Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 15:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Rip cd’er (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bonné
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 30 November 2006 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Jeg er ikke til transportable lyd - og jeg er helst fri for at blive forstyrret af andre med transportabel lyd knitrende ud af høre telefoner/øre propper og jeg finder at det er en skam med en hel generation der for alvorlige høreskade pga vedvarende mp3 lytning - Jeg mener desuden Aldrig der er en undskyldning for at gå på kompromis med kvalitet - cd'en i sig selv er alt rigeligt. [/QUOTE]

Jamen det er da fint nok med dine meninger...det må være dejligt at kunne se tingene så sort/hvidt.

MVH

Bonné

Til top Vis Bonné's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bonné

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 30 November 2006 kl. 01:01 | IP-adresse registreret  

Jeg ser ikke ting sort/hvidt jeg er bare ikke sikker på at "fremskridt" som mp3-afspillere og Ipods og dertil hørende komprimerede formater er fremskridt - jeg bekagler hvis jeg har meldt for kategorisk ud - verden er naturligvis ikke sort/hvid - navlig ikke i november hvor den er mest grå

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 30 November 2006 kl. 01:10 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Jeg ser ikke ting sort/hvidt jeg er bare ikke sikker på at "fremskridt" som mp3-afspillere og Ipods og dertil hørende komprimerede formater er fremskridt - jeg bekagler hvis jeg har meldt for kategorisk ud - verden er naturligvis ikke sort/hvid - navlig ikke i november hvor den er mest grå

Jeg synes du har helt ret i ovenstående, selvom det er SORT udenfor lige nu

Jeg ser det selv lidt sådan, at det format som man vælger afspejler lidt det som man skal bruge det til og hvordan man lytter til musik. Er man typen som sætter sig i sin sofa i sweetspot med et glas rødvin for at lytte til alle nuancer på et stykke musik, så skal man naturligvis IKKE vælge pm3!

Er man derimod typen som jeg, der bare HØRER musik og har anlægget stående og "knurre" fra morgen til aften uanset hvad man laver hvornår, så kan mp3 være ganske udmærket.

Det har været fremme at harddiske efterhånden ikke koster så meget at det gør noget... I det er jeg enig, men hvis man som jeg efterhånden har omkring 4000 albums liggende på en computer, så vil jeg tro at det er ganske uoverskueligt at finde diskplads nok til det, hvis man vælger feks flac. Men igen, som jeg skitserere ovenfor, så vælg format efter hvad du er for en "type" lytter... og hvor meget plads du har.

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 30 November 2006 kl. 01:22 | IP-adresse registreret  

Det har du ret i - jeg har brug for pauserne i musikken - stilheden - men når der så skal lyttes holder jeg af at gøre det "intensivt"

KimHRasmussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 30 November 2006 kl. 01:43 | IP-adresse registreret  

zirio skrev:

men hvis du bare skal have normal format skal det være mp3...

Der er jo ikke nogen der har plads til en sang på 3 min der fylder ca. 25...

Men kvaliteten er helt sikkert fremragende !..

Det er vidst subjektivt. Om en sang så fyldte 50MB tabsfrit, ville jeg til hver en tid stadig vælge et tabsfrit format. Så dyre er harddiske jo heller ikke.

Alternativt kan man jo vælge at kode den musik man holder mest af i et tabsfrit format, og så ellers vælge en .mp3/.wma til det serieproducerede popmusik.
Til top Vis KimHRasmussen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KimHRasmussen Besøg KimHRasmussen's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes