| Forfatter |
|
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 25 November 2006 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med Vienna var i vel også handikappede af at priserne reelt ikke faldt da i "overtog" dem. Priserne har reelt ligget på niveauet hele tiden. Det er i hvert fald mit indtryk.
Eller er der andre grunde til i dropper dem og reelt afløser med AP? __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 25 November 2006 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Raskolnikov skrev:
Cool! Har du mere info om M serien? Billeder? Bliver de i andet finish?  |
|
|
Jeg har kun nogle løse tilkendegivelser fra Mats om konstruktionen, så vi må vente til CES... |
|
|
Uhh så må jeg holde øje med CES  __________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 25 November 2006 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
|
Med Vienna var i vel også handikappede af at priserne reelt ikke faldt da i "overtog" dem. Priserne har reelt ligget på niveauet hele tiden. Det er i hvert fald mit indtryk.
Eller er der andre grunde til i dropper dem og reelt afløser med AP?
|
|
|
Hvad grunden er, bliver mellem mig og TC.
Hvad angår priser på vienna så ligger de ca 15 til 30% uden resten af eu her hjemme.
__________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 26 November 2006 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
|
|
|
|
Måske lige da vi tog dem ind, men jeg husker nu en tråd hvor vores vienna-priser blev kaldt for "dumping-priser" af flere brugere, så helt galt kan det da ikke have været...
__________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 November 2006 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Groove skrev:
|
|
|
|
Måske lige da vi tog dem ind, men jeg husker nu en tråd hvor vores vienna-priser blev kaldt for "dumping-priser" af flere brugere, så helt galt kan det da ikke have været...
|
|
|
Ja, årsagen var at de fleste troede de havde fået et specielt personligt knald tilbud med rigtig mange % discount......det fik de fleste dog ...og så gør det ondt når man tror man kan sælge brugt til det man selv gav....
Kunne være sjovt at prøve at finde nogle kunder der har givet fuld pris på Vienna....
Minder lidt om den gamle joke: Hvor mange procent rabat vil du have siger du? 60%? Ok, så finder jeg lige en pris til dig....
En andet trick set her på siden er at tage kundens nuværende højttalere ind til fuld nypris, uanset stand og alder. Det lyder jo som et lnaldtilbud.....men tænk lige lidt over det. Hvem betaler for det? Hvis man nu forestillede sig at man i prisstrukturen havde lagt luft ind til sådanne tiltag....hmmmm 
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

|
| Sendt: 26 November 2006 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
Otto, TC skrev:
Groove skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Kunne være sjovt at prøve at finde nogle kunder der har givet fuld pris på Vienna....
|
|
|
Håber da ikke nogle har givet fuld pris.
Nogle shops gør det at de ikke skrive pris men man skal ringe for pris , andre skriver en pris med rabat og sælger til det.
De penge jeg har brugt i danske shops i mange år , der har aldrig oplevet at give fuld pris og det er ikke kun på hifi men biler møbler MC tøj ja meget andet.
Jeg har også haft meget brugt igemmen mit hus de sidste 20 år og har endnu ikke mødt nogle med kvit der har givet fuld pris , og slet ikke på high-end.
Da TC have vienna satte de selv ders pris.
Nu kan du jo selv se TC og ders AP dem laver de jo ikke tilbud på og hvorfor ? jo de vil nok få problemer efter noget tid med tyske dealer , og sådan er det altid også længe det er ders egen mærker ville det også være dumt hvis de ikke har lavet en aftale med AP før de gør det.
så tilbage til hullet igen. __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 November 2006 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, tilbage i hullet igen...en rigtig forhandler finder den pris en kunde vil give....  __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

|
| Sendt: 26 November 2006 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
Ja, tilbage i hullet igen...en rigtig forhandler finder den pris en kunde vil give.... |
|
|
Gør han det , det vil sige den ene får måske - 30% og en anden 5%.
Impotør af
|
| Til top |
|
| |
Mulleblop Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 256
|
| Sendt: 26 November 2006 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
Ja, tilbage i hullet igen...en rigtig forhandler finder den pris en kunde vil give.... |
|
|
tja.. hvis man er lidt skarp kan man høre Audio Physic hos Tape Connection og hente dem i tyskland til noget der ligner -40%
det kan man da trods alt ikke hos vienna ... endnu 
|
| Til top |
|
| |
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 26 November 2006 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der kan skrives rigtig meget om priser, mærker, prispolitik og styring af forhandlere i sådan en tråd, men branchemedlemmer må jo stort set ikke skrive noget idag herinde. Men jeg kan da skrive nget generelt om rpriser og opfattelser af (pris)klasse.
Jeg kan udlede af det allerede skrevne, at udsalgspriser - de vejledende fra fabrikken - skal man overhovedet ikke bekymre sig om som forbruger. Betaler man fuld pris er man nærmest idiot.
Der ses en tendens til at de rigtig dyre ting fra visse topmærker er der særdeles god rabat på, ellers tror jeg slet ikke de kan sælges. Så på den måde, har den vejledende udsalgspris altid været uvirkelig, den er på sin vis med til blot at skabe et image af (endnu) højere klasse.
Omvendt ser det ud til at de billige ting er der kun lille rabat på. Man kan antage at der i denne ende af skalaen er en relativ god sammenhæng mellem salgspris og kostpris - altså relativ lille avance. Så noget tyder på der generelt er den antagelse at de vilde priser på få ting i den dyre ende, er et marketingfif mere end det er en reel prissættelse.
|
| Til top |
|
| |
kontrast Lukket konto

|
| Sendt: 26 November 2006 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
En tilføjelse er at den udvikling man ser - jensen og nu Tapeconnection og flere andre - er at man ikke finder de samme ting(mærker) alle steder. Det er et gode for forbrugerne. Engang var mantraet at man skulle have alt linet op ved siden af hinanden, så man kunne sammenligne, men den er død. Idag er der mange butikker, som har en klar profil og mærker til at bakke positionen op, og det betyder vi som forbrugere har nemmere ved at træffe valg. Fordi udtrykket er stærkere hos den enkelte forhandler, når han selv har udvalgt/distribuerer/forhandler de varer han har i butikken.
Måske er det endda sådan at man ikke i samme grad som før, bliver udsat for at få rådgivning som er givet ud fra at skæve til hvad forhandleren selv tjener mest på - idet nærmest alle mærker er af egen import og vi formoder procenterne er nogenlunde jævnbyrdige.
|
| Til top |
|
| |
kontrast Lukket konto

|
| Sendt: 26 November 2006 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mulleblop skrev:
Groove skrev:
|
|
tja.. hvis man er lidt skarp kan man høre Audio Physic hos Tape Connection og hente dem i tyskland til noget der ligner -40%
det kan man da trods alt ikke hos vienna ... endnu  |
|
|
Det kan du ikke vide, det ser bare sådan ud - netop fordi de fleste er tvunget til at reklamere med den vejledende pris! Hvis du vil vide hvad din pris er i Tyskland, så må du køre derned - ikke ringe for det tør de ikke løbe an med.
|
| Til top |
|
| |
Mulleblop Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 256
|
| Sendt: 26 November 2006 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
Mulleblop skrev:
Groove skrev:
|
|
|
|
|
Det kan du ikke vide, det ser bare sådan ud - netop fordi de fleste er tvunget til at reklamere med den vejledende pris! Hvis du vil vide hvad din pris er i Tyskland, så må du køre derned - ikke ringe for det tør de ikke løbe an med.
|
|
|
off top..
jeg ved at man ikke kan få 40% på VA i tyskland kontra de priser de sælges til her hjemme.

