Forfatter |
|
musicus Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2655
|
Sendt: 08 December 2006 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
GOTO(enheder) - nå, ja det er da bare en tur i banken og så cykle lidt mere, hvis altså enhederne er ER det mere værd - men jeg formoder at det er horndrivere specielt bygget til lav belastbarhed, hvilket selvfølgelig er usædvanligt, men også burde højne (lyd)kvaliteten
Nu er det bare nogle tal og der mangler jo mere matriale/oplysninger/insiderviden for at kunne sammensætte et system - en diskant vil måske nok være det som giver mest(?), men vil jo så også stille store krav til andre enheder og så lige de minimum 100kilokr
Uanset jeg har været på tværs, grundet lidt rabiate meninger og sure opstød, så er jeg med jer helt og aldeles
Jeg er også blevet snydt utallige gange, uanset om det har været transistor eller rør
Jeg synes bestemt også der er brug for lidt holdnings ændring generelt, hvor jeg så mener det er lidt inspirationen som har manglet, generelt 
Her er også lidt spændende ting http://www.aer-loudspeakers.com/eng/home-e.htm
PS! Senser, du skulle vel så også vide hvordan man lettest får fat i TAD - andre har vist spurgt om det samme ???
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 08 December 2006 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
De AER enheder er da lækre - har du hørt dem ?
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
Zikraaudio Branchemedlem

Zikra Audio
Bruger siden: 27 November 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 104
|
Sendt: 08 December 2006 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
De AER enheder er da lækre - har du hørt dem ? |
|
|
ja det har jeg de lyder lidt bedre end lowther mvh __________________ michael zingenberg
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 08 December 2006 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
ligeså godt som Coral  
|
Til top |
|
|
Zikraaudio Branchemedlem

Zikra Audio
|
Sendt: 08 December 2006 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe det mener du vel ikke __________________ michael zingenberg
|
Til top |
|
|
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
Sendt: 09 December 2006 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
For lige at kridte banen op drømmer jeg om et 2-vejs system med direkte strålende 15" delt ved 1kHz til et cirkulært horn - gerne rørdrevet. Men at skulle belemres med fuldtone-enheder med whizzercone, altså helt ærligt. Der er nogen opfindelser, vi må ha´ lov til at dømme ude, uanset om der står Lowther eller AER. Men den der AER 18" bas - DEN ser sq lækker ud.
|
Til top |
|
|
Zikraaudio Branchemedlem

Zikra Audio
|
Sendt: 09 December 2006 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
For lige at kridte banen op drømmer jeg om et 2-vejs system med direkte strålende 15" delt ved 1kHz til et cirkulært horn - gerne rørdrevet. Men at skulle belemres med fuldtone-enheder med whizzercone, altså helt ærligt. Der er nogen opfindelser, vi må ha´ lov til at dømme ude, uanset om der står Lowther eller AER. Men den der AER 18" bas - DEN ser sq lækker ud.
|
|
|
jeg jazzman jeg vil tildels give dig ret meeennn en rigtig god fuldtone aer eller lowther spiller totalt fedt hvis det er laver rigtigt men klart de ter ikke hvad man forstår ved horn.
angående dine drømme ja en fed 15 tommer rykker del den bare ikke ved 1 khz det giver ru lyd
men et rund horn er sagen jeg ville klart anbefale et tractrix ca 300hz delt ved 500 hz med en jbl 2440 og en jbl 077 diskant eller en tad 4002 og spille uden diskant men en tad koster desvære men den er alle pengene værd mvh __________________ michael zingenberg
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
Sendt: 09 December 2006 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har I hørt denne:
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
Zikraaudio Branchemedlem

