| Forfatter |
|
musicus Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2655
|
| Sendt: 29 Marts 2007 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan du sgu ikke være bekendt, at bruge mig sådan efter så lang tid og ude af sammenhæng 
Bortset fra det har jeg en ven som går til mange koncerter - og hjemme hører han musik på en billig Aldi DVD over fjernsynet 
I mine unge dage havde vi stor fornøjelse af JimiHendrix på en plastik grammofon med safir nål og et gammelt fjernsyn med rørforstærkning svært at forestille sig i disse højteknologiske tider
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 29 Marts 2007 kl. 01:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
musicus skrev:
|
Det kan du sgu ikke være bekendt, at bruge mig sådan efter så lang tid og ude af sammenhæng 
Bortset fra det har jeg en ven som går til mange koncerter - og hjemme hører han musik på en billig Aldi DVD over fjernsynet 
I mine unge dage havde vi stor fornøjelse af JimiHendrix på en plastik grammofon med safir nål og et gammelt fjernsyn med rørforstærkning svært at forestille sig i disse højteknologiske tider
|
|
|
Der er ganske meget (gammelt) dyrt udstyr i Danmark fra de glade 70'ere, ældre medborgere kan sikkert huske de bugnende hylder i KT og Bristol på Strøget (+ alle de andre) for ikke at tale om Bjørns Radio i Glostrup
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2007 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har altid undret mig hvad der bliver af gammelt (udrangeret) "highend" grej
|
| Til top |
|
| |
Zikraaudio Branchemedlem

Zikra Audio
Bruger siden: 27 November 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 104
|
| Sendt: 30 Marts 2007 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
musicus skrev:
|
Det har altid undret mig hvad der bliver af gammelt (udrangeret) "highend" grej
|
|
|
hold dig til tråden mvh __________________ michael zingenberg
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 30 Marts 2007 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
   av min arm
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 30 Marts 2007 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er hvad der sker når de unge mennesker ikke følger med i historietimerne, men du følger med i Matador kan jeg se
|
| Til top |
|
| |
Jan Graffo Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 31 Marts 2007 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
... og så var den tråd også ødelagt ... hvorfor kan folk ikke holde sig til det emne, en tråd handler om?
__________________ "There's no substitute for experience"
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 31 Marts 2007 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Istedet for at I bruger indlæg på at brokke jer over at tråden er "ødelagt" så bring den dog tilbage på sporet i stedet med noget relevant og interesant - sure tanter og grædekoner er der sku nok af. I kunne også omdøbe den til Elitær tråd om særlige horn og udvalgte rør som kun få har råd til og ingen udeforstående må have en mening om med særligt fokus på at slå hårdt ned på en hver form for utidig indblanding - navnlig hvis denne har et islet af humor. Jeg skal hemed love at i kan få denne tråd helt for jer selv - 
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 31 Marts 2007 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
av min arm
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

|
| Sendt: 01 April 2007 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det udelukkende skal handle om GOTO og TAD kunne denne tråd være afsluttet for meget længe siden
http://www.tubelab.com/SimpleSE.htm
Rigtig interessant DIY rørforstærker som snildt vil kunne trække et par realistiske 95db højtalere og evt. med en "plateamp" til at trække en 18" billigbas, og det behøver altså ikke være med alnico eller koste en formue
Men hvis pengene er til det kunne disse FERTIN med elektromagnet være interessante
http://www.jlbcreations.com/Fertin/default.asp
Ellers er der en ny AER 12" carfi bas med interessante specs, lav Fs, medium Qts og neo magnet til "små" 658 EUR for et par - uden tvivl en lækker 12", men intet billede endnu
http://www.aer-loudspeakers.com/eng/sc12-e.htm
|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 660
|
| Sendt: 03 April 2007 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hei Goto
Har du nogle linker der jeg kan læse noget om de goto og tad drivere?
Mvh Asbjørn
|
| Til top |
|
| |
slowmotion Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2006 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 26 April 2007 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.aca.gr/pop_goto_ale.htm
|
| Til top |
|
| |
tadman Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 438
|
| Sendt: 27 April 2007 kl. 01:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
musicus skrev:
|
Hvis det udelukkende skal handle om GOTO og TAD kunne denne tråd være afsluttet for meget længe siden
http://www.tubelab.com/SimpleSE.htm
Rigtig interessant DIY rørforstærker som snildt vil kunne trække et par realistiske 95db højtalere og evt. med en "plateamp" til at trække en 18" billigbas, og det behøver altså ikke være med alnico eller koste en formue
Men hvis pengene er til det kunne disse FERTIN med elektromagnet være interessante
http://www.jlbcreations.com/Fertin/default.asp
Ellers er der en ny AER 12" carfi bas med interessante specs, lav Fs, medium Qts og neo magnet til "små" 658 EUR for et par - uden tvivl en lækker 12", men intet billede endnu
http://www.aer-loudspeakers.com/eng/sc12-e.htm
Hej
Ja, der er sgu mange fine billige enheder og kineserne er ved at komme efter det med rørforstærkere til pølsepris - se bare på Ebay hvad man kan få for ingen penge. For tiden sælges en ny 845 SE amp der er p***eflot til ingen penge - de håber på, at den bliver populær og derfor sælges de altid billigt i starten. Der skal bare et par 211 i til at starte med, så burde det spille fint.
De gamle 12" Gamma er en fin enhed, som egner sig til åben baffel osv. Monacor har også nogle PA enheder med let papir membran som måler godt til under 1000 kr stk.
En Coral M100 driver er stadig i mine ører den bedste 1" mellemtone til menneskepenge - og membranen er særdeles avanceret. Langt bedre enhed end en tilsvarende JBL.
Hvis man vil, kan man sgu få en fed SE spille med rigtig gode HT til en små 10.000 dkr
Så burde alle herinde kunne være med.
vh, Be lover
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 660
|
| Sendt: 30 April 2007 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 02 Maj 2007 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har vistnok tidligere i tråden skrevet om nogle tyske mellemtone-diskanthorn, som fremstilles i forsk. størrelser - men jeg kan sq ikke finde det igen!! Er det min browser eller hva ?
Hjælp søges! De hedder vistnok Rabo ellersådannoget...
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 02 Maj 2007 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
- fandt det selv: JABO.
Prøv at søge efter "jabo kh 50" på ebay.de
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et indtryk fra en inkarneret "200 watt/6½" 2-vejs fan:
Jeg har, så længe jeg kan huske, betragtet horn som noget, der enten var komplet forældet, eller i grunden var en fejlkonstruktion fra starten af. Min opfattellese var, at horns eneste berettigelse var den høje følsomhed, så de kunne anvendes i PA-anlæg, hvor fine fornemmelser og detaljering alligevel er komplet ligegyldigt.
I fredags var jeg sammen med erla hjemme hos Goto. Da vi havde kæmpet os forbi de nøgne katte, oplevede jeg, at et velafstemt hornsystem kan gengive musik på en måde, jeg ikke troede muligt.
Store ord? Tjah, men hvad skal man sige om et system, som tilsyneladende spiller aldeles uden dynamiske begrænsninger (udover i basområdet), som lyder organisk, glat og totalt fri for knaster og hårdhed? Systemet spillede ganske enkelt musik. Eller, gengav med stor margen musikken mere realistisk end jeg nogensinde før har hørt strygere, stemmer, slagtøj og blæsere, medmindre det har været ved en koncert. Vi hørte dels noget medbragt muzak, dels musik efter værtens valg. For første gang har jeg for alvor nydt at høre en obskur opera . det er ellers en type musik, jeg bevidst er gået i en stor bue udenom, da jeg oftest har fundet lyden flad, kedelig og uengagerende. Her var det en både spændende, smuk og musikalsk meget berigende oplevelse.
Det, som overraskede mig mest, og som samlet set gjorde det største indtryk på mig, var fraværet af forvrængning. Indledningsvist syntes jeg, det lød en anelse kedeligt, men allerede efter de første par numre gik det op for mig, at hvad jeg hørte, var musik befriet for gjalden, knaster, og med en formidabel overtonestruktur.
Der er i mine ører ingen tvivl om, at dette system er svinegodt. Ikke bare højttalerne, men så sandelig også resten af systemet er af høj, høj klasse.
For mig var der tale om en helt ny måde at høre musik på.
Tankevækkende, og en super fed oplevelse
Mvh
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja... hvad kan jeg sige som brok ikke allerede har sagt ? Jeg bøjer mig i støvet for mesteren - We're not worthhy! Det var stort! På alle måder...  f**k! Det bliver dyrt... jeg kan mærke det  /erla
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 02:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige for sjov lavet en opstilling med de BILLIGSTE Goto drivere
Diskant SG-16tt   ; 2000,-
Mellem SG-370 2300,-
Nedre SG-505TT 2300,-
Bas SG-38WN   ; 2800,-
Det ligner løseligt ca 10.000,- EUR pr. side, oveni kommer så horntragte og passende elektronik, filter og kabler, så med god elektronik bliver det nemt 300.000 kr
|
| Til top |
|
| |
Zikraaudio Branchemedlem

Zikra Audio
Bruger siden: 27 November 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 104
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
musicus skrev:
|
Jeg har lige for sjov lavet en opstilling med de BILLIGSTE Goto drivere
Diskant SG-16tt   ; ; ; 2000,-
Mellem SG-370 2300,-
Nedre SG-505TT 2300,-
Bas SG-38WN   ; ; ; 2800,-
Det ligner løseligt ca 10.000,- EUR pr. side, oveni kommer så horntragte og passende elektronik, filter og kabler, så med god elektronik bliver det nemt 300.000 kr
|
|
|
hejsa
det goto er svinedyrt
jeg spiller på
sg188bl diskant fra 5 khz og op
sg3880bl mellemtone med fostex træhorn fra 8oo hz til 5 khz
tad 1102 fra 30 til 800 hz
det er meningen at jeg skal have lavet et trælæbehorn til mine sg5880bl som skal spille fra 250 hz til ca 900 hz.
og jeg har kraftigt overvejet at bruge 2 stk fostex w300a i hver side
ht erne skal så drives af px25 single ended til hornne og 211 single ended til bunden
mvh __________________ michael zingenberg
|
| Til top |
|
| |