| Forfatter |
|
mdpedersen Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 78
|
| Sendt: 08 December 2006 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu kan jeg simpelthen ikke vente med at få mit drev!! :) mange tak for alt din hjælp mich1252
|
| Til top |
|
| |
mich1352 Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 544
|
| Sendt: 08 December 2006 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
mdpedersen skrev:
| nu kan jeg simpelthen ikke vente med at få mit drev!! :) mange tak for alt din hjælp mich1252 |
|
|
Du skal være så velkommen 
Og at de har inkluderet King Kong i pakken, gør det slet ikke værre.
En af de film som har den bedste billed kvalitet på markedet 
|
| Til top |
|
| |
biojensen Branchemedlem

Installation/RoomAV
Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 571
|
| Sendt: 10 December 2006 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mich1352 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2006 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Omkring lyden på Xbox HD-DVD drevet kan jeg fortælle at Amir fra Microsoft er igang med en update til Add-on'en, så den også får muligheden for at sende lyden videre som DTS med en bitstream på 1,5mbps, nøjagtig ligesom Toshibas stand-alone afspillere gør det. Efter det skulle lyden helst være noget at skrive hjem om, og slå SD DVD's lydspor.
Det regnes at denne update er færdig indenfor 2 måneder.
|
| Til top |
|
| |
mdpedersen Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2006 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
så vi er f..ked hvis vi køber den nu og der kommer en hardware update til den om 2 måneder.. :( ?
|
| Til top |
|
| |
DanishHIFI Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 122
|
| Sendt: 10 December 2006 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
mdpedersen skrev:
| så vi er f..ked hvis vi køber den nu og der kommer en hardware update til den om 2 måneder.. :( ? |
|
|
Det er jo nok en software update
|
| Til top |
|
| |
mdpedersen Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2006 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
det håber jeg :) men er lyden virkelig så dårlig som det er nu med en Xbox 360? og skal vi vente på en HDMI ports hardware opdatering på Xboxen før vi kan få True HD sound?
|
| Til top |
|
| |
mdpedersen Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2006 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror jeg forvirrede mig selv mere end jeg var før :), først tror jeg lige jeg vil spørge hvad der kræves før jeg kan afspille HD-DVD'er med true HD lyd til..? skal man have en Forstærker med en HDMI ud/indgang? og SKAL xboxen også have en HDMI udgang? eller kan det gøres over et optisk TOSLINK kabel, Via component kablet?
på forhånd tak :)
|
| Til top |
|
| |
mich1352 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2006 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
For at tage et spørgsmål ad gangen:
Er lyden fra Xbox HD-DVD virkelig så dårlig som man siger?
Fra flere sider siger de at lyden er dårlige end lydsporet på SD DVD, og betydelig bedre fra Toshibas HD-DVD afspiller. Dette skyldes algoritmen i forhold til at decode de forskellige signaler. Som sagt er der en DTS decoder (algoritme) på vej, som skulle fungere nøjagtig ligesom Toshibas som alle er tilfredse med. Dvs. at TrueHD bliver konveteret til DTS med en bitstream på 1,5mbps. Det er betydelig bedre end den lyd der ligger på DVD'er idag, uanset om det er DTS eller DD.
Skal Xbox HD-DVD Add-on'en hardware opdateres for at få denne DTS decoder?
Nej, det kan en simpel software update klarer, nøjagtig ligesom en dashboard update. Så det eneste der kræves er en internet forbindelse.
Skal Xbox 360'eren have en HDMI udgang før at man kan få glæde at TrueHD?
Både ja og nej. For at få det hel ægte TrueHD soundtrack skal det enten overføres via HDMI eller via analoge udgange, ingen af delene er på nuværende tidspunkt tilgænlige på Xbox'en. Som sagt bliver TrueHD efter software opdatering konveteret til DTS, så selvom resultat vil blive tæt på TrueHD, er det ikke helt det samme.
|
| Til top |
|
| |
DanishHIFI Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 122
|
| Sendt: 10 December 2006 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for info
|
| Til top |
|
| |
mdpedersen Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2006 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kanon info mange tak mich :)
Ved at læse din post, regner jeg så med at det osse kræves en form for HDMI på min forstærker?
|
| Til top |
|
| |
mich1352 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2006 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps, for at overføre TrueHD kræver det både HDMI på Xbox og forstærker.
Hvis Xbox'en havde analog udgange, så ville der kun kræves en forstærker med analoge indgange for at modtage TrueHD.
|
| Til top |
|
| |
mdpedersen Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2006 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
men da den ingen af delene har kunne det måske være at det var en ide at vente med at købe en til den får det? hvis det bliver i den nærmeste fremtid.. ellers må de jo lave det så det er en form for ekstern konverter eller noget, så folk der allerede har købt en Xbox360 osse kan få glæde af det, ligesom med deres aftagelige harddisk..
|
| Til top |
|
| |
mich1352 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2006 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis der kommer en HDMI udgang til Xbox'en, kommer den som noget man kan købe ekstra til maskinen, og ikke en ny generation af Xbox 360, ligesom man så med PS2 slimline.
Så det er en ekstern dims.
Ikke noget med man skal ud og købe en hel ny konsol 
Men lur mig om ikke DTS updaten vil give lyd i verdensklasse.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 11 December 2006 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kunne vel tænke, at MS vil udgive en ny Xbox360 med alle disse nye tiltag integreret i én maskine fremfor at have 2-5 eksterne enheder til at stå? Det kunne da være ret smart.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
mich1352 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2006 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der skal nok komme en version 2 af Xbox 360'eren, men jeg tror mindst man skal vente 1-2 år for at den er på markedet.
HDMI kablet er langt fra noget der overhovedet er kommet noget der ligner en officiel udtalelse fra Microsoft på. De analoge outputs bliver nok aldrig en realitet.
Som markedet er pt. for Microsoft så ville det være skudt i hovedet at udgive en version 2. Om 1 eller 2 år vil det måske være en god idé.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2006 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg forstår bare ikke, hvorfor Xbox360 ikke blev født med en HDMI udgang + HD DVD drev? Men det er da ellers en smart måde at malke penge på. nu hvor man skal købe et HD DVD drev ved siden af, og sikkert også HDMI, HVIS det udkommer...
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
mich1352 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2006 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvfølgelig kunne det havde været fedt at den kom med HDMI + HD-DVD drev. Men det kunne os være fedt at den kunne fåes i sort, med 200 GB harddisk, trådløs internet osv. osv. osv.
Konsollen ville have haft en noget dyrere salgspris hvis HDMI og især HD-DVD skulle være integreret i maskinen. Desuden ville den havde kommet før Toshibas egen stand-alone HD-DVD afspiller, og de ville ikke have kunne producerer noget der ligner nok HD-DVD drev og desuden var efterspørgslen slet ikke til det.
Jeg synes ikke det er en måde at malke penge på, men en måde at give forbrugerne valgfrihed. Hvorfor skal forbrugen der ikke har brug for HDMI og HD-DVD drev give ekstra for de to ting? Sandheden er at flertallet ikke har brug for disse to ting.
Jeg ville os gerne have en HDMI udgang på Xbox'en, men resultatet med component er mere end fremragende. At de så vælger at udgive en HD-DVD Add-on til den sølle pris af 1400,- er fedt, endda en maskine som efter signende performer ligeså godt som Toshibas stand-alone afspiller.
Selvfølgelig er det naivt, at tro på at Microsoft udgiver alt dette for at hjælpe forbrugeren og give ham valgfrihed. Det er selvfølgelig for at skabe markedsandele og hele tiden skabe en indkomst, men at klandre Microsoft for ikke at lave den til et High-end device synes jeg ikke man kan.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2006 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
mich1352 skrev:
Selvfølgelig kunne det havde været fedt at den kom med HDMI + HD-DVD drev. Men det kunne os være fedt at den kunne fåes i sort, med 200 GB harddisk, trådløs internet osv. osv. osv.
Konsollen ville have haft en noget dyrere salgspris hvis HDMI og især HD-DVD skulle være integreret i maskinen. Desuden ville den havde kommet før Toshibas egen stand-alone HD-DVD afspiller, og de ville ikke have kunne producerer noget der ligner nok HD-DVD drev og desuden var efterspørgslen slet ikke til det.
Jeg synes ikke det er en måde at malke penge på, men en måde at give forbrugerne valgfrihed. Hvorfor skal forbrugen der ikke har brug for HDMI og HD-DVD drev give ekstra for de to ting? Sandheden er at flertallet ikke har brug for disse to ting.
Jeg ville os gerne have en HDMI udgang på Xbox'en, men resultatet med component er mere end fremragende. At de så vælger at udgive en HD-DVD Add-on til den sølle pris af 1400,- er fedt, endda en maskine som efter signende performer ligeså godt som Toshibas stand-alone afspiller.
Selvfølgelig er det naivt, at tro på at Microsoft udgiver alt dette for at hjælpe forbrugeren og give ham valgfrihed. Det er selvfølgelig for at skabe markedsandele og hele tiden skabe en indkomst, men at klandre Microsoft for ikke at lave den til et High-end device synes jeg ikke man kan. |
|
|
Du har da ret i nogle af dine antagelser, men pas nu på med at fylde ord i munden på mig: Jeg har bestemt ikke klandret MS for ikke at lave et "high-end" produkt  __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
mich1352 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2006 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må du undskylde 
Det er bare der jeg føler mange personer vil hen når de ikke kan forstå hvorfor HD-DVD drev og HDMI ikke var med fra starten? For mig føles det som to high-end ting, som IKKE er nødvendige i en Xbox 360'ere, men som er rare plusser.
|
| Til top |
|
| |