Zikra Audio
|
Sendt: 09 December 2006 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu syntes jeg denne tråd er gået over i high end hvor ikke mange kan være med.
man kan sagtens bygge med horn uden det koster en krig der er meget brugt der ude som eks
coral. fostex. jbl. altec.onkyo. som lyder totalt fedt med en rørbamse på og så der der the very highend som koster men som også spiller langt bedre end alm highend ht som feks tad. yl.ale. og goto..
Jeg syntes bare man skal komme i gang BEHØVER IKKE KOSTE EN FORMUE DET ER DET DER GØT HIFI TIL EN FED HOBBY mvh __________________ michael zingenberg
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 09 December 2006 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
goto skrev:
man kan sagtens bygge med horn uden det koster en krig der er meget brugt der ude som eks
coral. fostex. jbl. altec.onkyo. som lyder totalt fedt med en rørbamse på og så der der the very highend som koster men som også spiller langt bedre end alm highend ht som feks tad. yl.ale. og goto..
Jeg syntes bare man skal komme i gang BEHØVER IKKE KOSTE EN FORMUE DET ER DET DER GØT HIFI TIL EN FED HOBBY mvh |
|
|
Denne her tråd har også været lidt forvirrende - tales der om alle slags horn eller kun trut horn ? mend truthorn mener jeg enheder dersidder i bunden af et stort horn af fx træ. Er tråden også for den type hvor hornet er bag ved enheden inde i kabinettet - som fx mine fidelio og mine duelund egoisthorn !? Grunde til jeg spørge er at de horn I i starten af tråden referede til kender jeg slet ikke fx goto, tad etc. Det vil være fedt hvis det kunne blive en almen tråd og horn og rør - så deltager jeg gerne for jeg holder meget af at det hele ikke behøver at være hifgh tech og fabriksfremstillet. Jeg gik til sløjd den gang alle raske drenge lavede en højtaler - nu skal jeg passe på jeg ikke lyder som "jul på vesterbro" "buk dig" etc. men forstå mig ret det er sku meget sundt at lave et par kabinetter selv. __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
Bonné Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 359
|
Sendt: 09 December 2006 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
goto skrev:
Jeg syntes bare man skal komme i gang BEHØVER IKKE KOSTE EN FORMUE DET ER DET DER GØT HIFI TIL EN FED HOBBY mvh
|
|
|
Denne her tråd har også været lidt forvirrende - tales der om alle slags horn eller kun trut horn ? mend truthorn mener jeg enheder dersidder i bunden af et stort horn af fx træ. Er tråden også for den type hvor hornet er bag ved enheden inde i kabinettet - som fx mine fidelio og mine duelund egoisthorn !? Grunde til jeg spørge er at de horn I i starten af tråden referede til kender jeg slet ikke fx goto, tad etc. Det vil være fedt hvis det kunne blive en almen tråd og horn og rør - så deltager jeg gerne for jeg holder meget af at det hele ikke behøver at være hifgh tech og fabriksfremstillet. Jeg gik til sløjd den gang alle raske drenge lavede en højtaler - nu skal jeg passe på jeg ikke lyder som "jul på vesterbro" "buk dig" etc. men forstå mig ret det er sku meget sundt at lave et par kabinetter selv.
|
|
|
Hvad mener du ? Et horn er et horn, det kan være front ladet eller bagladet. Du kan både front og baglade fuldtoneenheder, hvilket der er utaliige eksempler på i denne tråd. Bagladning er primært en bonus i lavfrekvens, og forladning i mid/hi, for nu at være utroligt generel. Du kan skam også selv lave det du kalder "truthorn" selv, og benytte billige enheder.
MVH
Bonné
|
Til top |
|
|
Lofgren Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 193
|
Sendt: 09 December 2006 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
med goto og ale og tad skal man også selv lave kabinetter og bashorn vil det er det man vil have. Systemer som dem er ganske komplicerede og ikke BARE LIGE.
Hightech er det heller ikke teknikken er fra 1930 og frem, for de ovenstående systemer.
Men der bliver snakket om alle typer horn.... Også dine Duehorn hvis du har noget på hjertet så spyt ud
|
Til top |
|
|
Bonné Forum Bruger

|
Sendt: 09 December 2006 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, hornbygning kan have den interessante bi-effekt at man lige pludselig kan stå med en stor dynge, meget miljø ukorrekt brænde til brænde ovnen....
Det er "top of the pops", hvad angår træ arbejdet og teorien, så nybegyndere: start andetsteds !
MVH
Bonné
|
Til top |
|
|
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
Sendt: 09 December 2006 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fint nok med en tråd der sikkert aldrig munder ud i andet end taler for/imod horn&rør.
Det er nok mindre seriøst at lægge ud med at påstå at horn/rør altid er bedst. Det havde måske været bedre at komme med nogle indikationer på hvorfor - og garanteret mere interessant at diskutere.
PS: Kurser gives i at lave korrekte "Quotes" - man bliver da totalt stresset af måden I betjener forummet her
|
Til top |
|
|
Bonné Forum Bruger

|
Sendt: 09 December 2006 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, men DIT indlæg synes du selv er seriøst ?
Prøv at spænd hjelmen, læs tråden, og vend så tilbage !
MVH
Bonné
|
Til top |
|
|
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
Sendt: 09 December 2006 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bonné skrev:
Ok, men DIT indlæg synes du selv er seriøst ?
Prøv at spænd hjelmen, læs tråden, og vend så tilbage !
MVH
Bonné |
|
|
Mit indlæg bidrager nok ikke synderligt meget til debatten, nej - men er faktisk ment helt seriøst.
Jeg ville blot gøre opmærksom på at man måske ville få en mere indholdsrig debat ved at fokusere på et emne, istedet for bare at opstille en meget sort/hvid påstand.
Der skal ikke spændes nogle hjelme her, har læst tråden, har vendt tilbage.
/Lars
|
Til top |
|
|
Zikraaudio Branchemedlem

Zikra Audio
|
Sendt: 09 December 2006 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bonné skrev:
Ja, hornbygning kan have den interessante bi-effekt at man lige pludselig kan stå med en stor dynge, meget miljø ukorrekt brænde til brænde ovnen....
Det er "top of the pops", hvad angår træ arbejdet og teorien, så nybegyndere: start andetsteds !
MVH
Bonné
|
|
|
det er muligt men du må må da være ikke så kvik siden du kan skrive sådan noget bæ
hvis du ikke kan komme med noget positivt så lad være at skriv mvh __________________ michael zingenberg
|
Til top |
|
|
Bonné Forum Bruger

|
Sendt: 09 December 2006 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
goto skrev:
Bonné skrev:
MVH
Bonné
|
|
|
det er muligt men du må må da være ikke så kvik siden du kan skrive sådan noget bæ
hvis du ikke kan komme med noget positivt så lad være at skriv mvh
|
|
|
ÅRRH hvad du bliver hurtigt sur !
Hvad er der negativt i mit indlæg ? Og hvad er der positivt i dit ?
Hvis jeg skal tekste mit indlæg for hørehæmmede ( = dig ), så handler det om at man måske ikke LIGE skal starte med hornbyggeri, som første projekt. Men du har måske aldrig begået fejl ?
MVh
Bonné
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 09 December 2006 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold op med det pjat eller vi hidkalder en ond moderator
i øvrigt var grunden til jeg spurgte om alle slags horn var velkomne starten på tråden
Nuvel
Hvorfor ikke lade det være en tråd FOR horn og FOR rør og så lade de der ikke kan lide horn og rør ytrte sig i en anden tråd - Dette er ikke et forsøg på censur men på at få denne tråd til at blive et stred hvor alle vi der holder af horn og rør kan udveksle erfaringer - så kan der de der ikke kan lide horn lave en tråd der hedder horn kontra basrefleks eller hvd der nu er hot i deres verden - jeg vil gerne blive klogere på horn og rør i denne tråd vil jeg være klogere på de andre ting findes der jo tråde til det OG der har ikke været meget for os hornglade mennesker længe.
Spørgsmål kan man få noget ud af at sætte et truthorn uden på en enheder der samtidig sidder i et baghornladet kabinet ?? altså fx en dobbelt så fed horhøjtaler ??
|
Til top |
|
|
Bonné Forum Bruger

|
Sendt: 09 December 2006 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et bagladet horn er jo altid et kompromis, du vil altid have en udfasning et sted mellem 70 og 200 hz. Det vil et front horn jo ikke ændre på, men du kan da muligvis opnå noget fedt.
Teoretisk vil et udelukkende frontladet system, med lukket bagkammer, være overlegent, IMHO.
MVH
Bonné
|
Til top |
|
|