Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 19:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Hvilken integreret forstærker under 10K? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MadMik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 28 November 2006 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Jeg er igang med at opgradere hele mit system. Man kan vel sige at det først er nu, jeg investerer i et ordentligt system. Pengene rækker ikke til High-End, men da CD-samlingen vokser, ønsker jeg nu at få lidt mere hul igennem til optagelserne. Jeg vil starte med forstærkeren, da jeg længe har overvejet at udskifte min efterhånden gamle NAD 319. Den er ikke detaljeret nok. Lyden virker efterhånden for afslappet og tilbagetrukket til mig. Pt driver den et sæt Tannoy Sensys DC1, som ellers er langt mere åbne i lyden end tidligere HT jeg har haft (Dali, QLN). Med tiden er målet at den forstærker jeg køber, skal kunne trække et sæt gulvhøjtalere(2,5-vejs) da DC1´erne også skal skiftes når jeg får lidt mere plads. Men pt er udgangspunktet blot et lytterum på omkring 14kvm, så DC1´erne kan sagtens spille op lidt endnu! - Jeg skal bare have en forstærker der kan puste liv i dem!

Jeg har mange overvejelser, men mangler noget info og nogle anbefalinger- vil meget gerne høre jeres erfaringer.....Jeg ved at det i sidste ende kommer an på mine egne preferencer og at jeg derfor skal ud at lytte, men vil gerne ledes lidt på vej, hvis nogen vil hjælpe........

Her er de muligeheder jeg har "indskrænket" det til:

- Creek 5350SEPrimare I-21Audiolab 8000S (pga. fleksibiliteten i form af tilslutningsmulighederne), Cambridge 840A, Denon PMA-1500AE, Marantz PM 7001 KI, Avance Acoustic MAP 305, Cayin 153B, Cayin 252B, Classic 6.6B (Synes dog ikke om designet) eller måske NAD S300 (Hvis den kan findes brugt!).

Hvis jeg skulle give lidt flere mønter, overvejer jeg:

- Primare I-31, Arcam FMJ A32, Lyngdorf SDAI 2175, NuForce IA-7 eller noget Densen eller måske Dussun (Hvis nogen ved hvor den skal købes?)

Lad mig høre hvad i synes - er der én, jeg bare fuldstændig har overset?.....

På forhånd tak!

Til top Vis MadMik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MadMik

LMG03
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 November 2006 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Musical Fidelity, prisen er nok lidt hamper men du skal nok lige give det et lyt.
jeg har ikke selv hørt den, fordi jeg er til Surr.
Til top Vis LMG03's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LMG03

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 28 November 2006 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Jeg har netop investeret i en Audio Analogue Primo Settanta, koster kun ca. halvdelen at de 10K. Personlig synes jeg den er super musikalsk, jeg er imponeret over hvor godt styr den har på bunden den hele lille Primo Settanta.

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Sendt: 28 November 2006 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Kan kun anbefale Cayin 153B! Fantastisk lille forstærker som bare har styr på tingene! Spiller meget neutralt og detaljeret og gør intet forkert! Desuden er den meget dynamisk!
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

Thoga
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2006
Sendt: 28 November 2006 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Det er fine forstærkere, som du nævner. Jeg har selv haft Audiolab (for en del år siden) og har for nylig lyttet til Primare I31, Creek Destiny og Marantz. Men efter hvert lyt har jeg måtte erkende, at mit eget Holfi pre + power 8 er langt det mest musikalske. Det er et gammelt sæt og en ny Integra 8S til 8.500 kroner burde gøre det mindst lige så godt - den ville være mit bud i din prisklasse.

En lille beskrivelse af forskellen mellem f.eks. Creek og Holfi, som den forekom mig på mine Dali Grand Coupéer: Creek er lidt mere "præcis", men samtidig også mere spinkel. Måske lidt mere detaljeret end Holfi, men samtidig også med mere distance til musikken. På Holfi træder musikerne et skridt længere frem og der kommer langt mere glød i stemmer.

Har også lyttet på Primare I31, dog ikke på mine egne højtalere. Umiddelbart virker det som en fremragende forstærker, der helt sikkert har gode muskler. Men igen forekommer det mig, at musikkerne er lidt mere fjerne - der er ikke den samme følelse af "at være der selv", som Holfi giver mig.

Pt. kan Holfi vist kun købes direkte på deres hjemmeside, så jeg ved ikke, hvor der er mulighed for at lytte til den.

Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 November 2006 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Hvis man ellers tør, kan Dussun/Korsun bestilles via www.ornec.com - jeg har ikke selv erfaringer med dem, men deres hjemmeside er ganske udmærket.

Med "tør" mener jeg naturligvis, at du bestiller direkte fra Kina og ikke får nogen garanti på dit produkt - til gengæld sparer du rigtig mange penge i forhold til at købe hos f.eks. en dansk distributør. Dussuns DS99 skulle være ganske god.

Hvis du ellers har penge nok til at betale for den strøm, den bruger, skulle du også kunne få en Cayin 265Ai inklusive forsendelsesomkostninger og evt. told til under 10K.

Til top Vis Yoshimura's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Yoshimura

Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2006 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Som svar til eget indlæg:

Nærmere bestemt ville prisen være 842 Euro/6300 DKr (altså temmelig langt fra 10K; så er der også råd til et par ok netkabler og/eller interconnects, f.eks. Schuko, Von Masoch eller Xindak).

Til top Vis Yoshimura's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Yoshimura

bsl2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 28 November 2006 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

hej

en exposure 2010 kunne også være en mulighed. der er en brugt til salg her.sammen med en 2010 cd til 7000 det er et godt  køb efter min mening.

mvh bsl2

Til top Vis bsl2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bsl2

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 29 November 2006 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

jeg synes du har overset Cyrus - det har en fed lyd

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 29 November 2006 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv en Classic No 6.6 som jeg er fuldt ud tilfreds med... Den spiller godt med en masse kontrol, den spiller varmt, musikalsk, og kontrolleret. Jeg tror ikke du finder en mere fast bas i den prisklasse. Se evt. mit link om mit udstyr jeg mener jeg har beskrevet lyden nærmere et sted. 

Mvh.

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 November 2006 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Skal den være ny?

MadMik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 November 2006 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Nej! - skal ikke være ny hvis det er den rigtige forstærker til den rigtige pris. Men jeg forestrækker selvfølgelig at få garanti med i købet. Derfor er jeg heller ikke helt hooked på at købe gennem ornec.com selvom priserne er gode! Men vil da gerne høre hvis du har forslag til noget brugt!?.......

MadMik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 November 2006 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Er der i denne sammenhæng nogle af jer der selv har forsøgt at købe gennem www.ornec.com - hvordan gik det?

Elkjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 30 November 2006 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg kan anbefale en integreret fra Jungson. Jungson laver det bedste grej til prisen syntes jeg

Til top Vis Elkjær's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Elkjær

Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 December 2006 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke selv bestilt fra Ornec (endnu), men jeg overvejer det kraftigt. I første omgang bliver det dog nok noget billigt (et par Von Masoch powerkabler eller et power filter) for at se, om det dukker op, og hvordan leveringen er.

Jeg har dog handlet hos www.cattylink.com, hvor man får glimrende service. Deres hjemmeside ligner l**t, men deres "ansigt udadtil" Snowy Law er supergod at kommunikere med. Priserne er fornuftige, men man skal maile til dem og bede om en prisliste.

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 03 December 2006 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

nu er det jo bare min mening, men selvom det er nyt kan man vel få godt kram til 10k for en forstærker?? jeg har hørt lyngdorf et par gange i den lokale HFK og var meget imponeret (ved dog ikke med hvilke højttalere, da jeg "luskede" ind på en andens demonstration). ville dog ikke gå efter denon mht til stereo, surround måske, men ikke stereo, de har efter min mening ikke krafter nok
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch

MadMik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2006 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

Ja jeg skulle da også mene det er muligt at få kram under 10K - det er jo også mit mål!....men Lyngdorfen synes nu meget tillokkende - ikke mindst nu efter endnu en ovenud positiv andmeldelse (her på sitet!).......Men den koster jo mange penge.......

Ang. Denon som musikformidler i stereoformat:

Jeg er godt klar over at Denon´en kun er opgivet til 2x70 watt ved 8 ohm belastning, men lig mærke til at effekten fordobles ved brug af en 4 ohms højttaler. Det er de færreste forstærkere der formår at være ligeså strømstærke ved lavere impedans. Dette skyldes angiveligt at opbygningen er en ægte dual-mono  -  altså to strømforsyninger (af høj kvalitet - Denon´s egne!) og skulle derfor kunne trække det meste til husbehov. De 70 watt synes stærkere end de fleste forstærkere der er opgivet til 2x100 watt - og sådan lyder de også! Det er sandt at Denon har størst salgssucces med deres surroundprodukter, men jeg tror bestemt ikke at der er tvivl om hvorvidt Denon kan deres kram - både hvad angår stereo og surround. Om man kan lide deres lyd til stereo vil altid være en smagssag. Men slappe watt er det nu ikke!!!.......Desuden er jeg ikke så talfixeret, hvis bare lyden er dynamisk og har perspektiv!..... 

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 04 December 2006 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

kiggede såmænd heller ikke på denons tal, det var nu mere min personlige mening om de stereoforstærkere jeg har hørt, havde så ikke lige luret du kun skulle spille 14kvm op
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch

MadMik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2006 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Ny på ønskelisten er YBA YA201 - har set den til 13999,- hos HighSound.dk

Ved ikke så meget om den, andet end at mærket generelt står for meget høj kvalitet (og høje priser) og at det er fransk. Denne serie er en ny "prisvenlig" serie.....

Er der nogen der har erfaringer med dette mærke eller kan fortælle lidt mere!?.......Er det pengene værd?

Hvor kan det ellers købes/høres?

Tak!

MadMik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2006 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
kiggede såmænd heller ikke på denons tal, det var nu mere min personlige mening om de stereoforstærkere jeg har hørt, havde så ikke lige luret du kun skulle spille 14kvm op

Du har ret - du nævnte ikke tal!....det var også mere en generel kommentar ang. watt og styrke!...Det var såmen heller ikke for at nedgøre din personlige mening - den sætter jeg pris på! - det var jo den jeg bad om da jeg indrykkede indlægget!...Så tak fordi du gider svare!

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes