Emne: Hvilken integreret forstærker under 10K? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
-Chiller- Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 252
|
| Sendt: 04 December 2006 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kig evt. hos www.nysound.com i stedet for ornec osv. Her kan man betale med visakort, som stiller en meget bedre ved en evt. erstatningssag.
Jeg har selv købt bl.a en Korsun V8i derfra. en forstærker som nemt kan hamle op med alle de forstærkere der er nævnt i tråden. Den har oceaner af krafter..
Mvh Christian
|
| Til top |
|
| |
beeos Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 49
|
| Sendt: 04 December 2006 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har for tid siden søgt forstærker i den prisklasse og har derfor lyttet til mange og prøvet mange, men mit valg blev en Cayin 252B, selvom jeg var ved at vælge en RedRose.
Jeg har endnu ikke fundet et punkt, hvor jeg synes denne forstærker er dårlig (jo måske man har lyst til at skrue højere og højere op), men jeg bliver stadig overrasket over alle de detalier der er på mit vinyl og det 3-d den kan lave.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 04 December 2006 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
MadMik skrev:
|
Ja jeg skulle da også mene det er muligt at få kram under 10K - det er jo også mit mål!....men Lyngdorfen synes nu meget tillokkende - ikke mindst nu efter endnu en ovenud positiv andmeldelse (her på sitet!).......Men den koster jo mange penge.......
Ang. Denon som musikformidler i stereoformat:
Jeg er godt klar over at Denon´en kun er opgivet til 2x70 watt ved 8 ohm belastning, men lig mærke til at effekten fordobles ved brug af en 4 ohms højttaler. Det er de færreste forstærkere der formår at være ligeså strømstærke ved lavere impedans. Dette skyldes angiveligt at opbygningen er en ægte dual-mono - altså to strømforsyninger (af høj kvalitet - Denon´s egne!) og skulle derfor kunne trække det meste til husbehov. De 70 watt synes stærkere end de fleste forstærkere der er opgivet til 2x100 watt - og sådan lyder de også! Det er sandt at Denon har størst salgssucces med deres surroundprodukter, men jeg tror bestemt ikke at der er tvivl om hvorvidt Denon kan deres kram - både hvad angår stereo og surround. Om man kan lide deres lyd til stereo vil altid være en smagssag. Men slappe watt er det nu ikke!!!.......Desuden er jeg ikke så talfixeret, hvis bare lyden er dynamisk og har perspektiv!.....
|
|
|
Husk nu at læse det hele igennem hvis du vil kigge specs igennem.
Dette er hentet fra HFK's side om Denon PMA-1500AE:
8 ohm/kontinuerlig: 2x70 watt (20-20.000 Hz, 0,07 % forvrængning)
4 ohm/dynamisk: 2x140 watt (1 kHz, 0,7% forvrængning)
Læg mærke til; 4 ohm/dynamisk: 2x140 watt (1 kHz, 0,7% forvrængning)
Hvilket altså viser at det er målt på 2 forskellige måder, hvor den måling der giver 140 watt er den "mildeste" måling for forstærkeren. Denon har målt forstærkeren til 140 watt i 4 ohm i et splitsekund over 1 khz med 0.7% forvrængning. Så vidt jeg ved giver en forstærker typisk mest effekt ved 1 khz, og 0.7% forvrængning er altså ret meget. Så tallene er pæne, men de holder bare ikke 
Vægten ser derimod fin ud, 14,6 kg er meget pænt for en 70 watter, så jeg vil ikke afskrive den, men jeg tror der er bedre forstærkere at hente i den prisklasse, men du kan jo lytte til den og evt. fortælle om jeg tager fejl.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 04 December 2006 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjah, altså den Denon er i hvert fald ikke kraftig... Den er udemærket udstyret, men får bøllebank af Atoll IN100, Cayin 153B og især 252B hvad angår muskler. 
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2006 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
|
Tjah, altså den Denon er i hvert fald ikke kraftig... Den er udemærket udstyret, men får bøllebank af Atoll IN100, Cayin 153B og især 252B hvad angår muskler. 
|
|
|
Ja og mange andre både af de nævnte og generelt. Jeg tror ikke Denon har lavet en forstærker der er kraftigere end min Classic No 6.6, ikke så vidt jeg ved i hvertfald. Heldigvis er det heller ikke kun det det handler om, lyden er jo vigtigst, selvom en kraftig forstærker giver et større overskud og dermed bedre lyd.
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2006 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
Mastervol skrev:
|
|
|
|
Ja og mange andre både af de nævnte og generelt. Jeg tror ikke Denon har lavet en forstærker der er kraftigere end min Classic No 6.6, ikke så vidt jeg ved i hvertfald. Heldigvis er det heller ikke kun det det handler om, lyden er jo vigtigst, selvom en kraftig forstærker giver et større overskud og dermed bedre lyd.
|
|
|
Ja, synes bare den virker en anelse undermotoriseret på dut punkt. Og det kan altså godt høres hvor stor en strømkapcitet en forstærker har i modsætning til antallet af watt. Det giver en større ro, og en markant bedre dynamik. Men ja, der er selvfølgelig andre faktorer der spiller ind. 
|
| Til top |
|
| |
copman Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 518
|
| Sendt: 05 December 2006 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Ascari
Meget godt dokumenteret mht. Denon, men watt siger ikke noget om strømstyrken. Den benytter nogle fornuftige trafoer og UHC-mos transistorer. Som du skriver så skal man ikke afskrive den på forhånd.
Flere watt=mere headroom.
mvh Allan
|
| Til top |
|
| |
dtomsen Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 369
|
| Sendt: 05 December 2006 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
MadMik skrev:
|
Ja jeg skulle da også mene det er muligt at få kram under 10K - det er jo også mit mål!....men Lyngdorfen synes nu meget tillokkende - ikke mindst nu efter endnu en ovenud positiv andmeldelse (her på sitet!).......Men den koster jo mange penge.......
Jeg er godt klar over at Denon´en kun er opgivet til 2x70 watt ved 8 ohm belastning, men lig mærke til at effekten fordobles ved brug af en 4 ohms højttaler. Det er de færreste forstærkere der formår at være ligeså strømstærke ved lavere impedans. Dette skyldes angiveligt at opbygningen er en ægte dual-mono - altså to strømforsyninger (af høj kvalitet - Denon´s egne!) og skulle derfor kunne trække det meste til husbehov. De 70 watt synes stærkere end de fleste forstærkere der er opgivet til 2x100 watt - og sådan lyder de også! Det er sandt at Denon har størst salgssucces med deres surroundprodukter, men jeg tror bestemt ikke at der er tvivl om hvorvidt Denon kan deres kram - både hvad angår stereo og surround. Om man kan lide deres lyd til stereo vil altid være en smagssag. Men slappe watt er det nu ikke!!!.......Desuden er jeg ikke så talfixeret, hvis bare lyden er dynamisk og har perspektiv!.....
|
|
|
Hvilket altså viser at det er målt på 2 forskellige måder, hvor den måling der giver 140 watt er den "mildeste" måling for forstærkeren. Denon har målt forstærkeren til 140 watt i 4 ohm i et splitsekund over 1 khz med 0.7% forvrængning. Så vidt jeg ved giver en forstærker typisk mest effekt ved 1 khz, og 0.7% forvrængning er altså ret meget. Så tallene er pæne, men de holder bare ikke 
Vægten ser derimod fin ud, 14,6 kg er meget pænt for en 70 watter, så jeg vil ikke afskrive den, men jeg tror der er bedre forstærkere at hente i den prisklasse, men du kan jo lytte til den og evt. fortælle om jeg tager fejl.
Mvh. |
|
|
Så vidt jeg ved er den heller ikke ægte dual-mono, men 2 x 160 VA trafoer i serie, og lytterne er vist kun på 2 x 8.200 uf, men igen igen, det siger intet om hvordan den lyder 
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 05 December 2006 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv lige købt en Lyngdorf SDAI 2175 (får den leveret fredag). Hørte den kort i "Klubben" på et sæt Dali Mentor. Dire Straits' Brothers In Arms lød meget medrivende og dynamisk. Denne forstærker har bare masser af kontrol. Måske ikke verdens dybeste bas, men masser af kontrol! Den spytter ud, hvad den får ind - intet mere eller mindre. Nu har jeg måttet leve uden "ordentlig" lyd i et par måneder så efter lang tids søgen, blev Lyngdorfen mit valg. Jeg har måske ikke lyttet ordentligt til de andre konkurrenter og for den sags skyld min kommende SDAI 2175, men man mister hurtig tålmodighed uden musik i en længere periode, så nu måtte der ske noget  . Jeg havde bl.a. også disse i mine tanker: 153B, Densen B-110 (fik aldrig lyttet til den), I21 og Primare I30 (den er dog noget dyere!). Jeg har læst nogle blandede meninger omkring SDAI 2175 og Lyngdorfs produkter generelt, men nu håber jeg sku, at jeg bliver tilfreds med min investering...den B-110 så ellers kompetent ud. Håber min SDAI 2175 lyder bedre end den
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
MadMik Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 199
|
| Sendt: 05 December 2006 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
dtomsen skrev:
Ascari skrev:
MadMik skrev:
|
|
|
|
Mvh. |
|
|
Så vidt jeg ved er den heller ikke ægte dual-mono, men 2 x 160 VA trafoer i serie, og lytterne er vist kun på 2 x 8.200 uf, men igen igen, det siger intet om hvordan den lyder  |
|
|
OK - Havde nok ikke lige tjekket detaljerne, men så er det jo godt jeg kan få lidt hælp! - Denon står nu heller ikke højest på listen.........Selvfølgelig fortrækker jeg så meget headroom(watt) som muligt, det er bare ikke første og eneste prioritet. Et fedt design er en anden faktor - der synes jeg heller ikke Denon ligger så godt!......
|
| Til top |
|
| |
IMF 17 HZ Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 01 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 05 December 2006 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Madmik du skal købe dig en sprit ny forstærker . Uanset om en forstærker koster 2000kr. eller 300.000Kr. har de en ting til fælles de er udtjent i løbet af 15 - 20 år , længere holder elektronik ikke . Detsto dyere forstærker du køber , desto støre krav vil du stille til den og du vil altid kunne finde et eller andet , der iriterer dit øre . Find en god billig forstærker , og glæd dig over alle de penge du sparede, for så meget bedre er det dyre grej ikke. MVH
|
| Til top |
|
| |
MadMik Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2006 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
-Chiller- skrev:
|
Kig evt. hos www.nysound.com i stedet for ornec osv. Her kan man betale med visakort, som stiller en meget bedre ved en evt. erstatningssag.
Jeg har selv købt bl.a en Korsun V8i derfra. en forstærker som nemt kan hamle op med alle de forstærkere der er nævnt i tråden. Den har oceaner af krafter..
Mvh Christian
|
|
|
Overvejer som sagt selv en Dussun/Korsun - tror dog en v6i vil være tilstrækkeligt! Er der forresten nogen der kan sige om den kører i klasse A drift.....det har jeg hørt - men synes lidt vildt med de mange watt! - den må da i så fald blive åndsvagt varm og sluge en del strøm(penge!).....
Hvordan var der ellers at handle gennem www.nysound.com? - God service og sikker levering?......Er det CE mærkede produkter? EU strømforsyninger osv.?....
Hvordan oplever du ellers lyden? - tilfreds?......
|
| Til top |
|
| |
MadMik Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2006 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Ascari skrev:
Mastervol skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Ja, synes bare den virker en anelse undermotoriseret på dut punkt. Og det kan altså godt høres hvor stor en strømkapcitet en forstærker har i modsætning til antallet af watt. Det giver en større ro, og en markant bedre dynamik. Men ja, der er selvfølgelig andre faktorer der spiller ind. 
|
|
|
Du siger at Atoll har kræfter, men hvordan lyder det ellers? Kender ikke så meget til det mærke, men har stødt på det på nettet og overvejet det?.....Er der nogen der har erfaringer med Atoll?.....
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 05 December 2006 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan læse mere om din (måske) kommende Dussun herDen kører ikke "ren" eller "rigtig" klasse A, men noget Dussun kalder for "Hyper Class A". Men det kan du læse meget mere om på det viste link.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2006 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Ascari skrev:
Mastervol skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hvad har du hørt den på af anlæg? 2x 500 VA trafoer giver altså en del strøm, og 2x 50.000 µF ladelytkapacitet giver også noget overskud skulle jeg mene, men jeg kan jo tage fejl . Min 6.6 er aldrig "løbet tør" for strøm, og min genbo mener heller ikke at det lader til at den er ved at give op når jeg spiller hans stue op fra mit værelse hehe.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2006 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
MadMik skrev:
Mastervol skrev:
Ascari skrev:
Mastervol skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Du siger at Atoll har kræfter, men hvordan lyder det ellers? Kender ikke så meget til det mærke, men har stødt på det på nettet og overvejet det?.....Er der nogen der har erfaringer med Atoll?.....
|
|
|
Må sige at jeg har lyttet meget til Atoll. 
Har overvejet det, men Cayin slår liige Atoll med et par mulehår synes jeg. Generelt laver de nogen meget dynamiske forstærkere som forstår at gengive dynamik rigtig godt. De er kontante i deres spillestil men samtidig bløde og detaljerede. Men på trods af meget od dyb bas, mangler især IN80 kontrol med bassen, hvilket primært skyldes trafoen på 330 VA. IN100 har meget bedre kontrol med 660 VA i ryggen. Det er derfor den jeg vil anbefale. Hoppet er nemlig stort fra en ok In80 til en noget bedre IN100. 
Mellemtonen og diskanten udemærkede og jeg lagde ikke mærke til noget der, udover at de er blevet tunet til at levere en lidt lys lyd, og kan derfor med succes parres med en lidt mørk HT eller kabler. Men alligevel en meget medrivende forstærker (begge to) der forstår at sparke fra sig og spille rigtig godt. 
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2006 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
Mastervol skrev:
Ascari skrev:
Mastervol skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hvad har du hørt den på af anlæg? 2x 500 VA trafoer giver altså en del strøm, og 2x 50.000 µF ladelytkapacitet giver også noget overskud skulle jeg mene, men jeg kan jo tage fejl . Min 6.6 er aldrig "løbet tør" for strøm, og min genbo mener heller ikke at det lader til at den er ved at give op når jeg spiller hans stue op fra mit værelse hehe.
Mvh.
|
|
|
Hehe, måske skulle jeg være mere præcis...  Det var Denon'en der var lidt undermotoriseret... Tvivler kraftigt på at din Classic er, selvom jeg stadig har til gode at høre den. 
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2006 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
copman skrev:
|
@ Ascari
Meget godt dokumenteret mht. Denon, men watt siger ikke noget om strømstyrken. Den benytter nogle fornuftige trafoer og UHC-mos transistorer. Som du skriver så skal man ikke afskrive den på forhånd.
Flere watt=mere headroom.
mvh Allan
|
|
|
Men stadigt 2x160 VA trafoer er ikke alverdens, men til lettere drevende højttalere kan den fint være med, og hvis man kan lide lyden ville jeg ikke tøve med at købe den. Men tit er Denons forstærkere ikke særlig kraftige, hverken hvad angår watt eller strøm, de MEGET dyre modeller kan måske nok følge med på det punkt, men det er som sagt og MEGET dyre og så er der jo andre mærker at se på .
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2006 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Ascari skrev:
Mastervol skrev:
Ascari skrev:
Mastervol skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mvh.
|
|
|
Hehe, måske skulle jeg være mere præcis...  Det var Denon'en der var lidt undermotoriseret... Tvivler kraftigt på at din Classic er, selvom jeg stadig har til gode at høre den. 
|
|
|
Oka, synes også det lød lidt underligt, men den er helt klart et lyt værd, så hvis du en gang får muligheden synes jeg du skal tage den 
|
| Til top |
|
| |
MadMik Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2006 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Du kan læse mere om din (måske) kommende Dussun her
Den kører ikke "ren" eller "rigtig" klasse A, men noget Dussun kalder for "Hyper Class A". Men det kan du læse meget mere om på det viste link.
|
|
|
Altså Dussun ser jo virkelig godt ud, synes jeg! Og teksten lover også godt. Det virker til at være et meget originalt kvalitetsprodukt - indmaden ser jo ganske perfekt ud....Nu kan jeg ikke lige se de enkelte kompononter, men selve opbygningen af effektforstærkerdelen ligner da noget nær perfektion!!!.....
Kan det virkelig passe at der ikke er nogen forhandlere af Dussun i DK? Hvad med Tyskland? - bare et eller andet inden for EU.....Er sku lidt nervøs for at handle med de asiater - www.nysound.com kunne nok lade sig gøre - men ang. forsendelse og evt. reperation er EU nu noget nemmere!......
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|