Emne: Helt ny Densen B-410 ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Japer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 890
|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et billede af kurt muligvis
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Densen!
Først så har HB intet med noget som helst af det her at gøre. Og jeg har ikke fået hjælp til at beregne udgangsimpedansen på din amp, jeg har bare bedt noget om at checke den, fordi de så så pauvert ud.
Serieværdierne på mine filterkomponenter kender jeg ikke, så ingen kommentarer.
Mht. aktiv drift, så sender enhederne endnu mere strøm i hovedet på den underdimensionerede udgang ved aktiv drift, og at det forhold at den er underdimensioneret bliver blot endnu mere tydeligt.
Mit HT kabel er faktisk på 27 kvmm. så det er helt rigtigt det jeg skriver. SCS6x4 til hver HT.
95% af dine kunder får flere watt end du sagde de ville. 100% af dem får en amp der er markedsført som om den fordobler effekten i den halve impedans og ikke klapper sammen i 2 Ohm.
Krell måler fremragende. Og hvis vi fortsatte i 2Ohm og 0,6Ohm, så ville din amp med allerstørste tydelighed ligne præcist det den er.
- Metoden er ikke alternativ, udgangsimpedansen på din forstærker er ualmindeligt høj.
- Nej man kan sagtens komme over 50
- Serienodstanden kender jeg ikke, ligesom du heller ikke gør det, men den har intet med Densen at gøre
- En Gravity vil med elektronisk delefilter have en beregnet udgangsimpedans der er mange gange lavere end B350, som uanset om du vil det eller ej er håbløst dårligt dimensioneret
- Jeg har læst en del Otala
- Transistorer er beregnet til bestemte formål, valget foretages ud fra dette.
- Effekterne er opgivet på en vildledende måde.
Du antyder fordobling, hvilket er ekstremt dyrt at lave, og så kræver det talent at nå langt. Realiteten er at du i stedet leverer en slap forstærker der af markedsføringsmæssige årsager nedspecificeres, så man kan levere i det mindste den lovede effekt ind i en modstand.
- Denneher kan umuligt være ringere end B350 http://lcaudio.dk/index.php?page=29 Den gør brug af de samme transer.
- Den højere dæmpningsfaktor giver et meget nøjere reproduceret signal - and that´s a fact.
Det giver også mulighed for at drive en HT og ikke en modstand.
- Bevis at du aldrig har skrevet 125W i 8 og 250W i 4 ohm for ikke at tjene penge på det.
Spørg forbrugeren hvad han forventer når han læser dine opgivelser. Men åbenbart er de bare til pynt, og den vil ikke holde, hvis nogen nedlægger påstand om de er blevet vildledt.
Nu griber du jo ud efter snart sagt alt der kan få fokus væk fra den bolledejsforstærker, hvilket du jo da osse er ret kendt for at være god til.
Men det flytter ikke ved det faktum, at du forsøger at positionere dit produkt op i nærheden af f.eks. Krell, Mark Levinson Gryphon og andre, som netop forsøger at lave forstærkere der er kan holde spændingen oppe under skrappe belastninger. Det kan dine overhovedet ikke, hvilket testrapporterne klart viser og det gælder hver eneste af dem. Grunden til at de ikke kan det, er ligeså tydelig, nemlig underdimensionering. Du har lavet et billigt MIDFI produkt, som du forsøger at sælge som high-end. Bl.a. ved at give forbrugeren vildledende oplysninger, som nemt kan opfattes som om, at produktet er en ægte kompromisløs konstruktion.
Den markedsføringsetiske standard hos Densen må vi nok hellere lade forbrugeren om at bedømme. Jeg fikser en poll her på sitet, så folk kan stemme på om du er good or bad guy.
Men hvis du skal have noget godt ud af situiationen, så kunne du jo passende byde alle dem der har købt et "sminket lig" på refusion af købssummen, så de er frit stillet i markedet. Så vil du jo se om de har fået det de efterspurgte.
|
| Til top |
|
| |
Kinnaps Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes det kunne være interessant at vide, om man så kan høre forskel på en samlet dæmpningsfaktor på 16 og en på 11. Altså med kabel. Eller måske på to, hvor forskellen kun er 0.5. Hvor går grænsen?. Jeg har selv lyttet på to forskellige Lux forstærkere, hvor dæmpningsfaktoren har været henholdsvis 100 og 500. Den på 500 havde langt mere styr på tingene i basområdet. Det var let at konstatere. Om denne forskel så ligger i dæmpningsfaktoren, ved jeg ikke. Umiddelbart vil jeg selv mene, at den har noget at sige.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kinnaps skrev:
|
Synes det kunne være interessant at vide, om man så kan høre forskel på en samlet dæmpningsfaktor på 16 og en på 11. Altså med kabel. Eller måske på to, hvor forskellen kun er 0.5. Hvor går grænsen?. Jeg har selv lyttet på to forskellige Lux forstærkere, hvor dæmpningsfaktoren har været henholdsvis 100 og 500. Den på 500 havde langt mere styr på tingene i basområdet. Det var let at konstatere. Om denne forskel så ligger i dæmpningsfaktoren, ved jeg ikke. Umiddelbart vil jeg selv mene, at den har noget at sige. |
|
|
Just præcis! Men magt og kontrol gælder langt videre end bassen på moderne højttalere.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
shras skrev:
Kurt von Kubik skrev:
I forhold til de opgivelser Densen har lagt på nettet. Han opgiver f.eks. B350 til 125 Watt i 8 Ohm og 250 Watt i 4 Ohm. Og nu er det pludselig minimumsdata, som levner plads til dårlig dimensionering. Ak ja! Meget skal man vidne. Pris og specsheet antyder at her er der gjort noget særligt. Sillesen har bare lavet en billig og underdimensioneret forstærker, der ikke er skabt til at drive ægte højttalere, og nu er han blevet opdaget og så er han sur. Han påberåber sig, at han leverer mere end det lovede.
At skrue forsyningsspændingen lidt op i forhold til det opgivne er 100% gratis. At lave en amp der er tæt på at overholde hans specs er vildt dyrt. Sillesen er usandfærdig - simpelthen. Og nu har han det vist lidt skidt.
|
|
|
Ovenstående er den negative tolkning af det der skrives.
Vi er vel enige om at skal udgangsspændingen holdes konstant ved faldende impedans, så kræves der tilstrækkelig med bolcher (transistorer) i udgangen til at den nødvendige strøm kan trækkes. Du argumenterer i det ovenstående for at der skal hældes tilstrækkeligt med bolcher i en given amp, således der kan trækkes al den strøm der måtte ønskes.
Det er dog et faktum at flere udgangstransistorer betyder en væsentlig ændring af den lyd forstærkeren leverer. Det er ikke alene baseret ud fra Sillesens argumenter omkring harmonisk forvrængning (det er dog en god forklaring på fænomenet), men også ud fra en subjektiv opfattelse af lyden fra en forstærker med et simpelt udgangstrin med få transistorer, i forhold til lyden fra diverse monster-forstærkere. De store forstærkere skal ganske enkelt være vanvittigt godt konstruerede for at hamle op med de småt konstruerede forstærkere, for at opnå samme realisme og indlevelse som de små kan levere.
Kunne det tænkes at det var et bevidst designvalg ud fra lyden, frem for specs? |
|
|
Det er et 100% bevidst valg fra Densens side. Og det er 100% bevidst misinformation fra Densens side i et forsøg på at opnå anseelse og en høj pris. Om du er vild med en vingummiforstærker er jo din egen sag, men fakta er, at den ikke kan reproducere det indkomne signal. Low-Fi og til dels også Mid-Fibruger den slags midler, ikke produkter der forsøger at positionere sig som strømstærke. Men man har vel ikke set og hørt det sidste fra den kant endnu.
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Om du er vild med en vingummiforstærker er jo din egen sag, men fakta er, at den ikke kan reproducere det indkomne signal. Low-Fi og til dels også Mid-Fibruger den slags midler, ikke produkter der forsøger at positionere sig som strømstærke. Men man har vel ikke set og hørt det sidste fra den kant endnu. |
|
|
Fakta er at det afhænger af den load du smider på din amp.
