Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 01:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: De bedste højtalere i verden!?. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 13 December 2003 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Husk verdens bedste er relativt og subjektivt!! og jeg skriver I MINE ØRE!!!...

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 13 December 2003 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Min top 10 over de bedste og mest og faktisk de ENESTE komercielle højtalere der duer til noget 

Sjovt det lige præcis er 10 højtalere der duer til noget, mens resten ikke kan bruges.......

Hvad er der galt med skæve tal som 9, 17 eller 28 ?

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Sendt: 13 December 2003 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
NriK skrev:

? Men hvilken version er den rigtige - den ægte - den der kommer tættest på sandheden ?

Nu gentager jeg mig selv til ære for dig. Jeg vil have så STORE forskelle som muligt da det anlæg som farver tilægger alle plader og musikken noget kunstigt og derfor bliver forskellene mindre.

det kan godt være at jeg ikke er den hurtigste knallert på havnen, men hvad mener du? Jeg fatter intet af det du lige skrev der

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 December 2003 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

du er ikke den eneste.....jeg har for længst opgivet........

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 December 2003 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Der findes ikke en højtaler som man kan kalde verdens bedste. Det er det mest subjektive der findes inden for hifi.

Så kan alverdens redaktører stemme om hvilken en der er bedst, men er den så verdens bedste, fordi den vinder med 1 stemme el. 10 - der er jo stadig en masse andre som mener at andre konstruktioner er meget mere kompetente.

Nogle vil have blød, tilbagelænet lyd, og kalder det troværdigt (yeah, right) og andre vil have noget der er upfront, så IMO så kan enighed aldrig nåes.

Sidst men ikke mindst, så tror jeg ikke en dyt på at du har hørt bare 1/4 af de højtalere du remser op, så hvorfor fletter du ikke bare næbbet. Der er jo ingen der gider at høre på sådan noget pis.

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

Frederik Carøe
Branchemedlem
Branchemedlem
DCA - Duelund Coherent Audio

Bruger siden: 01 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 December 2003 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Jeg synes der gåes voldsomt til Mike, blot fordi han lister 10 højttalere.

Bare fordi jeg mener, han tager fejl, gør det ham jo ikke til idiot.

Mvh.

Frederik

Til top Vis Frederik Carøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frederik Carøe Besøg Frederik Carøe's Websted

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 14 December 2003 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=jdg1

Sjovt det lige præcis er 10 højtalere der duer til noget, mens resten ikke kan bruges.......

Hvad er der galt med skæve tal som 9, 17 eller 28 ?

Der er ikke noget galt med skæve tal!! og jeg kunne godt have taget flere med! for DER ER! flere storslåede og gode højtalere der kan "bruges" til noget i mine øre..

Men et og andet sted må jeg jo stoppe...  jeg har blot valgt de ALLER!! 10 bedste!!..  og

lad mig gentage!!

De er ikke listet i nogen rækkefølge der siger hvilken er den der spiller aller bedst og mest rigtig!!..

Listen kan dog læses som de der giver det bedste og mest realistiske lydbillede... ikke mest rigtige klang balance mm.

Altså nr. 1 er de der i mine øre giver den mest overbevsende lydgengivelse på perspektivske og soundstage næssige områder! altså den største og mest imponerende realistiske lyd.. ( IGEN!! ikke nødvendigvis den mest rigtige og der igennem bedste lyd!!)

Dette har jeg omtalt længere nede... altså hvad der spiller mest rigtigt!!.. og i mine øre er bedst af alle!!..

mvh.

DKMIK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 December 2003 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Fred1234 skrev:

Jeg synes der gåes voldsomt til Mike, blot fordi han lister 10 højttalere.

Bare fordi jeg mener, han tager fejl, gør det ham jo ikke til idiot.

Mvh.

Frederik

Enig men det er fordi det næsten er religion for nogen, og derfor er de klar til at slå ihjel for deres holdninger. Det jo nu enggang sådan at hvis du skriver med store bogstaver eller sviner folk til med eder og forbandelser så har man mere ret.

Til top Vis DKMIK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKMIK

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 December 2003 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Mike, mit indlæg var skrevet med et glimt i øjet (hvilket jeg også synes fremgik tydeligt).

Jeg læste blot dit oprindelige indlæg som om du mente, at disse 10 (flot rundt tal ) højtalere var de bedste og resten ikke duede til en pind;

"...faktisk de ENESTE komercielle højtalere der duer til noget."

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 14 December 2003 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

Disse højtalere er de der giver den mest realistiske soundstage og total oplevelse!!.. dette uafhængig af klangbalance  mm.

1.  WisdomAudio Infinity Grande.

2.  Martinlogan Statement.

3.  Wilson Grand Slam.

4. JMLab Novo Grand Utopia BE.

De mest korekt og bedst lydende / troværdige højtalere med et aceptabelt perspektiv og soundstage ( og herer der tale om kompromis mellem størelse af system og det realistisk opnålige lytterum de faktisk kan fungere i og ligeledes korekt klang kontra realisme i soundstage ) er disse  2 :

1. Morten Coltrane.

2. JMLab Novo Utopia BE

Med andre ord verdens bedste højtaler kompromis er i MINE ØRE!! Morten Coltrane.

Hvad er så verdens bedste højtaler i mine øre og helt uden hensyntagen og kompromisser!!??? den / de  jeg ville købe hvis jeg havde penge i overflod og ligeledes ubegrensede muligheder for at give dem udstyr og lytterum af optimal størelse og kvalitet..

Det må blive   1.    :  Wilson Grand Slam.

nr 2 er         &nbs p;         &nbs p;         &nbs p;  :   JMLab Novo Grande Utopia.

Disse er nok de bedst spillende mest rigtige og samtidig de bedste til at gengive et realistisk soundstage og ren fysisk musik oplevelse.

Dog er Wisdom Infinity Grande og martin Logan statement nok de systemer der giver den mest imponerende oplevelse! men helt korekt og rigtig i mine øre er den ikke!!

Så har har jeg altså skåret MIN! opfattelse ud i "pap" de her omtalte er I MINE ØRE!!  de ypperste der fås!! og derfor verdens bedste!!. ( igen !! i mine øre!!.. da dette jo ER OG BLIVER! PERSONLIGT OG SUBJEKTIVT!!)

Men for de der skulle ville vide det! så kender i nu MIN! opfattelse og smag!...

Så mit valg ville blive en af 3.  : Wilson Grand Slam, -  JMLAB Grand Utopia eller Morten Coltrane!!..

Disse lever bedst op til den lyd jeg ønsker!..  ( og jo! der er da forskelle på dem!! og valget ville blive pisse svært!!) for jeg har absolut ingen begræb om hvilken der skulle spille mest rigtig af de 3 selv om der er lidt forskel i klang..

Giv mig lige gyldig hvilken af dem!! og jeg ville leve lykkeligt med denne!!.. uden at spekulere mere over hvor rigtigt eller ej det er!!..

Det er nok en mellemting jeg tilstræber i mine egne!...  på det niveau jeg nu kan arbejde på med tilgængelige midler pt.

mvh.

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 14 December 2003 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=jdg1]

Mike, mit indlæg var skrevet med et glimt i øjet (hvilket jeg også synes fremgik tydeligt).

Jeg læste blot dit oprindelige indlæg som om du mente, at disse 10 (flot rundt tal ) højtalere var de bedste og resten ikke duede til en pind;

"...faktisk de ENESTE komercielle højtalere der duer til noget."

OK!! overstående udtalelse var måske en smule provokerende!...  men det er altså ikke meget ved siden af!!  listen kunne måske nok være på nogle tyve stykker alt i alt!!..  men det er så tops!!.. og så strækker jeg den endda!!..

Jeg vil sige at de 10 listede er de der for mig er noget af det eneste der virklig rykker på alle områder!..

Men det er så bare min mening for hvad den så er værd!??

mvh.

Hasselhof
Branchemedlem
Branchemedlem
Direktør, Earthquake Danmark

Bruger siden: 29 Juni 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 14 December 2003 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Mit Lille indskud :

Det med at Studie lyd er overladt til tilfeldighederne..er sa langt fra sandheden som muligt. Der er uden tvivl en masse uprofessionelle studier og studiefolk, men der er bradne kar inden for alle omrader og det er ikke dem man bor lade definere en kategori.  Mine bedste lydoplevelser har varet i studieomgivelser. Og tro mig, de mest hardcore studie installatorer gar meget mere seriost til verks en langt de fleste hifinorder.  Stand alone studier med indgangskorridorer bygget ala Norad i Cheyenne mountain. Regulerede stromforsygninger til alt. Rum der er akustisk equaliserede som kan auto justere eq efter hvormange folk der er i rummet..ect ect. Gad godt se en hifi hule med de features :)

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 15 December 2003 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Og lige til Jonas!  har lagt øre til Linn Kromi...

Og denne er afgjort også med på listen over de mest imponerende og velspillende højtalere!.. havde min lists været længere så havde denne været der på!.. den kan dog ikke helt give samme imponerende lydbillede som nogle af de største på listen!! og den lyder i mine øre ikke helt så rigtig som de jeg har udvalgt som værende netop mest rigtig spilllende i henhold til min opfattelse!!..

men det ændre ikke ved at det er en imponerende højtaler med god lyd!! ( hvis man har den opfattelse af hvordan det skal og bør lyde!?)

mvh.

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 15 December 2003 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Og lige til Jonas!  har lagt øre til Linn Kromi...

Undre mig ikke over du kan lide denne højtaler det er jo en diskant maskine af dimensioner kommer der overhovdet musik udaf den ?

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 16 December 2003 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Jeg sage ikke at jeg kunne decideret lide den!! den spiller flot og stort og høre til blandt de store højtalere der kan presentere en overbevisende soundstage!!

MEN!! den spiller på ingen måde "rigtigt" i mine øre!! det er ikke en højtaler jeg ville  sætte på listen over mest korekt spillende højtaler efter min opfattelse af hvad der er korekt!! ( dette i lighed med de fleste andre af Linn`s højtalere!!)

Den er langt fra hvad jeg anser som rigtigt!!.. men sælve lydbilledet og den feel den kan lave! er da ganske flot!!  men de andre på min liste er dog noget bedre!! derfor kom den jo heller ikke med!!..

Så lad nu være med det der at skyde mig i skoene at jeg skulle kunne lide meget diskant!! hvor har du det ævl fra!????

Jeg kan lide den diskant der skal være!! ( liniær!!!!) hvis du vil vide hvad en korekt gengivelse af dette er så find ud af hvordan B&K`s idiel kurve ser ud!!..

Jeg er ikke til meget diskant!!.. kun det der skal være...

( dine højtalere Jonas = Espek!! har faktisk en diskant der er FOR!! højtråbende!!.. såååååå!!! og langt fra så korekt som jeg finder at den bør være!!... dette er nok for at kompencere for dens elles manglende opløsning og neuancering samt især ringe sprædning!! )

mvh.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 16 December 2003 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Jeg kan lide den diskant der skal være!! ( liniær!!!!) hvis du vil vide hvad en korekt gengivelse af dette er så find ud af hvordan B&K`s idiel kurve ser ud!!..

Her tager du meget fejl Mike.
Du kan ikke sige noge om en diskant ud fra nogen målekurve.
Hvis du vil vurdere diskanten og om der er nok/for meget, så skal det gøres dynamisk. Under dynamiske betingelser sker der helt andre ting og sager .
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 16 December 2003 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Det har du da ret i!! sålænge den holder sig inden for snævre rammer omkring en liniær kurve!!!..

Hvis der løftes eks. 3 db. fra  4 - 5  kHz. og op i forhold til resten!!  så er der sgu for meget!! ( hvilket ER! set på nogle konstruktioner!! og dette høres da også tydeligt som FOR MEGET!!)

Dog kan der selv inden for snævre tollerancer eks. 1,5 db. eller under være lidt for meget niveau!! rigtigt er at målinger ikke viser alt!!..  og i sidste ende er det ørene der skal bedømme og dette udfra rigtig MUSIK!!...

Men en kurve der synligt hæver eller på anden måde afviger fra liniært viser klart at der farves!!..  ( dette sker faktisk på nogle Linn højtalere!! men så klart så andre!!.. ) især løfter rigtig mange over 10 khz. for at give illusionen af mere hul igennem og tydeligere detaljer og bedre opløsning end der i realiteten er!!  og DET ER FARVNING!!

Her viser målinger klart sådanne unoder!!

Men rigtigt er som sagt at kun ørene og rigtig musik kan bedømme det og  bedømme udfra!!..

Men i en højtaler må liniaritet i så udpræget grad og så teknisk mulig grad være målet!! ( selvfølgelig i samspil med lytterummet!! ) dette er det eneste der kan sikre at det der nu kommer ind også er det der kommer ud! eller så tæt på som nu muligt!...

( Hertil skal det retfærdigvis siges at jeg har set uliniære højtalere summere liniært og ganske fornuftigt i de rette omgivelser!! / lytterum og ligeledes omvendt!!)

mvh.

Zikraaudio
Branchemedlem
Branchemedlem
Zikra Audio

Bruger siden: 27 November 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 April 2007 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

nu må i sku da stoppe engang

rigtige ht er horn med store magneter og beryllium membraner   1 watt lig 116 db det giver genemsigtighed og dynamik  i sidder nok formeget derhjemme og nørder for musik i det virkelige liv kan ikke gengive af overstående.

hvis folk havde mulighed for at høre et rigtigt hornsystem vil de glemme alt det highend pjat

men det kan heller ikke købes for 100000 kr.

mvh

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Sendt: 27 April 2007 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

det er en totalt  umulig  diskution
men goto har til dels ret  i at et hornsystem  især goto kan noget med strygere og med det rigtige musik er det umuligt at slå.

Hørte engang avantgarde duo omega med noget 300b rør
og med noget musik var der ikke et øje tørt men med   fks kasmir på duede det slet ikke  jeg blev mere og mere skuffed nu mere musik jeg satte på  men når sælger satte deres musik på wow.

Jeg mindes clement perrys  udtagelse på tact forummet for nogen år siden da han havde besøgt jean yves kerbrat  og hørt hans 5 vejs goto/ale  horn system (jeg tør slet ikke tænke på hvor meget programering der skal til før alle  hornen og forstærker systemet  der i øvrigt er slavet til en master clock spiller samtidig og i det samme tidsintaval.)

Systemet er uden tvivl det mest ambitiøse systemer i verden bare alle kablerne alene sku koste over en halv million   men clemet perry beskerev på forummet at med noget musik
faldt det helt til jorden
med andet kuldegysninger og tåre i øjene.

Jeg personligt er til de højtalere der ikke spiller hifi eller ret og sagt gør at jeg simpelthent  nyder musikken istedet for at den  bliver krævende at lytte til

mit bud sonus faber
amati anniversario eller stardavari men det er bare mig.

Men et rør system ville jeg også gerne eje men ikk KUN

mvh

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 April 2007 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

goto skrev:

nu må i sku da stoppe engang

rigtige ht er horn med store magneter og beryllium membraner   1 watt lig 116 db det giver genemsigtighed og dynamik  i sidder nok formeget derhjemme og nørder for musik i det virkelige liv kan ikke gengive af overstående.

hvis folk havde mulighed for at høre et rigtigt hornsystem vil de glemme alt det highend pjat

men det kan heller ikke købes for 100000 kr.

mvh

Har du hørt KEF KM1  den gør det godt uden horn, og så næsten med lydtryk som live.

For filan , den stemmer jeg på .

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes