går lidt væk i forhold til component. Så det må kræve enten en hardware opdatering eller en software opdatering, at gøre den klar til HDMI  Lad os håbe det er nok med en software opdatering, da de siger at konsollen er fuld ud klar til HDMI.
|
| Til top |
|
| |
sauron Forum Bruger

|
| Sendt: 27 November 2006 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
| Hmmm, det er vel xbox'en selv der foretager upscalingen og ikke drevet..? Det burde den vel også kunne fra konsollens eget drev? (Jeg har ikke selv en xbox 360, så jeg ved det ikke - bare nysgerrig...) |
|
|
Nej xboxen upscaler ik. Kun hd drevet kan
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

|
| Sendt: 27 November 2006 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det synes jeg stadig lyder temmelig besynderligt.
Den skalering som xbox 360 i forvejen kan lave af spil der ikke understøtter 720p/1080i foregår jo i konsollen selv. Såvidt jeg kan læse mig til ved at google på det, så gælder dette også DVD afspilning i konsollens indbyggede drev: Den kan opskalere en SD DVD via VGA udgangen, men af en eller anden grund ikke component.
|
| Til top |
|
| |
Riot Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 01 December 2006 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
mich1352 skrev:
RogueAgent skrev:
Men mon ikke andre kommer med lignende tiltag inden længe, hvis ikke Microsoft selv gør det. |
|
|
Tror bare problemet ligger i at Xbox'en på nuværende tidspunkt ikke kan outputte i digitalt. Det er sikkert muligt at overføre en analog signal over HDMI, men idéen går lidt væk i forhold til component.
Så det må kræve enten en hardware opdatering eller en software opdatering, at gøre den klar til HDMI  Lad os håbe det er nok med en software opdatering, da de siger at konsollen er fuld ud klar til HDMI.
|
|
|
Præcis. Og jeg vil vædde med der maks går ét år, før de melder ud at der er en ny og forbedret udgave på vej. Alt andet ville være fjollet. Sefølig kan der tjenes penge på X360'eren, som den er nu.. Men tror en del vil vælge PS3, for den har indbygget HD drev (Blu-Ray altså.. Men stadig Hi-Def), HDMI 1.3, nem opsætning til Linux osv.. Den er så sefølig en del dyrere, men for de 5500 får man 40 GB extra og de førnævnte ting. Så medmindre 360 Prem. kommer ned på 23-2300 inden marts, vil PS3 ta endnu mere over end den i forvejen ville gøre. Men den udmelding om en ny 360 version med det hele indbygget og større HDD, skal jo så helst ikke komme ud særlig langt tid før den nye version vil blive udsendt, eller vil deres salg dykke en del, for alle vil vente på den forbedrede version.. Lad os sige 3500-4000, for en X360 med HD-DVD drev, HDMI 1.3, større HDD (der har været snak om en 100 GB), samt den nye 65 nm processor. Det er mit gæt. Det ville ihvertfald få mig til at vente med at købe PS3 og vælge 360 istedet. Den nye processor skulle komme i det nye kvartal, så det blir spændende at se om der kommer andre spændende ting med oveni ;)
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

|
| Sendt: 02 December 2006 kl. 08:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Riot skrev:
Så medmindre 360 Prem. kommer ned på 23-2300 inden marts, vil PS3 ta endnu mere over end den i forvejen ville gøre.
|
|
|
Jeg går ud fra du mente 2000-2300 (?)... 360 premium kan i disse julegavetider købes til 2600 kr. Lur mig om ikke den kommer ned i nærheden af de 2000 til udsalget... Måske endda længere ned hvis der kommer en ny version op til lanceringen af PS3.
Jeg tvivler nu ærlig talt lidt på at den kommer så tidligt - så tror jeg der havde været annonceret noget konkret om det i forbindelse med lanceringen af PS3 i USA og Japan. Hvis Microsoft havde noget oppe i ærmet på den front burde de vel have meldt noget ud dér for at tage brodden af PS3..?
Mit gæt er at der kommer en opgraderet 360'er engang til næste efterår.
|
| Til top |
|
| |
sauron Forum Bruger

|
| Sendt: 02 December 2006 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Microsoft har udtalt at prisen på xbox360 bliver sat mere ned forde den er blivet billiger at producere. Mener også du kan købe xbox360 med hd-dvd'drevet i et bundel. Riot: mange vælger ps3 fra begrund af at de skal betalle det dopelte for et hd-drev de ik vil ha hvor xbox360 har du valg muligheden
|
| Til top |
|
| |