Fakta er at du introducerer anden forvrængning ved at indskyde ekstra transistorer i udgangstrinnet. Effektmålingerne bliver dog flotte.
Fakta er at du lige nu har gravet dig ned i tolkningen af enkelte parametre, hvor resultatet reelt afhænger af en mængde parametre. Det er nøjagtigt lige så misinformerende som de effektopgivelser du opponerer imod. __________________ MVH Søren
Sonus faber Club International
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
shras skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Om du er vild med en vingummiforstærker er jo din egen sag, men fakta er, at den ikke kan reproducere det indkomne signal. Low-Fi og til dels også Mid-Fibruger den slags midler, ikke produkter der forsøger at positionere sig som strømstærke. Men man har vel ikke set og hørt det sidste fra den kant endnu. |
|
|
Fakta er at det afhænger af den load du smider på din amp.
Fakta er at du introducerer anden forvrængning ved at indskyde ekstra transistorer i udgangstrinnet. Effektmålingerne bliver dog flotte.
Fakta er at du lige nu har gravet dig ned i tolkningen af enkelte parametre, hvor resultatet reelt afhænger af en mængde parametre. Det er nøjagtigt lige så misinformerende som de effektopgivelser du opponerer imod. |
|
|
Densen ampen er blød uanset hvilken HT du smider på den, højttaleres impedanser er dynamiske og de kræver meget mere strøm end normalt antaget. Din vurdering og afvejning af fordele og ulemper ved én eller flere transistorer kan jeg ikke rigtigt forholde mig til. Men det resulterer i en blød forstærker.
|
| Til top |
|
| |
Kinnaps Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Kinnaps skrev:
|
Synes det kunne være interessant at vide, om man så kan høre forskel på en samlet dæmpningsfaktor på 16 og en på 11. Altså med kabel. Eller måske på to, hvor forskellen kun er 0.5. Hvor går grænsen?. Jeg har selv lyttet på to forskellige Lux forstærkere, hvor dæmpningsfaktoren har været henholdsvis 100 og 500. Den på 500 havde langt mere styr på tingene i basområdet. Det var let at konstatere. Om denne forskel så ligger i dæmpningsfaktoren, ved jeg ikke. Umiddelbart vil jeg selv mene, at den har noget at sige.
|
|
|
Just præcis! Men magt og kontrol gælder langt videre end bassen på moderne højttalere. |
|
|
Der var skam også forskel i toppen, men den store forskel lå altså i bassen på de højttalere. Bassområdet blev mere slank og detaljeret uden at blive hård. En ganske imponerende forskel, synes jeg. Men igen, forstærkerne var forskellige på en række parametre. Ikke mindst båndbredden. Jeg tror på, at dæmpningsfaktoren har noget at sige. Ikke alt.
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
|
Hvis vi istedet opgav tal som forstærkerne kun lige med nød og næppe kunne opnå, ville vi opnå at nogengange kunne vore produkter ikke opretholde specs. Nu ser man istedet at B350 - som Stereoplay viser- leverer 176 i 8 og 294W i 4 ohm, istedet for 125/250W. Personligt tror jeg vi ville kunne sælge flere B-350 hvis vi f.eks opgav den til 175W i 8 ohm, og 290W i 4 ohm (istedet for 125/250W).
At vi vælger at være ekstrem konservative skyldes 2 ting:
- Vi sælger produkter på mange markeder, således varierer de 230 V fra land til land. I engelske stikkontakter ligger det f.eks typisk mellem 210 og 250V, hvilket ville gøre at hvis vi var optimistiske i vore opgivelser af watt, kunne vi risikere at hvis forbrugeren kun har 210 V, fik han ikke de lovede watt.
- Det er også umuligt for os at differentiere disse opgivelser, da det ville betyde at al vor brochuremateriale skulle laves individuelt for hvert enkelt marked, istedet for som nu hvor vi kan nøjes med et katalog til hele verden. Det ville være for dyrt i forhold til at oplyse minimumsspecifikationer vi i alle tilfælde kan opfylde.
Er der så tale om manipulation fra vores side at tallene er dobbelt så store i 4 ohm end i 8 ohm ?
|
|
|
Som jeg skrev tidligere, så tror jeg ikke de opgivne data 125/250W er en "tilfældighed"....
Hvis ovenstående argumenter med netspændingsvariationer holder, hvorfor "reducerer" i så effekten i 8 ohm med 29% og kun effekten i 4 ohm med 14%, så det tilfældigvis lige passer med en fordobling?

__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
|
Det er en gammelt triks til at simulere rørsløde.....sæt en 1 Ohm effektmodstand i serie med højttaleren.....er det Densen lyd?

En Holfi Audis har en udgangsimpedans på 0,35ohm ifølge Holfi og de bruger mig bekendt også single sæt udgangstranser....det er jo næsten 1/3 af Densens knap 1ohm...det vil i mine øjne betyde enten store emittermodstande eller højimpedant drivertrin i Densen....?
Eller alternativt at det er trafoen/strømforsyningen der kolapser og at de kan stampe en bedre småsignal udgangsimpedans op?
|
|
|
Jeg citerer lige mig selv ...
Enig i at man bør måle udgangsimpedansen -3dB under klipning for ikke at afdække en brystsvag strømforsyning , men samtidig er det vil lidt underligt ikke at regne strømforsyningens bidrag med i ampens evne til at levere strøm/spænding i varierende load.
I virkeligheden er der jo tale om en afdækning af måledata der forherliger produktet teoretisk, men som i real-life slår i gennem som manglende performance.
Lytteindtryk fra flere sider her i tråden bakker jo denne antagelse op!
Minder om i gamle dage hvor japser forstærkere kunne fremvise 0,0000000000000001% forvrængning i 4/8 ohmsk belasning, men lød skrækkeligt med højttalere (sikringskredsløb der ødelagde festen, dårlig PSU, etc.)
Kan vi komme ud af det her med en generel bedre forståelse for målinger/datas indvirkning på oplevet lyd er meget nået. Så skal producenterne bare til at følge trop med reelle målinger op opgivelser (ikke bare Densen )
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
|
Som jeg skrev tidligere, så tror jeg ikke de opgivne data 125/250W er en "tilfældighed"....
Hvis ovenstående argumenter med netspændingsvariationer holder, hvorfor "reducerer" i så effekten i 8 ohm med 29% og kun effekten i 4 ohm med 14%, så det tilfældigvis lige passer med en fordobling?

|
|
|
Ordet "fordobling" nævnes dog ikke noget sted (heller ikke på Densens hjemmeside), men beror derimod på den måde læseren tolker de skrevne effektopgivelser.
Manipulation? Det er det vel, men vi manipuleres jo dagligt af hinanden, reklamer, medier osv... Hvori består det odiøse?
Det er vel også for at give det reelle billede at diverse magasiner tester forstærkeren? Som jeg ser det, har Sillesen ikke på noget tidspunkt forsøgt at tilbageholde disse 3. parts oplysninger.
Hvilke øgenavne du og KVK så vælger at klistre på en given forstærker er helt op til jer selv. I skal bare gøre opmærksom på at det er jeres holdning, og ligeledes et forsøg på manipulation (jf ovenstående definition). __________________ MVH Søren
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
|
Densen:
Jeg mener bestemt at bevidst opgive mindre effekt i 8 ohm, så den netop er halv af effekten i 4 ohm, er bevidst vildledning...og kan ikke sammenlignes med en bilfabrikants konservative opgivelse af en ydelse på 150HK, hvis der kan pines 180HK ud af dyret......det tror jeg godt du er klar over, andet ville skuffe mig 
Og med hensyn til at udgangen er baseret på (en neddroslet version) af en klasse A forstærker er også på kanten af misinformation...
Hvorfor ikke bare skrive om en ret unik feature som et diskret udgangstrin reelt er og det samme med single-sæt udgange??
De kunder der køber efter de specifikationer kan nemt skuffes og dem der ikke gør er jo ligeglade! 
I bund og grund er det vel et spørgsmål om at stå ved det produkt man har designet....??
Angående udgangsimpedansen, så tyder målingerne på at den er lige under 1 ohm. Men det kan også være at trafoen taber pusten i lave impedanser og spiller ind, så dine indikationer på en mindre værdi er reel...
|
|
|
Den med klasse A udgangen mangler jeg en Densen kommentar til.... ...den er ikke lige i skabet!
Med samme ret kunne man jo kalde en en NAD3020 for en 2x50W/100W (8/4ohm) ren klasse A forstærker...fordi den er baseret på en sådan konstruktion. I produktmodningsfasen besluttede man blot at fjerne kølingen af udgangen til en blikplade, skrue tomgangsstrømmen ned til 0,02A og sænke forsyningsspændingen.
Og så ellers undlade at informere marketingsafdelingen  __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
shras skrev:
Groove skrev:
|

|
|
|
Ordet "fordobling" nævnes dog ikke noget sted (heller ikke på Densens hjemmeside), men beror derimod på den måde læseren tolker de skrevne effektopgivelser.
Manipulation? Det er det vel, men vi manipuleres jo dagligt af hinanden, reklamer, medier osv... Hvori består det odiøse?
Det er vel også for at give det reelle billede at diverse magasiner tester forstærkeren? Som jeg ser det, har Sillesen ikke på noget tidspunkt forsøgt at tilbageholde disse 3. parts oplysninger.
Hvilke øgenavne du og KVK så vælger at klistre på en given forstærker er helt op til jer selv. I skal bare gøre opmærksom på at det er jeres holdning, og ligeledes et forsøg på manipulation (jf ovenstående definition).
|
|
|
Det her opfatter jeg som et forum hvor branchens dårlige vaner skal vurderes og erfaringer på tværs af brugere udveksles.
At en eller mange producenter omgås sandheden lemfældigt, fordi det er blevet normalt, er så meget større grund til at råbe op!
MEn man behøver jo ikke følge irreterende brugeres råd eller opråb. Det er op til den enkelte. Men nu er der ikke bare en postulat fra en producent, men også en modreaktion...
Hvor er grænsen for hvad du vil acceptere, hvis det er "normalt"? __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi tager det lige een gang til for prins knud:
a) Hvis du nu mener din metode til udmåling af dæmpningsfaktor ikke er forkert, må du gerne bevise det f.eks med et link. KLC-Audio har allerede med et tidligere indlæg bevist at du tager fejl, og dokumenteret dette ved at opgive den korrekte målemetode med link til bare eet af de steder man kan finde dette.
b) Selvom du ikke kender serieværdierne på dine spoler i dine højttalere, er det jo ikke begrundelse for ikke at diskutere dette. Neeper som jo er yderst kompetent har jo nævnt at et tal på 0,5 ohm er realistisk, hvilket medfører at din Gravity har en dæmpningsfaktor på 16, og vores B-350 en på 11 på dine højttalere (set efter filtret). Er dettte korrekt udregnet af Neeper.. ja eller nej ?
c) Siden du har læst Otala, synes jeg da du skal fortælle mig hvad du har læst ? og hvordan du kan komme frem til faktor 10 istedet for faktor 5 ? og hvor har du fundet dette i Otalas papirer ?
d ) Du mangler stadig at dokumentere på hvilket grundlag du vurderer vore udgangstransistorer som værende dårlige. Det er ikke nok at linke til en anden fabrikant og sige at hans forstærkere er ringe, så det er udgangstransistorerne også. Hvis dette er måden at argumentere på, kan jeg med lethed finde en håndfuld billige kina forstærkere der bruger samme udgangstransistorer som din Gravity, og så er udgangstransistorerne i din Gravity iflg din logik også automatisk skod. Prøv for een gangs skyld at diskutere sagligt, og forklar PRÆCIST hvilke specs i en Sanken udgang du ikke finder er gode nok.
Skal vi ikke lige tage tabellen igen:
8 ohm: 4 ohm: faktor:
MBL Ref 9007 137 231 1,68
Halcro DM88 295 525 1,78
(i 2 ohm 266w)
Plinius SA-Reference 320 480 1,5
Mark Levinson 431 234 400 1,71
Pass Labs XA160 118 59 0,5
Krell Full Power Balanced 475 850 1,79
(i 2 ohm 1060W)
Densen B-350 176 294 1,67
Som det ses af ovenstående ligger vores B-350 ganske pænt med ca den samme stigning i effekt som de andre, hvis man går fra 8 til 4 ohm.
Men opdeler man forstærkerne i modkoblede, og umodkoblede, er der så vidt jeg ved kun Pass Labs der ligesom vores Densen B-350 er umodkoblet. OG som det ses er vores data for stigning i effekt ved at gå fra 8 til 4 ohm lidt bedre end Pass Labs. (det skal bemærkes at Nelson faktisk bevidst har valgt at lave sin forstærker sådan, så der er IKKE tale om en skod amp, selvom Kurt sikkert vil påstå det).
Er Gravity bedre end med hensyn til effektstigning fra 8 til 4 ohm ? Hvis du ikke har uafhængige målinger, kunne vi f.eks lade en teknisk kyndig person her på sitet uden tilknytning til dig eller mig komme forbi og måle den igennem. Det nødvendige måleudstyr stiller vi gerne til rådighed.
Med hensyn til integrerede forstærkere gør det samme sig gældende som ovenfor. Her er Stereophiles målinger af en mængde kendte integrerede (sammenlignet med Audios af vores B-110):
8 ohm: 4 ohm: faktor:
Krell Kav-400XI 290 350 1,21
Ayre AX-7 51 87 1,71
Mark Levinson 383 182,6 356 1,95
Classe CAP-100 106 157 1,48
Densen B-110 75 &nbs p; 121 &nb sp; &nb sp; 1,61
Som det ses ligger vi også rigtigt med i ovenstående selskab.
Udover ovenstående var der flere andre spørgsmål du aldrig fik besvaret:
- Jeg fik aldrig svar på om det noget alternative metode for udregning af dæmpningsfaktor var udtryk for bevidst manipulation eller uvidenhed ?
- Er det korrekt at det nærmest er umuligt at komme over 50 i dæmpningsfaktor for enden af højttalerkablerne ?
- Er det korrekt at seriemodstanden i spolerne i dine dali højttalere gør at du ender på en dæmpningsfaktor på ca 16 set fra højttalerenhederne ?
- Er det ikke korrekt at vores mindste forstærker B-305 monteret med SAXO elektronisk delefilter vil have en højere dæmpningsfaktor end din Daner Gravity med dine højttaleres passive filter ?
- Har du, eller har du ikke læst Matti Otalas værker ?
- Hvilke udgangstransistorer er bedre end de udgangstransistorer vi bruger ?
- Er det korrekt at alle vore watt angivelser er lavere end de faktisk målte effekter ?
- Hvor har jeg påberåbt mig kvaliteter vore produkter ikke har ?
- Nævn en håndfuld umodkoblede forstærkere til samme pris som vores B-350 med bedre dæmpningsfaktor ?
- Dokumenter at den højere dæmpningsfaktor for disse skulle give bedre lyd end vores B-350 ?
- Dokumenter at vi bryder markedsføringsreglerne !
Så er vi vist igennem de påstande om os som du mangler at dokumentere. Hvis du vil være venlig at svare præcist på dem, vil jeg da glæde mig til svarene !
__________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
|
Hvor er grænsen for hvad du vil acceptere, hvis det er "normalt"?
|
|
|
Lige præcist dér hvor der er tale om bevidst tilbageholdelse af oplysninger. Det er også her at det begynder at blive strafbart. __________________ MVH Søren
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
shras skrev:
Groove skrev:
|
|
|
|
Lige præcist dér hvor der er tale om bevidst tilbageholdelse af oplysninger. Det er også her at det begynder at blive strafbart.
|
|
|
Så fik jeg formuleret mig forkert, hvor går din grænse for hvornår det er relevant med en debat omkring produkter? __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
shras skrev:
Groove skrev:
|
|
|
|
Lige præcist dér hvor der er tale om bevidst tilbageholdelse af oplysninger. Det er også her at det begynder at blive strafbart.
|
|
|
Så fik jeg formuleret mig forkert, hvor går din grænse for hvornår det er relevant med en debat omkring produkter?
|
|
|
Når der ikke ligger en anden agenda bag. __________________ MVH Søren
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og vi tager den lige nok engang for Sillesen!
Jeg har beregnet udgangsimpedansen på din egen effektforstærker og den er meget høj. Og du har ingen undskylning fordi opgiver effekten til det dobbelte i 4 Ohm.
Hvor i alverden skulle jeg vide om Neeper har ret? Vi taler om dæmpningsfaktor i forstærkere, og blot det at fordoble tværsnittet på et 2,8m langt HT kabel er en nærmest forskrækkende oplevelse.
Dæmpningsfaktor er vigtig Dæmpningsfaktor er dyr Dæmpningsfaktor i umodkoblede amps kræver talent.
Hvorfor er det lige du antyder at dine amps er så strømstærke?
Jeg har aldrig påstået at udgangstranser fra Sanken er dårlige, hvor har du det fra?
Jeg har påstået at du markedsfører en slatten forstærker som værende noget andet og mere end den er.
Og du kan aflæse i den pol jeg har lavet, hvad meningen er om det.
Min forstærker har en langt højere dæmpningsfaktor opnået helt uden modkobling end B350. Ergo magter den i langt højere grad at styre en hvilken som helst højttaler. Din amp kan ikke tåle at se en højttaler, derfor klapper den sammen. Fjerner du filteret bliver det endnu værre.
I øvrigt burde du spare dig al røgsløret.
Du har lavet en amp der fremstår som et helt andet produkt end det den er. Du har på den baggrund fået købere til investere i apparatet under forudsætninger der er helt og aldeles misvisende. Og nu forsøger du utroligvis, at ændre debatten til at dreje sig om andre forstærkere, højttalere, filtre osv.
Det står der intet om på din hjemmeside. Hvis du ikke kan huske hvad det er du forsøger at bilde os ind, så kommer det da lige her igen
DATA Power output in 8 ohms: 125W Power output in 4 ohms: 250W Power supply size: 750VA Storage capacity: 100.000uF THD + Noise @ rated output: Less than 0.005% Frequency response (+0 -3db): 2-400.000Hz Weight/shippingweight: 15/17 Kg Product dimensions (WxDxH): 440x310x64mm
Der er vist ikke noget at være i tvivl om. Det der står er ikke sandt og der forsøges endda at sætte fokus på opgivelsen ved at beskrive størelsen af strømforsyningen. Densen ved udmærket at mange går op i en stabil strømforsyning og en strømstærk forstærker. Her får man hverken eller - kun regningen.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
shras skrev:
Groove skrev:
shras skrev:
Groove skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Så fik jeg formuleret mig forkert, hvor går din grænse for hvornår det er relevant med en debat omkring produkter?
|
|
|
Når der ikke ligger en anden agenda bag.
|
|
|
Tror det er anden gang du nævner noget halvt uden at færdiggøre det....hvad mener du konkret?
|
| Til top |
|
| |
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 30 November 2006 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu skal der jo ikke så forfærdelig meget til før SHRAS føler sig trådt over tæerne. Det har jeg mange ekempler på, og jeg synes da nu, hvor du selv bringer det med dobbeltagendaer op, at du passende kunne afsløre, at din skyggeagenda vel er, at du forsvarer Densens produkter, fordi du selv har et af dem? Måske har du skiftet den B100 ud du havde, jeg ved det ikke.
Lissom du vil forsvare SF fordi du har det?
Det må være udvedkommende hvad folk har på hylderne her. Tråden her er jo ikke en tråd om mærkeloyalitet og om at kæmpe til sidste watt om retfærdighed for de rene, med de rene tanker. Den handler kun om opgivelser og ærlighed i dataopgivelser.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|