| Forfatter |
|
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 01 December 2006 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes helelr ikke Densen er rådne æbler, men det er bestemt heller ikke forbilleder....langt fra.
Jeg er faktisk lidt skuffet over dem, jeg har tidligere haft et mere positivt syn på dem  __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
Bruger siden: 19 Juli 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 01 December 2006 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
God aften i Densen-debatten.
Uha, hvor bølgerne går højt for tiden. Man kan da sige, at Thomas og drengene i Esbjerg får en masse omtale, uden at betale så meget som en rød reje. Ikke dårligt, må man sige.
Nå, men jeg ejer selv et par af Densens produkter. Jeg har deres mindste amp., altså en Beat 100 og er ganske godt tilfreds med denne. Sammen med mine EMILIE S3 er det en ret god cocktail. EMILIE har en meget fin følsomhed og jeg kan derfor spille med et ganske højt lydtryk, uden min BEAT 100 mister pusten. Det skal i den forbindelse siges, at den aldrig har mistet pusten, på andre højttalere end et sæt VA STRAUSS, der har en tendens til at dykke godt i Ohm-tabellen, når det lige skal til blive en smule sjovt, men lad nu det ligge.
Jeg har hørt den op mod en del langt dyrere forstærkere og i ganske få tilfælde er den blevet sat tilvægs. Den har indtil flere gange matched 4-6 gange så dyre integ.amp. Det kan godt være, at den ikke slår dem på kræfter. Men på den musiske formidling, det være sig dynamik som evne til at dykke ned i de dybe oktaver, står den tilbage for sine kombetanter. At, den så ikke har en super opløsning, er noget man må leve med, når man anskaffer sig et produkt i den prisklasse.
Ellers er jeg da ganske godt tilfreds med min BEAT 100. Hver gang jeg har truet med at skifte den, så har det vist sig, at jeg virkelig skal slå et meget stort hul i kirkebøssen for at finde en integ.amp., der gør det betydeligt bedre. Det skulle da lige være en ADYTON OPERA, hvis man skulle være så heldig, at støde på et brugt eksemplar. Thi, det er nok den bedste integ.amp. under 50K, der kan opdrives, synes jeg.
Jeg vil da lige tilføje her til sidst, at jeg har prøvet den i direkte sammenligning med AYRE's integ.amp. Her var der ingen tvivl. Beat 100 formåede, uden tvivl, at gå dybere end AYRE's dito. Her er der altså tale om en enorm prisforskel på de to apparater. Så helt ringe kan sådan en gammel BEAT 100 ikke være.
Mvh. Rune
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 03 December 2006 kl. 01:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
densen spiller i mine øre rigtig godt.har pt primare men overvejer at suplere min dvd26 med en Densen 400+ eller 410.hae en ven som har et rent stereo opsæt med densen+audiovector som spiller super.Han bruger en dvd til film som min.Vi prøvede at spille dem op mod hinanden i stereo(400+)og densen spillede i mine øre bedre end Primare dvden som spiller stereo rigtig godt.Men det skal selfølgelig høres på mit eget opsæt for der bliver taget en beslutning.Men kort og godt syntes jeg at densen laver nogle super produkter som bare spiller musik fantastisk,så glem alt om div diskusioner
|
| Til top |
|
| |
truef Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 03 December 2006 kl. 02:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt ærligt, prøv lige at søg på alle de tråde som omhandler folks tilfredshed omkring Densen. Fold ørerne ud og lyt til musikken på et Densen anlæg - jeg tror mange af kritikkerne ikke har taget sig tid til dette fordi de går mere op i teknik end musik. Jeg kan fortælle at jeg lige har solgt min B 100 forstærker (pga. opgradering til større Densen) som jeg købte brugt for 6 år siden og tabte kun 200 kr på den!!!!!  . Gad vide hvorfor  ????
|
| Til top |
|
| |
truef Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 03 December 2006 kl. 02:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hov....jeg skrev mange kritikere, i virkeligheden tror jeg at der er tale om meget få "hårdnakkede" kritikere.
|
| Til top |
|
| |
Clinton Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 03 December 2006 kl. 04:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som jeg har skrevet i en anden tråd om Densen, har jeg aldrig ejet en. Men jeg da hørt et setup, med audiovector M3 signature aktiv og 3x "skodamp". Det lød ikke så ringe. Der manglede ikke meget i bunden, ej heller i de andre områder. Nu er mit sammeligningsgrundlag jo også kun 3xLinn Klout. Densen er også blevet omtalt, som Danmarks svar på Linn, så mon ikke det bare er mig, der ikke kan høre, da de begge opgiver effekt, på samme "misvisende" måde.
__________________ Arcam AVR 300
Denon 1730
Sharp LC-37 skærm
Audiovector M1
Audiovector AV3C
System Audio 1070
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 December 2006 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clinton skrev:
| Som jeg har skrevet i en anden tråd om Densen, har jeg aldrig ejet en. Men jeg da hørt et setup, med audiovector M3 signature aktiv og 3x "skodamp". Det lød ikke så ringe. Der manglede ikke meget i bunden, ej heller i de andre områder. Nu er mit sammeligningsgrundlag jo også kun 3xLinn Klout. Densen er også blevet omtalt, som Danmarks svar på Linn, så mon ikke det bare er mig, der ikke kan høre, da de begge opgiver effekt, på samme "misvisende" måde. |
|
|
Linn opgiver faktisk en mere realistisk effekt end Densen , men uanset hvordan man opgiver data så ændrer det jo ikke produktet  __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 December 2006 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
truef skrev:
Helt ærligt, prøv lige at søg på alle de tråde som omhandler folks tilfredshed omkring Densen. Fold ørerne ud og lyt til musikken på et Densen anlæg - jeg tror mange af kritikkerne ikke har taget sig tid til dette fordi de går mere op i teknik end musik. Jeg kan fortælle at jeg lige har solgt min B 100 forstærker (pga. opgradering til større Densen) som jeg købte brugt for 6 år siden og tabte kun 200 kr på den!!!!! . Gad vide hvorfor ???? |
|
|
Jamen jeg har da refereret til en del brugere der netop har fravalgt Densen på praktisk performance, for netop at understrege at tekniske data ikke fortæller alt 
B&O er faktisk noget af det grej der holder bedst brugt pris..... __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
morellen Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 142
|
| Sendt: 12 December 2006 kl. 06:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er utroligt som Densen bliver diskuteret i disse dage. 
Folk har forskellig smag når det kommer til lyd - det er ikke noget man kan diskutere. Ligesom nogle bedst kan lide æbler og andre appelsiner.
Som det også blev nævnt tidligere, så kan man jo søge på Densen, og se hvor mange glade og tilfredse personer der udtaler meget positivt om Densen her på siden. At der så pludselig skal være så meget had forstår jeg ikke.
Jeg mener stadig det er ens øre der skal være dommer når det kommer til hifi (og hvis design også er vigtigt skal man jo finde noget man også vil se på - også her har alle forskellig smag)
Jeg selv er Densen ejer, og er meget glade for mit nuværende setup, og mine tidligere Densen setup.
Jeg kan ikke forstå hvorfor folk ikke sageligt kan diskutere lyd. Det er altid rart når folk har lavet lyttetests, og beskriver hvordan de har oplevet lyden på forskellige anlæg i forhold til hinanden. Og skriver at i deres øre synes X-mærke lyder mere sådan og sådan end Y-mærke osv... og så må folk jo bare have disse som guidelines, og så selv ned og lytte hvad de kan lide at høre på.
Jeg er måske også lidt af den holdning, at det er lige meget om f.eks. en effektforstærker yder 2x500 watt eller 2x10 watt eller hvilke andre tekniske data der er - bare det i mine øre lyder godt.
Men til dem der startede denne tråd, og egentlig ville vide om erfaringer om Densen, så kan jeg kun sige at de gange jeg har haft brug for service - har den været i top. Og jeg har altid været meget glad for mit Densen.
|
| Til top |
|
| |
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
Bruger siden: 18 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 12 December 2006 kl. 07:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik5 skrev:
Elkjær skrev:
|
Er der ingen herinde der har gode erfaringer med Densen???
|
|
|
Jo da, jeg er een af disse humlebier som har været oppe at flyve med en B100 Densen forstærker i lang tid, men da vidste jeg jo heller ikke at det var en skodamp (iflg KvK), selvom den lød bedre en de utallige forstærkere i midfi til entrylevelhighend segmentet, som jeg har prøvelyttet i hjemlige omgivelser.
Sugden A28, , NAD 3020i og Luxman L-11 (bl.a. forspændt en ARC Ls-3), er de forstærkere jeg har levet længst med udover Densen. De er dog stort set også alle nogle skodamps (nogle endda med modkobling og specielt ARC er alt for dyr!), men det vidste jeg jo ikke dengang, hvor man f.eks endnu ikke kunne købe Dali Gravityer hos den lokale Hifiklubben.
På trods af dette er min pladesamling vokset gennem årene og i min dumme uvidenhed er jeg kommet til at værdsætte lyden fra mit anlæg, uden behov for opgraderinger pt.. En dag da jeg endelig troede jeg havde en god undskyldning for at erstatte min Densen med noget mere highendet, reparerede Densen den uden beregning.....
Mvh
Henrik
|
|
|
Jeg har også haft Densen. Der har igennem tiden været B100, B200, B300, B300xs, B400, B400+ og B400xs inde over min stue. Om man kan lide Densens spillestil er en smagssag, så den diskusion vil jeg lade ligge. At det så ikke er strømstærk, er en kendsgerning, som let lader sig afprøve i en lidt vanskelig højttalerbelastning. Et af de store irretationsmomenter, var Densens evne til at gå i stykker. Så jeg forstår godt nødvendigheden af "den livsvarige garanti". Bare synd at det kun gælder for den første ejer. Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Elkjær Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 190
|
| Sendt: 25 December 2006 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er nu blevet glad for min nye Densen B-110 og B-410. Det er den bedste julegave jeg har givet mig selv Det er utroligt at den spiller med mere dynamik end min Holfi 2.5.1 Holfien havde ellers flere kræfter på papiret. Jeg er meget tilfreds med lyden og kvaliteten. Så mangler jeg bare en Densen riaa. Er det ikke bedst at bruge Densens docking station, istedet for at sætte et riaaboard i B-110 eren?
|
| Til top |
|
| |
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
Bruger siden: 18 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 25 December 2006 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Elkjær skrev:
Jeg er nu blevet glad for min nye Densen B-110 og B-410. Det er den bedste julegave jeg har givet mig selv Det er utroligt at den spiller med mere dynamik end min Holfi 2.5.1 Holfien havde ellers flere kræfter på papiret. Jeg er meget tilfreds med lyden og kvaliteten. Så mangler jeg bare en Densen riaa. Er det ikke bedst at bruge Densens docking station, istedet for at sætte et riaaboard i B-110 eren? |
|
|
Det er da godt du er tilfreds. Jeg tror jeg ville prøve riaaboardet. Så sparer du jo også noget kabel. Og en del penge!  Mvh.
|
| Til top |
|
| |
msp2 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 114
|
| Sendt: 26 December 2006 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Elkjær, bare vent til det bliver spillet til, så skal du se/høre løjer, har vel haft mit i ca. 3 måneder nu. Det bliver bedre og bedre.
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 26 December 2006 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
til alle som tænker på at købe en B-110:
Jeg overvejede at købe en b-410 + b-110 + b-305 system men prøvede ovså at lytte til b-410 + b-150. dif. i pris er ca. 12500 kr,men lydmessig er dif. en hel del støre,b-150 spiller med mere nærvær,sort baggrund og langt støre magt.Så humlen her er at hvid du tænker på at købe en b-110 og derefter købe et extra effekttrin så bør du overveje at holde på pengene en til til du kan købe en b-150.
MV
Dan
|
| Til top |
|
| |