| Sendt: 27 November 2006 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Har netop overstået en yderst lærerig tur til HFK i Viborg (iøvrigt meget kompetent personale, på ingen måde "Fonafolk"). Jeg behøver ikke lede længere. Jeg har fundet mine højtalere!!
Jeg lyttede først til et sæt Dali Ikon 6. Spillede udemærkede men ikke noget der bare sagde "Waauuu". Meget klar og raffineret lyd, dog ikke overbevisende i bassen.
Herefter stod B&W DM 604 S3 for tur. De var mærkbart mere nyancerede, og bassen var væsentlig bedre. Men stadig måske en smule neutral efter min smag. Men det samlede lydbillede var meget fint, uden dog at være imponerende, efter min smag. Det er muligt mine forventninger var for høje til B&W, men faktisk må jeg nok erkende jeg blev en smule skuffet.
Til sidst var det Dali Concept 8. Her skal jeg da lige hilse og sige det sagde "WAAAUUUUUUU!!!!!!!" Nu er jeg ikke velhavende, så jeg har ikke lyttede til højtalere over 20.000 sættet, men de her slog alt hvad jeg har hørt før!!!!! Og nu kommer det bedste, det var også de billigste, til en stk. pris af kun 3.000,- Jeg vil godt indrømme at nyancen ikke er på højde med B&W'erne, men slut resultatet er til klart fordel for Dali Concept 8. Magen til mere fyldig, rund og dyb højtaler skal man lede længe efter. De kommer helt sikkert ind i min stue!!!
PS: Alle test's blev udført med NAD C352.
MVH Tom.
|