| Forfatter |
|
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 23 November 2006 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
BlackWidow skrev:
lars37 skrev:
|
Jeg var nede i TC i dag og høre den nye Caldera. Det er en smuk og indbydende højttaler, der udstråler klasse. Diskanten var detaljeret og aldrig skarp (det var ellers frygtet med den diskant!), mellemtonen noget tilbagetrukket desværre - men med en fast og dyb bas. En højttaler, jeg sagtens kunne leve med. Jeg ville aldrig bytte med mine Mahler, men jeg foretrækker også en mere musikalsk højttaler fremfor Calderaén, der mere er en analytisk formidler. Prisen på 189.000 kr. er helt hen i vejret - især sammenlignet med Mahler, der koster under det halve. TC kan rolig trække 100 k fra prisen. Forresten havde eksemplaret i TC en noget skuffende finish - fronten er på den ene højttaler flugtede ikke præcist med selve kabinettet. En klar OMér..
Lars
|
|
|
Mener også at den de har dernede skal til reparation på et tidspunkt. Mener jeg sælgeren snakkede om - kan jo være pga. dette. Mahler har jeg heller ikke hørt, så det skal jeg ikke kunne udtale mig om.
Rummet dernede er også alt for lille til så stor en højttaler. Den kan komme til at lyde endnu bedre, hvis den fik et større rum. Derfor ved jeg ikke helt om du kan sammenligne lyden med din egen, for det kommer an på hvordan din stue er indrettet osv.
Nu kan jeg godt lide bass, og synes det lød rigtig godt dernede.
Om prisen er hen i vejret må være op til den enkelte at afgøre I mine øjne får man en noget pænere højttalere end Mahler, selvom denne også er flot. Kan godt lide de buede sider på AP'en :).
   Ps. Dette er ikke for at forsvare AP på nogen måde, men blot for at gøre opmærksom på nogle faktorer som kan spille ind.
|
|
|
Fin billedsammenligning.
Både Caldera og Mahler er store og imponerende speakers. Mahler har dog en endnu flottere finish end Caldera. Lydmæssigt kan de måske ikke sammenlignes, men Caldera er ikke en bedre speaker end Mahler (nærmere det modsatte ). Problemet er bare, at de burde have kostet det samme efter min opfattelse - der er ligesom et gab på ca. 100k, som Caldera aldrig kan løbe fra. Det gør den efter min opfattelse nærmest usælgelig. Hvis TC vil gøre sig håb om at sælge nogen Caldera, bør de nok revidere prisskiltet på den.
Lars
|
| Til top |
|
| |
Al Bundy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 288
|
| Sendt: 23 November 2006 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
AP har jo før været i Danmark - KT Radio har haft nogle stående.
Jeg har lyttet Tempo, Virgo II & III og Avanti III. Jeg må sige at Avanti III var en dejlig speaker ... mens Virgo III ikke synes at være helt på niveau med Virgo II.
Min fornemmelse af deres lyd er at de nok er lidt mere "tørre" eller markerede i lyden end f.eks. Proac og Vienna. Nogle mener at de tidligere modeller er bedre end de nuværende ... men det tror jeg er smag eller behag. Har selv været ved at købe både Virgo II og Avanti III ... de sidstnævnte var dog lige et nummer for dyre for mig.
Man skal huske ... at selvom AP ikke ser fysisk store ud, så er de store modeller ligesom Mahler fra Vienna speakers der kræver et pænt stort rum ... ellers kan man let løbe ind i problemer.
Dejligt at Tape Connection breder deres sortiment ud ... der er helt sikkert plads til både Vienna og Audio Physics ... nogle elsker jo at hade Vienna ... ligesom andre ikke kan få Vienna nok!
Bundy
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 23 November 2006 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg er helt enig i at det er et par fantastiske speakers som er prisen værd, hvis man sætter noget ordentligt udstyr bag det.
Men jeg har kommer Kronos nogen sinde til at stå til demo i TC? Eller med andre ord, er det en i vil satse på i jeres sortiment?
|
| Til top |
|
| |
BlackWidow Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 376
|
| Sendt: 23 November 2006 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Bare lige for at opklare eventuelle misforståelser: Audio Physic er ikke en "afløser" for Vienna, vi har ikke planer om at Vienna skal ud af vores sortiment. Der bliver derfor rig mulighed for selv at sammenligne Audio Physic og Vienna og danne sig sine egne konklusioner, så snart vi får et større sortiment hjem. Jeg kan ikke udtale mig om Tempo vs. Mozart, da jeg ikke har hørt de specifikke modeller endnu. |
|
|
Så beklager jeg. Fortæller blot hvad jeg fik at vide :). Det er da kun positivt at i udvider jeres sortiment.
lars37 skrev:
Både Caldera og Mahler er store og imponerende speakers. Mahler har
dog en endnu flottere finish end Caldera. Lydmæssigt kan de måske ikke
sammenlignes, men Caldera er ikke en bedre speaker end Mahler (nærmere
det modsatte ).
Problemet er bare, at de burde have kostet det samme efter min
opfattelse - der er ligesom et gab på ca. 100k, som Caldera aldrig kan
løbe fra. Det gør den efter min opfattelse nærmest usælgelig. Hvis TC
vil gøre sig håb om at sælge nogen Caldera, bør de nok revidere
prisskiltet på den.
Lars |
|
|
Jeg forstår ikke helt hvad du mener med at finishen er bedre på Mahler. Hvad gør den bedre? Har du set Caldera i ibenholt? Det par jeg har set, har ikke den skæve kant som du snakkede om, så hvis det er derfor du mener det er ringere finish, så kan jeg sige at de ikke alle har denne defekt :). Som Otto skrev, så er prisen lige "faldet" 30k til 160k. __________________ Samsung LE-32R51B, Oppo DV971H, Sanyo Z4
Yamaha RX-V595
Dali Ikon 6, Vokal 2 og W2
Mit surroundanlæg
|
| Til top |
|
| |
lars ole Branchemedlem

Hornslet Cabinets
Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 210
|
| Sendt: 23 November 2006 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej..
har først set denne tråd nu og må sige at den er ganske spændende. For det første vil jeg lige komme med den konklusion, at jeg syntes ikke man kan sammenligne Audio Physic og Vienna ( kun i de små klasser). Audio Physic er lige en "rang" og prisklasse og over, som det jo selvfølgelig også fremgår af prisen. Jeg syntes bestemt ikke at Vienna laver dårlige HT'er, har også hørt Mahler, og den spiller ganske glimrende. Men personligt syntes jeg bare ikke man kan sammenligne den med Caldera. For det andet går jeg ud fra at folk herinde kun har hørt Caldera i butikken og på messen i kbh??. Jeg har nu efterhånden haft en Caldera mellem hænderne i et stykke tid, og har hørt den en snes andre stedet. Desværre er Caldera langt fra under de optimale forhold, hos mig selv får jeg et helt andet intryk af Caldera( rummet er på cirka 40 kvm). Hvis den kommer under optimale forhold er det simpelthen en af de bedste HT'er i verdenen, det ses jo også på alle de gode anmeldelser som den har fået verden over( ligger top 3 i 4 af de største hifi-blade i verden... IKKE AT DET BETYDER NOGET")Det omkring forringet finish på Caldera frem for Vienna som Lars skriver om vil jeg vælge at se igennem fingerne med. Det kan selvfølgelig godt være at Lars lige præcis godt kan lide Vienna's finish, men jeg syntes IKKE den er flottere end AP. Arbejder selv med larkering af HT'er hver dag, så jeg skulle mene, at jeg ved hvad jeg snakker om. Men vi har jo alle forskellige meninger, og det har jeg selvfølgelig respekt for.
MVH lars ole __________________ B&W Nautilus bio...
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 23 November 2006 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars ole skrev:
|
Hej..
har først set denne tråd nu og må sige at den er ganske spændende. For det første vil jeg lige komme med den konklusion, at jeg syntes ikke man kan sammenligne Audio Physic og Vienna ( kun i de små klasser). Audio Physic er lige en "rang" og prisklasse og over, som det jo selvfølgelig også fremgår af prisen. Jeg syntes bestemt ikke at Vienna laver dårlige HT'er, har også hørt Mahler, og den spiller ganske glimrende. Men personligt syntes jeg bare ikke man kan sammenligne den med Caldera. For det andet går jeg ud fra at folk herinde kun har hørt Caldera i butikken og på messen i kbh??. Jeg har nu efterhånden haft en Caldera mellem hænderne i et stykke tid, og har hørt den en snes andre stedet. Desværre er Caldera langt fra under de optimale forhold, hos mig selv får jeg et helt andet intryk af Caldera( rummet er på cirka 40 kvm). Hvis den kommer under optimale forhold er det simpelthen en af de bedste HT'er i verdenen, det ses jo også på alle de gode anmeldelser som den har fået verden over( ligger top 3 i 4 af de største hifi-blade i verden... IKKE AT DET BETYDER NOGET")Det omkring forringet finish på Caldera frem for Vienna som Lars skriver om vil jeg vælge at se igennem fingerne med. Det kan selvfølgelig godt være at Lars lige præcis godt kan lide Vienna's finish, men jeg syntes IKKE den er flot. Arbejder selv med larkering af HT'er hver dag, så jeg skulle mene, at jeg ved hvad jeg snakker om. Men vi har jo alle forskellige meninger, og det har jeg selvfølgelig respekt for.
MVH lars ole
|
|
|
Man kan vel også forvente at du klart synes at AP´erne er pænere eftersom i laver kabinetterne til dem, men det betyder, som med så meget andet, ikke nødvendigvis at alle andre synes det samme (det har noget at gøre med "faglig stolthed", og her synes man som regel altid at man er bedre end alle de andre).
IMO er finishen pæn på begge mærker, men der kan også komme ting fra begge som ikke altid er 100% - sådan vil det altid være. Så længe der er menneskehænder involveret, er intet konstant!
Desuden kan man sagtens sammenligne Caldera med Mahler - det er ikke prisen der bestemmer om det kan lade sig gøre, og så er der jo lige den med lyden - også her er vi jo så herligt forskellige!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 23 November 2006 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var det ikke en god idé hvis der udover stod at man var branchemedlem også hvilket firma man kom fra?
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 23 November 2006 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
| Var det ikke en god idé hvis der udover stod at man var branchemedlem også hvilket firma man kom fra?
|
|
|
Naturligvis er det det - dette står også i regelsættet for branchemedlemmer, desværre er det ikke alle der vi har fået "opdateret" endnu. Omtalte profil er hermed opdateret. Tilbage til emnet
|
| Til top |
|
| |
lars ole Branchemedlem

Hornslet Cabinets
|
| Sendt: 23 November 2006 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Om igen... undskylder meget for det jeg har skrevet, hvis det blev taget negativt. jeg er bare blevet beskadiget af alt det kvalitetskontrol af "kasser". Jeg ser det normale folk ikke ser. Ikke altid en fordel. Ikke at vi altid selv laver perfekte ting altid. Dog kan jeg da konkludere at vi laver HT'er til nogen af de dyreste mærker på markedet ... Den nye JBL Everest er bla. lavet hos os.
__________________ B&W Nautilus bio...
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 23 November 2006 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars ole skrev:
|
Om igen... undskylder meget for det jeg har skrevet, hvis det blev taget negativt. jeg er bare blevet beskadiget af alt det kvalitetskontrol af "kasser". Jeg ser det normale folk ikke ser. Ikke altid en fordel. Ikke at vi altid selv laver perfekte ting altid. Dog kan jeg da konkludere at vi laver HT'er til nogen af de dyreste mærker på markedet ... Den nye JBL Everest er bla. lavet hos os.
|
|
|
ja man skal tænke sig godt om , især hvis man en dag står foran nye kunder.
Men det løb er kørt. __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
lars ole Branchemedlem

Hornslet Cabinets
|
| Sendt: 23 November 2006 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
Giver MC955 ret. Lod mig bare lige rive med.
det er bare det at når man har lagt så mange timer og kræfter i et produkt har man meget svært ved at tåle kritik , for noget man er stolt af.. ..
håber folk er forstående
MVH. Lars Ole __________________ B&W Nautilus bio...
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 23 November 2006 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og tilbage på sporet - Audio Physic i Tapeconnetion! 
Hvis der er andre ting der ønskes diskuteret blandt de deltagende branchemedlemmer - så gør venligst dette i pb's 
Og jeg skal gerne minde Jer om at:
Branchemedlemmer må IKKE tale overdrevent rosende, reklamere for eller oprette indlæg eller emner for produkter denne selv måtte have produceret, have forhandling- og/eller distribution af eller kommerciel tilknytning til, med det formål at promovere egen virksomhed.
og
Branchemedlemmer må IKKE ytre sig negativt eller nedladende om produkter, ydelser, forretningsgange eller lign. fra andre konkurrerende virksomheder i branchen, indlands som udlands.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=40745&P N=1&FID=26&PR=3
|
| Til top |
|
| |
lars ole Branchemedlem

Hornslet Cabinets
|
| Sendt: 23 November 2006 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
jep.... tilbage til emnet
jeg vil fra nu af se passivt til alt der bliver skrevet!!! held og lykke med tråden.
MVH. Lars Ole Thomsen __________________ B&W Nautilus bio...
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 24 November 2006 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars ole skrev:
|
Hej..
har først set denne tråd nu og må sige at den er ganske spændende. For det første vil jeg lige komme med den konklusion, at jeg syntes ikke man kan sammenligne Audio Physic og Vienna ( kun i de små klasser). Audio Physic er lige en "rang" og prisklasse og over, som det jo selvfølgelig også fremgår af prisen. Jeg syntes bestemt ikke at Vienna laver dårlige HT'er, har også hørt Mahler, og den spiller ganske glimrende. Men personligt syntes jeg bare ikke man kan sammenligne den med Caldera. For det andet går jeg ud fra at folk herinde kun har hørt Caldera i butikken og på messen i kbh??. Jeg har nu efterhånden haft en Caldera mellem hænderne i et stykke tid, og har hørt den en snes andre stedet. Desværre er Caldera langt fra under de optimale forhold, hos mig selv får jeg et helt andet intryk af Caldera( rummet er på cirka 40 kvm). Hvis den kommer under optimale forhold er det simpelthen en af de bedste HT'er i verdenen, det ses jo også på alle de gode anmeldelser som den har fået verden over( ligger top 3 i 4 af de største hifi-blade i verden... IKKE AT DET BETYDER NOGET")Det omkring forringet finish på Caldera frem for Vienna som Lars skriver om vil jeg vælge at se igennem fingerne med. Det kan selvfølgelig godt være at Lars lige præcis godt kan lide Vienna's finish, men jeg syntes IKKE den er flottere end AP. Arbejder selv med larkering af HT'er hver dag, så jeg skulle mene, at jeg ved hvad jeg snakker om. Men vi har jo alle forskellige meninger, og det har jeg selvfølgelig respekt for.
MVH lars ole
|
|
|
Hej Lars Ole
Når jeg synes, at VA´s finish er bedre end AP, så ligge min opfattelse deri, at fineren har en meget flottete struktur end de eksemplarer, som jeg har set fra AP. Prøv at sammenligne en rosewood fra VA med AP - der er væsentlig mere spil i fineren fra VA.
Jeg har desværre kun hør AP på messer og ved TC. Som jeg skriver, var lyden rigtig god - bare ikke bedre end Mahler. At prisen ligger betydeligt over Mahler gør ikke Caldera til en speaker, der skulle ligge "klasser" over denne. Snarere tværtimod. Caldera burde prissættes til en vejl. pris på ca. 70.000 kr. for et sæt. Så passer tingene bedre.
Lars
|
| Til top |
|
| |
lars ole Branchemedlem

Hornslet Cabinets
|
| Sendt: 24 November 2006 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Lars...( ellers et lækkert navn )
Okay det er bare helt iorden. jeg kan ikke rigtig sige noget mere, da jeg har fået "mundkurv" på. Det er også bare helt fair. Selvfølgelig skal folk ikke blande sig og prøve på at påvirke folks meninger, med mindre de henvender sig direkte. Men syntes bestemt hellerikke at Vienna's finish er dårlig, også ganske flot.
Men jeg håber at du en dag kommer til at høre Caldera i et større rum, for så får man bare et helt andet indtryk.( det er min oplevelse ..). Desuden prøver jeg hellerikke på at sælge nogle produkter, da jeg selvfølgelig skal varetage alle vore kunders interesser, og der er overhovedet ingen favoritter blandt vores kunder.
Jeg syntes bare det er synd at Audio Physic aldrig får et ben til jorden i DK, da det er yderst fine sager.
MVH. Lars Ole Thomsen.
PS. fra nu af skriver jeg ikke mere i denne tråd, hvis jeg for fremtiden skal have noget mulighed for at kunne skrive og debattere i forummet. __________________ B&W Nautilus bio...
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 24 November 2006 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var lidt for hurtig med mit indlæg omkring Vienna: Vienna ER ude af TC's sortiment, og erstattes af Audio Physic plus nogle andre nyheder der ser dagens lys i 2007 - beklager fejlinformationen. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 24 November 2006 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øv det er da ærgerligt at i dropper Vienna! Men kommer der snart mere fra DLS måske? En ny bedre serie end R?
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 November 2006 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Øv det er da ærgerligt at i dropper Vienna! Men kommer der snart mere fra DLS måske? En ny bedre serie end R?  |
|
|
DLS præsenterer M-serien på Vegas i januar, og den kommer sikkert til salg i løbet af foråret (håber jeg...). Dén serie har vi urimeligt store forventninger til. Derudover er QRS langt om længe seriøst på vej med en række nye modeller, og det er et mærke vi vil gøre væsentligt mere ud af i fremtiden. Udover dét holder vi altid øjne og ører åbne for nye muligheder, men p.t. kan man betragte Audio Physic og QRS som vores high-end mærker - med hver sin lydfilosofi. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 24 November 2006 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cool! Har du mere info om M serien? Billeder? Bliver de i andet finish?
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 November 2006 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Cool! Har du mere info om M serien? Billeder? Bliver de i andet finish?  |
|
|
Jeg har kun nogle løse tilkendegivelser fra Mats om konstruktionen, så vi må vente til CES... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
|
| Til top |
|
| |