| Forfatter |
|
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 07 Marts 2007 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ihvertfald "tuned in". Bulletinerne siger jo ellers at en temmelig billig strømforsygning skulle give et løft, men jeg synes ikke lige de er til at
finde. Dem du linker til sælger iøvrigt ikke til private.
|
| Til top |
|
| |
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
| Sendt: 07 Marts 2007 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nåh, men jeg er momsregistreret, så det skulle ikke være et problem, bare sig til, så kan jeg jo altid bestille en 3-4 stykker og lave en megaforretning ud af det
|
| Til top |
|
| |
ChriZ Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 119
|
| Sendt: 20 Marts 2007 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved ikke om det er det rette sted at poste dette, men Komplett.dk har lige nu fået en sending Squeezebox hjem de sælger til 1995,- - klart det billigste sted jeg har fundet det i Danmark (eller er det Sverige de kommer fra?) endnu...
https://www.komplett.dk/k/ki.asp?sku=329896
.. det er dog kun den helt sorte udgave der fås til denne pris, den hvide med alufronten som jeg egentlig gik efter koster stadig 2295,- , men jeg kan jo stadig nå at nægte modtagelse af den sorte, hvis den hvide kommer ned i pris i løbet af de næste par dage...
/Christian __________________ -"Vidste du iøvrigt, at man godt kan ringe fra Ringsted til Thisted men man ikke kan tisse ud over hele Alex Nyborg Madsens ansigt?"
|
| Til top |
|
| |
ChriZ Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2007 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige et godt spørgsmål omkr. Squeezebox og DAC.. overvejer lidt at købe en brugt billig DAC (vi snakker 1000-2000,- klassen) - eks. DelTec's Little Bit / Bigger Bit. Kan det overhovedet betale sig at koble sådan en til, eller er jeg ligeså godt tjent med den indbyggede i Squeezeboxen?
/Christian
__________________ -"Vidste du iøvrigt, at man godt kan ringe fra Ringsted til Thisted men man ikke kan tisse ud over hele Alex Nyborg Madsens ansigt?"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Maj 2007 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej ChriZ,
Det kommer helt an på resten af dit anlæg vil jeg påstå. Har du en almindelig CD-spille, der kan forbedres med en DAC, kan du også forbedre en SB med en DAC.
En SB har en indbygget 24bit Burr-Brown, der, efter mine erfaringer og oplysninger, er en ganske udmærket DAC.
Jeg har selv en Theta 16bit og en Audio Alchemy DDE 1.0, som begge er nogle år gamle, men de er begge, i mine ører og på mit anlæg, bedre end den indbyggede. Det samme gøt sig gældende med en opgraderet strømforsyning.
Prøv om du evnt kan låne dig frem til en DAC for at se om du kan høre forskel til det bedre.
|
| Til top |
|
| |
ChriZ Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2007 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
plafitracer skrev:
Hej ChriZ,
Det kommer helt an på resten af dit anlæg vil jeg påstå. Har du en almindelig CD-spille, der kan forbedres med en DAC, kan du også forbedre en SB med en DAC.
En SB har en indbygget 24bit Burr-Brown, der, efter mine erfaringer og oplysninger, er en ganske udmærket DAC.
Jeg har selv en Theta 16bit og en Audio Alchemy DDE 1.0, som begge er nogle år gamle, men de er begge, i mine ører og på mit anlæg, bedre end den indbyggede. Det samme gøt sig gældende med en opgraderet strømforsyning.
Prøv om du evnt kan låne dig frem til en DAC for at se om du kan høre forskel til det bedre. |
|
|
Jeg har Densen B-110 og B-400+, jeg har ikke eksperimenteret med DAC til CD-afspilleren da jeg stærkt regner med at den der er i Densen's er "god nok" - men der er jo ikke nær samme "kraftoverskud" i Squeezeboxen, derfor kan jeg ikke rigtigt sammenligne min cd-afspiller med squeezeboxen, synes jeg...
/Christian __________________ -"Vidste du iøvrigt, at man godt kan ringe fra Ringsted til Thisted men man ikke kan tisse ud over hele Alex Nyborg Madsens ansigt?"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Maj 2007 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Densen er jo gjanske godt.
Det "kraftoverskud" du mangler i SB'en er til at rette med en god strømforsyning og en DAC. Prøv med strømmen først, en relativ tilforladelig investering. Og så ja, en DAC vil også kraftigt forbedre den indbyggede. En Benchmark DAC er god, men så kunne man ligeså godt investere i en Transporter.
Så for at svare på dit oprindelige spm, ja - det kan godt betale sig at købe en brugt DAC (den kan ja altid sælges igen )
|
| Til top |
|
| |
ChriZ Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Maj 2007 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
plafitracer skrev:
Densen er jo gjanske godt.
Det "kraftoverskud" du mangler i SB'en er til at rette med en god strømforsyning og en DAC. Prøv med strømmen først, en relativ tilforladelig investering. Og så ja, en DAC vil også kraftigt forbedre den indbyggede. En Benchmark DAC er god, men så kunne man ligeså godt investere i en Transporter.
Så for at svare på dit oprindelige spm, ja - det kan godt betale sig at købe en brugt DAC (den kan ja altid sælges igen ) |
|
|
Det er jo dét...
Jeg synes bare ikke jeg har så nemt ved at gennemskue hvad det egentlig er for en strømforsyning man skal købe for at forbedre den... er lidt en dør til elektronik, og vil jo helst ikke brænde Squeezeboxen af fordi jeg gi'r den forkert spænding ;)
|
| Til top |
|
| |