Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 19:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Forstærker til 4000,-? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 08 Februar 2007 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Hvis du har pre out på din lux - kunne du jo se dig om efter en fed brugt effektforstærker - du kan få meget brugt og godt effekt forstærker for 4000 - hvis du er heldig er der stadig en quad 520 stereoeffektforstærker inde på køb og salg - 2 x 130 watt til 2.200 kr. så er der også til en Riaa
(ps. jeg købte sælgerens t quad 510 mono effektforstærkere og køre med en gammel lux som forforstærke og smiler stadig væk)

Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2005
Lokalitet: Norge
Sendt: 09 Februar 2007 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Jeg kjøpte en Cayin 252 til min lillebror, og en Densen Beat100 til min mor (sistnevnte har jeg eid selv også). Densen Beat-100 synes jeg er en utrolig morsom (og fantastisk lekker - utrolig) forsterker. Den er kanskje ikke sterkeste gutten i klassen, men så kjenner jeg heller ikke dine høyttalere. Men, jeg anbefaler dem begge. Densen låter varmere og penere enn Cayin.
Til top Vis Fosse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fosse Besøg Fosse's Websted

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 09 Februar 2007 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Læs nu trådens guys! Det er slet ikke det der bliver lagt op til! Manden er tilfreds med sin Luxman.
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Slåttvik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 Februar 2007 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:
rockforlife skrev:
Slåttvik skrev:

Hejsa

Jeg er netop blevet den lykkelige ejer af et sæt Dali Concept 10, og mangler nu en forstærker hertil.

Prisrammen ligger på max. 4000,- (måske 4500,-). Jeg har pt. en gammel Luxman LV-103u på 2x60W, ikke noget at råbe hurra for, men den har dog gjort det godt med mine gamle KEF C60. Jeg tvivler dog på den kan klare de nye fra Dali.

Derfor skal jeg altså have en ny, men hvilken? Jeg er nok mest til en integreret forst. Hvad er Jeres erfaringer med brugte forstærkere?

Ser frem til Jeres svar!

MVH Tom!

Holfi Integra 8  (bare lige undersøg volumekontrol og indgangsvælger!)

Bedre bliver det ikke til de penge: http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=35672

Read it ;)

Det er slet ikke det der bliver diskuteret :)

Og Slåttvik, godt du er tilfreds, men som Mastervol siger, så kan man ikke sige at fordi man er tilfreds findes der ikke noget der er bedre. Mange af mine venner mener at alt "over" bilkas samlede surroundsæt til 500 kroner er penge ud af vinduet, de har samme påstand som dig, at deres spiller skide godt, så haaaallåååååå hvorfor bruge penge på mere, det er jo penge ud af vinduet?

Jeg tror det har noget at gøre med at de, og dig, ikke har andet at sammenligne med, og derfor ser sig tilfreds med det man har. Hvordan skulle man f.eks også kunne mangle detaljer når man ikke ved at de er der? Der skal et bedre anlæg til at fremhæve/ komme med detaljerne og derefter ved man at man mangler dem.

Til top Vis Slåttvik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Slåttvik

Slåttvik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2007 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Hej Ascari

Du nævner tidligere på tråden at jeg ikke har prøvet bedre (dyrer) end hvad jeg har. Det er nu ikke helt korrekt. Da jeg købte mine C10 lyttede jeg 3 gange til dem (grundigt). Og det var vel og mærke med bla. Yellow, George Duke, Supertramp, Every day people m.m. Numre der kræver rigtigt meget af en HT, og en forstærker.

1. gang med en ny NAD C352

2. gang med en ny NAD C372

3. gang med en ny Thule Spirit IA100

For mig var var lyden ikke væsentlig anderledes med disse forstærkere, end med min egen. Min gamle Luxman leverer varen hurtigt, præcist og meget kontant! Jeg mener faktisk den gør det bedre end de prøvede forstærkere. Tro mig......ellers havde jeg købt en ny for lang tid siden. Jeg har dog købt højt. kabler i kobber, hos Jem & Fix til 22,- kr. pr. meter. Jeg har, i mine ører, bedre lyd end hvad jeg hørte hos HiFi-Klubben.

Det er derfor jeg anfægter Dem der mener man skal købe, undskyld udtrykket, røven ud af bukserne!!! Det er sikkert ikke nødvendigt. Man kan, langt hen af vejen, klare sig med et anlæg der ikke er super HiFi-end. Det er blot det jeg vil sige.

Lyt til Jeres anlæg. Er I tilfredse med lyden, så behold det I har. Man behøver ikke købe for X-antal KG for at få god lyd!

Jeg ser spændt frem til kommentarer til ovenstående?

MVH Slåttvik 

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2007 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Slåttvik skrev:

Hej Ascari

Du nævner tidligere på tråden at jeg ikke har prøvet bedre (dyrer) end hvad jeg har. Det er nu ikke helt korrekt. Da jeg købte mine C10 lyttede jeg 3 gange til dem (grundigt). Og det var vel og mærke med bla. Yellow, George Duke, Supertramp, Every day people m.m. Numre der kræver rigtigt meget af en HT, og en forstærker.

For mig var var lyden ikke væsentlig anderledes med disse forstærkere, end med min egen. Min gamle Luxman leverer varen hurtigt, præcist og meget kontant! Jeg mener faktisk den gør det bedre end de prøvede forstærkere. Tro mig......ellers havde jeg købt en ny for lang tid siden. Jeg har dog købt højt. kabler i kobber, hos Jem & Fix til 22,- kr. pr. meter. Jeg har, i mine ører, bedre lyd end hvad jeg hørte hos HiFi-Klubben.

Det er derfor jeg anfægter Dem der mener man skal købe, undskyld udtrykket, røven ud af bukserne!!! Det er sikkert ikke nødvendigt. Man kan, langt hen af vejen, klare sig med et anlæg der ikke er super HiFi-end. Det er blot det jeg vil sige.

Lyt til Jeres anlæg. Er I tilfredse med lyden, så behold det I har. Man behøver ikke købe for X-antal KG for at få god lyd!

MVH Slåttvik 

Jamen det er jo subjektiv, godt at du er glad for dit anlæg og har gjort det billigere end mange andre :)

Og jeg kan kun være enig med dig i at det er idiotisk at skifte noget ud som man er tilfreds med. Sidst jeg skiftede noget var i oktober måned, hvor jeg købte en ny cd-afspiller efter den gamle havde rundet ca. 7 år, og nu regner jeg ikke med at der skal ske det store mere :)

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 Februar 2007 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Slåttvik skrev:

Hej Ascari

MVH Slåttvik 

Ja, du har sikkert lyttet grundigt, men desværre er det meget svært at sammenligne det du lyttede på i HFK, med det du lytter på derhjemme. For den akustiske side, er næsten aldrig optimal i en hififorretning. Især ikke hvis der står en masse andre højttalere i samme rum. For at sammenligne ordentligt, må du have dem hjem.

Og med al respekt for NAD og Thule, så findes der MANGE andre og bedre forstærkere til den pris andre steder. Meeen hvis det er de forstærkere du har prøvet at lytte til der var dyrere end din Luxman, så har Ascari nok ret langt hen ad vejen alligevel...  Du skulle prøve at lytte til en RIGTIG dyr forstærker, så ville du kunne se forskellen!

Men tillykke med at du har fundet din gode lyd, men håber også du får udvidet din horisont lidt på et tidspunkt.

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

Green
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 Februar 2007 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/surround_sound/recei ver/NAD_T744_surround_receiver_Graa.htm?aID=8672&rID=867 2 

Bare et bud til 4000,-, husk NAD watt er ægte watt

Jeg har selv concept 10 og kan kun anbefale NAD T753 som står til ca. 1000,- mere og den kan sagtens rykke concept 10'erne max.. "det var bla. HIFI-Klubben der mente at jeg ville få mere glæde af T753'ern end T744 fordi det er jo 2x10" bass i hver ht. og de kræver lidt

Slåttvik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Februar 2007 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Hej igen Ascari

Jeg kan se du har en Classic no. 6.6B Dual Mono Amp. Er det korrekt forstået?

Det er jo ikke nogen hemmelighed, at jeg har "opdaget" HiFi igen, efter en 20 årig pause. Og det er jo heller ikke nogen hemmelighed, at man er tro mod det man svor til engang. Derfor den lidt stædige påstand om at min gamle Lux. klarer jobbet (hvilket jeg stadig mener, men jeg kunne nok overtales til at opgradere)!

Jeg skal dog gå til bekændelse og indrømme at jeg har kigget på en ny int. forstærker. Og jeg har netop kigget på Classic'en. Den kan jo nu købes til 6500,-. Det er jo ikke nogen herregård, men dog heller ikke småpenge.

Mit spørgsmål til dig, og andre ejere af en Classic 6.6B, er om I er tilfredse med den? Svagheder, og styrker? Sammensætning med andre komponenter?

Mine Dali C10 har, som jeg fornemmer det, et næsten uendeliget kraftoverskud. Og jeg skal da blankt erkende at når jeg presser citronen, så er det ikke helt godt. Det er dog kun de gange hvor den skal have fulde gardiner.

Men jeg tænker på om jeg kunne, i Jeres mening, opnå bedre lyd ved moderat lydstyrke? Jeg er helt på det rene med at ved fuld blus vil der være en klar fordel med Classic'en.

Persolige meninger og observationer imødeses med glæde?

MVH Slåttvik

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 18 Februar 2007 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

der er en brugt Quad 405-2 på dba til 1400 - den er vist på 2 x1120 watt og med dens gode lyd og kraftoverskud skulle du for en billigere penge kunne få masser ud af dine dali - og gode penge til overs til vinyl og cdere 

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Februar 2007 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

Slåttvik skrev:

Hej igen Ascari

Jeg kan se du har en Classic no. 6.6B Dual Mono Amp. Er det korrekt forstået?

Det er jo ikke nogen hemmelighed, at jeg har "opdaget" HiFi igen, efter en 20 årig pause. Og det er jo heller ikke nogen hemmelighed, at man er tro mod det man svor til engang. Derfor den lidt stædige påstand om at min gamle Lux. klarer jobbet (hvilket jeg stadig mener, men jeg kunne nok overtales til at opgradere)!

Jeg skal dog gå til bekændelse og indrømme at jeg har kigget på en ny int. forstærker. Og jeg har netop kigget på Classic'en. Den kan jo nu købes til 6500,-. Det er jo ikke nogen herregård, men dog heller ikke småpenge.

Mit spørgsmål til dig, og andre ejere af en Classic 6.6B, er om I er tilfredse med den? Svagheder, og styrker? Sammensætning med andre komponenter?

Mine Dali C10 har, som jeg fornemmer det, et næsten uendeliget kraftoverskud. Og jeg skal da blankt erkende at når jeg presser citronen, så er det ikke helt godt. Det er dog kun de gange hvor den skal have fulde gardiner.

Men jeg tænker på om jeg kunne, i Jeres mening, opnå bedre lyd ved moderat lydstyrke? Jeg er helt på det rene med at ved fuld blus vil der være en klar fordel med Classic'en.

Persolige meninger og observationer imødeses med glæde?

MVH Slåttvik

Jeg har en Classic No 6.6. Forskellen er ikke så stor, men forforstærkerdelen skulle være opgraderet i 6.6b. Jeg er godt tilfreds med min, gode krafter og lækker lyd. Jeg er sikker på at du vil blive forbavset over hvor fast bassen bliver med en 6.6'er! Den skal høres, det er virkeligt en lækker kasse at have stående. Jeg mener jeg har beskrevet lyden mere detaljeret i min egen tråd, som du kan finde nederst.

Svagheder, ja udover en grov inddeling af trinene på vol. når man bruger fjernbetjeningen, kan den også lave lidt støj i højttalerne. Dette er dog ikke noget man lægger mærke til medmindre man stikker snotten helt ind til højttaleren.

Hvis du vil have forstærker i den prisklasse er Classicen helt klart værd at se nærmere på!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes