Forfatter |
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 26 November 2006 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
phan2m skrev:
jeg har lige talt med nogle af naboerne, de har åbenbart ingen problemer med at hører når jeg spiller musik. de havde faktisk haft besøg af den lokale bonde. han kunne ikke finde ud af hvor al den bas kom fra. Det går mig lidt på at det kan høres så langt væk, men heldigvis har der ingen klare været :)
|
|
|
...hvad mon køerne siger til det ? Skide fedt projekt, hatten af for det . Tror du huset bliver til at sælge igen ? Hus med 18'' sub sælges......
__________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
phan2m Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 82
|
Sendt: 26 November 2006 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nobody skrev:
Som jeg har læst, og selv oplevet det. Så er et sweep det bedste at bruge. For med rene toner når det at skabe resonans osv. Jeg fandt også først det store peak ved 45-65 hz da jeg brugte sweep, og det gjorde en kæmpe forskel på den nedre bas at jeg fik den dæmpet.
Få nu de billeder smidt op 
|
|
|
Det gør det bare svære at kalibrere efter en sweep, med mindre at man har en graf at se på bagefter.
he jeg har også et monster løft fra 45hz af, men det viste jeg allerede ingen jeg startede. jeg har nok sænket området med 10db.
hallo se nu billederne, de er på første side :)
[/QUOTE]
Ups ! My bad. Så dem først lige nu. Det ser godt ud. Virker det også godt ?
Ja det er sværere at kalibrere med et sweep, men resultatet er også derefter synes jeg. Jeg er ihvertfald først tilfreds efter jeg har brugt det. Hvis du har en bærebar eller bare en pc så er der jo REW og dit SPL meter der kan bruges. Evt. skal du have fat i en EQ. Jeg har købt en Behringer DSP1124P hos www.violamusik.dk Den gør jobbet udemærket
[/QUOTE]
Jeg har en bærbar, tingene ville være meget lettere, hvis spl meter og computeren kunne tale sammen, som de skulle kunne gøre.Jeg bruger Behringer dcx2496 til at justere med, det virker okay godt til bas, men har ikke de bedste erfaringer med diskant og mellemtone
HEHe jeg er meget imponeret, over det bastryk det hul kan give. Der er meget mere spredning af bassen. jeg oplevede mange flere stående bøljer rundt omkring i lokalet, med den gamle kasse. Det er ligefør at jeg får lyst til at droppe mine projekter med de 2 jbl 18" basser. weehoo der er gang i den bas :))
|
Til top |
|
|
phan2m Forum Bruger

|
Sendt: 26 November 2006 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
phan2m skrev:
jeg har lige talt med nogle af naboerne, de har åbenbart ingen problemer med at hører når jeg spiller musik. de havde faktisk haft besøg af den lokale bonde. han kunne ikke finde ud af hvor al den bas kom fra. Det går mig lidt på at det kan høres så langt væk, men heldigvis har der ingen klare været :)
|
|
|
...hvad mon køerne siger til det ? Skide fedt projekt, hatten af for det . Tror du huset bliver til at sælge igen ? Hus med 18'' sub sælges......
|
|
|
heheehe jeg har selv haft de samme tanker, men hvis det skal komme til det. så kan man bare fylde hullet op igen. Gulvet herinde er alligevel meget ringe isoleret, så på et eller andet tidspunkt så skal betonen bankes op og der skal graves ud. så jeg ser det ikke som noget større problem...
det største problem er nok, hvis man en dag blir træt af subben og man har tænkt sig at sælge den i den blå avis eller ligende*G*
|
Til top |
|
|
phan2m Forum Bruger

|
Sendt: 26 November 2006 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|

her er et piccy af den gamle STORE kasse :)
|
Til top |
|
|
Nobody Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 693
|
Sendt: 26 November 2006 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
phan2m skrev:
Nobody skrev:
Som jeg har læst, og selv oplevet det. Så er et sweep det bedste at bruge. For med rene toner når det at skabe resonans osv. Jeg fandt også først det store peak ved 45-65 hz da jeg brugte sweep, og det gjorde en kæmpe forskel på den nedre bas at jeg fik den dæmpet.
Få nu de billeder smidt op 
|
|
|
Det gør det bare svære at kalibrere efter en sweep, med mindre at man har en graf at se på bagefter.
he jeg har også et monster løft fra 45hz af, men det viste jeg allerede ingen jeg startede. jeg har nok sænket området med 10db.
hallo se nu billederne, de er på første side :)
|
|
|
Ups ! My bad. Så dem først lige nu. Det ser godt ud. Virker det også godt ?
Ja det er sværere at kalibrere med et sweep, men resultatet er også derefter synes jeg. Jeg er ihvertfald først tilfreds efter jeg har brugt det. Hvis du har en bærebar eller bare en pc så er der jo REW og dit SPL meter der kan bruges. Evt. skal du have fat i en EQ. Jeg har købt en Behringer DSP1124P hos www.violamusik.dk Den gør jobbet udemærket
[/QUOTE]
Jeg har en bærbar, tingene ville være meget lettere, hvis spl meter og computeren kunne tale sammen, som de skulle kunne gøre.Jeg bruger Behringer dcx2496 til at justere med, det virker okay godt til bas, men har ikke de bedste erfaringer med diskant og mellemtone
HEHe jeg er meget imponeret, over det bastryk det hul kan give. Der er meget mere spredning af bassen. jeg oplevede mange flere stående bøljer rundt omkring i lokalet, med den gamle kasse. Det er ligefør at jeg får lyst til at droppe mine projekter med de 2 jbl 18" basser. weehoo der er gang i den bas :))
[/QUOTE]
Jeg har faktisk også selv været nødt til at lave lidt om. Jeg brugte en ledning jeg har til mine høretelefoner (Icemat Siberia), og satte imellem RCA kablet til SPL-meteret. Ellers røg nålen bare i bund. Lige hvad forskellen er på det kabel, og at sætte den til direkte i lydkortet ved jeg ikke. Jeg har også købt et eksternt lydkort for at kunne bruge min. Jeg havde ikke LINE_IN på min nemlig. Jeg har smidt nogle grafer sidst i min tråd __________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
Til top |
|
|
phan2m Forum Bruger

|
Sendt: 26 November 2006 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Jeg har faktisk også selv været nødt til at lave lidt om. Jeg brugte en ledning jeg har til mine høretelefoner (Icemat Siberia), og satte imellem RCA kablet til SPL-meteret. Ellers røg nålen bare i bund. Lige hvad forskellen er på det kabel, og at sætte den til direkte i lydkortet ved jeg ikke. Jeg har også købt et eksternt lydkort for at kunne bruge min. Jeg havde ikke LINE_IN på min nemlig. Jeg har smidt nogle grafer sidst i min tråd
[/QUOTE]
Ja jeg så godt at du havde sat nogle lækre grafer på. jeg ville også ha kommenteret det, så gik der lige chat i den *G*
mit spl meter har ir udgang, kablet laver det om til at passe til com porten. det burde jo virke skulle man mene... men nej. jeg tror sku lige at jeg vil prøve igen :)
hvad er dit max spl på din sub ?
|
Til top |
|
|
Nobody Forum Bruger

|
Sendt: 26 November 2006 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har faktisk også selv været nødt til at lave lidt om. Jeg brugte en ledning jeg har til mine høretelefoner (Icemat Siberia), og satte imellem RCA kablet til SPL-meteret. Ellers røg nålen bare i bund. Lige hvad forskellen er på det kabel, og at sætte den til direkte i lydkortet ved jeg ikke. Jeg har også købt et eksternt lydkort for at kunne bruge min. Jeg havde ikke LINE_IN på min nemlig. Jeg har smidt nogle grafer sidst i min tråd
[/QUOTE]
hvad er dit max spl på din sub ?
[/QUOTE]
Du må ikke stille så svære spørgsmål Jeg ved det ikke, men finder da lige ud af det __________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
Til top |
|
|
phan2m Forum Bruger

|
Sendt: 26 November 2006 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Du må ikke stille så svære spørgsmål Jeg ved det ikke, men finder da lige ud af det
[/QUOTE]
altså testet i din stue selvfø :)
|
Til top |
|
|
Nobody Forum Bruger

|
Sendt: 26 November 2006 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Nobody Forum Bruger

|
Sendt: 26 November 2006 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
phan2m Forum Bruger

|
Sendt: 27 November 2006 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
den kan da gengive et pænt flot lydtryk :) det er ingengang fordi at den er så voldsom dyr. hvad var dine andre alternativer, da du skulle vælge ?
|
Til top |
|
|
Nobody Forum Bruger

|
Sendt: 27 November 2006 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
phan2m skrev:
den kan da gengive et pænt flot lydtryk :) det er ingengang fordi at den er så voldsom dyr. hvad var dine andre alternativer, da du skulle vælge ?
|
|
|
Modellen mindre 
Jeg havde deres "indstignigsmodel" model før. SVS PB10-ISD (PB10-NSD), og den gjorde såmænd et godt stykke arbejde, men manglede lige det sidste i mit 73m3 rum. Jeg ville bare have mere Så nu er man da lidt fremtidssikret. Det er bare blevet rigtigt godt siden jeg blev færdig igår, med det sidste finjustering. __________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
Til top |
|
|
phan2m Forum Bruger

|
Sendt: 27 November 2006 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nobody skrev:
phan2m skrev:
|
|
|
Modellen mindre 
Jeg havde deres "indstignigsmodel" model før. SVS PB10-ISD (PB10-NSD), og den gjorde såmænd et godt stykke arbejde, men manglede lige det sidste i mit 73m3 rum. Jeg ville bare have mere Så nu er man da lidt fremtidssikret. Det er bare blevet rigtigt godt siden jeg blev færdig igår, med det sidste finjustering.
|
|
|
he det er lidt voldsomt stort dit rum der syntes jeg. jeg har sku kun 28 kvm :) det er en nogenlunde størrelsesmæssigt, men ok jeg kommer også fra et kollegeværelse på 13 kvm.
hvor linært er dit system fra top til bund ?
|
Til top |
|
|
Nobody Forum Bruger

|
Sendt: 27 November 2006 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej det kubikmeter jeg har 73 af ikke m2. Der er vel godt og vel 33 m2. Jeg kan ikke huske det helt nøjagtig.
Det ligner mest af alt Grand Canyon, men jeg vil ikke til at køre det hele igennem min DSP1124P.
Nu er jeg ikke så meget inden i frekvensgange, men det lyder nu ret ok. Nu ser det hele jo også ret voldsomt ud på en graf. Men det er helt smalle peak, og dips. Man skulle måske alliere sig med en lydmand der lige kunne skimme det igennem. __________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
Til top |
|
|
phan2m Forum Bruger

|
Sendt: 27 November 2006 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nobody skrev:
Nej det kubikmeter jeg har 73 af ikke m2. Der er vel godt og vel 33 m2. Jeg kan ikke huske det helt nøjagtig.
Det ligner mest af alt Grand Canyon, men jeg vil ikke til at køre det hele igennem min DSP1124P.
Nu er jeg ikke så meget inden i frekvensgange, men det lyder nu ret ok. Nu ser det hele jo også ret voldsomt ud på en graf. Men det er helt smalle peak, og dips. Man skulle måske alliere sig med en lydmand der lige kunne skimme det igennem.
|
|
|
lol nåå så forstår jeg sku bedre... jeg sad og tænkte... okay det rum må fandme være langt, for det er da voldsomt bredt *g*
Rummet herhjemme er på ca. 64 kubik meter. loftet går til kip.
det er rigtigt nok, det ser ofte så voldsomt ud på en graf, men man skal satme have gode øre, hvis man skal kunne hører det
|
Til top |
|
|
Nobody Forum Bruger

|
Sendt: 01 December 2006 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva´ så ?
Er det tilfredsstillende med en "kælderdyb bas" ?
Nu har du jo haft lidt tid. Er der blevet leget med lidt indstillinger ?
I så fald. Hvordan er resultatet blevet ? __________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
Til top |
|
|
phan2m Forum Bruger

|
Sendt: 01 December 2006 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nobody skrev:
Hva´ så ?
Er det tilfredsstillende med en "kælderdyb bas" ?
Nu har du jo haft lidt tid. Er der blevet leget med lidt indstillinger ?
I så fald. Hvordan er resultatet blevet ?
|
|
|
HEhe jeg er bare evigt glad hver gang jeg tænder for anlægget. Jeg ved godt at den kun spiller ned til 20hz, men den gør det uden problemer. Det er pænt svært at kaliberer det område som den skal gengive, da mit spl meter kun går ned til 31 hz.
Det ku måske være en hjælp med andres vurderinger, det ville undre mig, hvis der ikke var nogle interesserede herinde :)
|
Til top |
|
|
Nobody Forum Bruger

|
Sendt: 03 December 2006 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg flytter muligvis til KBH i det nye år. Så skal jeg med glæde komme forbi, og give min vurdering.  __________________ Nobody is perfect. I´m Nobody !
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 03 December 2006 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
phan2m skrev:
Det ku måske være en hjælp med andres vurderinger, det ville undre mig, hvis der ikke var nogle interesserede herinde :)
|
|
|
Tror ikke det bliver svært at finde frivillige 
Jeg ville da ikke have noget imod at lytte til "kælderbas" men det bliver nok svært at finde tid til det i december. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
phan2m Forum Bruger

|
Sendt: 03 December 2006 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Tror ikke det bliver svært at finde frivillige 
Jeg ville da ikke have noget imod at lytte til "kælderbas" men det bliver nok svært at finde tid til det i december.
|
|
|
Det tror jeg så du har ret i, men man kan jo sige, at suben ikke løber nogle steder *G*
Nobody skrev:
Jeg flytter muligvis til KBH i det nye år. Så skal jeg med glæde komme forbi, og give min vurdering.  |
|
|
det lyder fedt, ik fordi at vejen hertil blir nemmere, hvis du flytter til kbh. det er stadigvæk langt ude på landet *G* Men jeg syntes da at vi skal lave en dag i det nye år, så ka folk komme og grine eller græde *G*
|
Til top |
|
|