Forfatter |
|
Hejsa Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 142
|
Sendt: 24 November 2006 kl. 01:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
holds op nu ligner det noget, flot
|
Til top |
|
|
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
Sendt: 24 November 2006 kl. 01:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super flot og sikke et forarbejde __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
Til top |
|
|
Cerberus Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 172
|
Sendt: 24 November 2006 kl. 06:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er helt igennem god stil!
Godt og gennemført arbejdet!
|
Til top |
|
|
Meier Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1447
|
Sendt: 24 November 2006 kl. 07:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Prefect skrev:
og det færdige resultat.

|
|
|
Det er sku da godt nok blevet pænt   
Kan jeg ikke lige bestille et besøg - bare til en stue, et værelse og en kælder....
Hilsen Thomas
|
Til top |
|
|
Therac Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 158
|
Sendt: 24 November 2006 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uden tvivl den pæneste "stue-bio" jeg har set herinde! Kan utrolig godt lide din stil med møbler osv. Derudover vil jeg virkelig rose dig for at have skjult dine kabler så godt!  Hvor har du fået lavet det projektor beslag (går ud fra det er "custom made")? Hvordan spiller systemet så? Det er vel det vigtigste!  Mvh, Therac.
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 24 November 2006 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjovt at se billeder af hele processen, der er lagt meget arbejde i den hjemmebio, men resultatet er også blevet flot 
Kan se du har vinklet dine fronter en del. Dalis højttalere er normalt ikke beregnet til at blive vinklet, har du prøvet at lade dem spille lige frem? __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
brianm Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 656
|
Sendt: 24 November 2006 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtig flot projekt du har lavet dig der.. Gode detaljer med kabelskjul - det ser rigtigt konevenligt ud... Er jeg den eneste der tror at du har let adgang til noget rustfri?? (Hvem sagde rack og projektorophæng...)
nå men tillykke med bioen, den er i hvert fald blevet fin.
mvh
|
Til top |
|
|
Azo^ Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 502
|
Sendt: 24 November 2006 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser rigtig godt ud, men som MichaelWB siger, så prøv at lad dine Dali'er spille "lige ud" eller i hvert fald med en meget mindre vinkel .. burde give dig et større stereo perspektiv =) Men en virkelig god tråd, og dejligt med billeder af det hele ! Det endelig resultat kan du skam godt være stolt af !
|
Til top |
|
|
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
Sendt: 24 November 2006 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
ser godt ud, men du skal nok rette dine højtaler sådan at de står lige ud, jeg har Suite 3.5 og de spillede bedre da jeg rettede dem til at stå lige ud,
__________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
|
Til top |
|
|
F.Prefect Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 31
|
Sendt: 24 November 2006 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for alle de fine ord, det er dejligt at vise projektet til folk som virkelig forstår at sætte pris på et godt skjult kvalitets kabel Jeg har selv tegnet gavlene til racket og projektorophænget. De er fremstillet i et værksted som laver alt muligt i rustfrit stål. Havde jeg lavet det hele i træ var det blevet mere kluntet. Og jo - jeg har et godt kendskab til branchen. Jeg vil prøve at dreje fronterne så de peger ligeud - har ikke tænkt på at eksperimentere men regnede blot med at de skulle pege mod lytteren. Jeg kan sige at jeg er rigtig godt tilfreds med både lyd og billede. Jeg vil prøve at beskrive mit indtryk af de forskellige stumper jeg har købt i løbet af de næste dage og finde nogle flere billeder med nogle af detaljerne.
|
|
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
Sendt: 24 November 2006 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
du skal også lige værer opmærksom på at der er nået som hedder L og R på dine højtaler
__________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
|
Til top |
|
|
F.Prefect Forum Bruger

|
Sendt: 01 December 2006 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som i kan se på vedlagte har jeg nu fået fronterne drejet rundt og samtidigt monteret spikes under sub og fronter. I første omgang er de sat op på asketræsplader men jeg er ved at få skåret nogle passende granit plader som kommer under senere. Det har helt sikkert forbedret lyden så de bliver stående sådan fra nu af. Mht. lyden i stuen er der selvfølgelig meget lydt men jeg syntes at det spiller forrygende både i stereo og surround. Det skal dog siges at jeg ikke var så forvendt med god lyd inden jeg købte dette anlæg. Det gamle anlæg var - gammelt. Paradoksalt nok vil min kærestes voksende indflydelse på indretningen forbedre lyden i takt med at jeg opgiver modstanden mod puder, tæpper og andet skrammel til vindueskarmene osv.   __________________
"We apologise for the inconvenience"
|
Til top |
|
|
Lux550 Freak Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 392
|
Sendt: 01 December 2006 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Prefect skrev:
Det eneste papkasse billede jeg har, så det starte vi lige med. En af de dage hvor man bare går rundt med et stort smil :-)
 |
|
|
Sig mig - er det ikke en Passat?? Jeg troede at når man var så gennemført med sin stue, så kørte man osse med 6 cylindre, langsliggende motor og baghjulstræk?? 
Nej pjat til side.. Jeg har fulgt projektet jævnligt i virkeligheden, og må sige at billeder ikke yder det fuldstændig retfærdighed. Det er fascinerende at se det håndværksmæssigt professionelle arbejde, og så fra een som ikke engang tjener til dagen og vejen i dette felt.
Jeg synes nu dog, at der stadig mangler lidt af det der grønne, der skal have vand en gang imellem - men mon ikke osse kæresten får lidt mere indflydelse her? Osse uden at det behøver at ødelægge den utroligt rene stil, der er lagt.
Jeg ved godt, hvem jeg skal bede om råd, når jeg en dag får mulighed for at lave en hjemmebio.. 
|
Til top |
|
|
F.Prefect Forum Bruger

|
Sendt: 01 December 2006 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lux550 Freak skrev:
Sig mig - er det ikke en Passat?? Jeg troede at når man var så gennemført med sin stue, så kørte man osse med 6 cylindre, langsliggende motor og baghjulstræk?? 
Nej pjat til side.. Jeg har fulgt projektet jævnligt i virkeligheden, og må sige at billeder ikke yder det fuldstændig retfærdighed. Det er fascinerende at se det håndværksmæssigt professionelle arbejde, og så fra een som ikke engang tjener til dagen og vejen i dette felt.
Jeg synes nu dog, at der stadig mangler lidt af det der grønne, der skal have vand en gang imellem - men mon ikke osse kæresten får lidt mere indflydelse her? Osse uden at det behøver at ødelægge den utroligt rene stil, der er lagt.
Jeg ved godt, hvem jeg skal bede om råd, når jeg en dag får mulighed for at lave en hjemmebio..  |
|
|
Når den dag kommer er du meget velkommen og jeg giver gerne en hånd med. Og til den tid vil du vide at man er nødt til at køre Passat hvis man skal have tid til at lave bioen. Det tager for lang tid at rode med gearkassen fra en 6er  . Nej undskyld, jeg ved godt den svier, men jeg kunne ikke lade være  . __________________
"We apologise for the inconvenience"
|
Til top |
|
|
Lux550 Freak Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 392
|
Sendt: 02 December 2006 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Prefect skrev:
Lux550 Freak skrev:
Jeg ved godt, hvem jeg skal bede om råd, når jeg en dag får mulighed for at lave en hjemmebio.. 
|
|
|
Når den dag kommer er du meget velkommen og jeg giver gerne en hånd med. Og til den tid vil du vide at man er nødt til at køre Passat hvis man skal have tid til at lave bioen. Det tager for lang tid at rode med gearkassen fra en 6er . Nej undskyld, jeg ved godt den svier, men jeg kunne ikke lade være .
|
|
|
no harm done - der er ikke noget der kan slå lyden af 6 cylindre... ..
undrede mig iøvrigt om titlen på din tråd.. "F.Prefects kompromis" - hvori ligger kompromis'et i denne kompromisløse om/op-bygning af stuen med kabler planlagt og indbygget i væggene og egen-design af diverse møbler til at holde udstyret, der er købt til at passe sammen?
ja, undskyld - men jeg undrede mig bare...
mvh Lux550 Freak (nu osse med Pioneer DVR 540H-S)
|
Til top |
|
|
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
Sendt: 02 December 2006 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fornem indretning og løsning  - det kan du snildt være stolt af.
|
Til top |
|
|