Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 00:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Forskel Naka PA7 / Aragon4404 ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
T2Madsen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Marts 2004
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 04 December 2006 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

hitachi skrev:
Så deraf kan jeg så udlede at det var godt jeg købte en Aragon 4004MK2 og ikke en Nakamichi ?

... ja det var nok ikke så "tosset" endda

Hvad synes du så om den?

TeacVRDS10SEmod.//TacT2.2Xaaa//ZapPu lse2.2 SE//Dali40SE//TacT W210//CoralX15
Til top Vis T2Madsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af T2Madsen

hitachi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 04 December 2006 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Fra et DVDdrev digitalt til  Benchmark DAC1 og så direkte til effektforstærkeren via et sæt halvgode 50cm kabler og spiller over et par SA1270 ? Himmelsk lyd til "billige " penge..Den Aragon 4004 er skisme et fund til de penge. (5.800kr). Brugt forståes  Spiller som en stor effekt , men det er det jo også..Kan ikke genkende det som jeg har læst , at den skulle have en lukket mellemtone / diskant og en stor rund bas. I mine ører er den meget neutral med en smule for meget bas , men det passer fint til SA , med dens 4 styk små 4,5 " "Basser"

Til top Vis hitachi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hitachi

vern
Branchemedlem
Branchemedlem
Hificlassic.dk

Bruger siden: 01 November 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 04 December 2006 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

hitachi skrev:

En helt suverèn gennemgang af Nakamichi effektforstærkere

SuperGodt BradMan

Mvh  hitachi

Jeg har også haft dem alle pa7, 7.2, 5.2, 4004, 4004.2

Spillede på JBL S2600, B&W 801F og B&W matrix S2 med dem alle. 5.2 og 7.2 spiller altid godt hos mig ligemeget hvad, men suverænt bedst med den gl. ca5 (ikke 5.2) forforstærker. Vi testede Threshold S500, Threshold Fet Nine, Naka PA7.2, CA5 mod hinanden. Bedste lyd var S500 med CA5, næstbedst var PA7.2 med CA5.

Jeg var lidt skuffet over 4004mkII, men kun indtil jeg prøvede den med Aragon 24k forforst. Match made in heaven. Spiller rigtig godt sammen.

Alt blev købt i dba. 4004 for 4500kr, 24k 2000kr, PA5.2 4000kr, PA7 4000kr, PA7.2 7000kr, ca5 2000kr, ca5.2 2500kr

Til top Vis vern's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vern

RolfeZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 December 2006 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Hej alle.

Sikken en masse go'e inputs. Jeg trutter også i Naka-trompeten idet jeg også mener at Naka'erne ikke er helt uefne i forhold til moderne kasser. Men nok kan overgås selvfølgelig. Dog synes jeg ikke, der er så stor forskel på (gode, velkonstruerede) forstærkere som der er på højttalere eksempelvis (udmærket højttalervalg iøvrigt Jesper ;-)

De gode tips fra Bradman og andre til tweak af PA'en skal dog prøves. Tak for dem. Det er jo relevant for stort set alle forstærkere skulle jeg tænke. I den forbindelse er det godt at man kan købe servicemanualer til stort set hvad som helst på eBay - jeg købte for nyligt en til min Naka pre her: http://stores.ebay.com/Classic-Audio-Service - Nakamichi selv kunne dårligt huske produktet(!).

Mange hilsener

Rolf

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes