| Forfatter |
|
Optimisten Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
UnderteksterDet er et billede af underteksterne som bliver vidst på Xboxen, de ser ganske normale ud på min anden afspiller.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
mich1352 skrev:
Nu har jeg fået testet Xbox 360'eren interne DVD drev mod min primære DVD afspiller Denon DVD-1920.
Jeg har brugt følgende set'up at teste med:
Projektor: BenQ PE8720 Lærred: QualityScreen Blackline rullelærred 68"
Jeg har brugt: Tokyo Drift til at teste, da jeg har set denne film en del gange.
Denon'en er sat op via et HDMI kabel fra Supra, og outputtet er sat til: 576p. Xbox 360'eren er sat op via det medfølgende HD AV Component kabel, og outputtet er sat til: 576p, da det interne drev ikke kan opskalere.
De mest primære forskelle iforhold til hinanden er støj i billedet, og skarphed. Ved afspilning fra Xbox'en er billedet mere kornet, og det ses tydeligt ved billeder der står over længere tid. Billedet er en smule vasket ud i forhold til Denon'en. I nærbilleder af skuespiller står billedet ikke så knivskarpt, som det gør via DVD'en. Underteksterne står dog ens, og har hverken fundet Xbox'en mere kornet eller grimmere i det regi.
Generelt set synes jeg egentlig at Xbox'en klarer sig godt i forhold til Denon'en. For det er jo heller ikke meningen at Xbox'en skal kunne konkurrere med en dedikeret DVD-afspiller. Det skal også siges at projektoren er semi-kalibreret på HDMI indgangen, hvor jeg ikke har kalibreret Component indgange.
Alt i alt synes jeg godt man kan bruge Xbox'en som DVD afspiller, hvis ikke det var for støjen der kommer fra Xbox'en. Dette er noget man må leve med når HD-drevet kommer, men når man har en DVD afspiller som ikke støjer ville det være dumt at skille sig af med denne, før man får en større HD film samling.
|
|
|
Mange tak for din lille fine test  . Jeg har lige et "?" til det kommende HD-DVD drev til Xbox360. Er det "bare" et eksternt drev, eller indeholder det også noget video-dekodnings hardware? Altså kan man forvente, at få endnu bedre billedkvalitet med DVD/HD-DVD, når man tilslutter dette drev? __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
mich1352 Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 544
|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Optimisten skrev:
Undertekster
Det er et billede af underteksterne som bliver vidst på Xboxen, de ser ganske normale ud på min anden afspiller.
|
|
|
De ser godt nok meget pixel agtige ud.
Har du et billede af hvordan de ser ud på din normale afspiller?
|
| Til top |
|
| |
mich1352 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Mange tak for din lille fine test .
Jeg har lige et "?" til det kommende HD-DVD drev til Xbox360. Er det "bare" et eksternt drev, eller indeholder det også noget video-dekodnings hardware? Altså kan man forvente, at få endnu bedre billedkvalitet med DVD/HD-DVD, når man tilslutter dette drev?
|
|
|
Det var så lidt 
HD-DVD drevet er bare et drev, alt intern dekodning foregår i Xbox 360'eren. Så du skal ikke forvente at billedkvaliteten på dine dvd'er bliver bedre, dog kan drevet foretage opskalering til 720p, og det kan måske gøre en forskel på dit display.
Jeg glæder mig bare til at se HD-DVD film 
|
| Til top |
|
| |
Optimisten Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
mich1352 skrev:
Optimisten skrev:
Undertekster
Det er et billede af underteksterne som bliver vidst på Xboxen, de ser ganske normale ud på min anden afspiller.
|
|
|
De ser godt nok meget pixel agtige ud.
Har du et billede af hvordan de ser ud på din normale afspiller? |
|
|
Her et klip fra Spiderman, du kan nok gætte hvilken der er Xbox'en: Billede 1Billede 2Det blå skyldes dårlig kamera, det ser ikke sådan ud
|
| Til top |
|
| |
mich1352 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det ser godt nok underligt ud 
Ved sq ikke lige hvad det kan skyldes...
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
mich1352 skrev:
|
Ja, det ser godt nok underligt ud 
Ved sq ikke lige hvad det kan skyldes...
|
|
|
Kunne tænkes en af jer har opdateret XBOX360' eren og den anden har ikke ?
(Opdatering giver b.la. 1080p )
|
| Til top |
|
| |
Optimisten Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min Xbox blev opdateret da jeg loggede på xbox live første gang - andre måder at opdatere den på?
|
| Til top |
|
| |
mich1352 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min er i hvert fald fuld ud opdateret, og den burde blive opdateret hver gang man logger på Live.
Hvor lang tid er det siden du loggede på Live første gang?
|
| Til top |
|
| |
Optimisten Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gjorde jeg i mandags, og logger på hver eneste dag, så den burde være helt up-to-date
|
| Til top |
|
| |
mich1352 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Optimisten skrev:
| Gjorde jeg i mandags, og logger på hver eneste dag, så den burde være helt up-to-date |
|
|
Ja, så kan det ikke rigtig være det.
Hvis du downloader MI:3 traileren fra marketplace, hvordan ser underteksterne så ud der?
|
| Til top |
|
| |
Optimisten Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
mich1352 skrev:
Optimisten skrev:
| Gjorde jeg i mandags, og logger på hver eneste dag, så den burde være helt up-to-date |
|
|
Hvis du downloader MI:3 traileren fra marketplace, hvordan ser underteksterne så ud der? |
|
|
De er helt kanone og glæder mig sindssygt meget til jeg modtager hd-dvd drevet (bestilte i dag hos HMV) - hvis bare den viser lige så flot som i den trailer
|
| Til top |
|
| |
mich1352 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|

Optimisten skrev:
mich1352 skrev:
Optimisten skrev:
|
|
Hvis du downloader MI:3 traileren fra marketplace, hvordan ser underteksterne så ud der?
|
|
|
De er helt kanone og glæder mig sindssygt meget til jeg modtager hd-dvd drevet (bestilte i dag hos HMV) - hvis bare den viser lige så flot som i den trailer
|
|
|
Stod dette der os der du bestilte?:
Limited Availability: Due to a limited supply of this item from Microsoft, we are unlikely to be able to fulfil any further orders before Christmas 2006. We will, of course, endeavour to get your order of this item to you as soon as we receive additional shipments from the supplier, on a first-come, first-served basis.
For ovenover står der jo at de sender indenfor 3-5 dage.
Ja, i den trailer står underteksterne perfekte 
Glæder mig os meget til jeg får mit drev 
|
| Til top |
|
| |
jesperducati Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
det burde blive endnu bedre....  Problemet er bare at alle disse hd-dvd drev er vildt forsinket... HMV leverer først efter den nye år...
__________________ "It´s nice to be importent, but it´s also importent to be nice...!"
---Pioneer 427XA, Logitec Z-5500, xbox360, Logitech harmony 895 remote---
|
| Til top |
|
| |
Optimisten Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
mich1352 skrev:

Optimisten skrev:
mich1352 skrev:
Optimisten skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Stod dette der os der du bestilte?:
Limited Availability: Due to a limited supply of this item from Microsoft, we are unlikely to be able to fulfil any further orders before Christmas 2006. We will, of course, endeavour to get your order of this item to you as soon as we receive additional shipments from the supplier, on a first-come, first-served basis.
For ovenover står der jo at de sender indenfor 3-5 dage.
Ja, i den trailer står underteksterne perfekte 
Glæder mig os meget til jeg får mit drev  |
|
|
Det skrev de godt nok intet om, men havde ikke regnet med at få den på denne side af julen. Der er jo kæmpe efterspørgsel på dette drev, hvilket ikke kan undre én, når man ser på prisen; lige omkring 1100, hvis man trækker originalprisen af King kong samt remote kontrollen fra. Hvis bare den viser halvt så godt som den trailer, er det en røverkøb
|
| Til top |
|
| |
mich1352 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Optimisten skrev:
Det skrev de godt nok intet om, men havde ikke regnet med at få den på denne side af julen. Der er jo kæmpe efterspørgsel på dette drev, hvilket ikke kan undre én, når man ser på prisen; lige omkring 1100, hvis man trækker originalprisen af King kong samt remote kontrollen fra. Hvis bare den viser halvt så godt som den trailer, er det en røverkøb
|
|
|
Bestilte os min for en uge siden, regner heller ikke med at få den før januar.
Dog har jeg King Kong, Le Haine, Bourne Supremacy, Tokyo Drift & Jarhead klar til den hvis den først kommer i januar 
De siger godt nok at de trailere der er på marketplace er et niveau under HD TV som igen er et niveau under HD-DVD/Blu-Ray. Så jeg tør slet ikke håbe på hvor godt det ser ud, men tror det bliver rigtig imponerende 
|
| Til top |
|
| |
Optimisten Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
mich1352 skrev:
...Dog har jeg King Kong, Le Haine, Bourne Supremacy, Tokyo Drift & Jarhead klar til den hvis den først kommer i januar
De siger godt nok at de trailere der er på marketplace er et niveau under HD TV som igen er et niveau under HD-DVD/Blu-Ray. Så jeg tør slet ikke håbe på hvor godt det ser ud, men tror det bliver rigtig imponerende  |
|
|
Jeg har så INGEN endnu  Har lige kastet penge efter 42PV60, xbox 360 og diverse ting til at lave en lækker opsætning. Derefter skal jeg til at kigge på noget stereoanlæg så lyden også kan følge med - sidder med et minianlæg fra jeg var 12, som mine hårdttjente avispenge blev brugt på. Men med 18.000,- brugt på en uges tid, skal jeg lige slappe lidt af tror jeg.
|
| Til top |
|
| |
mich1352 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2006 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slapper en entusiast nogensinde af? 
Heldigvis er filmene ikke så dyre, som et hel set'up 
|
| Til top |
|
| |
mdpedersen Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 78
|
| Sendt: 08 December 2006 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har osse tænkt mig at købe drevet, men jeg skal desværre osse ud og skaffe mig et nyt graffikkort til min maskine da mit nuværende ikke understøtter HD playback... så det bliver yderligere 1300 :(
|
| Til top |
|
| |
mich1352 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2006 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med at købe en Xbox istedet for? Den koster ikke særlig meget ekstra, i forhold til et nyt grafikkort, også får du jo oven i købet en konsol med for pengene.
|
| Til top |
|
| |