| Sendt: 29 November 2006 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Terning - Bird
Jeg bruger specielt denne avsforum.com tråd som guideline:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=644116
Brugeren Bytehoven har lavet et spreadsheet (som kan downloades på en af siderne) der illusterer hvordan han har målt sig frem til diverse farvetemperaturer med bestemte settings (i grupper af 3). I dette spreadsheet er det primært kolonne A, B og C jeg har indstillet min maskine efter i User 1, 2, 3's servicemenu. Iris indstillingerne indstilles i factory settings (ikke at forveksle med service menuen ), hvis man føler der er behov for det. Min HS60 var for 'flad' i scener med få lyspunkter på mørk baggrund - f.eks StarWars introen som nævnt i tråden og her gjorde det underværker at ændre på iris'ens lukkeparameter.
Når dette så er sagt - så er det måske svært direkte at overføre værdier fra min maskine til andre, da vores setup jo varierer - maskinerne/lamperne varierer måske også en anelse. Men man kan altid bruge det som et udgangspunkt.
Jeg er stadigt i kalibreringsprocessen og har flere ting jeg gerne vil prøve at forbedre - f.eks. har jeg en anelse rød tint i billedet pt. (afsløres når jeg kører DVE's gråskala) så her har jeg et projekt med at forsøge at opnå korrekt gråskala og samtidigt bibeholde det 'varme' billede jeg godt kan lide. Jeg har ændret mine kontrast/color/brightness værdier en anelse i forhold til hvad spreadsheetet anbefaler - derudover har jeg ændret lidt mht. farver i projektorens Real Color Processing (brillant feature!) og det er nok her jeg vil ændre en anelse mere hen over weekenden når jeg får tid til at lege med den. Jeg skal nok poste mere indgående hvad jeg laver hvis i ønsker det. 
Bird - vi skal nok finde ud af noget - vil gerne se dit setup. Jeg har dog en masse at nå op til juletiden osv. så jeg skal lige have overblik over min kalender. Du kender det sikkert selv. 
Vi snakkes ved.
Mvh Thomas __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|