| Forfatter |
|
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 19 November 2006 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
StoneColdO Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 130
|
| Sendt: 19 November 2006 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay - indtil videre tror jeg at jeg vil gå efter en SVS sub - og så må højtalerne lige få en vurdering mere. Om det skal være SVS eller B&W enten M1 eller VM1.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 November 2006 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tag da med i vurderingen at et 5.0 set med SBS kun koster kr 5347 når du køber de sammen med subben, dette pga at der er pakkerabat.
Men der findes sikkert andre alternativer end KEF, SVS og B&W på højtalerfronten, før nevnte DLS og Monitor Audio kan være alternativer, men det vil blive dyrere.
Jeg tror også at du kan sette sammen et set bestående af 3 x centeren fra SBS settet, + 2 satelliter til baghøjtalere, men du skal nok skrive og spørge om pakkerabat på en sådan løsning. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
StoneColdO Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2006 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke vi skal ud i at skifte til andre mærker end de nævnte, og prisen skal heller ikke stige.
Og så skal det jo stadig huskes at dette er et førstegangskøb, med forventning om noget der er bedre end et Sony DAV S300 - noget som alle disse anlæg til fulde opfylder.
Men det er altid spændende at høre hvad folk mener - og kunne trække på erfaring.
Hvad med receiver - noget man skal være særlig opmærksom på?
|
| Til top |
|
| |
JoeConsultant Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 494
|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved ikke om denne tråd stadig er aktiv, men KEF sættet kan fås til 10.000 dkk i en meget stor dansk elektronikkæde, hvis navn har 4 bogstaver, starter med F og slutter med A (er ikke lige inde i reglerne omkring forhandlernavne i forummet, så skriver det ikke....).
Har selv KEF KHT 5005.2 sættet (storebroren) og det rykker sgu godt igennem. Homogent lydbillede og super god spredning af lyd; du behøver ikke sidde lige midt i rummet for at surround-effekterne virker realistiske, så for mig et godt køb.
Men det er et faktum at subben ikke kan levere lige så dyb, ren eller god lyd som SVS!! Men hvis jeg havde en SVS blev jeg sgu nok smidt ud af min lejlighed, så KEFen spiller rigeligt dybt (og præcist!!!) til mig.
Mvh Jonas __________________ Sonos :-)
Nyt på vej....
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 918
|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville købe nogle brugte b&W dm601 S3, en SVS SB12 og en eller anden strømstærk snurrerundt forstærker. Bare mine 2 ører
|
| Til top |
|
| |
StoneColdO Forum Bruger

|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det et ultimativt krav det ikke må være gulvhøjtalere, da de fylder for meget, og ikke passer ind i stuen. Lige nu har jeg et sæt gulvhøjtalere af ganske høj kvalitet, men dem gemmer jeg væk. Jeg har besluttet det skal være en SVS sub, om jeg bukker under og bestiller de "små" fra SVS, eller hvad det ender med - har jeg grundet sygdom ikke kunnet beslutte mig for. Af meninger herinde, deler vandene sig jo meget.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er 45 dagers åbent køb på SVS'ene med alle pengene tilbage garanti, og siden de nu også er billigst ville jeg først ha forsøgt de. Du skal selvfølgelig også være velkommen hjem til mig for at høre mine om du vil det __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
StoneColdO Forum Bruger

|
| Sendt: 23 November 2006 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
| Der er 45 dagers åbent køb på SVS'ene med alle pengene tilbage garanti, og siden de nu også er billigst ville jeg først ha forsøgt de. Du skal selvfølgelig også være velkommen hjem til mig for at høre mine om du vil det |
|
|
Tak for tilbuddet, men jeg bor i København, så Århus er nok lige langt nok væk. Men jeg tror jeg tager springet og bestiller hele sættet fra SVS.
|
| Til top |
|
| |
StoneColdO Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2006 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Opdatering:
Jeg har valgt at lytte til mange af de roser som SVS højtalere har fået, og har lagt en ordre på et SBS-01 system med en PB12-NSD sub.
Fik desuden et godt tilbud fra L-sound på en Yamaha RX-V1700 og en Yamaha DVD-S1700, så der valgte jeg at stole på L-sounds anbefaling af at dette var en god kombination.
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 14 December 2006 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
StoneColdO Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2006 kl. 08:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Jeg har ingen erfaring med deres højttalere, men PB12-NSD den er god  |
|
|
Det håber jeg at have et svar på om ca 3 ugers tid. Jeg har som sagt været vandt til et par solide gulvhøjtalere, men forventer at disse også vil give mig en god lyd.
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 15 December 2006 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
StoneColdO skrev:
MichaelWB skrev:
Jeg har ingen erfaring med deres højttalere, men PB12-NSD den er god  |
|
|
Det håber jeg at have et svar på om ca 3 ugers tid. Jeg har som sagt været vandt til et par solide gulvhøjtalere, men forventer at disse også vil give mig en god lyd.
|
|
|
Jeg bruger sub'en sammen med gulvhøjttalere, der nu er står til "small" og den sub leverer seriøs dyb bas. Jeg ved ikek hvor gode dine gamle højttalere var, men du skal være forberedt på at der ikke er nogen "pynte-bas". Hvis der er dyb bas bliver det gengivet, men der er ikke noget med at fremhæve mellem-basseb for at få det til at lyde af mere eller få en højere party-faktor. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
StoneColdO Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2007 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Michael: Må jeg spørge dig om hvilke indstillinger du har lavet på subwooferen (phase, gain osv) - jeg har netop fået mit anlæg og har for "sjov" prøvet at sætte de to fronter samt center og sub til, men jeg synes ikke jeg hører så meget til subben, specielt i musik. I film fornemmer man den lidt mere.
Jeg er helt ny på dette område, så ved ikke helt hvordan man starter på at lydkalibrere og sætte sådan noget stads op.
PS: Jeg har en Yamaha RX-V1700 Receiver og Yamaha DVD-S1700 hvis dette er til nogen hjælp.
|
| Til top |
|
| |
Proxi Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 377
|
| Sendt: 06 Januar 2007 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du først lige har fået den, så skal den lige tilspilles, spil med den i en uge. Allerede efter en uges tid begynder den at åbne sig. :)
__________________ System Audio/Thorens/Samsung
|
| Til top |
|
| |
StoneColdO Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2007 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay - og så holde den på ca. en trediedel fra nul i Phase-indstillingen?
__________________ Noob til hifi - første anlæg netop indkøbt, og kæmper med opsætning netop nu.
|
| Til top |
|
| |