| Forfatter |
|
Sten Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 14 December 2003 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er intet i vejen for at købe en billlig afspiller. Pris og kvalitet har intet med hinanden at gøre. Fordi man køber en maskine til eksempelvis 5000.- så er den ikke nødvendigvis proportionalt bedre, udelukkende pga. af prisen. Det er i mine øjne en helt forkert opfattelse.
Der er mange elementer der spiller ind. Har man et billigt fjernsyn, så er det at smide pengene ud af vinduet, hvis man køber en dyr maskine. Har man derimod et plasma tv, så er en dyr maskine måske at overveje.
Sammenligner man egenskaber, så kan de billige ofte afspille flere formatter end de dyre samt at de tillige er regionsfrie, hvad jeg betragter som et stort plus.
Men det naturligvis helt op til den enkelte, hvad de har tænkt sig at købe. Man må bare ikke pr. definition udelukke de billige. De er såmen gode nok. Det primære er vel, hvad ens behov er.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 14 December 2003 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Jeg har også kendskab til en Metz DVD der kostede 3000 kr. for et par år siden. Man kunne også på det tidspunkt købe en Kennex til 1000 kr., denne var helt identisk med Metz'en, den eneste synlige forskel var logoet.
For at få noget der er rigtigt godt skal man betale omkring 4000 kr., så jeg kan sagtens forstå, at folk køber en DVD til en tusse, hvis man alligevel ved den skal skiftes ud om to til tre år. Man skal bare indse, at man ikke kan forvente flot CD lyd, eller et billede der er 100% stabilt. |
|
|
Jeg tvivler på at den har været helt identisk med en Metz. Metz-maskinerne er 100% Pioneer og Pioneer er ikke at finde i Bilka-mærkerne! Mange bliver dog snydt fordi Kennex og alle de andre low-price mærker ripper designet stort set 100% og derfor har mange svært ved at spotte forskellene!
Og som du siger, for at få noget rigtigt godt skal man gerne af med f.eks. 4000 kr og derfor køber mange en til en tusse fordi den skal skiftes ud om 2-3- år?? Men hvorfor?? Fordi de ved at det går forholdsvist hurtigt, men samtidig bliver man altså også ved med at være teknologisk bagud og kommer aldrig op på standarden ved at blive ved med at smide 1000 kr ud på en billig maskine der alligevel skal skiftes ud om 2-3 år! Jeg har selv en Pioneer DV-717, og den er ikke helt ny længere, men den er heller ikke faldet så meget af vognen at den ikke kan levere gode billeder endnu - så hurtigt går det heller ikke! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Zibas Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 144
|
| Sendt: 14 December 2003 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jackie linolen skrev:
|
Hifi klubben har deres eget mærke(så vidt jeg ved), Argon. Der er en dvdafspiller til 799,- på dette link: http://www.hifiklubben.com/dk/show.php?folder=&product=A RGDVD2001
Med to års garanti og klubbens øvrige vilkår, kan det ikke være det værste at rende ind i.
Er der nogen der kender den?
Billige DVDafspillere kan have mekanisk støj, der bliver en snigende irritations faktor.
Held og lykke i junglen!
Du skriver hifi klubben gi'r 2 års garanti, men ALDI giver kun 3 år og telefon hotline !!!!!
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9418
|
| Sendt: 15 December 2003 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Ronin
Det er rigtigt at nogle af Metz er pioneer (Metz DV57 = Pioneer
DVD717, men det er ikke rigtigt at de er 100%. De er så kraftigt
modificerede, at Pioneerreservedele ikke altid passer, dog er
udseendet helt identisk.
Jeg kan ikke huske modelbetegnelse på den Metz jeg nævner, men
jeg har haft den åben, og der er ikke noget som helst pioneer i den.
Pioneer laver selv elektronikken, og deres logo er derfor altid at
finde i deres produkter, men ikke i den nævnte Metz.
|
| Til top |
|
| |
chriller4 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 162
|
| Sendt: 17 December 2003 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zibas skrev:
|
Hey
Tjek lige på www.aldi.dk , der har de en medion i næste uge til 649.-kr og den kan også tage DivX !!!
|
|
|
Jeg fik ikke fat i dette vidunder, de havde maks 10 og folk stod i kø ! 
Gjorde du/i ? __________________ Hilsen Christer Holte / Musikanmelder her på sitet
Mit anlæg, klik her
Min hjemmeside: www.christerholte.dk
|
| Til top |
|
| |
jasc Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 17 December 2003 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb Argonspille i hifiklubben - til pengene bliver det ikke meget bedre!!!
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 17 December 2003 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu når jeg kigger på Argon afpilleren, har jeg lidt svært ved at se om den overhovedet er dts understøttet.  __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
franklj Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 20 December 2003 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fik ikke fat i dette vidunder, de havde maks 10 og folk stod i kø ! 
Gjorde du/i ?
[/QUOTE]
nej jeg gjore heller ikke, fatter ikke hvorfor at de ikke laver det sådan at man kan bestille og betale forud, også hente bagefter. jeg ville godt vente op til 1 månede hvis den kom igen.
men ville da lige godt hører om andre har fået en, og hvad de syntes om den? __________________ Denon 1603, amitech dvd 704, Samt sony 32" fx 68 100hz 16:9.
2stk Dali Concept 6
2stk Dali Icon 6
1stk Dali Icon 2 center
|
| Til top |
|
| |
Scenic Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 26 December 2003 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu sad jeg lige her og fulgte med i diskussionen da jeg selv er på udkig efter en lækker men billig dvd afspiller min min elskede sorround reciever. Men jeg har nu haft mine øjne næsten fastlåst på en:
Nintaus 9808 - da den kan spille mp3, WMA såvel som S/VCD også har en DTS Og ikke koster mere en 800 kroner på nettet - tjek www.dvdpriser.dk
DTS var et krav for mig da min reciever(JVC RX112RSL) nu kan spille det hehehe. En af mine andre hifi freak(no offense ) venner sagde at den var udemærket dvd afspiller men han ville selv købe en der var bedre til at afspille cd'er.
|
| Til top |
|
| |