| Forfatter |
|
sortiarius51 Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 90
|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har for nyligt anskaffet mig et anlæg med to stk. NAD 216THX effektforstærkere, en forforstærker, 2stk Cerwin Vega AL-1000 og et par udmærkede højtalerkabler.
Imidlertid hører jeg det meste af min musik på computeren, hvilket har givet mig et efterhånden urimeligt (baggrunds)støjniveau hvis der bare skrues op for forstærkningen uden at sende lyd ud.
Pt. bruger jeg et almindelig jack-phono kabel der kan købes i bilka for en hund, og et onboard lydkort - men tænkte at jeg muligvis ved at bruge 1000-1500kr på projektet kunne få begrænset baggrundsstøjen en smule - samtidig med jeg måske kunne få lidt bedre lyd ud af computeren.
Megen af min musik jeg hører er i WMA format så ved godt der er et stort loss i kvalitet allerede der - men det jeg leder efter er ikke en perfekt musikoplevelse (hvilket nok også bliver svært højtalerne taget i betragtning) - men simpelthen bare om det er det værd, at investere 1000-1500kr i bedre computer-phono kabler og et bedre lydkort.
Hvis det ellers er tilfældet kunne jeg godt tænke mig at vide hvad jeg skal gå efter - spiller sjældent computerspil så lydkortet skal sådan set bare være i stand til at kunne give et relativt godt output med hensyn til connectors, samtidig med at kablet bare skal være i stand til at give en lavere støj og bedre lyd end et standard kabel.
Mvh. Sort
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Creative X-Fi Music...cirka 850kr Koaxial digitalkabel...cirka 250kr... Resultat?...vellyd  og ingen støj på linjen  __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey, tak for dit hurtige svar  Havde overvejet x-fi music - men synes bare de connectorer mindede ekstremt meget om de billige tingelater der er på mit nuværende onboard kort - jeg troede faktisk at minijack-phono var en dårlig løsning - men det vil jeg lige overveje igen - kortet er jo dejligt billigt. Hvor kan man købe de kabler du snakker om til en ok pris?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
www.AV-Connection.dk....din ven i nøden når det kommer til alverdens kabler  __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv koblet comp til anlægget gennem X-Fi kortet (og koaxial digitalkabel fra AV-Connection) og det spiller bare  ....ej heller problemer med stik  __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder rigtig lækkert  - men for mig at se er der kun minijack output på selve kortet - det kan man vel ikke tilslutte et coaxial kabel?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja så må jeg have et meget specielt X-Fi kort herhjemme he he  Det kan du sagtens...du skal bare købe det Koaxial Digitalkabel hvor der sidder hhv. et minijackstick og et phonestick  __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
De sælger lige netop sådan et kabel hos Av-Connection...selvsamme som jeg selv har  __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
er det sådan et her du tænker på, bare med minijack i den ene ende i stedet for:
http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=15&am p;emne=visprodukt&Gruppenr=53&ID_infoside=12322
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sidder på en Mac som desværre af en eller anden ukendt årsag ikke lige vil copy/paste på Hifi4all...men på Av-connections hjemmeside hedder det kabel du skal have fingre i Sagem 60 / Brainwave Digi200T koaxial Digital Audio kabel....koster 129kr for den første meter og derefter 10kr pr yderligere meter....yderst rimelig pris __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er lidt langsom på flere kanter i aften tror jeg. Synes du skrev tape connection i første omgang. Desuden er det lige gået op for mig min 6 år gamle Pro Logic sherwood reciever (som jeg bruger som kontrolforstærker/til at forstærke mine baghøjtalere) ikke har en SPDIF indgang - men kun phono
- man kan vel ikke bruge de digitale coaxialkabler til phono?
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, der skal være en digital indgang.
Lydkortet kan dog også sende analogt ud (som du gør med dit onboard nu), men prøv at kikke på nogle af de kort de har hos http://www.xs-sound.dk/. Der findes kort med væsentligt bedre DAC end den, der sidder på X-FI-kortene. Creatives kort er mest til spil - hvilket de så også er gode til.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg nu køber et ok lydkort (være det XS-sound eller x-fi) og så disse kabler supra kabler:
http://av-connection.com/?PNo=SUPMJMJXX&PVer=0&ML1=1
ville der så reelt (for mit utrænede øre) være den store forskel på SPDIF og så den analoge?
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
sortiarius51 skrev:
Hvis jeg nu køber et ok lydkort (være det XS-sound eller x-fi) og så disse kabler supra kabler:http://av-connection.com/?PNo=SUPMJMJXX&PVer=0&ML1=1v ille der så reelt (for mit utrænede øre) være den store forskel på SPDIF og så den analoge?
|
|
|
WMA-kompressionen lægger nok en dæmper på det.
Men nej, jeg tror ikke at du kan høre forskel.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan det betale sig at købe supra kabler (som andetsteds her på siden har fået rosende ord med på vejen) eller vil det samme kunne opnåes med de billigere clicktronic kabler (http://av-connection.com/?PNo=CT090-1000&PVer=0&ML1 =1)
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
har dit nuværende lydkort spdif udgang?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
zuluDK skrev:
Nej, der skal være en digital indgang.
Lydkortet kan dog også sende analogt ud (som du gør med dit onboard nu), men prøv at kikke på nogle af de kort de har hos http://www.xs-sound.dk/. Der findes kort med væsentligt bedre DAC end den, der sidder på X-FI-kortene. Creatives kort er mest til spil - hvilket de så også er gode til. |
|
|
Bedre DAC eller ej....vil stadig sige at X-Fi spiller fremragende til prisen og følger også dobbelt så dyre kort til dørs... __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville selv foreslå at glemme alt om analog udgang...digital er der hvor det sner...så at sige
Men hvis det kræver udskiftning af reciever/forstærker snakker man selvfølgelig en lidt anden pris samlet set __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch --> ja - oprindeligt troede jeg det var et video-out så stoppede den ind i et scart stik og så ind i fjernsynet hvorefter jeg brændte SCART porten af - jeg er ikke så teknisk smart
Hattori Hanzo --> ville også gerne betale en tusse ekstra for den digitale - problemet ligger bare i at min nuværende forforstærker er en pro logic surround reciever der trækker mine baghøjtalere (og jeg vil fortsat have surround til filmene) - hvor finder man lige en forforstærker der kan forstærke to baghøjtalere og samtidig have SPDIF til 1000kr - her på sitet er en forforstærker jo en størrelse der koster 15.000kr eller mere  Nu vi er ved det, forresten, hvad er forskellen på disse to: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=250079 http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=153539 udover de 200kr's prisforskel?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen forskel på selve kortet....måske at det ene kort er medfølgende drivere og den anden foruden.
__________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |