Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2024 | 19:37   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Helt ny Densen B-410 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 5656
Sendt: 28 November 2006 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:

Jeg har regnet lidt på den....hvis vi antager push-pull ideel udgang og 8ohm, skal der +/-10V supply og Iq på ca. 0,6A..det giver 12W pr. kanal i varme......det kan vel gå i den kasse. Forudsat single-ended udgang vil det give det dobbelte...

Hvis den er prissat som Gammut gør det så er prisen jo 5.000DKK...og det er vel ok , så om et par år kan den skaffes brugt for 2,5-3k


Virker det ikke som om Densen fuldstændigt er ved at afskaffe effektforstærkeren?
En del kunne tyde på det, læs lige mit indlæg om B350 - for det kan man da ikke kalde en effektforstærker.
Han undergraver da sin egen forretning på den måde

At tænke sig en forstærker med en dæmpningsfaktor omkring 20 i 8 Ohm, bliver markedsført som om den dobler effekten i den halve impedans.

Man skal lige vide, at det koster 0 og en dyt at lave en amp 10-20% for stor, mens det koster kassen at få den til at fordoble effekten.
Effektfordoblingen er det der gør en amp stærk og dynamisk. Effektforhøjelse af hensyn til overholdelse af de opgivne effekter, er bare et forsøg på at få en gummiamp til at se stærk ud på papiret.

Jeg tror der er blevet pumpet lige lovlig meget luft i den her guitar

Må jeg foreslå en røramp i stedet, den giver sig da i det mindste ikke ud for mere end den faktisk er.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik
 
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 5656
Sendt: 28 November 2006 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Lige en hjælpende hånd måske:

http://www.glemsom.dk/talmaal/ohms_lov.htm

Ohms lov gælder godt nok ikke i HIFI, men alligevel!
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik
 
Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1787
Sendt: 28 November 2006 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Det er en gammelt triks til at simulere rørsløde.....sæt en 1 Ohm effektmodstand i serie med højttaleren.....er det Densen lyd?

 

En Holfi Audis har en udgangsimpedans på 0,35ohm ifølge Holfi og de bruger mig bekendt også single sæt udgangstranser....det er jo næsten 1/3 af Densens knap 1ohm...det vil i mine øjne betyde enten store emittermodstande eller højimpedant drivertrin i Densen....?

Eller alternativt at det er trafoen/strømforsyningen der kolapser og at de kan stampe en bedre småsignal udgangsimpedans op?

 



__________________
"Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
Til top Vis Groove's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Groove
 
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 5656
Sendt: 28 November 2006 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:

Det er en gammelt triks til at simulere rørsløde.....sæt en 1 Ohm effektmodstand i serie med højttaleren.....er det Densen lyd?




Du kan vel nøjes med rundt regnet 1/2 ohm, for resten sidder allerede inde i B350.
Vel omkring 0,3-0,4 Ohm emitter modstand, resten fra amp/print m.m. i sig selv.

Jeg tror egentlig det vil være en fordel at smække en trafo på udgangen af den.
Er der i øvrigt ikke lidt vel meget LC Audio over den konstruktion når man kigger den efter i sømmene?

Jeg tror det eneste denne amp fordobler er prisen, hvis man køber 4 i stedet for 2 - og så endda måske ikke .

Holy Moly! Hvis den koster over 10K, som jeg tror den gør, så er det godt nok røveri ved højlys dag. Det kan kun være designet der trækker læsset.
Jeg tør æde min gamle hat på, at den gummiBørge vil få fræset indvoldende ud af et gammelt ådsel som en 3020 - endda på detaljering.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik
 
Morpheus
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Dobbeltprofil

Bruger siden: 05 November 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 56
Sendt: 28 November 2006 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Hvor er Thommas Sillesen i al det her?

__________________
Hvad laver han dog nu??????
Til top Vis Morpheus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morpheus
 
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 5656
Sendt: 28 November 2006 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Morpheus skrev:
Hvor er Thommas Sillesen i al det her?


Han er sikkert på vej ned i banken for at købe den.
Eller også er han på kursus i hvordan man omgår Ohms lov
Eller måske han er i gang med at rette alle de steder, hvor der står at effekten fordobles i den halve impedans, det er i øvrigt en usandhed der går igen på alle Densen udgangstrin.
Samtlige er opgivet til dobbelt op i 1/2 impedans integrerede som delte amps fra den mindste til den største.

Det værste eksempel jeg har set er B110, der af Densen opgives til Flg.:

DATA

Power output in 8 ohms: 2x60W
Power output in 4 ohms: 2x120W
Power supply size: 360VA
Storage capacity: 70.000uF
THD + Noise @ rated output: Less than 0.005%
Frequency response (+0 -3db): 2-400.000Hz
Weight/shippingweight: 13/14 Kg
Product dimensions (WxDxH): 440x310x64mm

En Tysk test der er tilgængelig på Densens egen hjemmeside, måles den til

  • 75 Watt i 4 Ohm
  • 155 Watt i 2 Ohm

Den burde have kunnet yde 300 Watt i 2 Ohm, men effekten er faldet til det halve.

Ærligt og redeligt!
Jeg kender ikke en bovlam japaner fra senhalvfjerdserne der er værre.
Hvis denne amp kommer på en højttaler med blot en smule fasedrej, så er den helt ude at svømme.
Den vil typisk kun kunne anvendes på små højttalere der ingen dæmpning kræver og slet ikke på refleks systemer.
Et er helt sikkert, hvis nogen vil kalde den dynamisk, så vil det være naturstridigt.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik
 
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 5656
Sendt: 28 November 2006 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Du milde!
Den koster meget mere end jeg troede!

Densen Beat B-350

  Densen Beat B-350
  Type: Mono Effektforforstærker
  Udgangseffekt: 1x125W i 8 Ohm - 1x250 i 4 Ohm
  Strømforsyning: 750 VA
  Kondensator: 100.000 uF
  Andet: Livsvarig garanti
  Dimensioner: 440 x 310 x 64 mm. (B - D - H)
  Vægt: 15 Kg.
  Pris:   26.000,-  DKK
      3.499,-  €
  12 Mdr. rentefrit: 2.275,-  DKK pr./mdr.

 

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik
 
Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1787
Sendt: 28 November 2006 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Husk at det er en vildledende forhandler pris, du skal gange med 0,5 for at få kundeprisen (non-idiot)...

__________________
"Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
Til top Vis Groove's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Groove
 
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 5656
Sendt: 28 November 2006 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:
Husk at det er en vildledende forhandler pris, du skal gange med 0,5 for at få kundeprisen (non-idiot)...


Tror egentlig ikke der er noget galt med prisen, De er bare kommet til at skrive € pr. par i stedet for DKR.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik
 
shras
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Januar 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Indlæg: 1007
Sendt: 28 November 2006 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Morpheus skrev:
Hvor er Thommas Sillesen i al det her?


Han er sikkert på vej ned i banken for at købe den.
Eller også er han på kursus i hvordan man omgår Ohms lov

Nu er Sillesen jo branchemedlem, og der er således noget skrappere regler for hvad han må skrive og ikke skrive.

Alle andre må dog smide alt det mundl*rt ud de vil, hvilket vi desværre ser endnu et eksempel på her...



__________________
MVH Søren

Sonus faber Club International
Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted
 
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 5656
Sendt: 28 November 2006 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

shras skrev:

Nu er Sillesen jo branchemedlem, og der er således noget skrappere regler for hvad han må skrive og ikke skrive.

Alle andre må dog smide alt det mundl*rt ud de vil, hvilket vi desværre ser endnu et eksempel på her...


Se nu lyder du jo ganske fornærmet, hvilket du også burde være hvis du har en Densen og har købt den i den tro at den var strømstærk.

Det er et ubestrideligt faktum, at det er den ikke.

Selv den største af dem kan ikke mønstre mere dæmpningsfaktor end ca. det dobbelte af en røramp.

Og det er altså markedsført som et faktum, at der dobles op i den halve effekt. Check selv efter.
En effektdobling i 1/2 impedans er en high end kvalitet i en transistoramp.
Det her er bare ikke en dyt high end andet end på prisen.
Hvem ville finde sig i dette hvis vi talte om en bil?
Topfart 200km/t, men med svigermor på bagsædet 160 km/t

Så hvem der ude med den værste gang bæ her, kan man da komme helt i tvivl om.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik
 
Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1787
Sendt: 28 November 2006 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

shras skrev:

Kurt von Kubik skrev:
Morpheus skrev:
Hvor er Thommas Sillesen i al det her?


Han er sikkert på vej ned i banken for at købe den.
Eller også er han på kursus i hvordan man omgår Ohms lov

Nu er Sillesen jo branchemedlem, og der er således noget skrappere regler for hvad han må skrive og ikke skrive.

Alle andre må dog smide alt det mundl*rt ud de vil, hvilket vi desværre ser endnu et eksempel på her...

Mindre bemidlede giver jo altid budbringeren skylden for livsens ondskab , hvorfor ikke bare påpege fejlene i stedet for at blive personlig? Eller er det ikke en option for dig?



__________________
"Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
Til top Vis Groove's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Groove
 
xo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 1010
Sendt: 28 November 2006 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Offentlig gabestok   - og så ovenikøbet (næsten) i pressemeddelelsen.
Hård, men retfærdig.

Til top Vis xo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xo
 
shras
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Januar 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Indlæg: 1007
Sendt: 28 November 2006 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
shras skrev:

Nu er Sillesen jo branchemedlem, og der er således noget skrappere regler for hvad han må skrive og ikke skrive.

Alle andre må dog smide alt det mundl*rt ud de vil, hvilket vi desværre ser endnu et eksempel på her...


Se nu lyder du jo ganske fornærmet, hvilket du også burde være hvis du har en Densen og har købt den i den tro at den var strømstærk.

Det er et ubestrideligt faktum, at det er den ikke.

Selv den største af dem kan ikke mønstre mere dæmpningsfaktor end ca. det dobbelte af en røramp.

Og det er altså markedsført som et faktum, at der dobles op i den halve effekt. Check selv efter.
En effektdobling i 1/2 impedans er en high end kvalitet i en transistoramp.
Det her er bare ikke en dyt high end andet end på prisen.
Hvem ville finde sig i dette hvis vi talte om en bil?
Topfart 200km/t Med svigermor på bagsædet 160 km/t

Så hvem der ude med den værste gang bæ her, kan man da komme helt i tvivl om.

Kravl over børnehavestadiet (som du gør i ovenstående indlæg lige indtil de sidste 2 linier), så kan det være dit indlæg bliver taget seriøst. Glem dog jeres "pegen fingre".

Ang. mit eget tidl. ejerskab af Densen, så har jeg ikke de store problemer med hvad der skrives på et åbent forum om de valg jeg har taget (specielt ikke danske fora). Formen hvormed der diskuteres i denne tråd beskriver meget godt hvorfor.



__________________
MVH Søren

Sonus faber Club International
Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted
 
Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1787
Sendt: 28 November 2006 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

shras skrev:

Formen hvormed der diskuteres i denne tråd beskriver meget godt hvorfor.

Du erklærer dig med andre ord enig i indholdet.....

Sandheden er slem....som Alan Olsen siger det: "Der er bare nogle sange jeg er nød til at skrive, ellers bliver de ikke skrevet"

 



__________________
"Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
Til top Vis Groove's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Groove
 
shras
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Januar 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Indlæg: 1007
Sendt: 28 November 2006 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:

shras skrev:

Formen hvormed der diskuteres i denne tråd beskriver meget godt hvorfor.

Du erklærer dig med andre ord enig i indholdet.....

Tolk mit indlæg som du ønsker. Pas nu på formen ikke overskygger indholdet...



__________________
MVH Søren

Sonus faber Club International
Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted
 
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 5656
Sendt: 28 November 2006 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Groove skrev:

shras skrev:

Formen hvormed der diskuteres i denne tråd beskriver meget godt hvorfor.

Du erklærer dig med andre ord enig i indholdet.....

Sandheden er slem....som Alan Olsen siger det: "Der er bare nogle sange jeg er nød til at skrive, ellers bliver de ikke skrevet"

 



Ak ja!
Man kan tage det som man vil.
Jeg forsøger at eksemplificere nogle oplysninger og måske relatere dem til noget begribeligt.
Det er sådan set bare det der foregår i denne tråd.
Ude i den virkelige verden har vi så Densen, der påberåber sig kvaliteter, som er ekstremt attråværdige og dyre at realisere - helt uden at have end blot en antydning af dem.

Densen siger med de anførte oplysninger, at de har ekstremt lav umodkoblet udgangsimpedans, hvilket er hammersvært at lave, uden at omkostningerne stryger mod himlen.
Realiteten er, at vi her ser noget der mest af alt minder om en bevidst placeret usandhed, med henblik på at øge anseelse og værdi på et billigt produkt.
I min verden er det lige så kriminelt, som at dreje kilometertælleren baglæns på en brugt bil.
Det er ganske enkelt moralsk forkasteligt og uetisk. Det bryder med god markedsføringsskik og jeg er sikker på, at juraen sagtens kan tvinge Densen til at ændre markedsføringen.

Tænk dig om du købte en bil fordi du kunne få 5 cylindre og 200 hk for en given pris.
Blot fordi du var ukyndig fik du så 4 cylindre og 150 hk i stedet, men til prisen for 6éren.

No way!
Det er på tide nogen tager bladet fra munden - det blev så mig der kogte over

Det ville klæde Densen at sende hele programmet af forstærkere til 2 uafhængige målelabratorier og herefter offentliggøre målingerne på deres eget site. Samtidig kunne alle brochurer så blive rettet til, så de var i overensstemmelse med de faktiske forhold.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik
 
tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1646
Sendt: 28 November 2006 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Det er da meget sjovt, at en tråd om en Densen cd spiller, er blevet til en tråd om forstærkere, og deres effekt. Men af egen erfaring, så er Densen bedst til at trække "nemme" højttalere.

vh. T



__________________
B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
Til top Vis tarup 13's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tarup 13 Besøg tarup 13's Websted
 
Rytmik
Branchemedlem
Branchemedlem

Amforamusik

Bruger siden: 18 Juni 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 589
Sendt: 28 November 2006 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

tarup 13 skrev:

Det er da meget sjovt, at en tråd om en Densen cd spiller, er blevet til en tråd om forstærkere, og deres effekt. Men af egen erfaring, så er Densen bedst til at trække "nemme" højttalere.

vh. T



Ja, jeg tør næsten at gå så vidt og sige, at jeg har erfaring med, at de ikke kan andet!


Mvh.


Til top Vis Rytmik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rytmik
 
kontrast
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 558
Sendt: 28 November 2006 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Hov, hvad sker der? Densen plejer at få særlig handskefin behandling i de danske webmedier - og nu er knivene fremme!

Jeg er aldeles upartisk her, og vil spørge helt åbent om det er typisk sådan med alle forstærkere, at de ikke dobler effekten ved den dobbelte belastning i ohm?

Jeg er ikke ingeniør eller tekniker, men er da klar over at en højttaler ikke er en jævn modstand der opføre sig perfekt, så en højttaler med fasedrej ( det har de alle) er altid en værre modstand end en (måle)effektmodstnad. Yes det var præmissen - spørgsmålet er så om ikke bare man er nødt til at måle alle forstærkere på den måde, for at kunne sammenligne dem?

Og så lige een til Groove: Ka du ikke lige holde dig lidt mindre hævngerrig/skadefro i denne tråd? Det kan være at KvK er kommet afsted med en provokatorisk linie, men han arbejder som sædvanlig på et sagligt teknisk grundlag (+ lidt holdning selvfølgelig) men du virker bare ude på at hoppe på dem der ligger ned. Det gør altså bare at tråden er i stor fare for at køre af sporet.

Til top Vis kontrast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kontrast
 

<< Forrige Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes