Emne: Har lige fået XBOX HD dvd ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 02 December 2006 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er nogen sært modstridende forventninger til PS3 i nogen af de analyser der er lavet til spil og film branchen. Screen digest forventer f.eks. at der i 2007 vil blive solgt omkring 4,5 mill. PS3 alene i Europa (det var godtnok før den blev udsat fra jul 2006 til marts 2007). Den primære grund til at dette tal er (for mig at se) forholdsvis højt, skulle være det indbyggede Blu-ray drev.
Omvendt forventer f.eks. Warner kun at ca 25% af PS3 køberne rent faktisk vil bruge den til at se Blu-ray film på. Det samme gælder xbox 360 (altså HD-DVD...), men her har forbrugeren som Sauron nævner valget om de "kun" vil betale for at kunne spille spil eller også vil betale for muligheden for at se film i HD.
|
| Til top |
|
| |
jesperducati Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 02 December 2006 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ps3 burde udkomme først i marts.  Her er et lidt interessant video klip af Xbox360 vs. Ps3 vs. Wii. LinkEndnu et video linkspecsSelvfølgelig kan man ikke regne med videoen, da playstation3 ikke har lanceret nogle ordenligt spil endnu! PS3 er kraftigere end xbox360, men jeg tror ikke man skal regne med nogen stor forskel. Det skulle lige være HDMI effekten på PS3 som skulle være den store forskel på gaming! rent grafisk ment! At ps3 kører med flydene er der mange der ikke mener!? Men når spil-producenterne har lært at udnytte ps3´s krafter, kommer ps3 nok til at rykke mere...  Om det bliver blue-ray eller hd-dvd der bliver fremtidens skiver, bliver sgu en del interessant! Men det er sikkert at microsoft bare udvikler et eksternt blue-ray drev til xbox´en. Har hørt at der kommer et upgrade-modul til xbox360, så man kan spille med hdmi. (kun hørt) Så kunne man vel tænke sig at de nye produceret xbox360 har indbygget hd-dvd drev samt lidt større harddisk?  Spillene på PS3 er vidst blue-ray, så det bliver fanme dyrt at lave backup af sine spil! (til dem der gør det!) En blue-ray brænder. pris. dyr! En blue-ray skive. pris. dyr. Og hvis der kommer en mod-chip til ps3, hvori man kan lægge spil på harddisken, så tænk lige på hvor meget de fylder! av! Jeg er sgu så mere til xbox... men lad os nu se an på den der ps3. Der kommer sikkert en masse debat!
__________________ "It´s nice to be importent, but it´s also importent to be nice...!"
---Pioneer 427XA, Logitec Z-5500, xbox360, Logitech harmony 895 remote---
|
| Til top |
|
| |
jesperducati Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 02 December 2006 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er resten af xbox360 vs. ps3 video trådene. 11 video´er Link
__________________ "It´s nice to be importent, but it´s also importent to be nice...!"
---Pioneer 427XA, Logitec Z-5500, xbox360, Logitech harmony 895 remote---
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 06 December 2006 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man alligevel skal ud og købe en DVD-afspiller til 3k med HDMI, så kan man vel ligeså godt købe en Xbox360?? Hvordan klarer Xbox360 sig som en dvd-afspiller?
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
mich1352 Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 544
|
| Sendt: 06 December 2006 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
| Hvis man alligevel skal ud og købe en DVD-afspiller til 3k med HDMI, så kan man vel ligeså godt købe en Xbox360?? Hvordan klarer Xbox360 sig som en dvd-afspiller? |
|
|
Jeg har en Denon DVD-1920, og jeg kan godt prøve at sammenligne en film imellem de to afspillere, hvis du vil have mig til det.
Jeg har faktisk aldrig prøvet at se en DVD via Xbox'en
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2006 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
| Hvis man alligevel skal ud og købe en DVD-afspiller til 3k med HDMI, så kan man vel ligeså godt købe en Xbox360?? Hvordan klarer Xbox360 sig som en dvd-afspiller? |
|
|
Nu har xbox360 jo ikke HDMI, men det er forhåbentlig kun et spørgsmål om tid.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2006 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
mich1352 skrev:
AM-E skrev:
| Hvis man alligevel skal ud og købe en
DVD-afspiller til 3k med HDMI, så kan man vel ligeså godt købe en
Xbox360?? Hvordan klarer Xbox360 sig som en dvd-afspiller? |
|
|
Jeg har en Denon DVD-1920, og jeg kan godt prøve at sammenligne en film imellem de to afspillere, hvis du vil have mig til det.
Jeg har faktisk aldrig prøvet at se en DVD via Xbox'en |
|
|
Hvis du gider, vil det være ret fedt. På forhånd tak!
RogueAgent skrev:
AM-E skrev:
|
|
Nu har xbox360 jo ikke HDMI, men det er forhåbentlig kun et spørgsmål om tid. |
|
|
Min fejl. HDMI er absolut ikke et krav. Jeg vil bare gerne udnytte min kommende Bravia V2500 optimalt, når der spilles og ses dvd film. Kan Xbox360 gøre dette, eller er man nødt til at vente på PS3? __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
mich1352 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2006 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
mich1352 skrev:
AM-E skrev:
|
|
|
|
RogueAgent skrev:
AM-E skrev:
|
|
|
|
|
Min fejl. HDMI er absolut ikke et krav. Jeg vil bare gerne udnytte min kommende Bravia V2500 optimalt, når der spilles og ses dvd film. Kan Xbox360 gøre dette, eller er man nødt til at vente på PS3?
|
|
|
Er det en 1080p model? Hvis ja, modtager den så 1080p over enten Component eller VGA? Hvis det er en 720p model så er det intet problem
Er der nogle specielle film du godt kunne tænke jeg testede, eller skal jeg bare vælge en jeg kender godt?
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2006 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
mich1352 skrev:
AM-E skrev:
mich1352 skrev:
AM-E skrev:
|
|
|
|
RogueAgent skrev:
AM-E skrev:
|
|
|
|
|
Min fejl. HDMI er absolut ikke et krav. Jeg vil bare gerne udnytte min kommende Bravia V2500 optimalt, når der spilles og ses dvd film. Kan Xbox360 gøre dette, eller er man nødt til at vente på PS3?
|
|
|
Er det en 1080p model? Hvis ja, modtager den så 1080p over enten Component eller VGA? Hvis det er en 720p model så er det intet problem
Er der nogle specielle film du godt kunne tænke jeg testede, eller skal jeg bare vælge en jeg kender godt? |
|
|
Jeg mener, den "kun" er i stand til at vise 1080i. Angående opløsning, så har jeg faktisk lige et lidt dumt spørgsmål, men hvad vil "interlaced" egentlig sige - atlså rent teknisk. Hvad er forskellen på "i" og "p"? Mht til valg af film er det helt op til dig selv, men hvis du har en bestemt film, som du kender godt, og er glad for, så bare test løs. På forhånd mange tak. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
mich1352 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2006 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Jeg mener, den "kun" er i stand til at vise 1080i. Angående opløsning, så har jeg faktisk lige et lidt dumt spørgsmål, men hvad vil "interlaced" egentlig sige - atlså rent teknisk. Hvad er forskellen på "i" og "p"?
Mht til valg af film er det helt op til dig selv, men hvis du har en bestemt film, som du kender godt, og er glad for, så bare test løs.
På forhånd mange tak.
|
|
|
Interlaced betyder at den tage et halvt billede af gange, altså halvdelen af den native opløsning, efterfyldt at den anden halvdel. Det kan du f.eks. se hvis du vil tage et billed af en CRT skærm, så kan du se de sorte streger. Det er dog ikke noget øjet kan opfatte, så derfor føles det som et helt billede heletiden.
Progressive er hvor hele billedet bliver sendt ud på en gang. Dette giver et skarpere og mere roligt billede.
Gætter på at den native opløsning på skærmen er 1280x720p. Så vil du ingen problem med at udnytte din skærms billedkvalitet fuldt ud 
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2006 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
mich1352 skrev:
AM-E skrev:
Jeg mener, den "kun" er i stand til at vise 1080i. Angående opløsning, så har jeg faktisk lige et lidt dumt spørgsmål, men hvad vil "interlaced" egentlig sige - atlså rent teknisk. Hvad er forskellen på "i" og "p"?
Mht til valg af film er det helt op til dig selv, men hvis du har en bestemt film, som du kender godt, og er glad for, så bare test løs.
På forhånd mange tak.
|
|
|
Interlaced betyder at den tage et halvt billede af gange, altså halvdelen af den native opløsning, efterfyldt at den anden halvdel. Det kan du f.eks. se hvis du vil tage et billed af en CRT skærm, så kan du se de sorte streger. Det er dog ikke noget øjet kan opfatte, så derfor føles det som et helt billede heletiden.
Progressive er hvor hele billedet bliver sendt ud på en gang. Dette giver et skarpere og mere roligt billede.
Gætter på at den native opløsning på skærmen er 1280x720p. Så vil du ingen problem med at udnytte din skærms billedkvalitet fuldt ud 
|
|
|
Aha, vil det sige, at jeg ikke kan se en mærkbar forskel på interlaced og progressive? Hvorfor egentlig overhovedet gøre brug af interlaced? Metoden virker da lidt molbo? V2500 har en opløsning på 1366x768. Dog videosignal på 480p / 576i / 576p / 720p / 1080i. Vil det give problemer? __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
mich1352 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2006 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Aha, vil det sige, at jeg ikke kan se en mærkbar forskel på interlaced og progressive? Hvorfor egentlig overhovedet gøre brug af interlaced? Metoden virker da lidt molbo?
V2500 har en opløsning på 1366x768. Dog videosignal på 480p / 576i / 576p / 720p / 1080i. Vil det give problemer?
|
|
|
Opløsningen på 1366x768 gør bare at den er optimeret til PC brug. Det er lige så godt som 1280x720 opløsningen. Jeg kan se en mærkbar forskel mellem i og p. Men 1080i og 720p giver næsten den samme billedkvalitet, personlig synes jeg selv at 720p giver et mere roligt billede. Brugen af interlaced er lidt molbo, men er opfundet fordi der ikke var nok båndbredde til at sende signal ud fra nok TV-kanaler, så ved at sende det ud i interlaced sparer man halvdelen af båndbredden.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2006 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, man bliver jo klogere hver dag. Tak for hjælpen mich1352. Du må lige vende tilbage, når du har fået testet din dvd mod xbox360 - men tag dig bare god tid, det haster ikke.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2006 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er to grunde til at gøre brug af interlaced. Den ene er at der i Japan og USA findes en stor mængde HDTV sets med billedrør der kører 1080i. TV stationer der broadcaster HDTV sender derfor enten 720p eller 1080i.
Ideen med at køre interlaced har at gøre med den måde et billede genereres på et billedrørstv. Det er først med introduktionen af Plasma og LCD TV (og projektorer) at man er begyndt at operere med progressive scan.
Den anden er at 1080i kræver væsentligt mindre båndbredde/plads end 1080p. Et progressive billede vil oftest virke skarpere og roligere end et interlaced billede med samme opløsning.
Der er en del uenighed om hvad der ser bedst ud af 1080i og 720p. Nogen sværger til at sende 1080i til et TV med 720p eller 768p opløsning, andre at 720p giver det bedste resultat.
Prøv at søge lidt på billedkvalitet i dette forum - Otto fra Tapeconnection har skrevet nogle MEGET lærerige indlæg om dette emne, bl.a. op- og nedskaleringer, forskellige formater osv osv.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 06:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Findes der egentlig stabile modchips til xbox360 på nuværende tidspunkt, der gør at man kan spille backup-spil + lave ændringer osv.??
|
| Til top |
|
| |
Optimisten Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
|
|
Jeg købte en xbox 360 i mandags med forventninger om, den kunne erstatte min snart 7 år gamle DVD afspiller - og jeg blev meget skuffet. For det første er man nødt til først at sætte display til 480 på xboxen, uden det er alt firkantet og underteksterne ligner generelt l**t. Ved ikke om jeg har lavet noget forkert i opsætningen, men jeg blev virkelig skuffet.
Jeg kører med PV60 til den, og hvad angår grafik i spil blev jeg til gengæld positivt overrasket - det er fandeme flot (har kun PGR3).
Så er der, stadig kun, rygter om MS udgiver en hdmi mulighed, da flere tv ikke kan køre HD via komponent (kun noget jeg har læst, har ikke den store viden på området).
|
| Til top |
|
| |
mich1352 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Optimisten skrev:
AM-E skrev:
|
|
Jeg købte en xbox 360 i mandags med forventninger om, den kunne erstatte min snart 7 år gamle DVD afspiller - og jeg blev meget skuffet. For det første er man nødt til først at sætte display til 480 på xboxen, uden det er alt firkantet og underteksterne ligner generelt l**t. Ved ikke om jeg har lavet noget forkert i opsætningen, men jeg blev virkelig skuffet.
Jeg kører med PV60 til den, og hvad angår grafik i spil blev jeg til gengæld positivt overrasket - det er fandeme flot (har kun PGR3).
Så er der, stadig kun, rygter om MS udgiver en hdmi mulighed, da flere tv ikke kan køre HD via komponent (kun noget jeg har læst, har ikke den store viden på området). |
|
|
Hvilken dvd-afspiller havde du før? Har du sat AV kablet til HD? Jeg synes det lyder besynderligt det skulle være så meget dårligere, men jeg prøver lige idag
|
| Til top |
|
| |
Optimisten Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
mich1352 skrev:
Optimisten skrev:
AM-E skrev:
|
|
Så er der, stadig kun, rygter om MS udgiver en hdmi mulighed, da flere tv ikke kan køre HD via komponent (kun noget jeg har læst, har ikke den store viden på området).
|
|
|
Hvilken dvd-afspiller havde du før?
Har du sat AV kablet til HD? Jeg synes det lyder besynderligt det skulle være så meget dårligere, men jeg prøver lige idag 
|
|
|
En ganske almindelig Nintaus DVD.
Ja, det står til HD, ellers ville det jo ikke være så flot når jeg spillede
|
| Til top |
|
| |
mich1352 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg fået testet Xbox 360'eren interne DVD drev mod min primære DVD afspiller Denon DVD-1920.
Jeg har brugt følgende set'up at teste med:
Projektor: BenQ PE8720 Lærred: QualityScreen Blackline rullelærred 68"
Jeg har brugt: Tokyo Drift til at teste, da jeg har set denne film en del gange.
Denon'en er sat op via et HDMI kabel fra Supra, og outputtet er sat til: 576p. Xbox 360'eren er sat op via det medfølgende HD AV Component kabel, og outputtet er sat til: 576p, da det interne drev ikke kan opskalere.
De mest primære forskelle iforhold til hinanden er støj i billedet, og skarphed. Ved afspilning fra Xbox'en er billedet mere kornet, og det ses tydeligt ved billeder der står over længere tid. Billedet er en smule vasket ud i forhold til Denon'en. I nærbilleder af skuespiller står billedet ikke så knivskarpt, som det gør via DVD'en. Underteksterne står dog ens, og har hverken fundet Xbox'en mere kornet eller grimmere i det regi.
Generelt set synes jeg egentlig at Xbox'en klarer sig godt i forhold til Denon'en. For det er jo heller ikke meningen at Xbox'en skal kunne konkurrere med en dedikeret DVD-afspiller. Det skal også siges at projektoren er semi-kalibreret på HDMI indgangen, hvor jeg ikke har kalibreret Component indgange.
Alt i alt synes jeg godt man kan bruge Xbox'en som DVD afspiller, hvis ikke det var for støjen der kommer fra Xbox'en. Dette er noget man må leve med når HD-drevet kommer, men når man har en DVD afspiller som ikke støjer ville det være dumt at skille sig af med denne, før man får en større HD film samling.
|
| Til top |
|
| |
Optimisten Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
mich1352 skrev:
...Alt i alt synes jeg godt man kan bruge Xbox'en som DVD afspiller, hvis ikke det var for støjen der kommer fra Xbox'en. Dette er noget man må leve med når HD-drevet kommer, men når man har en DVD afspiller som ikke støjer ville det være dumt at skille sig af med denne, før man får en større HD film samling.
|
|
|
Jeg må gøre et eller andet forkert, prøver lige forskellige indstillinger.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|