Forfatter |
|
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
Sendt: 20 November 2006 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
PV600 skrev:
Fabriks-kalibreringen er den kalibrering fabrikken fortager, således at skærmen står hvad fabrikanten mener er optimalt, når
brugeren sætter indstillingerne på middel, 50%. |
|
|
Hvornår kommer du med dokumentation for den påstand?
|
Til top |
|
|
ullum Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 64
|
Sendt: 20 November 2006 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
PV600 skrev:
Naiera skrev:

Goddag, 'PV600'... Du ved godt, at Otto også er her, ikk'? 
Dine forestillinger om de indstillinger fjernsyn kommer med er selvfølgelig stadigvæk forkerte.
|
|
|
Ja naturligvis 'Tape Connection'
Har set at Tape Connection også er her, men så vidt jeg kan se ejer/kører Tape Connection ikke også hifi4all 
Tape Connections styring af recordere.dk blev for vammelt til sidst, men de forskellige Tape Connection-alias forsøger også at promovere Tape Connection her på hifi4all ser jeg ....
|
|
|
Kan du ikke lige uddybe det med Tape Connection-alias - mener du at TC skriver indlæg under andre navne eller hvor vil du hen med det ?
|
Til top |
|
|
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
Sendt: 20 November 2006 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er selvfølgelig en overvejelse værd, om man gider deltage i den diskussion, men jeg er alligevel nysgerrig efter at vide, hvorfra du har den påstand, at kalibrering slider på skærmen, at det øger risikoen for pixelfejl og slid på panelet, blæserstøj osv.
Er der nogen som helst kilder på dette?
|
Til top |
|
|
ullum Forum Bruger

|
Sendt: 20 November 2006 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kærnen er om du stoler på at fabrikanten har kalibreret skærmen optimalt med hensyntagen til både billedekvalitet, holdbarhed, støj fra strømforsyning/blæsere og indbrænding - når indstillingerne er sat på 50% , neutral. Dernæst om du stoler på at fabrikken har gjort det rigtigt. Det kan ( næsten ) sammenlignes med om du tror på at en forstærker er kalibreret korrekt fra fabrikken, således at når bas og diskant knapperne står i nul/på midten, er bas og diskant neutral. ( Uden at gå ind i diskusionen om det afhænger af højttaleren tilsluttet etc. ). Konklusionen er egentlig ret klar fra min side - stil din fladskærm på neutral, 50%, og du er sikker på at du får et godt billede, samtidig med at du ikke brænder skærmen af, og får optimal levetid og støjniveau, og for plasma minimeret risiko for indbrænding. Så sparer man 2.500 til en ISF kalibrering + diverse pixelfejl, service reparationer etc, som man kan bruge på rødvin istedet, og har glæde af fladskærmen også efter 2 år 
[/QUOTE]
Og hvis du sætter det hele på 0% så lever den endnu længere.
Du mener altså seriøst, at alle fladskærme står optimalt med alt sat på 50% og det begrunder du med at så står billedet ok på din Pana - flot
|
Til top |
|
|
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
Sendt: 20 November 2006 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
PV600 skrev:
Hvis fladskærmen larmer, er det som regel fordi den er sat for højt på lys / kontrast. Hvis man for 6. gang oplever at skærmen brænder af, eller pixels dør, er det sandsynligvis ikke de 6 skærme der var noget i vejen med, men indstillingen.
Hvis man kalibrerer en faldskærm med hensyn til korrekt billedekvalitet, vil det for de fleste fladskærme betyde at lys / kontrast skal sætter op i "det røde felt" hvor TV-et bliver stresset for meget. Det resulterer i at strømforsyningen larmer, blæsere kører hurtigere, pixels brænder af, sort skærm, kondensatorer der springer som kinesere - kort sagt man brænder skærmen af.
|
|
|
Jeg kunne godt tænke mig at høre mere om, hvordan dette relaterer sig til LCD?
Hvordan kan pixels på en LCD-skærm "brænde af" med forkerte indstillinger?
Hvordan kan de ikke-eksisterende blæsere på min skærm larme mere?
|
Til top |
|
|
PV600 Lukket konto

Bruger siden: 19 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 14
|
Sendt: 20 November 2006 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Vanderlay Forum Bruger

|
Sendt: 20 November 2006 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
PV600 skrev:
Det er den samme håndfuld "supportere" fra recordere.dk der straks går igang med deres hyleri også her på hifi4all.
ullum lunddal lennon med flere
Mit indlæg på recordere om Tape Connections styring af recordere.dk faldt ikke i god jord hos recordere.dk / Tape Connection.
http://recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=17309&PN=2
Pioneer har allerede boycottet recordere.dk , fordi Tape Connection parallelimporterede Pioneer TV - ret symptomatisk at de så vælger at boycotte recordere.dk 
Rabatten på DR havde også lugtet lunten, da recordere og Tape Connection for et par måneder siden skulle markedsføre sig selv og en projektor, blev de til grin da rabatten viste at man køber et lærred billigere hos Ikea end på recordere.dk s såkaldet "fælleskøb" hos Tape Connection.
Det er ærlig talt ret trættende at læse indlæg efter indlæg med "og så kan den købes hos TC", "TC har den helt sikkert", "hos TC har du 14 dages returret" , og det at man ikke ved om man chatter med et alias fra Tape Connection eller anden TV forhandler, og ikke en privat.
|
|
|
Men...denne tråd handler jo netop IKKE om hverken TC eller recordere.dk, men om en række påstande, som du langer ud og en masse spørgsmål, du ikke besvarer. Eller skal jeg forstå dig sådan, at du mener Scala Hifi skriver i denne tråd for at støtte Tape Connection? Og det samme med repræsentanten fra Hifiklubben? Er der en pointe?
|
Til top |
|
|
ullum Forum Bruger

|
Sendt: 20 November 2006 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
PV600 skrev:
Det er den samme håndfuld "supportere" fra recordere.dk der straks går igang med deres hyleri også her på hifi4all.
Mit indlæg på recordere om Tape Connections styring af recordere.dk faldt ikke i god jord hos recordere.dk / Tape Connection.
Pioneer har allerede boycottet recordere.dk , fordi Tape Connection parallelimporterede Pioneer TV - ret symptomatisk at de så vælger at boycotte recordere.dk 
Rabatten på DR havde også lugtet lunten, da recordere og Tape Connection for et par måneder siden skulle markedsføre sig selv og en projektor, blev de til grin da rabatten viste at man køber et lærred billigere hos Ikea end på recordere.dk s såkaldet "fælleskøb" hos Tape Connection.
Det er ærlig talt ret trættende at læse indlæg efter indlæg med "og så kan den købes hos TC", "TC har den helt sikkert", "hos TC har du 14 dages returret" , og det at man ikke ved om man chatter med et alias fra Tape Connection eller anden TV forhandler, og ikke en privat.
|
|
|
Kan du ikke bare besvare de spørgsmål som dit indlæg har medført ??
|
Til top |
|
|
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
Sendt: 20 November 2006 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
PV600 skrev:
Det er den samme håndfuld "supportere" fra recordere.dk der straks går igang med deres hyleri også her på hifi4all. |
|
|
Hvad med at du bare underbyggede dine påstande i stedet for at oprette en ny tråd på et nyt forum, fordi du er blevet til grin et andet sted?
PV600 skrev:
Mit indlæg på recordere om Tape Connections styring af recordere.dk faldt ikke i god jord hos recordere.dk / Tape Connection.'
|
|
|
Måske fordi ingen af dine konspirationsteorier er sande.
|
Til top |
|
|
schumi_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 165
|
Sendt: 20 November 2006 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
PV600 skrev:
Du mener altså det er sejt af pioneer og boycotte en hjemmeside fordi de har problemer med at holde en højere pris i DK end i udlandet ???
Hmm nu er Rabatten og Basta og hvad de ellers hedder altså heller ikke klogeste jeg har hørt på.hvem siger at andre end dem selv vil være tilfreds med deres handyman lærred ?? Ej heller er det verdens bedst gemte viden at man selv kan lave et lærred.
Det er nu en gang sådan at hvis man handler et sted og føler godt behandlet eller bare er tilfreds med butikken, ja så fortæller man det gerne til andre. Lyder mere som om du har et problem med TC.
|
|
|
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 22 November 2006 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tilbage til emnet!
|
Til top |
|
|
PV600 Lukket konto

Bruger siden: 19 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 14
|
Sendt: 22 November 2006 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Vanderlay Forum Bruger

|
Sendt: 22 November 2006 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
PV600 skrev:
[QUOTE=ullum]
JA - det mener jeg. På alle de TV jeg har set passer det, men man kan aldrig sige 100% så jeg har tilladt mig at sige 99%.
1) Mener du at fabrikanten ikke kalibrerer deres TV i produktionslinjen ? 2) Hvis du mener at de gør, hvordan tror du så fabrikken har kalibreret det TV de selv har udviklet ?
|
|
|
Jeg forstår stadig ikke, om du udelukkende baserer det på, hvad du har set, eller der er andre i denne verden, der mener det. Uanset hvad: lad os antage at du har ikke bare 99%, men 100% ret i det ovenstående. Hvis fabrikanterne har kalibreret skærmene perfekt som udgangspunkt, hvorfor har de så overhovedet lavet indstillingsmuligheder, så vi kan ændre disse indstillinger? Påstår du, at de med vilje forsøger at få os til at bruge deres fladskærme forkert?
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 22 November 2006 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der slettet 6 indlæg i tråden.. alle med samme skribent. ikke flere off topic indlæg, TAK!
|
Til top |
|
|