|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 November 2006 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
Der kan skrives rigtig meget om priser, mærker, prispolitik og styring af forhandlere i sådan en tråd, men branchemedlemmer må jo stort set ikke skrive noget idag herinde. Men jeg kan da skrive nget generelt om rpriser og opfattelser af (pris)klasse.
Jeg kan udlede af det allerede skrevne, at udsalgspriser - de vejledende fra fabrikken - skal man overhovedet ikke bekymre sig om som forbruger. Betaler man fuld pris er man nærmest idiot.
Der ses en tendens til at de rigtig dyre ting fra visse topmærker er der særdeles god rabat på, ellers tror jeg slet ikke de kan sælges. Så på den måde, har den vejledende udsalgspris altid været uvirkelig, den er på sin vis med til blot at skabe et image af (endnu) højere klasse.
Omvendt ser det ud til at de billige ting er der kun lille rabat på. Man kan antage at der i denne ende af skalaen er en relativ god sammenhæng mellem salgspris og kostpris - altså relativ lille avance. Så noget tyder på der generelt er den antagelse at de vilde priser på få ting i den dyre ende, er et marketingfif mere end det er en reel prissættelse.
|
|
|
Mener du man er idiot hvis man betaler den forespurgte pris på Gammut hos en forhandler? 
Og hvis man kigger på et produkt til 100.000DKK så skal man have -40% for ikke at blive tørret....mener du også det gælder for produkter til 10.000dKK?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 November 2006 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
MC955 skrev:
Groove skrev:
|
|
|
|
|
Nej, jeg er ikke forhandler og har ikke relationer til nogle i branchen.....og jeg har ikke ondt i røven! (svar på en PB)
Jeg siger blot min mening ud fra mine observationer....så glem lobbyarbejdet i kulissen! 
Jeg tager ikke stilling til om jeg kan lide dig eller ej, kender dig ikke. Jeg reagere på det jeg syntes ser forkert ud....

|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

|
| Sendt: 26 November 2006 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
Mulleblop skrev:
Groove skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Passer ikke helt det tog ikke mig at få ca 49% på det setup jeg har hjemme nu i min private stue.
Jeg har i mange år handlet i tyskland holland også i dk , og de er ikke spor bange for at maile dig en ok pris.
sådan er det og det er vel også ok , hvorfor skulle det ikke være det.
Impotør af
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

|
| Sendt: 26 November 2006 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
MC955 skrev:
Groove skrev:
|
|
|
|
|
Nej, jeg er ikke forhandler og har ikke relationer til nogle i branchen.....og jeg har ikke ondt i røven! (svar på en PB)
Jeg siger blot min mening ud fra mine observationer....så glem lobbyarbejdet i kulissen! 
Jeg tager ikke stilling til om jeg kan lide dig eller ej, kender dig ikke. Jeg reagere på det jeg syntes ser forkert ud....

|
|
|
tak for dit ærlig svar , men så får du sgu meget at se hvis du vil reagere på alt det der ser forkert ud .
Det er godt man er sin egen og ikke skal gøre hvad andre siger og er underlagt nogle der vil tjene kassen . __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 November 2006 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej det er der da ikke noget galt med. Det er givetvis ikke derfor der er problemer med at få nye generationer til at få øjnene op for hifi....
Reklamer med høje urealistiske priser. Sælg til dem der er idiotiske nok til at betale fuld ud. Kør så et kulissespil med resten hvor "specielle" priser aftales alt efter evner og frækhed.
Den optimale forretnming, variabel dækning...de dumme betaler og branchen griner.....
Når man så keder sig lidt, kan man klynke over hvor svært det er med high-end i lille dk....og at folk køber til dumpingpriser via nettet.....
Keep op the good work guys, det er ikke jer der ødelægger branchen...det er de andre...

|
| Til top |
|
| |
kontrast Lukket konto

|
| Sendt: 26 November 2006 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad har du gang i Groove?
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 26 November 2006 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm! Lidt sjov vinkel debatten har taget.
Jeg tror de fleste vil blive overrasket over, hvor lidt det koster at producere et hifiprodukt og hvor meget det koster at drive en detailforretning.
Faktisk kan man som tommelfingerregel regne med, at produktionsprisen er ganget med ca. 10 før man har produktet i hånden. I enkelte tilfælde er det anderledes, f.eks. B&O, Linn, Naim og måske også sådan noget som Densen. Her er det andre værdier der sælges, hvilket gør det muligt at forlange mere.
Enkelte kommer til at regne forkert, men så stopper det som oftest ret hurtigt herefter.
Mht. kabler så regner de allerfleste helt forkert, men det er til den gode side, så her går det ikke helt galt. Her er det ikke ualmindeligt med en ganske uanstændig faktor.
|
| Til top |
|
| |